دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

Battlefleet Gothic: Armada 2

Battlefleet Gothic Armada 2

Battlefleet Gothic: Armada 2 یک بازی جذاب و هیجان انگیز می باشد که نبردهای کیهانی آن بسیار دیدنی هستند . سه جناح از دنیای Warhammer 40,000  یعنی The Imperium ، امپراطوری Necron  و Tyranid Hives های زشت و خشن در این بازی حضور دارند، البته شما می توانید هیچ کدام از آن ها را انتخاب نکنید و مستقیم به نبردهای فضایی خیره کننده و پر جزئیات و زد و خوردهای بسیار بزرگ و هیجان انگیز وارد شوید . سیستم مبارزه های تاکتیکال ریل تایم این بازی واقعا فوق العاده طراحی شده اند و شما در هر موقعیتی می توانید از آن لذت ببرید ، حتی اگر وقتی که در حال دستور دادن به یک لشکر کند و آهسته هستید . شما باید تحت هر شرایطی سعی کنید که ارتش و نیروهای خود را به درستی و به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید ، حتی اگر زمانی مشکلات بسیار بزرگی مانند حملات بزرگ یا تصرف وسایل جنگی شما توسط دشمن ها یا فتنه انگیزی میان ارتش خودتان به وجود آمد . شما در این بازی همچنین می توانید با تعداد زیادی از سفینه های فضایی بازی کنید یا که اسلحه های عجیب و جالب آن را امتحان کنید .

 

BattleTech

BattleTech

بازی جذاب و هیجان انگیز BattleTech که بر اساس یک بازی رومیزی با همین نام ساخته شده است ، به شما یک تجربه ی بسیار عمیق و پیچیده ی نوبتی را ارائه می دهد که یک سیستم کمپین فوق العاده و خیره کننده را در خود دارد . شما در این عنوان گروهی از سربازان مزدور را کنترل و رهبری می کنید و باید سعی کنید تا اسلحه ها و تجهیزات خود را به همراه Mechwarrior ها و Battlemech ها را ارتقا دهید و آن ها را قوی تر سازید ، این دو سلاح جزو مهم ترین و کلیدی ترین امکانات شما در این بازی می باشند . شما در طول نبردها و مبارزه های خود باید قسمت های مشخصی از سازه های دشمن را در با در نظر گرفتن رزه ها ، زاویه ، سرعت و محیط مورد هدف قرار دهید و همچنین زمانی که جنگ به نفع شما پیش نمی رود ، باید تصمیم های سخت و پر ریسک بگیرید . این بازی در ابتدا ممکن است بسیار پیچیده و بزرگ باشد ، اما اگر آن را تجربه کنید به مرور زمان همان چیزی را در آن می بینید که از یک بازی استراتژیک جذاب و هیجان انگیز انتظار دارید و علاوه بر آن ، عاشق جهان آن می شوید .

 

Northgard

Northgard

بازی Northgard به شما یک تجربه ی استراتژیک به صورت ریل تایم را ارائه می دهد که با محوریت دنیا و تم وایکینگ ها می باشد و شما را با استفاده از یک سیستم هوشمند توسعه که شما را وادار می کند که برای رشد سرزمین خود آینده ی آن با دقت برنامه ریزی کنید ، به چالش می کشد . این بازی بر خلاف دیگر عنوان های این سبک از جزئیات بسیار بالایی برخوردار است و عواملی در آن تاثیر گذار هستند که ممکن فکرشان را نکنید ، مانند آب و هوا . شما باید در موقع زمستان با دقت آماده شوید و امکانات مناسب را آماده کنید تا در این موقعیت مشکلی برایتان پیش نیاید . البته شما می توانید با استفاده از توانایی های خود و دانشتان کارهایی انجام دهید که برایتان یک مزیت به حساب می آیند ، به طور مثال می توانید کاری کنید که هوای سرزمین شما نسبت به مناطق دیگر مقدار گرم تر باشد تا خسارتی به شما وارد نشود . در ابتدا می توانید مبارزات انتخابی داستانی بازی را انجام دهید و سپس می توانید وارد مبارزات اصلی کمپین بازی شوید و آن موقع است که چالش واقعی و اصلی بازی به سراغتان می آید .

 

Into the Breach

Into the Breach

بازی Into the Breach توسط خالقان و توسعه دهندگان بازی FTL: Faster Than Light ساخته شده است . این عنوان در یک محیط مربعی هشت در هشت و با استفاده از موج هیولاهای Vek شما را به چالش می کشد و شما باید از مقر خود در برابر آن ها دفاع کنید و آن ها را شکست دهید . شما باید این Vek ها را با استفاده از مچ پانچ ها و ضرباتی از سوی توپ خانه هایتان از بین ببرید و سعی کنید که کاری کنید که ساختمان های ارزشمندتر و مهم ترتان نسبت به دیگر ساختمان ها کمتر آسیب ببیند . ساختمان های غیر نظامی بازی نیروهایی را برای شما تامین می کنند و همچنین به نوار سلامتی شما در طول مبارزه ها اضافه می کند . هنگامی که یک ساختمان غیر نظامی آسیب می بیند ، شما یک قدم به شکست خوردن در این جنگ نزدیک تر می شوید . هنگامی که در بازی پیشرفت کنید و قدرتمندتر شوید ، به مرور زمان می توانید شانس خود را برای نجات دوباره ی دنیا امتحان کنید .

 

Total War: Warhammer 2

Warhammer 40,000 Dawn of War II

اولین نسخه از سری بازی های Total War: Warhammer نشان داد که جهان فانتزی جذاب و هیجان انگیز و زیبایی که توسط شرکت بازی سازی Game Workshop خلق شده است به خوبی توانایی تبدیل شدن به یک بازی فوق العاده و شگفت انگیز در سبک استراتژیک را به دست استودیوی حرفه ای و کار بلد و خلاق و با استعداد Creative Assembly را دارد تا شاهد نبردهای خیره کننده ی آن و جزئیات بی نظیر آن در سری بازی های محبوب و پر طرفدار Total War باشیم . نسخه ی دوم این بازی یعنی Total War: Warhammer 2 قرار است تا مجموعه ی کاملی از پیشرفت ها و تکامل ها را در این سری به بازیکن ها ارائه بدهد . این عنوان شامل چهار جناح اسکیون ها ، های الف ها ، دارک الف و ها لیزارد من ها می شود که هر کدام با هم بسیار تفاوت دارند و شامل توانایی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود می شوند و این نکته به خوبی باعث می شود که شاهد یک تجربه ی فانتزی جذاب و هیجان انگیز و عمیق باشیم که از وسعت خیلی خوبی هم برخوردار است .

 

XCOM 2 / War of the Chosen

XCOM 2-War of the Chosen

بازی XCOM 2 یکی عنوان فوق العاده جذاب و سرگرم کننده در سبک استراتژیک است که به صورت هوشمندانه ای شما را مجبور می کند که در زمان بسیار کمی تصمیم های سخت و دشواری بگیرید . بخش عمده ای از مبارزات و جنگ های این عنوان توسط خود بازی انجام می شوند ، اما این انتخاب ها و تصمیم های شما هستند که به جنگ ها و مبارزه های شما جهت می دهند و شما در این زمینه با گزینه های زیادی برای انتخاب رو به رو هستید . شما باید در طول بازی افراد تازه کار استخدام کنید ، برای ساختن و ارتقای مرکز فرماندهی خود به چند مهندس احتیاج دارید که به شما این امکان را می دهد که با مکان های بیشتری بتوانید تماس بگیرید ، به منابع و آلیاژهای مخصوصی بیگانه های برای ارتقا و پیشرفت دادن اسلحه های خود نیاز دارید و اما ، شما نمی توانید همه ی این موارد را یکجا با هم داشته باشید . در سال 1989 ، Sid Meier مغز متفکر و خلاق سری بازی های استراتژیک استودیوی Firaxis سری XCOM را اینگونه توصیف کرد که این سری شامل مجموعه ای از تصمیم های جالب و هیجان انگیز می شود و استودیوی Firaxis هم با همین رویکرد بازی XCOM 2 را توسعه داده است . این عنوان همچنین شامل یک بسته ی الحاقی گسترش دهنده می شود که War of the Chosen نام دارد و محتویات جدید و بسیار جذابی را به آن اضافه می کند .

 

Homeworld: Deserts of Kharak

Homeworld Deserts of Kharak

Homeworld: Deserts of Kharak که در سال 2016 منتشر شد ، پیش در آمدی بر بازی Homeworld می باشد که تمی جذاب و فضایی داشت . بیش از یک دهه از انتشار آخرین نسخه ی سری بازی های محبوب Homeworld می گذرد و نسخه ی جدید این عنوان آمده تا باری دیگر نبردهای جذاب و هیجان انگیز سفینه های فضایی را به یاد ما بیاورد و آن را تبدیل به یک بازی استراتژیک ریل تایم کند که بر روی زمین جریان دارد و این بار تانک ها در آن نقش اصلی را اجرا می کنند . با وجود اینکه همه چیز می توانست بد پیش برود و یک فاجعه ی بزرگ را برای نسخه ی جدید و توسعه دهندگان خود رقم بزند ، اما در نهایت Homeworld: Deserts of Kharak توانست بسیار عالی عمل کند و از هر لحاظی تقریبا موفق باشد . این بازی فقط یک عنوان جذاب و فوق العاده در سبک ریل تایم استراتژیک نیست ، بلکه علاوه بر این یک بازی Homeworld عالی است و راه خود را از سری جدا نمی کند و همچنان به ریشه ها پایبند است .

 

Civilization 6

Civilization 6

بازی پرطرفدار Civilization VI می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در بازی های سبک استراتژیک باشد و پر است ویژگی های مثبت و خیره کننده و قطعا می توان آن را تا مدت بسیار زیادی تجربه کرد و از آن لذت برد . این عنوان همچنین شامل دو بسته ی الحاقی گسترش دهنده با نام های Rise and Fall و Gathering Storm می شود که محتویات بسیار زیاد و فوق العاده ای را به آن اضافه می کند و ارزش تجربه ی بازی را چند برابر می کند و باعث می شود تا مدت زمان بیشتری هم به پای آن بنشینید . ممکن است که با نگاه به تصاویر این بازی حس کنید که با یک عنوان کارتونی و ساده و حوصله بر طرف هستید و حتی ممکن است که در ابتدا وقتی خواستید این عنوان را بازی کنید ، زیاد با آن ارتباط برقرار نکنید . اما صبر کنید و مدتی به بازی زمان بدهید تا شاهد این باشید که شما هم مانند بسیار از بازیکن های این عنوان معتاد آن شده اید و نمی توانید از آن دل بکنید .

 

Stellaris

Stellaris

“امیدوار هستم که پچ ها و آپدیت ها و بسته های الحاقی گسترش دهنده ی این بازی بتوانند مقدار محتوای این بازی را بیشتر کنند و خلاء ها و شکاف های بازی را پر کنند .” این جمله حرفی بود که منتقد وب سایت PC Gamer در نقد خود در زمان انتشار این بازی درباره ی عنوان Stellaris گفت و اگر چه هنوز هم این بازی علمی تخیلی شرکت Paradox Interactive پتانسیل دریافت آپدیت ها و محتوای بیشتری را دارد ، اما به روز رسان های این بازی خیلی سریع تر از زمانی که انتظار داشتیم ، منتشر شدند . بسته ی الحاقی گسترش دهنده ی این بازی که Utopia نام داشت توانست تغییرات بسیار خوب و اساسی ای را در بازی ایجاد کند و همچنین تحولات دیگری که این آپدیت باعثشان شد ، نهایتا منجر شد که این عنوان ارزش این را داشته باشد که یا حداقل 100 ساعت دیگر بتوان آن را تجربه کرد . این عنوان هم یکی از عمیق ترین و بهترین بازی های سبک استراتژیک است که می توانید تجربه کنید و علاوه بر آپدیت نام برده شده ، این بازی 6 بسته ی الحاقی گسترش دهنده ی دیگر نیز دریافت کرده که محتویات بسیار مناسبی را به آن اضافه می کنند .

 

Endless Legends

Endless Legend

بازی فوق العاده ی Endless Legend یک عنوان جذاب و بی نظیر استراتژیک می باشد که به قدر درگیر کننده و اعتیاد آور است که ممکن است به خاطر آن شب ها نخوابید و بیدار بمانید . این بازی یک دنباله ی فانتزی در سبک استراتژیک 4X برای بازی Endless Space ساخته ی استودیوی Amplitude می باشد که اگر چه اثری بی نقص نیست و کاملا پتانسیل های استودیوی توسعه دهنده ی خود و استعداد و خلاقیت اعضای تیم آن را نشان نمی دهد ، اما باز هم بازی واقعا خوبی است . ین عنوان در زمان عرضه ی خود زیر سایه ی بازی های شاخص تر سبک خود مانند Civilization: Beyond Earth دیده نشد ، اما به راحتی می توان آن را بهترین بازی ژانر استراتژیک از زمان عنوان تحسین شده ی Civilization 4 دانست . اثری که عمیق و متنوع است که با جناح های جذاب و فوق العاده ی خود ، نژادهای فرعی ، واحدهای قهرمان و کوئست های جست و جو و اکتشاف محور و دیگر موارد فوق العاده ی خود بسیار زیبا و سرگرم کننده و پر محتوا به نظر می رسد و هر دوست دار سبک استراتژیکی باید آن را تجربه کند .

 

Neptune’s Pride

Neptunes Pride

عنوان متفاوت و جذاب Neptune’s Pride به عنوان یک تجربه ای که بر روی ارتباطات اجتماعی نیز تمرکز دارد ، ممکن است حتی در مواقعی دوستانتان را به جنگ با شما وا دارد ، جنگی که برای کنترل سیستم ستاره می باشد . قوانین این بازی بسیار ساده هستند ، ستاره های خود را ارتقا دهید و به روز کنید  و از آن ها برای ساخت سفینه های فضایی خود استفاده کنید و و آن ها را مستقر کنید تا ستاره های بیشتری را برایتان شکار کنند . این بازی به صورت ریل تایم دنبال می شود و ممکن است برخی از نبردها و جنگ ها آن شما را برای یک هفته یا حتی بیشتر هم درگیر کند و از نظر شما را بسیار معتاد خود کند . این بازی هم جزو آثار شگفت انگیزی است که ممکن است خواب را به راحتی از شما بگیرد و یا که ناگهان ممکن است ساعت 3 صبح از خواب بپرید و به تجربه ی این بازی بپردازید . اگر که دوست دارید یک تجربه ی متفاوت و بسیار جذاب استراتژیک داشته باشید ، ما این بازی را به شما پیشنهاد می کنیم .

 

Command & Conquer: Red Alert 2

C and C Red Alert 2

دو نسخه ی اول سری بازی های جذاب Command & Conquer: Red Alert هنوز بسیار دوست داشتنی و فوق العاده هستند و استودیوی با استعداد و خلاق Westwood چیزی را توسعه داده که واقعا بی نظیر است . اما نسخه ی دوم این مجموعه بهترین کمپین داستانی آن را دارد و جذاب ترین واحدها را در خود دارد و نقشه ی آن بسیار عالی است و سکانس های آن هم بی نظیر هستند . جناح های مختلف این بازی واقعا هم با هم فرق دارند و شما کاملا تفاوت را در آن ها احساس می کنید و شخصیت های بیشتری هم در این عنوان نسبت به نسخه ی اول وجود دارند ، مانند Hence Soviet Squids یا Allied Dolphins . توسعه دهنگان این بازی موفق شدند تا به خوبی یک بالانس و تعادل را میان تک تک اجزای این بازی پیاده کنند و هنوز هم بازیکن هایی وجود دارند که به صورت حرفه ای و جدی به تجربه ی آن می پردازند . متاسفانه نسخه ی سوم Command & Conquer: Red Alert نتوانست موفقیت های دو نسخه ی اول آن را تکرار کند و شاهد بازی ضعیفی بودیم ، اما دو نسخه ی اول آن هنوز هم فوق العاده هستند .

 

Galactic Civilization 2

Galactic Civilizations 2

اگر که تا به حال علاقه به این داشته اید که خودتان را در فضا و با یک لشکر از سفینه های فضایی شیطانی قابل شخصی سازی به چالش بکشید ، پس بازی Galactic Civilizations 2 برای شما ساخته شده است . این عنوان شامل یک هوش مصنوعی به شدت با هوش و خلاق می شود و برای به اتمام رساندن این بازی ممکن است به هفته ها زمان احتیاج داشته باشید . شما باید موارد زیادی همچون قدرت اقتصادی ، تکنولوژی ، دیپلماتیک ، فرهنگی و نظامی را مدیریت کنید و میان آن ها تعادل ایجاد کنید و در مواقعی برای منفعت خود باید صلح برقرار کنید و اتحاد تشکیل دهید و در مواقعی هم باید بجنگید و سعی کنید بر کهکشان تسلط پیدا کنید . این عنوان به شدت یاد آور سری بازی های محبوب و پر طرفدار Civilization می باشد ، اما در مقیاسی بسیار بزرگتر و با عمق بیشتر در محیط ها که باعث می شوند این بازی هم یکی از بهترین و جذاب ترین گزینه های استراتژیک باشد که می توانید آن را تجربه کنید و به اندازه ی کافی از آن لذت ببرید .

 

Homeworld

Homeworld

عنوان پر طرفدار و محبوب Homeworld یک بازی استراتژیک سه بعدی فوق العاده است و از اولین بازی هایی است که ایده های جدیدی را در سبک ریل تایم استراتژیک به کار گرفتند و تجربه ی جدیدی را به بازیکن ها ارائه دادند و در این کار موفق هم بودند. البته این تنها یکی از دستاوردهای بزرگ توسعه دهنده های خلاق و با استعداد این بازی می باشد و آن ها علاوه بر این توانستند یک موفقیت بسیار بزرگ و عظیم را برای خود در بخش اتمسفر سازی و طراحی صدا رقم بزنند . این بازی علاوه بر یک کمپین تک نفره ی داستانی بی نهایت جذاب و گیم پلی منحصر به فرد و تاثیر گذار و همچنین فضا سازی بسیار عالی و بی نظیر ، یک تجربه ی بسیار هیجان انگیز و زیبا را در بخش چند نفره و مولتی پلیر به بازیکن ها ارائه می داد که ماموریت های آن بسیار عالی بودند و شروع آن ها بسیار خیره کننده بود . اگر که از طرفداران ژانر جذاب استراتژیک هستید و یا که از عاشقان سریال Battlestar Galactica هستید ، پیشنهاد می کنیم تجربه ی این عنوان را از دست ندهید .

 

Supreme Commander

Supreme Commander

تنها سری Total War می تواند از لحاظ مقیاس و عظمت با نبردهای ریل تایم فوق العاده و بزرگ و پر جزئیات Supreme Commander رقابت کند . تجربه ی این بازی هنوز هم هیجان انگیز و شامل قابلیت ها و ویژگی هایی در گیم پلی خود می باشد که هنوز هم نمی توانید آن ها را در هیچ بازی استراتژیک دیگری پیدا کنید . در مواقع نبردها و جنگ ها ، هنگامی که ارتش شما با تعداد زیادی از روبات های پر قدرت و پیشرفته رو به رو می شود ، آن موقع است که با یکی از زیباترین و با شکوه ترین و ماندگارترین آتش سوزی هایی در بازی رو به رو می شوید و این قطعا یکی از جذاب ترین مواردی است که CPU ی شما آن را رندر کرده است . این بازی جزو معدودترین عنوان های سبک ریل تایم استراتژیک می باشد که در یک برخورد می تواند جنگ های هوایی ، زمینی و دریایی را با هم ترکیب کرده و شما را درگیر آن کند و البته این تمام ماجرا نیست و توسعه دهنده ها حتی پای خود را فراتر گذاشته اند در بعضی مواقع پای سلاح های هسته ای نیز به بازی باز می شود .

 

StarCraft 2: Wings of Liberty

StarCraft 2 Wings of Liberty

بازی StarCraft II علاوه بر این که یک عنوان به شدت جذاب ، هیجان انگیز ، سرگرم کننده و درگیر کننده و اعتیاد آور است ، یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین بازی های سبک استراتژیک در تاریخ نیز می باشد . اثری که هنوز هم مسابقات ورزش های الکترونیکی آن به طور منظم برگزار می شوند و علاوه بر بخش چند نفره ی فوق العاده ی خود ، یک کمپین سنتی خیره کننده را در یک اثر ریل تایم استراتژیک ارائه می دهد که بسیار متفاوت است و نظیرش را در هیچ بازی ای نمی توان مشاهده کرد . این بازی تحسین شده همچنین شامل چند بسته ی الحاقی بسیار پر محتوا و جذاب می شود از جمله Heart of the Swarm و Legacy of the Void که بازی را دگرگون می کنند . اگر که از عاشقان بازی های استراتژیک هستید و دوست دارید با یکی از بهترین های این ژانر آشنا شوید و همچنین اگر از طرفداران شرکت Blizzard Entertainment هستید و از بازی های این شرکت خوشتان می آید و از عاشقان بازی های مجموعه ی World of Warcraft هستید پس StarCraft 2: Wings of Liberty را از دست ندهید .

 

Warcraft 3

Warcraft 3

بازی بسیار محبوب و پر طرفدار Warcraft 3 یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین و جاه طلبانه ترین عنوان های ژانر MOBA است و اغراق نکرده ایم ، اگر بگوییم که این بازی به نوعی به این ژانر مهم شکل داد و به توسعه و گسترش آن کمک کرد . بازی Warcraft 3 همچنین پیشگام در عناصر نقش آفرینی بود و قهرمانان و هیولاهای آن نوع خاصی از عمق را در خود دارند که همتای علمی تخیلی آن یعنی سری بازی های StarCraft از آن بی بهره است . کمپین داستانی این بازی شامل یک داستان فانتزی بسیار جذاب و فوق العاده است و حتی برخی از داستان های آن به شکل رمان نیز در آمده است تا ادبیات نیز بهره ای از آن برده باشد . این بازی تنها فقط بر ژانر خود تاثیر نگذاشت و تنها داستان نیست که بسیار جذاب است و در موارد دیگری هم بسیار پیشگام بوده است . جالب است بدانید بازی بسیار محبوب Dota در ابتدا یکی از مادهای ساخته شده توسط بازیکن ها در این بازی بود و در نهایت این عنوان بود که باعث به وجود آمدن دو بازی بسیار مهم Dota 2 و League of Legends شد .

 

Rome: Total War

Rome Total War

سری Total War یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین و محبوب ترین سری بازی های سبک استراتژیک می باشد و تا به حال بازی های فوق العاده از این مجموعه عرضه شده که ما را به دل تاریخ می برند و تجربه ای بسیار سرگرم کننده را به ما ارائه می دهند . بعد از عرضه ی بازی های Shogun: Total War و Medieval: Total War ، استودیوی The Creative Assembly به توسعه ی موتور ساخت بازی های خود پرداخت و نسخه ی دوم موتور TW Engine را ساخت تا شرایط برای یک بازی فوق العاده ی دیگر از سری Total War مهیا شود . سپس آن ها ساخت سومین نسخه ی این سری با نام Rome: Total War را آغاز کردند با تحسین کم نظیر منتقدان رو به رو شد و خیلی زود به یکی از مهم ترین ها و ماندگارترین عنوان های سبک استراتژیک تبدیل شد . از این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک در تاریخ یاد می شود و همواره در هر لیستی که منتشر می شود ، این بازی جزو 10 بازی برتر سبک استراتژیک قرار دارد .

 

Warhammer 40,000: Dawn of War II

Warhammer 40,000 Dawn of War II

اولین نسخه از بازی جذاب و هیجان انگیز Warhammer 40,000: Dawn of War به شدت تجربه ی لذت بخشی بود و توانسته بود به خوبی فرمول کشتن با کلیک راست را در بازی خود پیاده سازی کند . اما مدتی بعد بازی Warhammer 40,000: Dawn of War II به میدان آمد که دقیقا همان چیزی بود که طرفداران انتظار داشتند ، یک بازی ارتقا یافته تر و بهتر که محتوای بیشتری در خود داشت و لذت آن چندین برابر شده بود . نسخه ی سوم این مجموعه اگر چه نتوانست مانند گذشته عمل کند و یک تجربه ی بی نقص باشد و موفقیت های گذشته را تکرار کند ، اما در عوض دو نسخه ی اول آن فوق العاده اند . دنباله ی بازی Warhammer 40,000: Dawn of War واحدهای غیر قابل شمارش نیرومند و عظیم الجثه را با تعداد انگشت شماری حرام زاده ی فضایی سنگی جایگزین کرده بود که هر کدام توانایی به قتل رساندن تعداد زیادی را داشتند . همچنین ارک های معروف هم از جمله جناح های مهم بازی بودند و شما باید در مقابل آن ها نیز مقابه می کردید .

 

Sins of Solar Empire

Sins of a Solar Empire

بازی Sins of Solar Empire از لحاظ گیم پلی تجربه ای متفاوت را به بازیکن ها ارائه می دهد ، تجربه ای که در آن شاهد ادغام شدن عناصر بازی های استراتژیک 4X با بازی های استراتژیک ریل تایم هستیم و نتیجه ی نهایی واقعا بازی سرگرم کننده  و جذابی شده است . این عنوان درباره ی امپراطوری هایی است که در کنار ستاره ها واقع شده اند و از منابع بی نهایت آن ها استفاده می کنند . سه نژاد در این بازی وجود دارند ، TEC که متخصص انجام کارهای صنعتی می باشند ، Advent ها که متخصص انجام کارهای روحی و روانی هستند و بیگانه های Vasari . این بازی همچنین شامل یک حالت سند باکس می شود که در آن به بازیکن ها اجازه داده می شود تا منظومه ی خود را انتخاب کنند و در آن به انجام بازی بپردازند . در ضمن توسعه دهندگان برای این بازی چند بسته ی الحاقی گسترش دهنده با نام های Entrenchment ، Diplomacy ، Rebellion و همچنین چند محتوای دانلودی دیگر برای آن منتشر کرده اند که در آن شاهد اضافه شدن محتویات بسیار عالی و غنی ای به بازی هستیم که ارزش تجربه ی آن را چند برابر می کند .

 

Crusader Kings II

Crusader Kings II

Crusader Kings II یک بازی استراتژیک بسیار سرگرم کننده و فوق العاده است که در آن علاوه بر موارد مهمی که در دیگر بازی های استراتژیک وجود دارند ، سیاست نیز نقش مهمی در بازی ایفا می کند . این عنوان به شکل بسیار جذابی موارد و جزئیاتی در خود دارد که می تواند جریان بازی را به طور کامل عوض کند ، به طور مثال اینکه یکی از اقوام شما مانند خواهر زاده تان با چه کسی ازدواج می کند می تواند بر روی روابط شما با دیگران تاثیر بگذارد و این مورد به ظاهر سطحی می تواند به اندازه ی هدایت یک ارتش بزرگ به میدان نبرد مهم باشد . یا حتی ممکن است با کشته شدن یک نوزاد ، خواهر بزرگتر و باهوش تر او به سلطنت برسد و این ممکن است دوست یا دشمنی قدرتمند برای شما ایجاد کند . تمام شخصیت های مهم دوره ی تاریخی که بازی در آن جریان دارد ، در این عنوان شبیه سازی شده اند و هر کدامشان اهداف و خواسته های خود را دارند . همچنین بازی به خوبی می تواند شما را در اتمسفر خود که سیستم فئودالی را نشان می دهد ، غرق کند . این بازی به خوبی وضعیت حاکم بر آن دوره را نشان می دهد .

 

DEFCON

DEFCON

بازی DEFCON که از فیلم های تحسین شده و شاهکاری از جمله Dr. Strangelove ، Fail Safe و مخصوصا WarGames الهام گرفته است ، یک داستان ترسناک درباره ی آخر الزمان جنگ هسته ای در برهه ای از جنگ سرد را روایت می کند . در ابتدای شروع این بازی ، شما باید به آماده سازی انبارهای تجهیزات خود ، موقعیت های موشکی ، زیر دریایی های هسته ای برای جنگ های بسیار عظیمی بپردازید و برای حمله ها آماده باشید تا بتوانید در مقابلشان ایستادگی کنید . این مرحله به خوبی خود می تواند بسیار جالب باشد و یک چالش استراتژیک جذاب را به شما ارائه بدهد ، اما بعد از این مرحله است که DEFCON در خیره کننده ترین سطح خود قرار می گیرد و می تواند هیجان انگیزترین بخش خود را به شما نشان دهد . انفجارهای زیادی در موقعیت های مختلف شهرها رخ می دهد و پس از نابودی ها و خرابی ها و از رفتن گرد و غبارها ، باید با استراتژی و تکنیک های بسیار حساب شده و درست پیروزی خود را به دست آورید . این بخش یک کابوس لذت بخش است و در بخش چند نفره به اوج درخشش خود می رسد .

 

Company of Heroes

Company of Heroes

بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی سعی می کنند بر روی جنبه های عاطفی جنگ ها تمرکز کنند تا بتوانند یک داستان غم انگیز و احساسی را از طریق آن روایت کنند یا که به جنبه های وحشتناک و نابود کننده ی جنگ بپردازند و حتی آن را نکوهش کنند ، اما در بازی Company of Heroes از این چیزها خبری نیست و این بازی همان صحنه های جنگی نفس گیر و جذابی که مطمئنا در فیلم های هالیوودی مانندش را کم ندیده ایم به تصویر می کشد و به خوبی می توانید به نوعی تاثیرات زیادی که فیلم Saving Private Ryan بر روی این بازی گذاشته را مشاهده کنید . نتیجه اما یکی از اعتیاد آورترین و بهترین و ماندگارترین بازی های استراتژیک ریل تایم می باشد که تا به امروز ساخته شده است و همچنین شاهد یک از درخشان ترین بازی های مرتبط با جنگ جهانی دوم هستیم . این عنوان پر است از صحنه ها و لحظه های حماسی و هیجان انگیز و تعدادی از مهم ترین وقایع جنگ جهانی دوم به بهترین شکل در آن به تصویر کشیده می شوند . علاوه بر آن دو بسته ی الحاقی گسترش دهنده ی Opposing Fronts و Tales of Valor نیز محتوای بسیار خوبی به آن اضافه می کنند .

 

Xenonauts

Xenonauts

سیستم های بسیار عمیق استراتژیک و مبارزه های نوبتی فوق العاده ی بازی Xenonauts ، آن را تبدیل به یکی از بهترین عنوان های استراتژیک موجود می کند . اگر که شما هم یکی از طرفداران نسخه های قدیمی سری بازی های X-COM هستید و در جست و جوی دیسک های آن هستید تا آن ها را تجربه کنید ، می توانید Xenonauts را بازی کنید و محبور نباشید که گرافیک 20 سال پیش را تحمل کنید . این بازی بهترین راه برای زنده کردن خاطراتتان با X-COM می باشد و به خوبی شکوه و عظمت آن را باری دیگر به شما نمایش می دهد . اگر هم از کسانی هستید که به تازگی با سری X-COM آشنا شده است ، این بازی به بهترین شکل به شما ریشه های کلاسیک این سری را به شما نشان می دهد و شما را با آن ها آشنا می کند ، البته نسبت به آن ها این بازی عمق و جزئیات بیشتری هم دارد . اگر چه ممکن است این بازی به بی نقصی دیگر عنوان های استراتژیک موجود نیست ، اما باز هم تجربه ی آن برای همه ی بازیکن ها می تواند فوق العاده باشد .

Total War: Shogun 2

Total War Shogun 2

بعد از عرضه ی بازی Total War Rome و موفقیت های بزرگ آن ، سری Total War دچار یک سری افت شد و تا مدتی در بازی های آن شاهد ارتقا و رشدی که لازم بود نبودیم . اما بالاخره Total War Shogun 2 عرضه شد که دقیقا همان ارتقا و رشدی را که بازیکن ها و طرفداران خواستار آن بودند ، در آن دیده می شد . یک محیط بسیار زیبا و یک سیستم استراتژی فوق العاده که شما را به داستانی درباره ی مبارزه میان بودیسم و مسیحیت می برد . نبردها و جنگ ها در این بازی در قبیله های مختلف ، متفاوت بود و این یک نکته ی مثبت برای سرگرم کننده تر شدن بازی بود . بازی Total War Shogun 2 همچنین یک کمپین همکاری محور دو نفره را به سری خود معرفی کرد که روشی شگفت انگیز ( هر چند کند ) برای فتح قاره ی این عنوان بود . این بازی در زمان عرضه ی خود در سال 2011 با واکنش های بسیار عالی ای از سوی بازیکن ها و منتقدان رو به رو شد و توانست از سوی چندین سایت عنوان بهترین بازی استراتژیک سال را کسب کند .

 

Unity of Command

Unity of Command

منتقد وب سایت PC Gamer در نقد از این بازی در سال 2012 ، از آن به عنوان یک تجربه ی جنگی تازه و دوستانه یاد می کند و هوش مصنوعی فوق العاده و چالش بر انگیز آن را مورد ستایش قرار می دهد . این بازی که توسط استودیوی 2×2 Games که تنها از ایک بازی ساز تشکیل شده است ، توسعه یافته است شما در موقعیت های بسیار هیجان انگیزی قرار می دهد و شما برای پیروزی باید از روش های بسیار هوشمندانه ای استفاده کند . رابط کاربری ساده این بازی ممکن است آن صحنه ی ورودی که در اکثر بازی های جنگی و استراتژیک شاهدهش هستیم را نتواند به آن خوبی و با شکوهی ارائه بدهد ، اما در گیم پلی آن عمق بسیار خوبی وجود دارد که می تواند به خوبی شما را سرگرم کند و لحظاتی ماندگار و لذت بخش را برایتان بسازد . این بازی با موفقیت ها و بازخوردهای بسیار خوبی رو به رو شد و وب سایت هایی از جمله Pocket Games ، Rock Paper Shotgun ، PC Gamer ، PCGamesN آن را در لیست بهترین بازی های استراتژیک خود قرار داده اند و رتبه های بسیار خوبی نیز به آن داده اند .

 

Rise of Nations

Rise of Nations

سری بازی های Age of Empires این شانس را به ما می داد تا بتوانیم قرن ها پیشرفت نظامی را در جنگ های نیم ساعته بگنجانیم ، اما بازی Rise of Nations می تواند این کار را بهتر از آن انجام بدهد و به طور هوشمندانه ای عناصر بازی های استراتژیک نوبتی مانند سری Civilization را در خود جا می دهد . شما در این بازی به جای این که تعداد زیادی پایگاه تشکیل دهید و تمام طول بازی را صرف جنگیدن بکنید ، می توانید شهرهای جدیدی در سراسر نقشه بنا کنید و کشور خود را گسترش دهید تا که با گذشت زمان مرزهایتان با مرز دیگران برخورد کنند و آن موقع است که جنگ اصلی شکل می گیرد . شما علاوه بر این که با ناوگان ها و جت به حمله ی نظامی می پردازید ، می توانید در جنگ های مخفی ای شرکت کنید ، شما باید به آن کشور نفوذ کنید و همچنین فن آوری های خود را گسترش دهید تا آن کشور از شما عقب بماند . بازی های زیادی وجود ندارند که بتوانند تجربه ای مانند این عنوان را ارائه بدهند و قطعا می توان از Rise of Nations به عنوان یکی از متفاوت ترین بازی های استراتژیک یاد کرد .

 

Age of Empires II: HD Edition

Age of Empires II HD Edition

Age of Empires II حدود دو دهه ی پیش منتشر شد ، اما به لطف نسخه ی بهبود یافته ی HD آن ما هنوز هم می توانیم به تجربه ی آن بپردازیم و همچنان مانند گذشته از آن لذت ببریم ، در ضمن هنوز هم از این بازی پشتیبانی خوبی می شود و دراواخر سال 2016 بسته ی الحاقی گسترش دهنده ی Rise of Rajas برای آن منتشر شد . ارتش بزرگ خود را بسازید ، آن ها را ارتقا دهید ، در مزرعه ها به کشاورزی بپردازید ، در مجموع تعدادی فعالیت سرگرم کننده و جالب در این بازی وجود دارند که آن را تبدیل به یک عنوان ریل تایم استراتژیک لذت بخش می کند . در ضمن اگر از مبارزات بی شمار بازی خسته شده اید و دیگر هم علاقه ای به تجربه ی کمپین بازی و محتواهای دانلود آن ندارید ، می توانید مدتی را هم با بخش ادیتور سناریوی بازی سر کنید تا نهایتا نسخه ی چهارم این بازی منتشر شود . در مجموع این بازی یکی از بهترین گزینه ها برای طرفداران بازی های استراتژیک است و می تواند به خوبی آن ها را سرگرم کند .

  • 1 replies

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *