بازی های پلی استیشن در گوشی اندروید
بازی های پلی استیشن در گوشی اندروید

کنسول‌های بازی همواره یکی از بهترین وسیله‌های سرگرمی بوده‌اند، این کنسول‌ها طرفدارهای بسیار زیادی دارند. با انقلابی که در گوشی‌های تلفن همراه رخ داد و تبدیل شدن این وسیله به مهمترین وسیله شخصی هر فرد بسیاری از افراد به این فکر افتاده‌اند که چرا به دنبال اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید نباشد؟ راستش را بخواهید که فکر بسیار خوبی هم است.

بازی کردن با گوشی‌های اندروید بسیار جذاب است و طرفدارهای بسیار زیادی هم دارد، هرچند که هزاران بازی اندروید در بازار وجود دارد که کیفیت بسیار خوبی هم دارند اما نوستالژی چیزی است که ما را به سمت نصب شبیه‌ساز بازی های پلی استیشن در گوشی‌های اندروید سوق می‌دهد. تصور کنید که بازی مورتال کمبت پلی استیشن 1 یا سگا را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید، حتی تصورش هم شیرین است. شبیه سازهای بسیار زیادی برای نصب و اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید وجود دارد که در ادامه به شما این شبیه‌سازها و نحوه‌ی کار با آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

نصب شبیه ساز و اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید

همان‌طور که در بالا اشاره شد برای اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید نیاز به شبیه‌ساز دارید. قبل از شروع آموزش نصب بازی های پلی استیشن در اندروید لازم است تا یک نکته را یادآور شویم، نسل جدید پلی استیشن‌ها مانند پلی استیشن 5 و 4 بسیار پیشرفته هستند و پردازنده‌های بسیار قوی و قدرتمندی دارند به همین دلیل در حال حاضر امکان اجرای بازی های این کنسول‌ها در اندروید وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید انواع بازی های خاطره انگیز کنسول‌های قدیمی مانند پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پی اس پی را به راحتی بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید.

نصب و اجرای بازی های پلی استیشن 1 در اندروید

پلی استیشن 1 بازی‌های جذاب و خاطره‌ انگیز بسیار زیادی دارد، برای متولدین دهه 70 و اواخر 60، پلی استیشن 1 یک نوستالژی تمام و کمال است. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای یا افراد معمولی مایل باشند تا دوباره بازی‌های محبوب پلی استیشن 1 مانند سرباز جهانی، پپسی من، انواع فوتبال و .. را روی تلفن همراه خود تجربه کنند. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم برای اینکه بتوانید این بازی‌ها را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید نیاز به برنامه شبیه ساز کنسول پلی استیشن 1 بر روی گوشی اندروید خود هستید.

با توجه به محبوبیت این کنسول نرم‌افزارهای شبیه‌ساز بسیار زیادی برای پلی استیشن 1 معرفی شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

نصب بازی های پلی استیشن در اندروید

نرم‌افزار XEBRA 17_06_10 Android برای شبیه‌سازی پلی استیشن 1 در گوشی‌های اندروید

این نرم‌افزار که با نام XEBRA شناخته می‌شود یکی از بهترین برنامه‌ها برای شبیه‌سازی پلی استیشن 1 در تلفن‌های اندروید است. شما با نصب این شبیه‌ساز می‌توانید، تمامی بازی‌های پلی استیشن 1 را بر روی تلفن همراه خود اجرا کنید و از انجام آن‌ها لذت ببرید. این شبیه‌ساز کاملا رایگان است و شما برای نصب آن لازم نیست تا هزینه‌ای پرداخت کنید.

