دانلود نرم افزار موزیک ملودیفای

ملودیفای (Melodify) از معتبرترین رسانه‌های پخش و دانلود آهنگ‌های داخلی و خارجی است. با نصب ملودیفای شما به هزاران آهنگ در سبک‌ها و زبان‌های مختلف دسترسی پیدا کرده و می‌توانید مستقیما آن را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین پخش نمایید.

دانلود فیلم آموزشی Textures And Materials in 3ds Max

Textures And Materials in 3ds Max ، فیلم آموزشی آشنایی با بافت ها و متریال ها در تریدی اس مکس می باشد که توسط شرکت Lynda تهیه و در اختیار علاقمندان به این نرم افزار قرار گرفته است . در این فیلم آموزشی شما با این دو مبحث در 3ds Max بطور کامل آشنا می شوید تا بتوانید در طراحی های خود از آنها استفاده نمایید . Steve Nelle ، مدرس فیلم آموزشی Textures And Materials in 3ds Max ، با مقدمه ای کار خود را آغاز می کند و در ادامه مواردی مانند چگونگی ایجاد سطوح و بافت با نقشه ، چگونگی ساخت سطوح جسم سه بعدی ، چگونگی نقشه برداری مواد زیر شی ، چگونگی لایه بندی تصاویر با نقشه کامپوزیت ، ایجاد شیشه ی واقعی و بسیاری مباحث دیگر را بیان می نماید تا شما بتوانید با بهرگیری از این مباحث براحتی از آنها استفاده نمایید . همچنین برای درک بهتر این مفاهیم می توانید همزمان با دیدن فیلم آموزشی Textures And Materials in 3ds Max از پروژه ی تمرینی موجود استفاده نموده و تمامی این موارد را بصورت عملی نیز انجام دهید .

Textures And Materials in 3ds Max
Textures And Materials in 3ds Max

 

مباحث دوره ی آموزشی Textures And Materials in 3ds Max :

– Creating surfaces and textures with maps
– Making 3D object surfaces look believable
– Mapping sub-object materials
– Layering images with composite maps
– Creating realistic glass and reflections
– Using mental ray Arch & Design and ProMaterials
– Exploring the Material Library

موارد مورد بحث در Textures And Materials in 3ds Max :

00. Introduction

– Welcome
– How to use this course
– Using the exercise files

01. Material Building Essentials

– Building a realistic material
– Material Editor overview
– Important Material Editor tools and icons
– When the sample slot looks wrong
– Applying and retrieving materials
– Copying and pasting materials and maps
– Using the Asset Browser
– Selecting the right rendering engine

02. Material Shader Types

– Blinn
– Phong
– Oren-Nayer-Blinn
– Metal
– Strauss
– Anisotropic
– Multi-Layer
– Translucent

03. Material Map Channels

– Diffuse
– Bump
– Opacity
– Specular Level and Specular Color
– Self-Illumination
– Reflection
– Refraction
– Displacement

04. Material Types

– Standard
– Blend
– Double-Sided
– Top/Bottom
– Multi Sub-Object
– Matte Shadow
– Ink and Paint
– mental ray Arch and Design materials
– mental ray ProMaterials

05. Creating Surfaces and Textures with Maps

– Bitmap editing
– Using noise maps
– Using other procedural maps
– Using gradient maps
– Creating realistic reflections
– Using composite maps to layer images
– Using mix maps
– Adjusting the color of a map

06. Mapping Techniques

– The UVW map modifier
– Mapping coordinate types
– Controlling map placement on a surface
– The importance of mapping location in the Modifier Stack
– Mapping at the sub-object level
– Mapping lofted objects
– Using multiple map channels
– The Unwrap UVW modifier
– Pelt mapping

07. Advanced Material Applications

– Animating materials and maps
– Creating realistic glass
– Creating and positioning decals
– Creating billboard tree maps
– Using material ID numbers to add glow

08. Material Libraries

– Material library essentials
– Creating a custom material library
– Accessing materials from a different project

09. Project: Using Bitmaps to Build a Complex Material

– Creating a metal rivet
– Building the hot metal material
– Tweaking the materials
– Animating the look of the hot metal material

10. Project: Creating Materials and Mapping and Adding Them to a Medieval Dagger

– Building the handle material
– Building the hand guard material
– Building the trim material
– Building the blade material
– Applying and mapping the handle material
– Applying and mapping the hand guard and trim materials
– Applying and mapping the blade material
– Applying the final touches

11. Project: Combining 3ds Max and Photoshop to Create a Company Logo

– Building the logo in Photoshop
– Adding the text
– Creating the image’s alpha channel
– Creating the logo material in 3ds Max
– Mapping the object using multiple map channels

12. Conclusion

– Goodbye

مشخصات دیگر فیلم آموزشی Textures And Materials in 3ds Max :

– ژانر : آموزشی

– شرکت سازنده : Lynda

– مدرس : Steve Nelle

– مدت زمان آموزش : 7 ساعت و 44 دقیقه

– پروژه ی تمرینی : دارد

– نرم افزار مورد نیاز : 3ds Max

– تاریخ انتشار : 18-02-2010

– زبان : انگلیسی

– کیفیت نمایش : 540 * 960

– فرمت فایل : mov

– زیرنویس : ندارد

 

برای درخواست فیلم های آموزشی به اینجا مراجعه کنید .

  • 4 replies
    1. Armin says:

      عجب سایتی این ! دمه شما گرم ، شدم مشتری همیشگی سر زدن به این سایت از امروز !

      ممممننننوووون

      پاسخ دادن

    پاسخ دادن به Hossein Abolhassani لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *