دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

خطرهای خرید نهال از نهالستان های نامعتبر

بدون شک خرید نهال مرغوب و سالم و استفاده از چنین ارقام نیرومند، پرمحصول و اصلاح شده‌ای می‌تواند یکی از مهم‌ترین ارکان بنیادین احداث باغ میوه تجاری و سودده باشد. در بسیاری از موارد علی رغم مهیا بودن تمامی زیرساخت‌ها و سرمایه‌های صرف شده برای مهیاسازی شرایط رشد نهال، خطرهای خرید نهال از نهالستان‌های نامعتبر می‌تواند کلیه این برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را به سوی نابودی بکشاند.

در پروسه خرید نهال بسیاری از باغداران تازه کار به دنبال خرید اقتصادی با قیمتی پایین در دام افراد سودجو و متقلب افتاده و صاحب نهال‌های بی‌کیفیت، نامرغوب و ناقل بیماری می‌شوند و به دلیل عدم اطلاع از وجود چنین معضلاتی در ساختار نهال، پس از چند سال تلاش فیزیکی و صرف هزینه با نهال‌های ناتوان، رنجور مواجه می‌شوند. خرید از مراکز نامعتبر می‌تواند معضلات متعدد زیر را به وجود آورد که به دنبال آن باید هزینه‌های هنگفت و سرسام‌آوری برای بهبود و سلامت نهال‌ها صرف کنید.

  • عدم شناسنامه‌دار بودن نهال
  • دریافت نهال‌های نامرغوب، بی‌کیفیت، بی‌بنیه و ناسالم و در نتیجه خشکی نهال
  • ناقل بودن نهال و امکان شیوع انواع بیماری‌ها با ورود چنین نهالی به باغات
  • عدم باردهی مطلوب، کیفیت و کمیت پایین محصولات
  • بنیه و مقاومت پایین نهال در برابر عوامل نامساعد محیطی، تنش‌های خاکی، آبی و انواع آفات و بالا رفتن هزینه‌های رسیدگی و خرید نهاده‌های کشاورزی و سموم مختلف جهت تقویت نهال و دفع بیماری‌ها

آگاهی از مشخصات نهال خوب و سالم

زمانی که یک باغدار پس از مهیاسازی منطقه کاشت به شکل مدرن و مکانیزه تصمیم به خرید نهال می‌گیرد باید آگاهی و شناخت خوبی از مشخصات نهال خوب و سالم داشته باشد تا با گزینش نهال‌های تندرست، مرغوب و سالم از بهترین و معتبرترین مراکز خود را از شر بسیاری از آلودگی‌ها، بیماری‌ها و مشکلات و معضلات هزینه تراش حفظ کند.از جمله شاخص‌های نهال خوب و سالم موارد زیر هستند.

  • ریشه ها اصلی‌ترین ارکان نهال محسوب می‌شوند که باید کاملاً طبیعی، بدون تاب خوردگی، پیچ خوردگی و گره خوردگی باشد. هیچگونه سوختگی، بیماری، سرمازدگی، پوسیدگی و تیرگی در آن مشاهده نشود
  • نهال باید سن ۱ تا ۲ سال داشته باشد و ریشه‌های آن پرتراکم، مویی و دارای گواهی عدم بیماری باشد.
  • سلامت اندام‌های هوایی نهال، پوست، تنه و شاخه‌ها
  • هیچگونه جای لک، بیماری یا حشراتی روی آن وجود نداشته باشد.
  • واریته‌های پیوندی دارای شناسنامه بوده تا رقم پایه و پیوندک مشخص بوده، همچنین محل پیوند باید کاملاً صاف، بدون فرورفتگی و برآمدگی باشد.
  • نهال باید چند شاخه بوده و پایه و پیوندک انتخاب شده در نهال باید از نظر تجانس و تطابق با هم سنخیت داشته باشد.
  • سالم و تندرست بودن جوانه‌های دو سوم سرنوشت زیر تنه نهال بسیار حائز اهمیت است زیرا پس از کاشت و سربرداری تکاپو و تحرک رشدی آنها شروع شده و می‌تواند شاخه‌های متعدد را تولید کند.
  • هیچگونه نماتد، علف‌های هرز انگل، آفت و بیماری نداشته و برای تایید سلامت آن دارای گواهی سلامت، گارانتی ۲ ساله و قرنطینه استانی باشد.

ویژگی های نهالستان معتبر

مسلماً اگر به دنبال باغی با میوه‌های پر کیفیت و پرتناژ هستید باید از ویژگی‌های نهالستان معتبر و مطرح مطلع بوده و با مراجعه به آن خرید نهال را از واریته‌های اصلاح شده، مرغوب و سالم با اعتبارنامه‌های مطمئن تهیه کنید و با به کارگیری اصول فنی کاشت و مهیاسازی زیرساخت‌های لازم و فنون جدید باغبانی بهترین مراقبت را از نهال خود به عمل آورید.

  • محیط نهالستان کاملاً نورگیر بوده، فضای کافی داشته و خاک آن از قدرتمندترین و حاصلخیزترین خاک حاوی مواد ارگانیک است.
  • از جدیدترین سیستم‌های آبیاری برای تامین آبی نهال‌ها استفاده می‌شود.
  • فعالیت های معتبر و مجوزداری دارند.
  • ساختمان‌هایی که برای محافظت نهال‌ها از عوامل نامساعد محیطی، بیماری‌ها و حشرات مختلف تعبیه شده است ساختمان‌های گلخانه‌ای، پلی تونل‌ها هستند.
  • در پروسه تکثیر نهال‌ها از روش‌هایی مانند کاشت قلمه، ژنوتیپ، پیوند، کاشت بذر و انواع روش‌های تکثیر تخصصی استفاده می‌شود.
  • مدیریت اصولی و منظمی در خزانه یا گلخانه برای کنترل دما و رطوبت، آفات و بیماری‌ها، نیاز آبی نهال و مواد مغذی صورت می‌گیرد تا نهال به شکل مرغوب و کاملاً با بنیه رشد کند.
  • دارای بازاریابی گسترده و مدیریت شده برای افزایش فروش و ارتقای ارتباط با مشتریان و باغداران است.

فروش نهال با قیمت مناسب

یکی از ملاک‌ها و شاخصه‌های موفقیت نهالستان مرکزی پالیز نهال فروش نهال با قیمت مناسب است. در بسیاری از نهالستان‌ها علی الخصوص مراکز شناخته شده از موقعیت و اعتبار خود سوء استفاده کرده و نهال‌های مرغوب را با قیمتی چند برابری عرضه می‌کنند اما در نهالستان مرکزی قدمتدار پالیز نهال در جهت مشتری مداری و تعامل بیشتر با باغداران بهترین و مرغوب‌ترین نهال‌ها در ارقام اصلاحی، پیوندی، تجاری، زود بازده، پربار و کشت‌بافتی با مناسب‌ترین قیمت نهال عرضه می‌شود.

این قیمت ایده آل را باغدارانی می‌توانند تجربه کنند که به صورت مستقیم با این مرکز در ارتباط بوده و خرید و پیش خرید نهال خود را بدون هیچگونه واسطه و دلالی انجام می‌دهند و تبعات مثبت آن را با باردهی، مقاومت و مرغوبیت نهال پس از دوره بلوغ رویشی و شروع باردهی مشاهده خواهند کرد.

نهال شناسنامه‌دار

از جمله خریدهایی که شما را می‌تواند از خطرات خرید نهال‌های نامرغوب، بی‌کیفیت و بیمار حفظ کند خرید نهال شناسنامه‌دار از مراکز مطرح و مورد تایید جهاد کشاورزی است. بسیاری از نهالستان‌ها به دنبال وقت گیر و هزینه بر بودن پروسه اخذ شناسنامه و تاییدیه سلامت از سوی اصناف باغداری و جهاد کشاورزی، از ارائه شناسنامه و لیبل اصالت هنگام فروش نهال امتناع کرده و نهال‌ها را بدون هویت و هیچ گونه شناسنامه عرضه می‌کنند. مسلماً چنین نهال‌های قیمت تمام شده پایین‌تری داشته و بسیاری از باغداران به دنبال خرید اقتصادی در دام چنین اشخاصی می‌افتند.

با خرید نهال شناسنامه دار شما از هویت و اصالت نهال خود آسوده خاطر و از ویژگی‌های نهال آگاه خواهید بود. در نتیجه با دریافت شناسه و تاییدیه سلامت از بسیاری از آفات و نماتدهای بیمار و نهال‌های ضعیف و بی‌کیفیت در امان خواهید بود.

نهالستان مجوز دار بهترین مرجع برای خرید نهال

از جمله معدود مراکز معتبری که برای خرید نهال از سوی سازمان جهاد کشاورزی به باغداران پیشنهاد می‌شود نهالستان مجوزدار پالیز نهال است. این نهالستان با اخذ گواهی کسب و مجوزهای لازم از اصناف باغداری، سازمان جهاد کشاورزی فعالیت خود را بر پایه تولید و تکثیر انواع نهال‌های پیوندی، اصلاحی و تجاری قرار داده است.

تیم مهندسی و متخصصین فعال در این مجموعه کاملاً خبره، دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و از جدیدترین متدهای باغبانی آگاه هستند و با پیشرفته‌ترین روش‌ها و تجهیزات، نهال‌های مرغوب را تولید می‌کنند. کما اینکه بر این پروسه تولیدی، ناظران جهاد کشاورزی نظارت داشته و در نهایت نهال‌های فاقد بیماری، کاملاً مرغوب تولید شده و با شناسه اصالت، فاکتور فروش معتبر، شاخص کنترل، گواهی عدم بیماری و کارت قرنطینه استانی عرضه می‌شود. باغداران محترم می‌توانند از هر گوشه ایران در کوتاه‌ترین زمان از طریق سایت اینترنتی پالیز نهال بهترین و مناسب‌ترین نهال‌ها را برای باغات خود خریداری کنند.

جمع‌بندی

دانستیم که هرگونه سهل انگاری در انتخاب مراکز معتبر برای خرید نهال و دریافت آن از مراکز متفرقه می‌تواند خطرات و صدمات خسارت زایی را به دنبال داشته باشد و هزینه‌های سرسام آوری را برای باغدار به وجود آورد. پس خرید نهال با قیمت مناسب و کیفیت عالی را از نهالستان مرکزی معتبر و مجوزدار انجام دهید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09141832393

منبع: پالیز نهال

  • 0 replies

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *