نماد سایت مجله دانلود فارسی

داستان بازی Assassin’s Creed Mirage

داستان بازی Assassin's Creed Mirage

داستان بازی Assassin's Creed Mirage

داستان بازی Assassin’s Creed Mirage در مورد شخصی به نام بسیم است که از یک دزد در شهر انبار بغداد به یک هیدن وان ماهر تبدیل می‌شود. بازی Assassin’s Creed Mirage مدتی است که وارد بازار بازی‌های ویدیویی شده است و کاربران این نسخه با شخصیت بسیم ابن اسحاق آشنا هستند. فردی که علاقه‌ی او به هیدن وان‌ها باعث شد که بخواهد برای ورود به گروه آن‌ها وارد مبارزات سختی شود و خود را به آن‌ها ثابت کند.

تلاش‌های بسیم برای ورود به گروه هیدن وان‌ها باعث شد که زندگی وی به کلی تغییر  کند، حتی بسیاری از دوستان او در این راه کشته شدند. این بازی یکی از شاهکارهای استودیو یوبی سافت است. اگر می‌خواهید تجربه یک بازی نقش‌آفرینی و ماجراجویانه را داشته باشید، این بازی که به یک گیم‌پلی مستقل از Assassin’s Creed Valhalla تبدیل شده است و بهترین گزینه برای شماست.

بررسی داستان بازی Assassin’s Creed Mirage

داستان بازی Assassin’s Creed Mirage در مورد دزد تبهکاری به نام بسیم ابن اسحاق است؛ که در منطقه انبار بغداد زندگی می‌کرد و حالا قصد دارد وارد گروه هیدن وان‌ها شود. این بازی که نسخه کامپیوتری آن از سایت دانلود فارسی قابل دریافت است، در سبک ماجراجویی ارائه شده است. روایت بازی در مورد حوادث زندگی بسیم شخصیت اصلی داستان است که در طول زندگی مدام کابوس هیولایی را می‌دید که انگار او را دائماً زیر نظر دارد.

نهال از دیگر شخصیت‌های داستان و به عنوان دوست صمیمی بسیم، از گذشته همراه او بوده و کمک کرده تا بتواند این کابوس را پشت سر بگذارد. با اینکه بسیم یک دزد کاربلد است، اما همیشه رویای پیوستن به گروه هیدن وان‌ها را داشته است. برای اینکه خود را ثابت کند به کاخ المتوکل خلیفه بغداد می‌رود تا یکشی باستانی را از آنجا بدزد. این آرتیفکت برای هیدن وان‌ها و اعضای Order of the Ancients بسیار اهمیت دارد.

وقتی بستیم به جعبه آرتیفکت می‌رسد، متوجه کارکرد عجیب آن می‌شود و می‌بیند دو شخص به صورت هولوگرامی با هم صحبت می‌کنند. وقتی بسیم و نهال مشغول تماشای محتویات هولوگرام هستند، خلیفه بغداد به بسیم حمله می‌کند. نهال برای نجات بسیم، متوکل را می‌کشد و همین آغاز تعقیب و گریزهای متعدد در داستان است.

پس از آن بسیم از دست سربازان فرار می‌کند و به خانه می‌رود. زمانی که از خواب بلند می‌شود، روشن بنت لا احد یکی از افسران هیدن وان را در کنار خود می‌بیند. پس از گفتگو با او می‌فهمد که این آرتیفکت چقدر مهم است. روشن می‌گوید که یک قایق آماده کرده تا بسیم از بغداد فرار کند. بسیم قبل از رفتن درخواست می‌کند دوستان خود را ببیند. اما ماموران امنیتی تمام دزدهای انبار را کشته و بسیاری از دوستان بسیم جان خود را از دست داده‌اند.

بسیم مجبور می‌شود به بغداد فرار کند، ولی سربازان موفق به گرفتن وی می‌شوند و روشن او را نجات می‌دهد و به مقر هیدن وان‌ها می‌برد. مکان اصلی هیدن وان‌ها الموت است و او باید به عنوان نیروی تازه وارد آموزش‌های لازم را ببیند.

ورود بسیم به دنیای هیدن وان‌ها

در ادامه داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، زمانی که بسیم به یک هیدن وان کارکشته تبدیل می‌شود، روشن او را به ماموریت‌های مختلف می‌فرستد. بسیم در روزهای اول باید با حریف‌های زیادی روبرو شود و رنج‌های بسیاری را به جهان بخرد. روشن تنها استاد و منتور بسیم است که چند سالی او را تعلیم می‌دهد تا به یک هیدن وان ماهر تبدیل شود.

در یکی از این روزها نور که یکی از هیدن وان‌های سابق است، زخمی به الموت برمی‌گردد و نیروها متوجه می‌شوند که اعضای Order of Ancients به او حمله کرده‌اند. روشن، فولاد و بسیم به سمت بغداد می‌روند تا با آنها مبارزه کنند.

پس از رسیدن به بغداد، اولین مأموریت بسیم در داستان بازی Assassin’s Creed Mirage آغاز می‌شود تا تمام اعضای Order of Ancients را نابود کند. در اولین مأموریت بسیم موظف است الغول اولین عضو Order of Ancients را از بین ببرد. ولی بسیم به واسطه فروشنده‌ها اطلاعاتی را از الغول به دست می‌آورد و او را از مخفیگاه خود بیرون می‌کشد.

زمانی که می‌خواهد الغول را بکشد، هیولایی که همیشه در کابوس می‌دید را جلوی چشمان خود می‌بیند. در جریان مأموریت، بسیم دوستش نهال را می‌بیند. نهال از بسیم می‌خواهد که حساب شده عمل کرده و قبل از انجام هر مأموریت با او مشورت کند. علاوه‌بر این روی آرتیفیکت‌هایی که اعضای Order of Ancients دارن تحقیق کنند، چرا که دریافت اطلاعات در مورد آنها بسیار مهم است.

در ادامه داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، برای رسیدن به شخص نقاب پوش که هدف بعدی بسیم است، او باید یک سری کارها را انجام دهد. سرنخ‌ها بسیم را به سمت دکتر حسن می‌رساند و در طول مسیر متوجه زنی به اسم زرا می‌شود. زرا یکی از اعضای Order of Ancients است.

پس از اینکه بسیم در ملک خود او به قتل می‌رساند، متوجه شخصی به نام فضیل می‌شود. بنابراین هدف بعدی بسیم فضیل است که به عنوان یک شخص عالم و بزرگ در پشت پرده کارهایی را انجام می‌دهد. بسیم به منطقه برمی‌گردد و قصد دارد پس از پرده برداشتن آر زرار فضیل، او را بکشد. فضیل می‌فهمد که دکتر حسن و زرا توسط او کشته شده‌اند. به همین دلیل در یک مخفیگاه به نام House of Wisdom  پناه می‌گیرد.

ماموریت‌های بسیم در دنیای هیدن وان‌ها

فضیل در یک آزمایشگاه مخفی در حال انجام تحقیقات علمی بر روی انسان‌ها است. بسیم برای ورود به مخفیگاه او، یک لباس مبدل می‌پوشد و پس از اینکه فرصت رویارویی پیدا می‌کند، او را به قتل می‌رساند. وقتی بسیم به مقر هیدن وان‌ها برمی‌گردد، ربکا یکی از اعضای هیدن وان‌ها را ملاقات می‌کند. ربکا توضیح می‌دهد که توسط فروشنده‌ها و مورد آزار قرار گرفته و مالیات زیادی از او گرفته‌اند.

به همین خاطر بسیم وارد بازار می‌شود تا در این مورد تحقیق کند. سرنخ‌ها او را به مکانی می‌برد که مالیات‌ها جمع آوری می‌شود. کاراکتری که به گروه Order مربوط است، یکشی باستانی را برای مزایده گذاشته است. بسیم سراغ جمع کننده مالیات می‌رود تا او را بکشد.

در این مسیر می‌فهمد که چه شخصی پشت این قضایا است. یک گیره مو از چین به بغداد وارد شده، در بازار به مزایده گذاشته می‌شود. بسیم به‌عنوان یک خریدار وارد شود و گیره مو را از آن خود می‌کند. همه این کارها برای جلب توجه شخصی به نام نینگ است که تمام مالیات‌های بازار را کنترل می‌کند. در واقع کارهای خلاف او باعث شده که سرمایهOrder of Ancients  تأمین شود.

بسیم پس از اینکه تصمیم گیره مو را خریداری می‌کند، یک ملاقات برای معامله با نینگ ترتیب می‌دهد، اما در واقع هدفی جز کشتن او ندارد. پس از قتل نینگ، زمانی که بسیم به مقر وان هیدن‌ها برمی‌گردد، با فولاد بشیر و علی صحبت می‌کند و موجه اعدام‌های سریالی می‌شود. پس آن بسیم برای پیدا کردن سرنخ‌های مختلف به چایخانه شهر می‌رود و اطلاعات مختلفی را بدست می‌آورد.

در ادامه داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، خود را به یک کمپ می‌رساند و پس از آزاد کردن همه بردگان، متوجه شخصی به اسم وسیف می‌شود. وسیف افسر عالی رتبه‌ای است که کارهای کثیف گروه Order of Ancients را پیش می‌برد.بسیم برای کمک به علی و بشی راهی مکان‌های مختلف شده ولی به یکباره مبارزان و علی غیب می‌شوند. زمانی که بسیم به پادگان وسیف می‌رسد، بشی را می‌بیند که به یک صندلی بسته شده و وسیف او را به قتل می‌رساند.

بسیم باید مبارزان و علی را نجات دهند و راهی جز مبارزه با وسیف را ندارد. در یک مبارزه نفسگیر بسیم او را به قتل می‌رساند و علی وارد صحنه بازی می‌شود. هدف آخر بسیم در داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، از بین بردن گروه  Order of Ancients است و باید شخصی به نام غبیهه که در رأس این گروه قرار داده را به قتل برساند. بسیم و روشن آماده کشتن غبیهه  نیستند. روشن تصمیم می‌گیرد که کار را یکسره کند. اما در آخر بسیم به سراغ غبیهه می‌رود و پس از تلاش‌های متعدد وارد مقرر غبیهه می‌شود.

تکامل شخصیت بسیم در پایان داستان بازی Assassin’s Creed Mirage

غبیهه با بسیم از یک آرتیفکت صحبت می‌کند که زیر پایگاه اصلی هیدن وان‌ها قرار دارد و مکان بسیار ارزشمندی است. اینشی زیر الموت قرار گرفته و هیچکس حق ورود به آنجا را ندارد. در همین لحظه ناگهان روشن از راه می‌رسد و غبیهه را می‌کشد.

در ادامه داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، پس از بحث با روشن، بسیم به الموت می‌رود و آنجا متوجه حضور سربازهایOrder of Ancients می‌شود. درگیری شدیدی میان بسیم و روشن شکل می‌گیرد و بسیم، روشن را حسابی زخمی می‌کند. نهال که همیشه همراه بسیم بوده راه می افتند و در مسیر به یک دستگاه می‌رسند که مانند یک هولوگرام است.

در این هولگورام بسیم آرتیفکتی که سال‌ها قبل در کاخ خلیفه مشاهده کرده بود را می‌بیند. در این حین متوجه می‌شود که نهال وجود خارجی ندارد. در واقع بسیم و نهال یک شخص هستند و هیولایی که بسیم در رویای خود می‌دید، با زندگی گذشته او ارتباط مستقیم دارد. در نهایت بسیم متوجه می‌شود کاراکتری که در ویژن هولوگرام بوده، لوکی از ایسوهای جهان اساسینز کرید است. در واقع بسیم نسخه تناسخ شده لوکی است.

پس از همه این اتفاقات در داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، بسیم از گذشته خود با خبر می‌شود و شخصیت وی به تکامل می‌رسد. وقتی که از غار بیرون می‌آید با رئیس هیدن وان‌ها صحبت می‌کند و روشن را می‌بیند که دیگر نمی‌خواهد یک هیدن وان باشد و الموت را ترک می‌کند.

نکته جالب در خصوص ماجراجویی بسیم این است که حتی عقاب او هم دیگر بسیم را به یاد نمی‌آورد. زمانی که بسیم عقاب خود را فرا می‌خواند، به جای نشستن روی دست بسیم، صورت او را زخمی می‌کند و می‌رود، چرا که بسیم شخصیت جدیدی دارد و آن بخش از وجودش که در قالب نهال بوده، حالا به بدن وی بازگشته است.

نقد داستان بازی Assassin’s Creed Mirage

داستان بازی Assassin’s Creed Mirage که روایتگر زندگی شخصی به نام بسیم است، دارای یک ساختار کلاسیک با ژانر ماجراجویی است. شرکت یوبی سافت با معرفی این اثر فوق‌العاده، یکی از بی‌نظیرترین آثار خود را به نمایش گذاشت و توجه بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرد.

این گیم‌پلی یکی از بازی‌های نقش‌آفرینی مهیج است که یک نوع بازگشت به ریشه‌های اسسینز را به نمایش می‌گذارد که ۱۵ سال پیش بنا شده است. در این بازی مخاطبان با محیط پویاتر که پر از NPC است، سر و کار دارند. علاوه بر این المان‌های مخفی‌کاری، سلاح‌های جدید و ابزار مختلف نیز برای شخصیت اصلی یعنی بسیم طراحی شده که این بازی را به یک اثر مهیج تبدیل کرده است.

یکی از این ابزارها detection mine است که به واسطه آن در داستان بازی Assassin’s Creed Mirage، یک ابر قرمز ایجاد می‌شود تا بسیم بتواند در مواقع لازم از مهلکه به سرعت فرار کند. بغداد نیز به شکل طراحی شده که بسیم بتواند از موانع عبور کند. سرعت پارکور در این بازی حتی نسبت به نسخه‌های کلاسیک نیز افزایش یافته و کاربران هنگام حرکت در مناطق، حس چابکی دارند.

سازندگان این اثر، حرکات پارکور جدیدی برای بسیم طراحی کرده و بازسازی حرکات و انیمیشن‌های کلاسیک در طول بازی نیز به چشم می‌آید. یکسری مأموریت‌ به نام Black Box missions در بازی وجود دارد که بسیم از طریق آن‌ها می‌تواند اهداف خود را ترور کند. در حین این مأموریت‌ها، شما به عنوان شخصیت اصلی باید مکان‌ها و اهداف کلیدی را شناسایی کنید.

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافه شده به این بازی امکان کشته شدن چند هدف به صورت همزمان است که از نسخه‌های کلاسیک بازی الهام گرفته است. در داستان بازی Assassin’s Creed Mirage قرار است سیر تحولات بسیم به تصویر کشیده شود و سازندگان به این بازی عنوان Coming of age داده‌اند؛ یعنی داستانی که به بلوغ رسیدن چندین شخصیت را به تصویر می‌کشد.

هویت مستقل بازی Assassin’s Creed Mirage

ابتدا قرار بود داستان بازی Assassin’s Creed Mirage یک DLC بزرگ برای Assassin’s Creed Valhalla  باشد، اما به مرور زمان بزرگ و بزرگتر شد و در نهایت هویت یک اثر مستقل را به خود گرفت. برای طراحی هرچه بهتر بغداد نیز تیم سازنده از مستندهای مربوط به بغداد استفاده کرده‌اند تا فضای داستان واقعی‌تر به نظر برسد.

بازی Assassin’s Creed Mirage در سال ۲۰۲۲ بر روی کنسول‌های بازی PS4 ، PS5 ، Xbox One ، Xbox Series X S منتشر شد. کاربران pc نیز می‌توانند آن را از طریق استور  یوبی سافت یا اپیک استور خریداری نمایند.

این بازی در حال حاضر در سه ادیشن مختلف در اختیار کاربران قرار دارد و ورژن معمولی آن ۵۰ دلار فروخته می‌شود. اگر به بازی‌های کلاسیک سبک نقش‌آفرینی علاقه دارید، قطعاً این بازی ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد و می‌توانید تجربه یک بازی فوق‌العاده را داشته باشید.

کلام آخر

داستان بازی  Assassin’s Creed Origins در مورد شخصی به نام بسیم است که می‌خواهد در گروه هیدن وان‌ها قرار بگیرد. این اثر که جز منحصربه‌فردترین آثار ماجراجویی استودیو یوبس یافت است، با یک گیم‌پلی بسیار جذاب به بازار عرضه شده و سازندگان در نسخه جدید آن توانسته‌اند به زیبایی تکامل شخصیت بسیم را به تصویر بکشند.

بسیم در طول بازی از طریق ماموریت‌هایی که انجام می‌دهد، می‌تواند وجود خود را به هیدن وان‌ها ثابت کند و اعضای گروه  Order of Ancientsرا به قتل برساند. در پایان داستان نیز متوجه می‌شود که تناسخی از لوکی یکی ایسوهای (Isu) جهان اساسینز کرید است. اگر طرفدار بازی‌های سبک ماجراجویانه و نقش‌آفرینی هستید، این گیم‌پلی یکی از بهترین آثار چند دهه اخیر است. شما می‌توانید این بازی را بر روی کامپیوتر و کنسول‌های بازی مختلف از جمله PS4 ، PS5 دریافت کنید.

سؤالات متداول

داستان بازی Assassin’s Creed Mirage در مورد شخصی به نام بسیم است که می‌خواهد وارد گروه هیدن وان‌ها شود و توانایی خود را به آن‌ها ثابت کند.

این بازی مهیج و نقش‌آفرینی را استودیو یوبی سافت منتشر کرده است.

این بازی بر روی pc و کنسول‌های بازی PS4 ، PS5 ، Xbox One ، Xbox Series X S ارائه شده است.

خروج از نسخه موبایل