نماد سایت مجله دانلود فارسی

بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بهترین بازی های استراتژیک اندروید از نظر کاربران کدام‌اند؟ شاید فکر کنید داستان بازی‌‍‌های سبک استراتژی، تنها حول محور دفاع از قلعه می‌چرخد، اما اشتباه نکنید. در سال‌های اخیر استودیوهای بازی‌سازی تمام توان خود را برای ارائه عناوین خلاق به ‌کار برده‌اند؛ تا ما الان شاهد بازی‌های جذاب استراتژیک برای هر نوع سلیقه‌ای باشیم.

با Prison Architect مدیر زندان شوید، در Company of Heroes، خود را در جنگ جهانی دوم حس کنید، با Plague Inc، بشریت را به نابودی بکشید و با ROME: total war در تاریخ سفر کنید. البته عناوین دفاع از قلعه از پیش تا امروز، همیشه عضو ثابت پرطرفدارترین بازی های استراتژیک اندروید بوده‌اند، ماهم از غول‌های دفاع از قلعه غافل نمانده‌ایم و بهترین‌ها را لیست کرده‌ایم. آماده باشید تا با لیستی از بهترین‌های استراتژی، ساعت‌ها سرگرم شوید و همچنین قدرت تصمیم‌گیری و تفکر انتقادی را در خود رشد بدهید.

پرطرفدارترین بازی های استراتژیک اندروید

بازی‌های استراتژیک با داستان‌های خاص و جذاب خود، بازیکنان را ساعت‌ها از زندگی واقعی دور می‌کنند. برخی، شما را به قلب تاریخ می‌برند، جایی که باید تمدن خود را از نو بسازید، در مقابل دشمنان بایستید و تمام جوانب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کنید. در بعضی دیگر، وارد دنیای فانتزی شده و باید با موجودات عجیب دست ‌و پنجه نرم کنید. با توجه ‌به تنوع زیاد بازی‌ها، لیست‌کردن بهترین بازی های استراتژیک اندروید کار آسانی نیست، اما در ادامه فهرستی از پرطرفدارترین عناوین را معرفی کرده‌ایم.

بازی Clash Royale

بردهای حماسی با کارت‌های بازی کلش رویال! این بازی در سال 2019 توسط استودیو سوپرسل لانچ شد و تا الان حدود 583 میلیون دانلود از سرتاسر جهان داشته است. البته این بازی اسپین‌آف یکی از پرطرفدارترین بازی های Android یعنیClash of Clans است و همین موضوع باعث موفقیت دوچندان آن شده ‌است.

کلش رویال یک بازی RTS است و شامل ده‌ها کارت بازی شامل سربازان، طلسم و جادو و دفاع‌هایی است که حتما دوست‌ خواهید داشت. در این بازی باید سعی کنید شاهزاده‌ها، شوالیه‌ها و موارد دیگر را جمع ‌وری کرده، شاه و شاهزاده‌های دشمن را در برج‌هایشان شکست دهید و غنائم جنگی ارزشمند جمع‌آوری کنید.

در بازی کلش رویال، هدف این است که برج‌های ارزشمند حریف را تخریب کرده و همچنین از برج‌های خود در برابر حملات حریف دفاع کنید و کلید همه این‌ها یک کلمه است، استراتژی، فکر کنید و در لحظه عمل کنید. اگر برج پرنسس حریف را تخریب کنید صاحب یک تاج خواهید شد و درصورتی‌که موفق شوید برج پادشاه را ویران کنید، حریف را به خاک می‌نشانید و 3 تاج، طلا و غنائم دیگری کسب می‌کنید.

همچنین شما می‌توانید دوستان خود را به چالش‌های جدید دعوت کنید و توانایی‌های نظامی و استراتژی خود را آزمایش کنید.

دانلود بازی Clash Royal

 

بازی Mushroom Wars 2

نبردهای قبیله‌ای در جنگل خیال، با ارتشی از قارچ‌ها!

بازی در یک‌ دنیای جنگلی خیالی اتفاق می‌افتد، جایی که قبایل قارچ‌ها در جنگ‌های استراتژیک و RTS باهم رو‌به‌رو می‌شوند. چه کسی برنده این جنگ خواهد شد؟ شما به‌عنوان بازیکن، با توجه ‌به تاکتیکی که در پیش گرفتید، یکی از شخصیت‌هایی که هریک توانایی‌های منحصر به‌فرد خود را دارند انتخاب می‌کنید، رهبر تعیین می‌کنید و ارتش را آماده نبرد در حالت مولتی پلیر، لیگ‌ها، مسابقات رتبه‌بندی و یا چالش‌های شخصی می‌کنید. Mushroom Wars2 یک بازی استراتژیک RTS و ادامه جنگ قارچی معروف است. گیم‌پلی این بازی بر اساس هسته اصلی بازی ساخته شده است. بازی جدید شما و دوستانتان را به سفری با شخصیت‌های قهرمان قدرتمند و قبایل شجاع می‌برد.

قهرمانان جدید همگی معرفی شده‌اند تا دقیقا طبق استراتژی شما عمل کنند، آن‌ها دارای مجموعه‌ای از توانایی‌های منحصربه‌فرد هستند که طبق تاکتیک شما انتخاب خواهند شد. شما می‌توانید از میان قهرمانان 4 قبیله مختلف Shrooms, Proteus Aliens, Shii’Mori Amazons, Grim Necromancers انتخاب کنید.

یادگیری تکنیک‌های Mushroom War، با کنترل‌های ساده و همچنین قابلیت پشتیبانی از گیم‌پد، فرایند سختی نیست؛ اما در طول مسیر تبدیل‌شدن به یک فرمانده ترسناک، نیاز به تفکری هوشمند، واکنشی سریع، نگاهی برای چیدن زیرکانه‌ترین استراتژی‌‌ها و همچنین توانایی نظارت بر همه واحد‌ها در لحظه را دارد. هنگامی که مهارت‌های خود را ارتقا دادی، ارتش قارچی خود را در برابر سایر بازیکنان قرار دهید و خود را در مسابقات و لیگ‌ها به چالش بکشید.

این بازی امکان ایجاد چالش‌های شخصی دوستانه با حداکثر سه دوست را نیز فراهم کرده است. همه این ویژگی‌ها، جنگ قارچی را به یکی از پرطرفدارترین بازی های استراتژیک android تبدیل کرده است.

دانلود بازی Mushroom Wars 2

 

بازی DomiNations

DomiNations یک بازی استراتژیک مولتی پلیر است که در سال 2015 توسط Big Huge Games توسعه و منتشر شد. گیم‌پلی این بازی به‌نوعی در 16 عصر طلوع تا اتوماسیون اتفاق می‌افتند، بازیکنان می‌توانند به‌عنوان شهروند هریک از 8 کشور بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، یونان، ژاپن، کرده و یا روم، پایگاه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی بنا کنند، نیروهای نظامی را آموزش داده و در نبرد با حریفان تکنیک‌های جنگی خود را به رخ بکشند. پس از موفقیت در هر حمله می‌توانید غنائم و اموال باارزشی را مال‌خود کرده و شهر را گسترش دهید. این بازی به‌نوعی ترکیبی از دو بازی Clash of Clans و Civilization است و حتما توجه سازندگانش به جزئیات شما را هم درگیر خود خواهد کرد.

دانلود بازی DomiNations

 

Egypt:old kingdom سفر به مصر باستان

برویم به ممفیس (Memphis)، 2140-3500 (قبل از میلاد)، جایی که شما به‌عنوان حکمران، دوشادوش فراعنه در حال مبارزه با Seth قدرتمند هستید که بلایای متعددی را به سمت سرزمین شما روانه می‌کند. چه تدبیری برای حفظ تمدن خود در نظر گرفته‌اید؟

در این بازی باید تصمیم بگیرید که چه سیاستی را در مقابل قبایل همسایه پیش‌ رو بگیرید، در صورت لزوم جنگ کنید، مذاکره کنید و فناوری‌های جدید را کشف کنید. آیا می‌توانید مصر را به کشوری یکپارچه تبدیل کنید؟ شما نه‌تنها باید در جنگ و مذاکره با سایر قبایل پیروز شوید؛ بلکه باید روند ساخت اهرام مصر را رهبری کرده، طرح و متریال را انتخاب کنید. اما این‌ها به‌سادگی اتفاق نخواهد افتاد، مدیریت پروژه‌ای به این عظمت نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ است، اما احتمالا تنها راه حفظ ثبات کشور هم همین است.

در بازی مصر باستان، نه‌تنها با مشکلات صنعتگران و کشاورزان سروکار خواهید داشت، بلکه گرفتن تصمیمات سیاسی مهم هم بر عهده شما است. مجموعه تمام این تصمیمات، آینده پادشاهی را مشخص خواهد کرد. نگاه همه شهروندان به شما است! شروع کنید و مصر را سراسر یکپارچه کنید.

 

Bad North: Jotunn Edition بازی

بد نورث، بازی‌ای که سال 2018 توسط استودیو Raw Fury منتشر شد و توجه بیشتر کاربران بازی‌های استراتژیک را به سمت خود جلب کرد و به یکی از پرطرفدارترین بازی های اندروید تبدیل شد. بازی در جزیره‌ای اتفاق می‌افتد که در حال تسخیر است.

خانه شما مورد حمله قرار گرفته است، پادشاه به دست وایکینگ‌ها کشته شده است و امید برای مردم جزیره تبدیل به نوری دور در مه شده است که به‌سرعت در حال محوشدن است. آیا شما می‌توانید به‌عنوان جانشین پدرتان، امید را به دل مردم بازگردانید؟ این بازی برخلاف دیگر بازی‌های دفاع از قلعه، نبرد برای پیروزی نیست، بلکه یک نبرد تمام‌عیار برای روشن نگه ‌داشتن مشعل امید است.

Bad North، یک روگ‌لایت استراتژیک جذاب اما بی‌رحمانه است. تمام فکر خود را برای دفاع از پادشاهی خود در برابر ارتش وایکینگ به کار بیندازید، چرا که شما مهاجرت ناامیدانه مردم خود را پس از حمله واکینیگ‌ها رهبری می‌کنید. به سربازان خود دستور دهید تا از شکل منحصربه‌فرد جزیره بهره تاکتیکی کامل را ببرید. همه ‌چیز درخطر است: کافی است شکست بخورید تا خون سوژه‌هایتان زمین را قرمز کند. به جنگیدن ادامه دهید، سربازان نه برای قدرت و ثروت، بلکه برای امید به صلح که بار دیگر در سرزمین‌های خشن بد نورث جاری شود، آمده‌اند.

دانلود بازی Bad North

 

The Escapists 2 فرار از زندان با بازی

 

حاضر هستید همه‌ چیز را به خطر بیندازید تا از یکی از سخت‌ترین زندان‌های جهان بیرون بیایید؟ احتمالا این‌ کار را خواهید کرد. برای فرار باید ابتدا طبقات، سقف‌ها، دریچه‌ها و تونل‌های زیرزمینی زندان را کاوش کنید و سپس برنامه فرار خود را بچینید. البته فراموش نکنید که باید از همه قوانین زندان پیروی کنید و مثل یک زندانی در تماس تلفنی هفتگی شرکت و از روال سخت‌گیرانه اطاعت کنید، اما تمام این مدت به ‌طور زیرکانه و با استراتژی مخصوص خود، برای آزادی تلاش کنید.

با حداکثر 3 دوست خود متحد شوید و تیم فرار را تکمیل کنید، این فرار شما را تا قلعه‌های یخ‌بندان، صحرا و بیابان خواهد برد. بودن در زندان و رویای آزادی شما را مجبور می‌کند تا فکر خود را به ‌کار بگیرید و هوشمندانه‌ترین راه‌ها را با کمترین ابزارها پیدا کنید، بلکه توانستید دوباره طعم آزادی بیرون از دیوارها را بچشید! The Escapists 2 با تغییراتی که نسبت به نسخه قبلی خود ایجاد کرده ‌است، جزو لیست بهترین بازی های استراتژیک اندروید و حتی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر قرار گرفته ‌است.

دانلود بازی The Escapists 2

 

بازی Bloons TD 6

Bloons TD 6، یک بازی با سبک استراتژی و دفاع از قلعه است که در سال 2018 برای اندروید منتشر شد و تا الان، یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است. در این بازی، پلیر (که می‌تواند با 3 بازیکن دیگر نیز متحد شود)، باید سد دفاعی محکمی متشکل از برج‌ها، تله‌ها و چندین میمون است را با هوشمندی بچیند تا بالون‌ها نتوانند به درب خروجی برسند.

Bloons TD 6 دسته جدید از میمون‌ها را با عنوان Heroes یا قهرمانان، به بازی اضافه کرده ‌است، این میمون‌ها با هر بار موفقیت شما در بازی، توانایی‌های جدیدی کسب خواهند کرد. همچنین با پول‌های به‌دست‌آمده از نبرد با بالون‌ها، می‌توانید سدهای دفاعی و میمون‌هایی با توانایی‌های جدید به بازی اضافه کنید.

 

Heroes of Flatlandia بازی

به دنیای Heroes of Flatlandia خوش آمدید، جایی که باید پادشاهی خود را از الف‌ها، اورک‌های تشنه ‌به‌ خون، کوتوله‌های شجاع یا مردگان مخوف به‌عنوان یکی از چندین قهرمان قدرتمند رهبری ‌کنید. خوب فکر کنید، بهترین استراتژی را در نظر بگیرید  و ارتش‌های قدرتمندی تشکیل دهید تا دشمنان خود را در نبردهای تاکتیکی نابود کنید. از طلسم‌ها و توانایی‌های خاص خود برای به ‌دست ‌آوردن غنائم، کشف جهان و غلبه بر دشمنان استفاده کنید.

شاید در نگاه اول بازی Heroes of Flatlandia کمی حوصله ‌سر بر و تکراری به‌ نظر برسد، اما اگر کمی فرصت بدهید، می‌بینید ساعت‌ها است که مشغول بازی هستید. المان‌های بازی سبک فانتزی و کارتونی دارند، همچنین وجود تعداد زیادی نقشه در Heroes of Flatlandia به شما این امکان را می‌دهد که با هوش ‌مصنوعی و یا با دوستان خود حسابی سرگرم شوید.

 

دانلود بازی Heroes of Flatlandia

 

بازی Plague Inc

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا، بیمار صفر مبتلا به طاعون را تثبیت‌ کرده ‌است. آیا می‌توانید دنیا را نجات دهید؟ نه، اشتباه نکنید شما قرار است دنیا را آلوده کنید! Plague Inc، ترکیبی منحصربه‌فرد از استراتژی و شبیه‌سازی واقعی است. پاتوژن شما به‌تازگی بیماری را آلوده ‌کرده‌ است. حالا باید هر آنچه در توان دارید را برای تکامل طاعون به ‌کار ببرید و بیماری را مقاوم به‌تمامی درمان‌ها و سدهای دفاعی انسان کنید.

این ‌بازی با‌توجه‌به کانسپتش، مناسب رده‌های سنی پایین نیست و انتقادهای زیادی را نیز در زمان انتشارش به همراه داشت، اما بااین‌حال طرفداران زیادی هم دارد! Plague Inc که با گیم‌پلی بسیار خلاقانه برای اندروید و ios ساخته شده است، ژانر بازی‌های استراتژی را به سطح جدید برده‌ است. شما در برابر جهان هستید، فقط و فقط قوی‌ترین‌ها می‌توانند زنده بمانند.

Plague Inc یک بازی شبیه‌ساز استراتژیک است که پلیر در آن به ‌طور غیرمستقیم طاعونی را کنترل می‌کند که بیمار صفر را مبتلا کرده‌ است. شما ‌می‌توانید از بین حالت‌های بازی و عوامل بیماری‌زا یکی را انتخاب کنید و با تکامل طاعون و سازگاری با محیط‌های مختلف، هدف تعیین شده توسط بازی را به پایان برساند. برخی از اهداف شامل آلوده‌کردن و کشتن جمعیت جهان با یک عامل ‌بیماری‌زا، آلوده‌کردن جهان با کرم نوراکس، تبدیل همه مردم به زامبی و … هیجان بازی زمانی بیشتر می‌شود که شما باید اهداف را قبل‌ از کشف درمان توسط انسان‌ها، تکمیل کنند.

دانلود بازی Plague Inc

 

بازی Rome:Total War

Rome:Total War یک بازی در سبک استراتژیک است که ابتدا توسط Activision منتشر شد. نسخه اندروید این بازی در سال 2018 روانه بازار شد تا موبایل گیمرها نیز از این بازی جذاب لذت ببرند. این بازی سومین سری از مجموعه Total war The Creative Assembly است که پس از Total War: Shogun و Total War: Medieval منتشر شد.

داستان بازی از 270 سال قبل‌از میلاد تا 14 سال بعد ‌از میلاد اتفاق می‌افتد و ظهور و قرون پایانی دوره جمهوری‌خواهان و دهه‌های اولیه دوره امپراتوری روم باستان را به نمایش می‌گذارد. گیم‌پلی بین نبردهای تاکتیکی RTS و استراتژی Turn-based تقسیم می‌شود. شما باید اقتصاد، سیاست، دیپلماسی و تاکتیک‌های جنگی ارتش جناح خود را مدیریت کنید و اهداف تعیین شده در اروپا، شمال آفریقا و خاور نزدیک را انجام دهید.

Rome:Total War در سال‌های پس از انتشار، توسط اغلب منتقدان تحسین شد و به‌عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید شناخته شد.

 

Civilization VI بازی

بازی Civilization VI، جدیدترین قسمت از سری بازی‌های Civilization است. امکان ندارد، لیست بهترین بازی های استراتژی اندروید باشد و نام این بازی در لیست دیده نشود. این سری بازی‌ها از سال 1991 در حال تولید هستند و با استقبال زیادی مواجه شده‌اند شما در این بازی باید امپراتوری خود را گسترش دهید، فرهنگ را پیش ببرید و البته در جنگ با بزرگترین کشورها و امپراتوری‌ها، پیروز شوید. یکی از چالش‌های بازی Civilization VI، زمان است؛ آیا امپراتوری شما در طول زمان داده‌‌شده، پابرجا خواهد ماند؟ بازیکنان نقش یک رهبر تاریخی را خواهند داشت که مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص مسائل مهم اقتصادی، سیاسی و نظامی، به طور کامل با اوست. پس دقت کنید! هر تصمیم و استراتژی غلط می‌تواند تمدن شما را تا مرز فروپاشی ببرد.

در سری جدید Civilization، شهرها از نظر فیزیکی گسترش پیدا کرده‌اند و تحقیقات در خصوص فناوری، همگام با پتانسیل‌های جدید رشد می‌کند. هدف بازیکن در این بازی این است که حکومت را توسعه دهد و تمدن را تا حد رسیدن به قدرت نظامی، نفوذ فرهنگی و یا برتری از نظر تکنولوژی، رشد دهد. تمرکز کنید، استراتژی خود را بچینید و تمدن خود را مانند رهبری قدرتمند اداره کنید.

 

بازی Clash of Clans

قبیله خود را به ‌سوی پیروزی هدایت کنید! بازی Clash of Clans بدون ‌شک یکی از بهترین بازی های استراتژی اندروید است و در زمان انتشار، میلیون‌ها دانلود داشت. کلش آف کلنز یک بازی استراتژیک رایگان است که به طور انحصاری برای موبایل و دو سیستم‌عامل اندروید و Ios توسط استودیو سوپرسل منتشر شده ‌است. داستان بازی شاید شبیه به دیگر بازی‌های استراتژیک دیر به نظر برسد، اما ویژگی‌های این بازی همیشه چند گام از بازی‌های مانند خودش جلوتر بوده و همین موضوع باعث محبوبیت آن شد. کلش آف کلنز قطعا می‌تواند بهترین بازی چندنفره اندروید باشد.

بازی در دنیایی فانتزی جریان دارد و شما به‌عنوان بازیکن، رئیس دهکده هستید. به دیگر دهکده‌ها حمله کنید، غنیمت جمع کنید، مدال بگیرید و با استفاده از آن‌ها دهکده خود را بسازید. البته یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب کش آف کلنز، قابلیت بازی چندنفره و چت با دیگر بازیکنان است. شما می‌توانید به قبایل دوستانتان بپیوندید و در ‌جنگ‌های قبیله‌ای شرکت کنید. کلش آف کلنز را دانلود کنید و ساعت‌ها سرگرم ساختن دهکده و حمله به دیگر قبایل شوید!

 

دانلود بازی Clash of Clans

 

بازی Company of Heroes

 

با گرافیکی خارق‌العاده، خود را در جنگ جهانی دوم حس کنید. یک تجربه سینمایی تک ‌نفره که آشفتگی‌های جنگ را با ظرافت به تصویر می‌کشد. بازی Company of Heroes در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و در دو جناح قابل بازی است. مجموعه قهرمانان با ارائه یک تجربه نزدیک به واقعیت، فدارکاری سربازان، شهرهای ویران ‌شده، خسارات وارد شده از جنگ و میدان‌های نبرد را تعریف می‌کند. این بازی، از نظر داستان‌سرایی و خط داستانی بسیار قوی عمل‌ کرده است و تبدیل به یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید شده است.

 

بازی neighbours from hell

همسایه شما قطعا همسایه جهنمی است و حالا وقت انتقام است! با آقای روتوایلر شوخی کنید و امتیاز بگیرید! البته بازی به همین سادگی‌ها هم نیست، برای شوخی با آقای روتوایلر باید ابزار مناسب را پیدا کنید، نقشه بچینید و برنامه‌ریزی کنید که چگونه دیده نشوید. البته همسایه شما تنها نیست، اگر سگ نگهبان و یا طوطی او نیز شما را ببیند، عاقبت خوشی نخواهید داشت. این بازی سبک جدید از بازی‌های استراتژیک را ارائه کرد و به یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید نیز تبدیل شد.

نوع نگاه شما در این بازی، سوم‌ شخص است. تمام صحنه‌های خانه شما و همسایه در برنامه تلویزیونی در حال ضبط است و شما در نقش وودی، خود را مشاهده خواهید کرد. شوخی با همسایه جهنمی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید هیجان خواهد داشت، فقط مراقب باشید آقای روتوایلر متوجه حضور شما نشود.

دانلود بازی همسایه جهنمی

 

بازی Fallout Shelter

ساکنان خود را از سر موجودات عجیب و خطرات سطح زمین حفظ کنید! Fallout Shelter یک بازی شبیه‌ساز مدیریت و ساخت ‌و ساز است که توسط استودیو Bethesda منتشرشده‌ است. ورژن اندروید این بازی در سال 2015 منتشر شد و در هفته اول با فروش زیادی مواجه شد.

سطح زمین دیگر جای مناسبی برای زندگی نیست و ساکنان از شما توقع دارند شرایط را مدیریت کرده و جای بهتری برای زندگی پیدا کنید و چه جایی بهتر از شهر زیرزمینی! اگر به ژانر مدیریت و استراتژی علاقه دارید، Fallout Shelter قطعا یک پیشنهاد عالی است. منابع را مدیریت کنید، با توجه ‌به مهارت‌های هریک از ساکنان، به آن‌ها مسئولیت بدهید و شهر زیرزمینی را تا اعماق زمین گسترش بدهید. این بازی نمای ناظر و به شکل مزارع مورچه دارد، شما می‌توانید همه اتاق‌ها را به‌صورت هم‌زمان مشاهده و مدیریت کنید. تمام اعلان‌ها نیز در کادر دور صفحه نشان داده می‌شوند.

 

دانلود بازی Fallout Shelter

 

بازی Plants vs. Zombies

Plants vs. Zombies بازی استراتژی در سبک دفاعی است که در سال 2009 ساخته و منتشر شد. این بازی تا حدی با استقبال مواجه شد که در سال 2010 موفق به کسب جایزه “بازی استراتژیک سال” شد و به‌ سرعت تبدیل به پرفروش ترین بازی استودیو PopCap Games شد.

بازیکن صاحب یک ‌خانه ویلایی در حومه شهر است. زامبی‌ها حمله کرده‌اند و باید با استفاده از گیاهان خارق‌العاده از رسیدن آن‌ها به خانه جلوگیری کند. زامبی‌ها هرکدام شخصیت خاص خود را دارند، مثلا زامبی رقاص که تیم با تیم رقصندگی به خانه شما حمله می‌کند، زامبی دلفین‌ سوار که سوار بر دلفین روی آب می‌رود تا گیاهان را دفع کند و بالون زامبی که می‌تواند روی گیاهان شناور باشد و انواع مختلف دیگری از انواع زامبی‌ها. اما چطور باید در برابر این زامبی‌های عجیب از خانه دفاع کرد؟ نگران نباشید و گیاهان خود را دست‌کم نگیرید! شما در این بازی مجموعه‌ای متنوع از انواع گیاه با توانایی‌های مخصوص دارید. کافی است فکر خود را به‌ کار بیندازید و آنها را به ترتیب هوشمندانه‌ای روی چمن‌های خانه بچینید. نقاط ضعف زامبی را شناسایی کنید و گیاه با سبک دفاعی مناسب را روبه آن قرار دهید. مثلا بالون زامبی حریف راحتی برای کاکتوس با تیغ‌های برنده است.

اسم ارز این بازی Sun است و بازیکن باید با کلیک‌کردن روی نماد‌های خورشید که به‌صورت تصادفی روی چمن ظاهر می‌شوند، یا توسط گیاهی مثل آفتاب‌گردان تولید می‌شود، پول جمع کند تا بتواند قفل خرید گیاهان جدید را باز کند. حالت ماجراجویی این بازی، 5 فصل 10 مرحله‌ای است. اگر بتوانید همه زامبی‌ها را شکست دهید به مرحله بعد می‌روید و اگر تنها یک زامبی بتواند به خانه شما برسد، شکست می‌خورید. Plants vs. Zombies قطعا یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید است.

 

دانلود بازی Plants vs. Zombies

بی‌رحم‌ترین نگهبان دنیا، در Prison Architect

فقط بی‌رحم‌ترین نگهبان جهان می‌تواند بی‌رحم‌ترین مجرمان جهان را در زندان خود جای دهد. یک زندان بسازید و مدیریت کنید؛ مدیرعامل یک زندان خصوصی، مسئولیت ساخت و اداره زندان را از صفر تا صد به شما محول کرده است. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سبکی متفاوت هستید، Prison Architect داستان جدیدی را در سبک استراتژی روایت می‌کند.

در نگاه اول، شاید گرافیک بازی چندان جذاب نباشد؛ اما اگر کمی فرصت بدهید، داستان بازی شما را علاقه‌مند خواهد کرد. بازیکن باید به‌عنوان معمار و مدیر زندان، بنای ساختمان را در زمان معین بسازد، تاسیسات ساختمانی، اتصالات آب و برق را بررسی کند و همچنین منابع انسانی موردنیازش را استخدام کند؛ چرا که به‌عنوان مثال، اطلاعات مربوط به امورمالی، تنها با حضور حسابدار قابل دسترس خواهد بود. بازیکن همچنین می‌تواند برنامه‌های اصلاحی خاصی را برای جلوگیری از ارتکاب دوباره جرم، در نظر بگیرد و برنامه خاصی برای هر زندانی تنظیم کند. بازی Prison Architect در حالت عادی دشوار نیست؛ اما با روشن‌کردن برخی قابلیت‌ها و قبول زندانیان با سطح امنیتی بالا، کار برای شما سخت خواهد شد.

زندانیان بر اساس 5 سطح امنیتی از زندانیان جرایم غیر عمد تا زندانیان جانی تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کدام مراقبت‌های مخصوص به‌ خود را دارند. زندانیان محکوم به مجازات اعدام نیز یک نشانگر بخشش دارند که شما می‌توانید با برگزاری جلسات متوالی، درخواست تجدیدنظر بدهید و حکم زندانی را کاهش بدهید.

 

دانلود بازی Prison Architect

 

لذت مدیریت تیم اتومبیل‌رانی، با بازی Motorsport Manager Mobile 3

اگر عاشق مسابقات ماشین‌رانی و درعین‌حال بازی‌های سبک استراتژی هستید، Motorsport Manager Mobile 3 یک گزینه عالی است. تیم اتومبیل‌رانی خود را از صفر بسازید، اعضای تیم را جمع‌آوری کنید، ماشین‌های جدید بخرید و افتخار کسب کنید. 6 عنوان قهرمانی جدید، مسابقات GT هیجان‌انگیز، مسابقات زمان‌بندی شده، دوربین‌های جدید، حالت‌های هیبریدی و قدرت از جمله تغییر در Motorsport Manager Mobile3 است. این بازی انحصارا برای موبایل منتشر شده است و یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید در سبک اتومبیل‌رانی است.

 

دانلود بازی Motorsport Manager Mobile 3

 

جنگ قدرت در Clash of Kings

Clash of Kings یک بازی کلاسیک در سبک استراتژی است. اگر به ‌دنبال یکی از پرطرفدارترین بازی های استراتژیک اندروید هستید، کلش آف کینگز یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این ژانر است که در سال 2014 توسط استودیو Elex Wireless منتشر شد. این بازی شروعی برای تولید بازی‌های مشابه با موضوع ساخت‌وساز، جنگ‌های قبیله‌ای و مدیریت بود. شما در این بازی باید برای به‌دست‌آوردن غنائم و منابع با دیگر بازیکنان مبارزه کنید و به‌ازای هر بار پیروزی، مرزهای خود را گسترش بدهید، به نیروها آموزش‌های جنگی بدهید، برج بسازید و از همه مهم تر فکر کنید و استراتژی تعیین کنید. نقشه هوشمندانه باعث برتری شما در برابر دشمن می‌شود.

 

دانلود بازی Clash of Kings

 

کلام آخر

بازی‌‌های استراتژی، با گیم‌پلی پیچیده، تصمیم‌گیری‌های سخت و چالش‌برانگیز، مخاطبان را مجذوب خود کرده‌اند. تجربه این سبک بازی‌ها در PC و یا دیگر کنسول‌ها می‌تواند لذت خاص خود را داشته ‌باشد، اما بهترین بازی های استراتژیک اندروید، شما را به بازی با موبایل معتاد خواهند کرد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سبک استراتژیک، تشویق به تفکر انتقادی و حل مسئله است. بازیکنان باید به‌دقت تصمیمات و موقعیت را بررسی کنند، نتایج تصمیم‌گیری خود را در آینده پیش‌بینی کنند و بهترین عملکرد را در لحظه داشته باشند. این تمرین ذهنی احتمالا به شما در زندگی واقعی نیز کمک خواهد کرد! شما قادر خواهید بود که اوضاع را در شرایط مختلف مدیریت کنید و قدرت تصمیم‌گیری خود را تقویت کنید. بازی‌های استراتژی، تجربه‌ای جذاب از سفر در زمان، ساخت تمدن، مدیریت منابع و دفاع از سرزمین را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

سوالات متداول

لیست بهترین بازی های استراتژیک اندروید، عناوین زیادی را شامل می‌شود اما Bad North، Company of Heroes و Clash of Clans، از بهترین‌ها هستند.

 

علاوه بر گوگل‌پلی، download.ir نیز مرجع کاملی از بازی‌های اندرویدی است.

 

Bad North، Plague Inc و BloonTD6 از جمله برترین‌های سبک استراتژی هستند که امکان تجربه آنها به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل