دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

دانلود کتاب جغرافیای مفصل ایران – جلد اول

کتاب جغرافیای مفصل ایران با نویسندگی آقای دکتر مسعود کیهان می باشد که در این کتاب با تقسیم‌بندی متفاوتی، ایران را به ۲۷ قسمت تقسیم و اسامی تمامی واحدها را در این ۲۷ قسمت ذکر می‌کند. در کتاب جغرافیای مفصل ایران تقسیم‌بندی ایران, امروز را تا حدودی می‌توان منطبق بر همان ۲۷ قسمت دانست. این کتاب، به دلیل ساختار مناسب و شمول اطلاعاتی کامل، از جمله منابع اصلی تقسیمات کشوری کنونی بوده است.ماژور مسعودخان یا سرهنگ مسعود کیهان و بعدها دکتر مسعود کیهان (۱۲۷۲- ۱۳۴۵ خورشیدی) صاحب منصب ژاندارمری و استاد دانشگاه و رئیس موسسه جغرافیای دانشگاه تهران بود. وی از اعضای کمیته زرگنده و به همراه سید ضیاءالدین طباطبایی از عوامل اصلی کودتای ۱۲۹۹ بود.کیهان در سال ۱۳۰۳ خورشیدی پس از اقامت کوتاهی در اروپا راهی وطن شد ولی این‌بار نظامیگری را ترک گفت و در مدرسه دارالفنون و دانشسرای عالی به تدریس زبان فرانسه پرداخت. بعد از ۴ سال به عنوان سرپرست ۱۲۰ دانشجو مجدداً به فرانسه رفت و خود یز در رشته تاریخ و جغرافیا مشغول تحصیل شد. پس از بازگشت از فرانسه در سال ۱۳۱۴ به تدریس جغرافیا در دانشگاه تهران که به تازگی افتتاح شده بود پرداخت.

اولین مؤلف کتاب‏های جغرافیا به منظور تدریس در دانشگاه آقای مسعود کیهان بود که در سال‏های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۲ جغرافیای مفصل ایران مشتمل بر سه بخش طبیعی، سیاسی و اقتصادی را در سه جلد تألیف کرد. جلد دوم این کتاب مربوط به جغرافیای سیاسی بود که با بیش از ۵۵۰ صفحه و ۲۸ نقشه و ۷۳ گراور در سال ۱۳۱۱ منتشر شد. در این کتاب در آغاز پس از شرح سرحدات قدیم و مختصری از تاریخ جغرافیایی، حدود و ثغور امپراتوری مورد بحث قرار گرفته و سپس سرحدات کنونی ایران و در ادامه درباره نژاد، خط، مذهب و آداب و رسوم مردم ایران، ایلات و طوایف شناخته شده ایران بحث شده است. بقیه کتاب تحت عنوان طرز حکومت و تشکیلات مملکتی ایران، به جزئیات تقسیمات کشوری در آن زمان پرداخته است و جلد سوم ‏این کتاب‎ ‎مربوط به اقتصاد ایران است .

کتاب جغرافیای مفصل ایران مجموعه‌ای است درباره جغرافیای طبیعی, جغرافیای انسانی و جغرافیای اقتصادی ایران که در دو مجلد به چاپ رسیده است .در قسمت کلیات, موقعیت جغرافیایی, وسعت و شکل جغرافیایی ایران تشریح شده است .سپس مباحث اصلی کتاب ـ همراه تصاویر, نمودار و نقشه‌ها ـ این موضوعات را شامل می‌شود : جغرافیای طبیعی که مشتمل است بر :سیمای کنونی زمین ایران, آب و هوا, خاک‌ها و آب‌های ایران .جلد دوم که به جغرافیای انسانی در ایران اختصاص یافته این مباحث را در برمی‌گیرد :مرزها, جمعیت, معیشت, پیوندهای ملی در مذهب, خط, زبان و تقسیمات کشوری .در جلد سوم کتاب ویژگی‌های جغرافیای اقتصادی ایران با این مشخصات بررسی می‌شود :جنبه‌های گوناگون کشاورزی, منابع طبیعی, صنایع و معادن, بازرگانی, حمل و نقل, صنعت جهانگردی و ارتباطات دور در ایران .فهرست منابع و ماخذ و اعلام در پایان هر جلد به چاپ رسیده است .

مشخصات کتاب :

– نام کتاب : جغرافیای مفصل ایران

– نویسنده : دکتر مسعود کیهان

– تعداد صفحه : 242

– فرمت : پی دی اف

شما از این پس می توانید کتاب های مورد نظرتان را در فروم دانلود فارسی ثبت نمایید

کتاب جغرافیای مفصل ایران

  • 0 replies

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *