
اغلب صاحبین کسب و کارها و یا مدیران پروژه دغدغه، افزایش تعداد نصب اپلیکیشنشان را دارند. همین امر باعث می شود به فکر تبلیغات نصب اپلیکیشن بیوفتند. برای افزایش نصب نرم افزارها هم راه های بسیار زیادی وجود دارد، یکی از بهترین و تاثیر گذارترین راه ها برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن، گوگل ادز است.
با گوگل ادز میتوانید در سریع ترین زمان ممکن اپلیکیشنتان را به کاربران معرفی کرده و تعداد نصب را افزایش دهید. نحوه افزایش نصب اپلیکیشن از طریق گوگل ادز به این صورت است که شما باید یک کمپین اپلیکیشن برای خودتان ایجاد کنید. که تبلیغات این کمپین، براساس اندروید یا iOS بودن اپلیکیشن شما، در موتورهای جستجو، گوگل پلی و یوتیوب و… نمایش داده خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر در این باره تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

افزایش تعداد نصب برنامه در سریعترین زمان
شما میتوانید با استفاده از پلتفرم گوگل ادز، به راحتی و در سریعترین زمان ممکن، تعداد نصب اپلیکیشنهای خود را افزایش دهید. توجه کنید که روشهای دیگری هم برای افزایش نصب اپلیکیشن وجود دارند ولی برای استفاده از آن روشها مانند معرفی اپلیکیشن، تبلیغات در مترو و… باید هزینه بیشتری بپردازید و همچنین این روشها، امکان افزایش نصب در سریعترین زمان ممکن را ندارند.
با ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادز، شما می توانید به بیش از 60 میلیون کاربر دسترسی پیدا کنید و از این طریق تبلیغات اپلیکیشن خود را به آن ها نشان داده و آن ها را به کاربران اپلیکیشن خود تبدیل کنید. این روش سریعترین روش ممکن برای افزایش تعداد کاربرانی است که برنامه را نصب میکنند.
باید بدانید که در این کمپین، گوگل سعی میکند تبلیغات شما را به کسانی نشان دهد که مرتبط با اپلیکیشن شما هستند یا علاقه مند هستند که نرم افزار شما را نصب کنند.
مزایای گوگل ادز برای افزایش نصب اپلیکیشن
گوگل ادز پلتفرمی است که کاربران زیادی دارد و از این رو دارای مزایای بسیاری است که عبارتند از:
- دسترسی به مخاطبان هدف
با استفاده از گوگل ادز میتوانید تبلیغات خود را با توجه به علایق و رفتار کاربران هدف انجام دهید. در این صورت میتوانید تبلیغات خود را به کسانی نمایش دهید که احتمال بیشتری دارد تا اپلیکیشن شما را نصب و از آن استفاده کنند. - ارزیابی نتایج
گوگل ادز میتواند این امکان را برای شما فراهم کند که تبلیغات خود را به صورت دقیق ارزیابی کرده و تغییرات مورد نظر را انجام دهید. - هزینه مقرون به صرفه
تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغات است؛ چرا که هزینه مقرون به صرفه ای دارد. چون گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی مبتنی بر کلیک است، به همین دلیل فقط زمانی هزینه پرداخت خواهید کرد که کاربران بر روی تبلیغات اپلیکیشن شما کلیک کنند. - مدیریت آسان
مدیریت تبلیغات شما با گوگل ادز بسیار راحت و آسان است. چرا که شما میتوانید فقط با طی چند مرحله ساده، کمپین تبلیغات خود را ایجاد کنید تا تعداد کاربرانی که برنامه شما را نصب میکنند زیاد شود.
چطور از گوگل ادز برای افزایش نصب اپلیکیشن استفاده کنیم؟
همان طور که گفتیم گوگل ادز یکی از راه های افزایش تعداد نصب اپلیکیشن است که زودتر از دیگر روش ها تعداد نصب را افزایش می دهد. برای اینکه بتوانید از گوگل ادز جهت افزایش نصب اپلیکیشن خود استفاده کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید تا از افزایش نصب اپلیکیشن خود بهره مند شوید و درآمد زیادی به دست بیاورید.
ا یجاد حساب Google Ads
در ابتدا باید یک حساب گوگل ادز ایجاد کنید. جهت انجام این کار لازم است که به وب سایت Google Ads مراجعه کرده و بر روی گزینه شروع کلیک کرده و بعد از آن اطلاعات خود را وارد کنید.
ایجاد کمپین تبلیغاتی
پس از اینکه حساب گوگل ادز خود را ایجاد کردید، نوبت به ایجاد کمپین تبلیغاتی میرسد. برای ایجاد کمپین باید به صفحه کمپینها رفته و بر روی گزینه جدید کلیک کنید.
انتخاب نوع کمپین
برای اینکه تعداد نصب اپلیکیشن افزایش یابد، باید نوع کمپین خود را (نصب اپلیکیشن) انتخاب کنید. سپس با استفاده از این نوع کمپین میتوانید تبلیغات خود را در نتایج جستجو، وب سایتها و برنامهها و… نمایش دهید.
هدف گذاری دقیق
پس از انتخاب نوع کمپین باید تبلیغات خود را با توجه به عوامل مختلفی مانند مکان، علایق و رفتار مخاطبان هدف قرار دهید. این موضوع حائز اهمیت است که شما باید کاربرانی را هدف خود قرار دهید که احتمال بیشتری دارد از اپلیکیشن شما استفاده کنند.
تنظیم بودجه
پس از انجام مراحل بالا، باید بودجه خود را تنظیم کنید تا بدانید که چقدر باید برای تبلیغات خود هزینه خواهید کرد. بهتر است بودجه خود را به اندازه کافی تنظیم کنید تا این تبلیغات برای افزایش نصب اپلیکیشن شما با گوگل ادز موثر واقع شود.
ایجاد تبلیغات
در این مرحله باید تبلیغات خود را ایجاد کنید. تبلیغات شما باید به گونهای باشد که با مخاطبان هدف شما مرتبط بوده و برای آنها جذاب باشند. برای این کار بهتر است به مخاطبان خود بگویید که اپلیکیشن شما چه کاری را انجام میدهد و آنها چرا باید این اپ را نصب کنند.
راه اندازی کمپین
در آخرین مرحله پس از اینکه تبلیغات خود را ایجاد کردید، باید کمپین خود را راه اندازی کنید. برای این کار فقط کافی است بر روی دکمه راه اندازی کلیک کنید. بعد از راه اندازی کمپین، میتوانید نتایج آن را ردیابی کنید. قابل ذکر است که گوگل ادز اطلاعاتی مثل تعداد دفعاتی که تبلیغات شما دیده شده، تعداد دفعاتی که روی آنها کلیک شده و تعداد نصبهای اپلیکیشن شما را ارائه میدهد.
کدام شرکت را برای تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل ادز انتخاب کنیم؟
شرکتهای زیادی وجود دارند که کار افزایش نصب اپلیکیشن را با گوگل ادز انجام میدهند. ولی شما باید از بین شرکتهای مختلف، شرکتی را برگزینید که از متخصص و مشاورانی برخوردار است تا کار شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. آژانسهای تبلیغاتی بهترین گزینه برای انجام این امر هستند که شما میتوانید توسط آنها شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید.
آژانس تبلیغات آنلاین افراک، پریمیر پارتنر گوگل در ایران چندین سال است که به صورت تخصصی برروی کمپین های گوگل ادز فعالیت می کند. در زمینه تبلیغات در گوگل ادز فعالیت میکند که بهترین آژانس تبلیغات گوگل ادز به حساب میآید. شرکت افراک میتواند به شما مشاوره رایگان هم بدهد، برای مشاوره فقط کافی است درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.
کلام آخر
ما در این مقاله به بررسی بهترین راهکار برای افزایش نصب اپلیکیشن با گوگل ادز پرداختیم. اگر میخواهید شاهد افزایش تعداد نصب کنندهها باشید، همین حالا برای این کار از طریق شرکت افراک اقدام کنید. امید است که از مطالب این مقاله بهره مند شده باشید.