Learn the ART of Video Games دوره آموزشی ای می باشد که در آن ساخت محیط های بازی، مدل های سه بعدی، تکسچرهای مختلف و … را یاد خواهید گرفت.
پیشنیازها:
لازم است به هنر بازیهای ویدئویی علاقه داشتهباشید. اگر با مقدمات هنر نیز آشنا باشید، کمک خواهد کرد. حتماً لازم است که بازیهای ویدئویی انجام دهید؛ و اگر با شگفتی به بازیها نگاه میکنید و کنجکاو هستید بدانید چگونه تصاویری چنان خارقالعاده ساخته میشوند، در این دوره میتوانید به جواب سوالهای خود برسید. این دوره بیشتر به هنر بازیهای ویدئویی تمرکز میکند تا تکنیکهای آن.
توضیحات دوره:
ساختن محیط های زیبا برای بازیهای ویدئویی میتواند فرآیندی تکنیکی باشد ولی در بطن یک هنر است. دانلود منابع از یک فروشگاه آنلاین و قراردادن آنها در یک موتور بازی آماده در بازار رقابتی کارآمد نیست. لازم است مهارتهای مقدماتی هنری داشتهباشید و اگر بخواهید نمونه باشید، باید کارهای هنری خود را بسازید و مهارتهای خود را عرضه کنید.
با سی سال تجربه در طراحی محیط بازی، به شما نشان خواهم داد چگونه مانند یک طراح صحنههای سهبعدی خود را از ابتدا بسازید، مثل اینکه در یک استودیوی صنعتی کار میکنید. شما از یک صفحهی کاملاً خالی شروع خواهید کرد، مقدمات هنر و فرآیند ساخت منابع را به طور کامل یاد خواهید گرفت و با استفاده از معلومات خود یک محیط سهبعدی خیرهکنندهی بصری را در Unity خواهید ساخت. تمام منابع بازی را خودتان خواهید ساخت و از هیچ کتابخانهی منابعی استفاده نخواهید کرد.
ساخت کارهای هنری در قلب این دوره است ولی ساخت تصاویر فقط دربارهی هنر نیست، بلکه دربارهی ایدهها و طراحیهایی که هنر را به وجود میآورند نیز هست.
شما از ابتدا شروع خواهید کرد: از مرحلهی طراحی؛ و یاد خواهید گرفت چگونه از سند طراحی بازی اطلاعات موردنیاز را استخراج کرده و نقشهی صحنهی خود را بسازید.
1. برای پروژهی خود یک خلاصهی هنری بسازید.
2. یک طراحی نقشهای/مرحلهای بسازید.
برای ساختن یک هنر مفهومی خیرهکننده لازم است درکی قوی از مقدمات هنر داشتهباشید:
1. خط افق
2. پرسپکتیو یک نقطهای، دو نقطهای و سه نقطهای
3. نور، سایه و طیف رنگی سیاه
4. رنگها
بعد از آن وارد فرآیند ساخت هنر مفهومی خواهید شد و با تکنیکهایی آشنا خواهید شد که با استفاده از آنها و بر اساس مقدماتی که آموخته اید خواهید توانست نقاشی ها را به سرعت بسازید.
ساختن هنر مفهومی از ابتدا:
یاد خواهید گرفت فرآیند ساخت هنر مفهومی را به چند بخش تقسیم کرده و یک برنامه برای ساخت آنها توسط خودتان و با استانداردهای حرفهای تهیه کنید. بعد از آن وارد وسیعترین بخش دوره خواهید شد: ساختن منظرهی خود.
استفاده از 3D Max و Substance Painter:
اگر تازه کار هستید، نحوهی کار با 3D Max، ابزار استاندارد مدلسازی در صنعت بازی، را یاد خواهیدگرفت. اگر نحوهی کار را بلدید، میتوانید از این قسمت بگذرید. وقتی به مقدمات مسلط شدید، شروع به ساخت یک جعبهی سفید بر اساس طرح و مفهوم در درسهای قبل خواهید کرد.
ساخت محیط جعبهی سفید با استفاده از تکنیکهای مقدماتی مدلسازی:
در آخر تکنیکهای پیشرفتهی مدلسازی و نگاشت UV را یاد گرفته و خواهید توانست تمام اجزای منظرهی موردنظر را با داشتن جعبهی سفید به عنوان یک راهنما بسازید. در Substance Painter بافتهای PBR را درست خواهیدکرد. همهچیز را از 3D Max خروجی خواهیدگرفت و وارد Unity میکنید، جایی که از منابع استفاده کرده و منظرهی خود را خواهید ساخت.
1. منابع نهایی و با جزییات بالا را تهیه کنید
2. نگاشت UV
3. بافتها را در Substance Painter بسازید
4. مناظر را در Unity ساخته و نوردهی را تنظیم کنید.
این دوره برای کسانی که دنبال کار به صورت حرفهای در صنعت بازیهای ویدئویی به عنوان هنرمند محیط هستند و میخواهند فرآیند کار را از ابتدا تجربه کنند، ایدهآل است. این دوره مناسب تازهکارها و کسانی که تا حدودی با مفاهیم آشنایی دارند مناسب است. افراد حرفهای ممکن است احساس کنند مطالب تکراری است ولی میتواند یک مرور با ارزش برای آنها باشد. این دوره با گذشت زمان به روز رسانی خواهد شد تا با تکنیکهای به روز صنعت بازی همگام باشد.
این دوره، دربارهی ساخت انیمیشن و یا طراحی شخصیت نیست؛ این ها دو موضوع متفاوت در صنعت بازی هستند و این دوره فقط روی ساخت محیط هایی با جزییات کامل و کیفیت بالا تمرکز کرده است.