راهنمای نصب فایل های Zip , Pkg, Dmg در مک

امروزه بسیاری از کاربران از کامپیوتر های مکینتاش استفاده می کنند که کار با این سیستم عامل نسبت به سیستم عامل ویندوز به گونه ای سخت می باشد که هر کاربری برای استفاده از آن نیاز به آموزش هایی دارد که اکسترکت کردن و نصب نرم افزار و برنامه از مهمترین آن ها می باشد . به دلیل گسترده تر شدن بخش مک در سایت و بنا به درخواست کاربران در این پست قصد داریم آموزش گام به گام نصب نرم افزار را در مک به شما آموزش دهیم . همچنین برخی از نرم افزار ها در یک فایل آرشیوی مثل پسوند .tar.gz یا .tbz را دارند برای باز کردن یا استخراج برنامه کافیست روی آن دو بار کلیک کنید . برنامه آرشیو به صورت خودکار برنامه را در همان پوشه استتخراج خواهد کرد . حالا فقط فایل اصلی نرم افزار را به صورت Drag & Drop به قسمت Applications folder بیاندازید .

 

مرحله اول : ابتدا اگر فایل را دانلود کرده اید و فایل فشرده است، روی آن دوبار کلیک کنید تا استخراج شود . فایل استخراج شده یکی از فایل ها با پسوند Pkg , Dmg , Zip و یا App می باشد .

مرحله دوم : بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه ی Open را بزنید .

مرحله سوم : فایل انتخاب شده را به صورت Drag & Drop به قسمت Application بیاندازید .

مرحله چهارم : بر روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید .

مرحله پنجم : در قسمت Devices نرم افزار نصب شده ی خود را انتخال کنید .

مرحله ششم : برای فایل های Zip کافیست بر روی آن فایل کیک کنید و گزینه ی اول ( Open Utility.app Default ) را انتخاب نمایید  .

مرحله هفتم : در آخر اگر فایل Pkg بود بر روی آن دابل کلیک می کنید و به نصب آن بپردازید و در اتمام نصب می توانید برنامه ی خود را در قسمت برنامه های کاربردی مشاهده نمایید .

فیلم آموزش نصب فایل های DMG در مک