راهنمای آموزش اکانت استیم
راهنمای آموزش اکانت استیم

با استفاده از راهنمای آموزش اکانت استیم، شما می‌توانید با اطمینان و آسودگی بیشتری در دنیای Steam  قدم بگذارید. این آموزش به شما کمک می‌کند تا از تمامی جنبه‌های مثبت بازی‌های آنلاین بهره‌مند شوید، بدون آنکه نگران مسائل امنیتی یا فنی باشید.

استیم یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده بازی‌های کامپیوتری است که امکان خرید بازی‌های متنوع با قیمت‌های مقرون به‌صرفه را فراهم می‌کند. برای استفاده از این سرویس، نیاز به ساخت حساب کاربری دارید و پس از آن می‌توانید با شارژ حساب خود از طریق گیفت کارت، بازی‌ها را خریداری و در کتابخانه استیم ذخیره کنید تا هر زمان که خواستید به اجرای آن‌ها بپردازید.

با آموزش اکانت steam افراد می توانند بازی استیم را خریداری، دانلود و با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنند. برای استفاده از تمام امکانات استیم، نیاز به ساخت اکانت دارید. در این راهنما، گام به گام نحوه ساخت اکانت استیم را توضیح می‌دهیم.

اکانت استیم چیست؟

در راستای راهنمای آموزش اکانت استیم؛ به عنوان اولین گام این آموزش، به بررسی تاریخچه و کاربرد آن می‌پردازیم. استیم نام یک برنامه است که در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت ولو (Valve) تاسیس شد. کاربران هر منطقه از جهان، می‌توانند بازی‌های مورد علاقه خود را با قیمت‌های محلی، خریداری کنند به همین دلیل راهنمای آموزش اکانت استیم اهمیت می‌یابد. برای خرید بازی‌های مورد نظر خود در استیم، کاربران باید حساب کاربری داشته باشند و پس از خرید بازی، می‌توانند آن را از بخش کتابخانه دانلود و تجربه محصول خریداری‌ شده‌ را تجربه کنند.

آموزش ساخت اکانت در استیم

برای استفاده از خدمات استیم و راهنمای آموزش اکانت استیم، لازم است که بازیکنان به حساب کاربری استیم دست یابند. برای دریافت نرم‌افزار استیم، ابتدا باید به وب‌سایت رسمی استیم مراجعه فرمایند. پس از نصب و اجرای نرم‌افزار استیم، تنها کافی است برای راهنمای آموزش اکانت استیم مراحل زیر را انجام دهید.

  • البته توجه نمایید که گاهی اوقات در زمان نصب برنامه ممکن است با ارور  steam_appid مواجه شوید که در این صورت نصب شما متوقف می‌شود. در این صورت شما می‌توانید از روش های رفع ارور steam_appid مانند بررسی رجیستری، بررسی  فایل  txt و… استفاده کرده و این مشکل را حل نمایید و سپس اقدام به نصب مجدد نمایید.

مرحله اول آموزش اکانت استیم

پس از اجرای نرم‌افزار استیم، صفحه اصلی آن را مشاهده خواهید کرد. در صورت داشتن حساب کاربری قبلی، اطلاعات خود را وارد نموده و گزینه ورود را انتخاب کنید. در غیر اینصورت، گزینه ایجاد حساب کاربری جدید “Create a New Account” را انتخاب نمایید.

ورود به حساب کاربری استیم

در مرحله ساخت حساب کاربری، لطفا آدرس ایمیل خود را وارد و سپس کشور خود را انتخاب فرمایید. توجه داشته باشید که پس از انتخاب کشور، قادر به تغییر آن نمی‌باشید به دلیل قوانین و محدودیت‌های استیم. از این رو، توصیه می‌شود که کشور خود را به آرژانتین یا روسیه تنظیم فرمایید. برای ادامه فرآیند ثبت نام، توجه داشته باشید که آی‌پی شما باید با آی‌پی کشور انتخابی یکسان باشد.

تایید ایمیل در اکانت استیم

پس از انجام مراحل تایید حساب، وارد مرحله نهایی خواهید شد که باید نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب نمایید.

وارد کردن اطلاعات کاربری برای ورود به استیم

توجه داشته باشید که از نام کاربری‌هایی استفاده کنید که در دسترس باشند. در غیر اینصورت، استیم چند نام برای انتخاب پیشنهاد می‌دهد.

 

حل مشکل ساخت اکانت استیم

در صورت رعایت راهنمای آموزش اکانت استیم، مشکلی در فرآیند ایجاد حساب کاربری به وجود نخواهد آمد. با این وجود، اگر در ساخت اکانت مشکل دارید باید به دو نکته  توجه نمایید.

  • ابتدا باید مراقب باشید که رمز عبور شما حداقل هشت کاراکتر داشته باشد و از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهای خاص تشکیل‌ شده‌ باشد.
  • مورد دیگر که اهمیت زیادی دارد، به کاربرانی مرتبط است که تمایل دارند حساب کاربری خود را خارج از کشورهایی مانند آمریکا، آلمان یا انگلستان ایجاد کنند. پس از استفاده از آی‌پی متعلق به کشور مورد نظر و انجام مراحل فوق، احتمال دارد که استیم به شما پیامی ارسال کند که نشان دهد قادر به ایجاد حساب کاربری در کشور مورد نظر نیستید. در این صورت، باید تلاش‌های بیشتری انجام دهید تا در نهایت، اجازه ایجاد حساب کاربری به شما داده شود.

به عنوان مثال، کشورهای روسیه و آرژانتین، جزو کشورهایی هستند که بعد از اجرای قوانین جدید برای تغییر محل حساب کاربری در استیم، برخی اوقات با مشکلات مربوطه روبرو می‌شوند. در این راهنمای آموزش اکانت استیم به شما توصیه می‌شود که حتما حساب کاربری خود را از طریق کلاینت استیم برای ویندوز یا مک ایجاد کنید و از انجام این کار از طریق مرورگر خودداری کنید.

همچنین در زمان اجرای بازی ممکن است با ارور  steam_api.dll  مواجه شوید که در این صورت می توانید از چند روش برای رفع ارور steam_api.dll مانند بررسی فایل بازی، غیر فعال کردن فایروال و …. استفاده نمایید.

خرید از استیم در ایران

پس از راهنمای آموزش اکانت استیم و ورود به استیم، نوبت به خرید بازی می‌رسد. قبل از اینکه بتوانید بازی خریداری کنید یا از سایر ویژگی‌های استیم استفاده نمایید، باید حساب خود را با مبلغ فعلی پنج دلار شارژ کنید.

خرید از استیم در ایران

حال سوال اصلی این است که خرید از استیم در ایران به چه شکل است؟ و چه روش‌هایی برای خرید آن وجود دارد؟ معمول‌ترین روش برای خرید بازی از استیم، خرید استیم والت و استفاده از آن در حساب کاربری خودتان است؛ بنابراین کیف پول شما شارژ می‌شود و می‌توانید بازی مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در راهنمای آموزش اکانت استیم برای وارد کردن کد خریداری‌ شده؛ کافی است از بخش بالا و سمت راست استیم استفاده کنید، بر روی تصویر شما کلیک و گزینه جزئیات حساب را انتخاب کنید، سپس گزینه افزودن وجه به کیف پول استیم را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده، یک Redeem a Steam Gift Card or Wallet مشاهده خواهید کرد. آن را انتخاب کنید و کد خریداری‌ شده را در محل مشخص‌ شده وارد نمایید.

همچنین لازم است بدانید که؛ برای فعال‌سازی کد کیف پول استیم در حساب خود، باید آی‌پی خود را به منطقه حساب و کد خریداری ‌شده تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر کشور حساب کاربری استیم شما روسیه است، باید از کد کیف پول استیم و آی ‌پی مخصوص کشور روسیه استفاده کنید.

راهنمای اکانت استیم

یک روش دیگر در آموزش اکانت steam که می‌توانید برای خرید استفاده نمایید، استفاده از کدهای بازی و استفاده از آن‌ها در پلتفرم استیم است. کاربران می‌توانند از وب‌سایت‌های فروش CD KEY، کد بازی مورد نیاز را تهیه کنند و آن را در بخش Activate a Product on Steam وارد نمایند.

  • توجه داشته باشید که در این روش، حتما باید آی‌پی خود را تغییر دهید. برخی از کدها نیازمند جابه‌جایی به یک آی‌پی خاص هستند، در حالی که برخی دیگر با هر آی‌پی غیر از ایران، قابل استفاده هستند که می توانید این  آی‌پی‌ها را از ir دریافت نمایید.روش آخر مربوط به خرید و فروش کلید بازی Team Fortress ۲ است. یکی از قابلیت‌هایی که استیم در اختیار شما قرار می‌دهد، این است که پس از فعالسازی پنج دلار در حساب خود، از بخش مارکت استفاده نمایید. اکنون کاربران با خرید کلید‌های بازی تیم فورترس ۲ و فروش آن در بازارچه، می‌توانند کیف پول خود را شارژ و بازی مورد علاقه‌شان را تهیه نمایند.

آموزش کار با اکانت steam

اولین نکته در آموزش اکانت steam این است که پس از ایجاد حساب کاربری یا حتی قبل از خرید بازی این است که باید سیستم امنیتی استیم (Steam Guard) را از حالت ایمیل به پیامک تغییر دهید.

راهنمای اکانت استیم

در راهنمای آموزش اکانت استیم برای انجام این کار، ابتدا باید برنامه استیم را از طریق پلی استور یا اپ استور بر روی موبایل خود نصب و اجرا کنید. اکنون باید بر روی گزینه Steam که در بالا و سمت چپ است، کلیک کنید و وارد قسمت تنظیمات شوید. در مرحله بعدی باید بر روی گزینه مدیریت امنیت حساب Steam Guard کلیک کرده و دستورهای خواسته شده را انجام دهید.

این روش علاوه بر افزایش امنیت حساب کاربری شما، برای استفاده از بازارچه و خرید و فروش اقلام مختلف نیز ضروری است.

تنظیمات در اکانت استیم

یکی از ویژگی‌های استیم، امکان اشتراک‌گذاری بازی و حساب کاربری با دیگران است. استیم دارای ویژگی با نام Family است که عمل‌کرد مشابهی با پرایمری و هوم کردن حساب کاربری در پلی استیشن و ایکس باکس دارد، با این تفاوت که صاحب حساب کاربری نمی‌تواند به‌طور همزمان با دیگران که حساب کاربری خود را با او به اشتراک گذاشته‌اند، یکی از بازی‌های خود را تجربه کند.

روش مطرح برای بازی‌های داستان‌محور مناسب‌تر است، جایی که دو نفر می‌توانند یک بازی را خریداری کرده و در ساعات معین روی حساب کاربری خود آن را تجربه کنند. برای استفاده از این ویژگی، کافی است دوست شما با حساب کاربری‌تان وارد استیم شود و گزینه استیم را انتخاب و وارد بخش تنظیمات شود. در ادامه، شاخه Family را انتخاب کرده و حساب کاربری خود را در آن فعال کند.

آموزش اکانت استیم برای بازی خانوادگی

مارکت یا همان بازارچه استیم یکی از دلایلی است که بازیکنان بسیاری را سوی استیم جلب کرده است. در این بازارچه، بازیکنان می‌توانند آیتم‌های کسب‌ شده‌ خود از بازی‌هایی مانند تیم فورترس ۲، DOTA ۲ یا بازی‌های مشابه را به فروش عرضه و آیتم‌های مورد نیاز خود را نیز خریداری نمایند.

مورد دیگری که در سال‌های اخیر بین کاربران ایرانی بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته است، خرید و فروش کلید بازی Team Fortress ۲ به منظور شارژ کیف پول استیم و خرید بازی است.

خرید و فروش کلید بازی در راهنمای آموزش اکانت استیم

زمانی‌که بخواهید یک آیتم (کلید، کارت بازی و موارد مشابه) را بفروشید، باید از نوار بالای استیم بر روی نام خود کلیک کرده و وارد بخش Inventory شوید. سپس آیتم مورد نظر خود را انتخاب و گزینه فروش را انتخاب نمایید.

فروش آیتم در استیم

در اینجا یک نمودار قیمت به شما نمایش داده می‌شود و با توجه به آن، می‌توانید بهترین قیمت را برای کالای خود انتخاب و سپس آن را تایید کنید تا در بازارچه قرار گیرد.

انتخاب بهترین قیمت در استیم

برای انجام خرید یک آیتم، تنها لازم است که از نوار واقع در قسمت بالای صفحه، بر روی گزینه Community انتخاب نموده و به بخش Market مراجعه فرمایید. در این قسمت، لیستی از آیتم‌های موجود در بازارچه در دسترس قرار دارد و برای آسانی فرآیند، بخشی جهت جستجوی آیتم مورد نظر شما تعبیه گردیده است.

 

کلام آخر

در دنیای مدرن امروز، بازی‌های آنلاین و پلتفرم‌هایی مانند Steam نقش مهمی در اوقات فراغت ما ایفا می‌کنند. اما گاهی اوقات، ساخت و مدیریت یک حساب کاربری در این پلتفرم‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. همین جاست که راهنمای آموزش اکانت استیم  به عنوان یک راهنمای گام به گام وارد می‌شود تا به شما در هر مرحله آموزش اکانت steam کمک کند.

این محصول طراحی‌ شده‌ است تا نه تنها فرآیند ساخت اکانت را ساده‌ سازی کند، بلکه تضمین کند که شما از تمامی امکانات و امنیتی که Steam ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوید. تایید نشانی ایمیل و افزودن دوستان، تجربه‌ای بهتر را برای شما به ارمغان می‌آورد و امکان بهره‌مندی از مزایای کامل عضویت در اجتماع Steam را به شما می‌دهد. اکنون که با رویه ایجاد حساب کاربری در استیم آشنایی پیدا کرده‌اید، می‌توانید از این بازی در کنار عزیزانتان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

چگونه می توانیم مستقیم از استیم خرید کنیم؟

شما باید برای خرید مبلغی به دلار حساب خود را شارژ کنید که مراحل آن در طول مقاله بیان شده است.

آیا ساخت اکانت استیم رایگان است؟

بله، ساخت اکانت استیم کاملاً رایگان است.

برای ساخت اکانت استیم به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای ساخت حساب کاربری شما تنها به یک ایمیل و رمز نیاز دارید که در طول مقاله در خصوص آن اطلاعات کاملی بیان شده است.

راهنمای آموزش اکانت استیم

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *