دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

دانلود کتاب فرقه های مسیحیت

کتاب فرقه های مسیحیت نوشته آرمان رشدی می باشد . در این کتاب شما را با فرقه های مختلف مسیحیت بطور کامل آشنا می کند . به طور کلی در جهان مسیحیت سه شکاف عمده رخ داده که باعث ایجاد فرقه های بزرگ درون مسیحی شده است. شکاف اول در درون امپراطوری  بیزانس یا رم شرقی رخ داد که موجب ایجاد فرقه هایی نظیر تسطوری، یعقوبی، آریانیسم و غیره شده. شکاف دوم در خود امپراطوری بزرگ رم صورت گرفت که زمینه ایجاد دو فرقه بزرگ کاتولیک و ارتدکس را فراهم آورد و شکاف سوم در اروپای غربی ایجاد شد که موجب استقلال کشورهای اروپای غربی از پاپ و کلیسای رم و ایجاد فرقه های پروتستان گشت. آشنایی با فرقه ها یا کلیساهای مختلف مسیحیت، بحثی طولانی است. ما در این اثر کوتاه خواهیم کوشید خوانندگان گرامی را با نکات مهم و البته ریشه های تاریخی که موجب پیدایی این فرقه ها و کلیساها شد و نیز با اهم اعتقادات و باورهای آنها آشنا سازیم.

در کتاب فرقه های مسیحیت مسیحیت در یک نگاه کلی به سه فرقه تقسیم می شود : کاتولیک ، ارتودوکس ، پروتستان . فرقه ی کاتولیک : این فرقه قدیمی ترین فرقه ی مسیحیت به شمار می رود و تاریخ آن به عصر حواریون ، یعنى حدود 2000 سال پیش مى رسد. رهبری این فرقه در دست پاپ است ، پاپ توسط شورایی از عالمان برجسته ی مسیحی کاتولیک ( کاردینال ها ) انتخاب می شود و به اعتقاد کاتولیکها وی در زمانی که در اصول دینی اظهار نظر می کند از خطا مصون است . این فرقه معتقد به هفت شعار دینی است : تعمید ، تدهین ، عشای ربانی ، اعتراف ، ازدواج ، دستگذاری ، تایید .
فرقه ی ارتودوکس : این فرقه یکی از انشعابات از کلیسای کاتولیک به شمار می آید . این فرقه در سال 1054 میلادی از آیین کاتولیک جدا شد و مهمترین دلیل آن اختلاف در مسائل عقیدتی بود .به عنوان مثال ارتدوكسها معتقدند روح القدس تنها از خداى پدر صادر شده است ، در حالى كه كاتولیكها و پروتستانها صدور او را هم از خداى پدر و هم از خداى پسر مى دانند . این فرقه رهبری پاپ را نمی پذیرند . این کلیسا هم شعایر هفتگانه را می پذیرد .

فرقه ی پروتستان : این فرقه با ظهور مارتین لوتر 1483 ـ 1546 م به وجود آمد . لوتر برای قیام خویش بر علیه کلیسای کاتولیک دلایل مختلفی داشت . از مهمترین دلایل وی می توان به فساد کلیسای کاتولیک در قرون وسطی اشاره نمود .در آن زمان کلیسای کاتولیک غرق در فساد مالی بود . کلیسای کاتولیک با ابداعغ سیستم گناه بخشی را دریافت پول گناهان مسیحیان را می بخشیدند و …برخی از اختلافات عقیدتی نیز از سایر دلایل لوتر بود . از جمله وی معتقد بود نجات فقط از راه ایمان به دست می‏آید. همچنین وی معتقد بود : کتاب مقدس، تنها منبع ایمان مسیحی است.اکثر فرقه های پروتستان فقط دو شعار مذهبی را می پذیرند : تعمید و عشای ربانی .اما فرقه ی پروتستان به زودی دارای انشعابات زیادی شد که از مهمترین آنها می توان به فرقه های زیر اشاره کرد : لوتریسم ، کالونیسم ، تسوینگلیانیسم ،انگلیکن ، بابتیسم ، پنطیکاستی ، پرسبیتری ، ادونتیست ، کانگری گیشنالیسم ، متدیسم ، اونجلیکال و …

مشخصات کتاب :

– نام کتاب : فرقه های مسیحیت

– نویسنده : آرمان رشدی

– تعداد صفحه : 46

– فرمت کتاب : پی دی اف

شما از این پس می توانید کتاب های مورد نظرتان را در فروم دانلود فارسی ثبت نمایید

کتاب فرقه های مسیحیت