شبیه ساز ePSXe برای شبیه‌سازی پلی استیشن 1 در گوشی‌های اندروید

قطعا یکی از بهترین شبیه‌سازهای پلی استیشن 1 در گوشی‌های اندروید، ePSXe است. این برنامه که با قیمت نزدیک به 4 دلار در گوگل پلی به فروش می‌رسد، می‌تواند تمامی بازی‌های پلی استیشن 1 را بدون لگ و مشکل برای شما اجرا کند. این شبیه ساز ویژگی‌های بسیار زیادی دارد، از جمله مهمترین این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی کامل از بازی‌های پلی استیشن 1 و تقسیم صفحه نمایش برای اجرای دو نفره بازی‌های پلی استیشن 1 در گوشی اندروید اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد این نرم‌افزار پولی است و شما برای استفاده از این شبیه ساز باید آن را با قیمت 4 دلار بخرید. اما نسخه‌های کرک شده این نرم‌افزار نیز وجود دارد که شما می‌توانید، آن‌ها را به‌صورت رایگان دانلود کنید و از آن برای نصب بازی‌های پلی استیشن 1 بر روی گوشی اندروید استفاده کنید.

با توجه به محبوبیت بازی‌های پلی استیشن 1 در بالا به‌طور جداگانه چند نرم‌افزار برای اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید اشاره شد. علاوه بر نرم‌افزارهای ذکر شده در بالا، نرم‌افزارهای دیگری هم وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای شبیه‌سازی تمامی کنسول‌ها استفاده کنید. در ادامه به شما این نرم‌افزارها را معرفی می‌کنیم.

شبیه ساز PPSSPP Gold

برنامه PPSSPP Gold یکی از بهترین شبیه‌سازهای معرفی شده است، این نرم‌افزار به شما امکان اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید. با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی اندروید خود می‌توانید، بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. این شبیه‌ساز از فایل ISO پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بازی‌ها را با فرمت ISO در گوشی‌ همراه خود اجرا کنید.

کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است، آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و فایل ISO مربوط به بازی را دانلود کنید و آن را اجرا کنید. امکان دانلود این نرم‌افزار شبیه ساز به‌صورت رایگان وجود دارد. این نرم‌افزار ویژگی‌های بسیار جالبی دارد که به شما کمک می‌کند تا بازی‌ها را روان‌تر اجرا کنید.

شبیه‌ساز EmuBox

این برنامه با شعار حالا زمانی برای حذف شبیه‌سازهای پلی استیشن قدیمی، کند و باگ‌دار است، به بازار معرفی شد. این نرم‌افزار یکی از شبیه‌سازهای قدرتمند برای شبیه‌سازی بازی‌های کنسول در پلتفرم اندروید است. این شبیه ساز از کنسول‌های زیادی مانند NDS، NES  و .. پشتیبانی می‌کند. کار کردن با شبیه‌ساز EmuBox بسیار راحت است و سرعت بازی‌هایی که با این نرم‌افزار شبیه‌سازی می‌شود، بسیار بالا است و معمولا هیچ مشکل خاصی در هنگام اجرای بازی برای این نرم‌افزار پیش نخواهد آمد. این نرم‌افزار کاملا رایگان است و شما می‌توانید، آن را دانلود کنید.

شبیه‌ساز AetherSX2: PS2 Emulator برای اجرای بازی های پلی استیشن 2 در گوشی اندروید

یکی از بهترین کنسول‌های بازی که تا به امروز وارد بازار شده است، قطعا PS2 است. این کنسول در کنار کنسول پلی استیشن 1 از بهترین کنسول‌های ساخته شده توسط شرکت سونی است. بازی‌های این کنسول هم مانند پلی استیشن 1 بسیار جذاب و خاطره‌ انگیز هستند، بازی‌های مانند گاد آف وار و … هنوز هم که هنوز است در ذهن گیمرها باقی مانده است. خوشبختانه این امکان وجود دارد که شما بازی‌های پلی استیشن 2 را در گوشی‌های اندروید خود با شبیه‌ساز AetherSX2: PS2 Emulator نصب کنید. این شبیه‌ساز قطعا بهترین شبیه‌ساز پلی استیشن 2 در گوشی‌های اندروید است.

استفاده از شبیه ساز برای نصب و اجرای بازی‌های پلی استیشن در اندروید

شبیه‌ساز بازی های PSP در گوشی‌های اندروید

کنسول بازی PSP یکی از محبوبترین کنسول‌های بازی است که توسط سونی ساخته شده است. این کنسول بازی دستی طرفدارهای بسیار زیادی دارد و گیمرهای زیادی عاشق آن هستند. اما اگر بخواهید، می‌توانید با یک شبیه‌ساز تلفن همراه اندروید خود را به یک کنسول PSP تبدیل کنید. با نصب یک شبیه‌ساز بر روی تلفن همراه خود شما می‌توانید به راحتی تمامی بازی‌های PSP را در تلفن همراه خود اجرا کنید.

یکی از کامل‌ترین شبیه‌سازهای کنسول PSP در گوشی‌های اندروید PPSSPP Gold است. محیط کاربری این برنامه بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. شبیه‌ساز PPSSPP Gold از فایل‌های ISO پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار در گوگل پلی وجود دارد و شما می‌توانید آن را با قیمت 5 دلار خریداری کنید. از جمله مهمترین امکانات این شبیه‌ساز می‌توان به کنترلرهای حرفه‌ای، سازگاری با سخت‌افزار تلفن همراه و امکانات شخصی سازی متفاوت اشاره کرد.

شبیه‌ساز بازی‌های PSP در گوشی‌های اندروید

شبیه‌ساز RetroArch برای اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید

یکی از نرم‌افزارهای کاربردی برای اجرای بازی‌های پلی استیشن در گوشی اندروید، RetroArch است. این نرم‌افزار که به‌صورت اپن سورس عرضه شده است توانایی اجرای بسیاری از بازی‌های پلی استیشن 1 و .. را در تلفن همراه خود اجرا کنید. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است، برای کار با این برنامه کافی است تا آن را دانلود کنید و نصب کنید. سپس بازی‌های مورد نظر خود را در این برنامه اجرا کنید. کار با این نرم‌افزار بسیار راحت است و شما می‌توانید هر بازی که دوست دارید را به سادگی بر روی تلفن همراه خود اجرا کنید. امکان دانلود این برنامه به‌صورت رایگان وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص نصب و اجرای بازی‌های پلی استیشن در اندروید صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، شبیه‌سازهای بسیار زیادی وجود دارد که شما با نصب آن‌ها بر روی تلفن همراه خود می‌توانید، بازی‌های پلی استیشن را بر روی تلفن همراه خود اجرا کنید. برای اجرای بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 در گوشی‌های اندروید نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که در بالا به مهمترین این نرم‌افزارها اشاره شد.

شبیه‌ساز بازی‌ در گوشی‌های اندروید

در ابتدای این مقاله اشاره شد که امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن 4 و 5 بر روی تلفن‌های وجود ندارد، اما اگر در گوگل جستجو کنید، حتما صفحاتی را می‌بینید که ادعا دارند می‌شود بازی‌های این کنسول‌ها را بر روی گوشی اندروید خود اجرا کنید. در اینجا قصد نداریم تا در خصوص صحت این مطلب صحبت کنیم، اما اگر چنین امکانی‌ هم وجود داشته باشد باید بدانید که شاید تنها چند گوشی خاص توانایی این کار را داشته باشند و بیشتر گوشی‌های بازار نمی‌توانند، بازی‌های این کنسول‌ها را اجرا کنند. البته شاید در سال‌های اخیر تلفن‌های همراه به حدی پیشرفت کنند که بتوانند بازی‌های پلی استیشن 4 و 5 را به سادگی اجرا کنند.

سوالات متداول

آیا می توان بازی های پلی استیشن 4 یا 5 را در اندروید بازی کرد؟

در حال حاضر با توجه به قدرت و سیستم مورد نیاز برای بازی های پلی استیشن 4 و 5 امکان اجرای آنها در گوشی اندروید وجود ندارد

برای اجرای بازی پلی استیشن در اندروید نیاز به دسته داریم؟

خیر. در مقاله روش هایی برای اجرای بازی های پلی استیشن بدون نیاز به دسته بازی ارائه شده است

آموزش نصب و اجرای بازی های پلی استیشن در اندروید

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *