مجموعه آموزشی CG 101 ، آموزش مبانی VFX و CG در طراحی های دیجیتالی می باشد . که توسط شرکت Digital Tutors ، تهیه و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است . در این فیلم آموزشی سعی شده تا شما را با تمامی زوایای این مبانی آشنا نمایند . مجموعه آموزشی مجموعه آموزشی CG 101 شامل 13 دوره ی آموزشی می باشد که اساتید مختلف در آن به بیان ویژگی ها و موارد استفاده این تکنیک ها خواهند پرداخت تا شما بتوانید با بهرگیری از این آموزش با این تکنیک های طراحی آشنا شوید و از آنها استفاده نمایید . در ادامه به توضیحات مختصری از هر دوره را بیان می نماییم .
قسمت اول – CG 101 – General 3D Terminology :
مدرسین در این دوره به آموزش مباحثی از قبیل خط های سه بعدی ، مجموعه مجازی ، مجموعه تکمیلی ، طرح های جزئی ، مباحث پیوسته ، مدل سازی ، انیماتیک و دینامیک می پردازند .
مباحث این دوره :
01. 3D Pipeline
02. Virtual Sets
03. Set Dressing
04. Thumbnail Sketching
05. Storyboards
06. Animatics
07. Modeling
08. Channel Box
09. Dynamics
10. Display Layers
11. Rendering
قسمت دوم – CG 101 – Modeling :
در این دوره به مباحثی از قبیل طراحی ، مدل سازی ، صفحات تصویری ، چند ضلعی های هندسی ، ورتکس ، چهره ، مجسمه سازی مدل سازی ، تاریخچه ساخت و ساز و مدل سازی جعبه و … پرداخته می شود .
مباحث این دوره :
01. Modeling
02. Orthographic Drawings
03. Image Planes
04. Polygon Geometry
05. NURBS Geometry
06. Subdivision Surfaces
07. Vertex
08. Edges
09. Faces
10. Edge Flow
11. Topology
12. Box Modeling
13. 3D Sculpting
14. Pivot Point
15. Instances
16. Normals
17. Booleans
18. Beveling
19. Loft
20. Lattice Deformers
21. Symmetry
22. Freeze Transformations
23. Construction History
24. Vector Displacement Maps
قسمت سوم – CG 101 – Texturing :
این دوره دارای مباحثی از قبیل نقشه برداری ، UVS ، شفافیت نقشه ، جابجایی نقشه ، رنگ های ترکیبی و … می باشد .
02. UVs
03. Normals
04. Specularity
05. Transparency Maps
06. Bump Maps
07. Normal Maps
08. Displacement Maps
09. Light Baking
10. Polypainting
02. Lattice Deformers
03. Control Curves
04. Painting Weights
05. Channel Box
06. Freeze Transformations
07. Construction History
02. Squash and Stretch
03. Arcs
04. Ease In Ease Out
05. Anticipation
06. Appeal
02. Rule of Thirds
03. Headroom / Noseroom
04. F-stop
05. ISO
06. Color Temperature
02. Baking Simulations
03. Caching
02. Final Gather
03. Global Illumination
04. Caustics
05. Ambient Occlusion
06. Anti-Aliasing
07. The RGBA Channels
08. Environment Mapping
09. Subsurface Scattering
10. Tessellation
11. Channels: Zdepth
12. Specularity
13. ID Passes
14. Motion Blur
15. Reflections
16. Reflective Properties
17. Refractions
18. Motion Vector Passes
19. Toon Rendering
20. Stereoscopy
21. Stereo Displays
22. Premultiply
23. Histogram
24. Color Depth
02. Point Lights
03. Area Lights
04. Directional Lights
05. Three Point Lighting
06. High Dynamic Range Images
07. Light Baking
02. The RGBA Channels
03. Channels: Zdepth
04. Chroma Keying
05. Layer-Based Compositing
06. Node-Based Compositing
07. Specularity
08. Rotoscoping
09. ID Passes
10. Motion Blur
11. Motion Vector Passes
12. Set Extensions
13. Chromatic Aberration
14. Matchmoving
15. Trackers
16. Stereoscopy
17. Light Wrap
18. Stereo Displays
19. Premultiply
20. Histogram
21. Color Depth
22. Metering
23. Chroma Subsampling
2. Letter Spacing
3. Process Color
4. Spot Color Printing
5. Knockouts
6. Visual Hierarchy
7. Linear Perspective
02. HSV Color Space
03. The RGBA Channels
04. Layer-Based Compositing
05. Specularity
06. Chromatic Aberration
07. Camera RAW
08. F-stop
09. Megapixels
10. ISO
11. Color Temperature
12. Premultiply
13. Histogram
14. Color Depth
15. Metering
16. Rule of Thirds
17. Headroom / Noseroom
02. Basics of Computer Animation
03. Understanding 3D Space
04. Transforming 3D Objects
05. Understanding Time in Animation
06. Creating Animation with Keyframes
07. Animation Editors: the Dopesheet
08. Animation Editors: the Graph Editor
09. Understanding Tangent Handles
10. Interpolation Types and Ghosting
11. Creating Repeating Animation using Cycling
12. Camera Animation and Motion Paths
13. Understanding Rigging
14. Understanding Constraints
15. Understanding Deformers
16. Understanding Bones and Skinning
17. Hierarchies and Forward Kinematics
18. Inverse Kinematics
19. Understanding Expressions
20. Character Animation
21. Understanding Morph Shapes
22. Understanding Non-Linear Animation
23. Understanding Motion Capture
مشخصات دیگر فیلم آموزشی مجموعه آموزشی CG 101 :
– ژانر : آموزشی
– شرکت سازنده : Digital Tutors
– مدرس : Multiple Authors
– مدت زمان آموزش : 6 ساعت و 2 دقیقه
– پروژه ی تمرینی : ندارد
– زبان : انگلیسی
– کیفیت نمایش : 720 * 1280
– فرمت فایل : mov
– زیرنویس فارسی : ندارد
لینک دانلود
قسمت اول - CG 101 - General 3D Terminology - حجم 316 مگابایت
قسمت دوم - CG 101 - Modeling - حجم 763 مگابایت
قسمت سوم - CG 101 - Texturing - حجم 278 مگابایت
قسمت چهارم - CG 101 - Rigging - حجم 202 مگابایت
قسمت پنجم - CG 101 - 12 Principles of Animation - حجم 144 مگابایت
قسمت ششم - CG 101 - Cinematography - حجم 197 مگابایت
قسمت هفتم - CG 101 - Dynamics - حجم 73 مگابایت
قسمت هشتم - CG 101 - Rendering - حجم 709 مگابایت
قسمت نهم - CG 101 - Lighting - حجم 179 مگابایت
قسمت دهم - CG 101 - Compositing - حجم 684 مگابایت
قسمت یازدهم - CG 101 - Graphic Design - حجم 250 مگابایت
خیلی ممنونم . کلی دنبالش بودم و بعضیا فقط چند قسمتشو با قیمت گزاف میفروختن . ممنونم ازتون
سلام. خواهش میکنیم. موفق باشید
سلام وقت بخیر و خسته نباشید.
CG101 Animation اگر به وب سایت مرجع () نگاه کنید 30 آموزش هست اش.
ولی اموزش های شما 23 عدد هست اش ممنون میشم.
از شماره 24 تا 30 را در یک فایل جداگانه بارگداری کنید هر چه سریع تر.
سلام, ممنون از اطلاع رسانیتون
حتما بررسی می کنیم
ممنون download.ir
خسته نباشید بچه ها!
سلام ، ما هم از شما ممنونیم دوست عزیز