پرطرفدارترین بازی‌های اندروید
پرطرفدارترین بازی‌های اندروید

به‌نظر شما تاکنون چند بازی برای اندروید ساخته شده است؟ هزارتا، دو هزار تا، ده هزار تا یا؟ بر اساس آمار منتشر شده تا اوایل سال 2022 نزدیک به 500 هزار بازی موبایلی اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته است، بدون شک این آمار روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد. اما آیا همه این بازی‌ها جذاب هستند و ارزش امتحان کردن را دارند؟ حتما پاسخ ما به این سوال خیر است.

اما بهترین بازی‌های اندروید کدام‌اند؟ اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که شما بخواهید هزاران بازی اندروید را نصب کنید و بازی کنید تا متوجه شوید بهترین بازی اندروید چیست. با توجه به تعدد بازی‌های اندروید در پلی استور انتخاب یک بازی خوب کمی دشوار شده است به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی پرطرفدارترین بازی‌های اندروید بپردازیم و به شما بازی‌های اندرویدی را معرفی کنیم که ارزش امتحان کردن را داشته باشند.

بهترین بازی‌های اندروید

بازی‌ها در سبک‌های مختلف ساخته می‌شوند و هر کدام از این سبک‌ها طرفدارهای ویژه خود را دارد. پس نمی‌توان یک بازی را به عنوان بهترین بازی اندروید معرفی کرد (برای مثال برای شخصی که عاشق بازی‌های مسابقه‌ای است، بازی کال اف دیوتی کسل کننده و غیر جذاب به‌نظر می‌رسد و بالعکس). ما در این مقاله با کنار هم قرار دادن فاکتورهای مختلف مانند گرافیک، گیم پلی، داستان بازی و .. لیستی از بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم. پس در ادامه به معرفی بهترین بازی‌های اندروید در سبک‌های مختلف می‌پردازیم با ما همراه باشید.

کال اف دیوتی (call of duty)

قطعا یکی از بهترین بازی‌های موبایل و اول شخصی که برای پلتفرم اندروید معرفی شده است، کال اف دیوتی است. این بازی از جنبه‌های مختلف (مانند گیم پلی، گرافیک و ..) بی‌نظیر است و شما با امکانات شخصی سازی بسیار زیادی که بازی در اختیارتان قرار داده است، می‌توانید آن را در تمامی تلفن‌های همراه اجرا کنید.

این بازی جذابیت‌های بسیار زیادی دارد و با تعدد سلاح‌ها و زمین‌های بازی که دارد، شما را پای گوشی میخکوب می‌کند. گیم پلی این بازی فوق‌العاده جذاب و متنوع است و هر چقدر هم که بازی کنید از آن سیر نخواهید شد. اگر به دنبال یک بازی اول شخص و آنلاین هستید که بتوانید با دوستان خود بازی کنید، کال اف دیوتی موبایل همان چیزی است که شما به آن نیز دارید.

  • سبک بازی کال اف دیوتی موبایل: اکشن، اول شخص
  • رده سنی: بزرگسالان
کال اف دیوتی (call of duty)

پابجی موبایل (PuBG-mobile)

مهم نیست طرفدار چه سبکی از بازی‌های اندرویدی هستید، حتما نام پابجی را از زبان افراد بسیار زیادی شنیده‌اید. پابجی قطعا یکی از بهترین بازی‌های موبایل است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. پابجی عاشقان سینه چاک بسیار زیادی دارد، از جمله مهمترین دلایل علاقه مردم به این بازی می‌توان به شباهت زیاد نسخه موبایل به نسخه پی سی و کنسول اشاره کرد. این بازی بسیار سبک است و شما می‌توانید آن را بر روی انواع تلفن همراه نصب کنید. برای بازی کردن آن نیاز نیست که یک گوشی خیلی قدرتمند داشته باشید و با یک گوشی معمولی و میانرده هم می‌توان این بازی را روان و با کیفیت مطلوب انجام داد.

  • سبک بازی پابجی موبایل: اکشن، بتل رویال
  • رده سنتی: بزرگسالان
پابجی موبایل (PuBG-mobile) از پرطرفدارترین بازی‌های اندروید

کلش آف کلنز (Clash of Clans)

بیش از ده سال از معرفی بازی کلش اف کلنز می‌گذرد این بازی جنجالی که حتی پای آن به برنامه ماه عسل و شبکه سه هم کشیده شد، یکی از خاطره انگیزترین و بهترین بازی‌های موبایل است. شاید در سال‌های اخیر کلش اف کلنز به دست فراموشی سپرده شده است، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک بازار است. شما باید در این بازی با حمله کردن به سایر نفرات منابع آن‌ها را غارت کنید و از این منابع برای ارتقای خود استفاده کنید.

البته این بازی یک قسمت تیمی هم دارد که بسیار جذاب است. شما می‌توانید با هم قبلیه‌ای‌های خود به جنگ سایر قبلیه‌ها بروید و منابع بیشتری کسب کنید. شاید در سال‌های اخیر کلش اف کلنز در سایه بازی‌های بزرگ مانند کال اف دیوتی، پابجی و .. رفته باشد اما هنوز هم جذابیت‌های بسیار زیادی دارد که شما می‌توانید از آن لذت ببرید.

  •  سبک بازی کلش آف کلنز: استراتژی
  • رده سنتی: نوجوانان

بازی دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal)

این بازی بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره برای اندروید منتشر شد. این بازی در بین گیمرها بسیار محبوب است از جمله مهمترین دلایل محبوبیت این بازی می‌توان به کیفیت بالای گرافیک آن اشاره کرد. بازی دیابلو یکی از بهترین بازی‌های سبک نقش آفرینی است. در گیم پلی بازی شما یک قهرمان هستید که با از دم تیغ گذراندن دشمنان و جمع کردن لوت‌های بازی به قدرت بی‌نظیری دست پیدا خواهید کرد و کمتر کسی توان آن را دارد که با شما پنجه به پنجه شود.

بازی دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal)

این بازی آنلاین چند نفره امکانات بسیار زیادی دارد و شما زمانی‌که در حال بازی کردن این بازی هستید، متوجه گذر زمان نخواهید شد. در این بازی امکانات فراوان ارتباطی برای شما وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی با سایر هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید. اگر عاشق بازی‌های نقش آفرینی مانند دوتا 2 هستید و مایل به تجربه یک بازی مشابه در تلفن همراه خود هستید به شما توصیه می‌کنیم که دیابلو ایمورتال را حتما تجربه کنید.

  • سبک بازی دیابلو ایمورتال: نقش آفرینی
  • رده سنتی: 16 سال به بالا

بازی فورت نایت (Fortnite)

قطعا یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی که تا به امروز منتشر شده است، فورت نایت است. شما در این بازی می‌توانید، حالت‌های مختلف مانند بتل رویال 100 نفره را نیز تجربه کنید. در این بازی شما یک تجربه هیجان انگیز مبارزه و ساخت و ساز را تجربه می‌کنید. در بازی فورت نایت برخلاف بسیاری از بازی‌های بتل رویان، امکان ساخت و ساز برای شما وجود دارد. امکان ساخت و ساز به بازی یک ویژگی منحصر به فرد می‌دهد و شما یک تجربه متفاوت از بتل رویال را تجربه خواهید کرد.

بازی فورت نایت (Fortnite)

البته برخی از کاربران می‌گویند که گیم پلی این بازی با وجود امکان ساخت و سار کمی گیج کننده است، اما به‌نظر ما این موضوع صحت ندارد و قابلیت ساخت و ساز بی‌نهایت به جذابیت بازی کمک کرده است. بسیاری از بازی‌ها وجود دارد که با خریدهای درون بازی شما می‌توانید، سطح خود را ارتقا دهید و به رقبای خود برتری پیدا کنید. خوشبختانه فورتنایت به این شکل نیست و اگر حرفه‌ای باشید به راحتی به در این بازی موفق خواهید شد. با دانلود این بازی هیجان بالایی را تجربه کنید.

  •  سبک بازی فورت نایت: بتل رویال
  • رده سنتی: بزرگسالان

بازی نیروی گنشین (Genshin Impact)

اگر عاشق بازی‌های ماجراجویانه هستید، بهترین گزینه برای شما بازی نیروی گنشین است. این بازی داستان برادر و خواهری است که توسط نیروهای اهریمنی و شرور به گروگان گرفته شده‌اند و باید راهی برای فرار کردن و یا نجات دادن برادر یا خواهر خود پیدا کنند. در ابتدای بازی شما یکی از شخصیت‌ها را انتخاب می‌کنید و هر چه که در بازی جلوتر بروید با شخصیت‌های جدیدی روبه‌رو خواهید شد که می‌توانید از این شخصیت‌ها برای شرکت در مبارزه‌های خود استفاده کنید. گرافیک این بازی بی‌نظیر است و برای انجام این بازی نیاز به یک گوشی بالا رده یا گیمینگ دارید.

  • سبک بازی نیروی گنشین: ماجراجویی
  • رده سنتی: نوجوانان

بازی هری پاتر Hogwarts Mystery

هری پاتر طرفدارهای بسیار زیادی دارد، بسیاری از ما در کودکی رویای حضور در مدرسه هاگوارتز را داشتیم، اما اکنون و در بازی هری پاتر مدرسه هاگوارتز این امکان فراهم شده است. در این بازی شما شخصیت و گروه مورد علاقه خود (از بین اسلیترین، گریفندور، هافلپاف و ریون کلاور) را انتخاب کنید و وارد دنیای پر از رمز و راز مدرسه هاگوارتز و هری پاتر شوید. در این بازی شما به مرور زمان جادوی‌های جدیدی را یاد می‌گیرید، علاوه بر یادگیری جادو شما باید بتوانید برای خود دوست‌های پیدا کنید و … در مجموع این بازی که در سبک معمایی منتشر شده است، یکی از بهترین بازی‌های معمایی اندروید است که بسیار هم نوستالژی است.

  • سبک بازی هری پاتر: معمایی
  • رده سنتی: بدون محدودیت سنی
بازی هری پاتر Hogwarts Mystery

بازی نینجا آراشی (Ninja Arashi)

اگر به دنبال یک بازی سراسر اکشن و پر زد و خورد هستید، بهترین بازی برای شما نینجا آراشی است. محیط این بازی را می‌توان سیاه و سفید دانست، شخصیت اصلی، دشمنان شما، مکان بازی ترکیبی از سایه‌ها هستند. شخصیت اصلی با پیش رفتن مراحل بازی قابلیت‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهد و به مبارزه با دشمنان می‌پردازد. شخصیت اصلی این داستان به دنبال این است که پسر خود را از دستان Orochi نجات دهد. همان‌طور که حدس می‌زنید، Orochi شخصیت منفی این داستان است که شکست دادن آن کمی سخت است.

  • سبک بازی نینجا آراشی: پلتفرمر
  • رده سنتی: بزرگسالان

البته اکنون نسخه جدید این بازی تحت عنوان نینجا آراشی 2 هم در گوگل پلی وجود دارد. این بازی نیز مانند نسخه اول خود به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است. داستان این بازی به وقایعی که 15 سال بعد از نسخه اول اتفاق افتاده است می‌پردازد. در این بازی شخصیت اصلی توسط شخص دیگری آزاد می‌شود تا پسرش را نجات دهد.

بازی بیت استار (Beatstar)

اگر از طرفداران بازی پیانو بودید و با آن خاطره دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که بیت استار را بازی کنید. در این بازی موزیک‌های جدید وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. گیم پلی این بازی شبیه به پیانو است و شما در جریان بازی کردن بیت استار باید به کاشی‌هایی که از بالا به پایین در حال حرکت هستند ضربه بزنید. هرچقدر لول بازی بالاتر بروید سرعت پایین آمدن کاشی‌ها هم بیشتر خواهد بود. برای انجام این بازی به گوشی آنچنانی نیاز ندارید و شما با هر گوشی می‌توانید این بازی را انجام دهید.

  • سبک بازی بیت استار: موزیک
  • رده سنتی: بدون محدودیت سنی

بازی این نبرد من (This War of Mine)

اگر عاشق سبک بازی‌های بقا هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این بازی را در لیست دانلود خود قرار دهید. این بازی دو بعدی که داستان پیامدهای منفی جنگ بر روی زندگی افراد را برای شما به نمایش می‌گذارد یک تجربه خارق‌العاده از بازی‌های سروایول را برای شما تداعی می‌کند. این بازی تک نفره است و شما در حین انجام بازی This War of Mine کنترل شخصیت‌های مختلف را به دست می‌گیرید و برای زنده ماندن با غارتگران و .. مبارزه می‌کنید.

  • سبک بازی نبرد من: سروایول
  • رده سنتی: بزرگسالان

 بازی مورتال کمبت (MORTAL KOMBAT)

اگر عاشق بازی‌های مبارزه‌ای هستید، مورتال کمبت همان بازی است که به دنبال آن می‌گردید. بازی مورتال کمبت گرافیک بسیار خوبی دارد و قهرمان‌های آشنای آن حس نوستالژی را برای شما زنده می‌کنند. بازی مورتال کمبت بخش‌های بسیار متنوعی دارد و گیم پلی بسیار جذابی دارد و شما را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند. این بازی بسیار خشن است و خشونت در آن به‌صورت اغراق شده است، اگر از خشونت فراری هستید به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ این بازی نروید و سایر بازی‌های معرفی شده در لیست را بازی کنید.

  • سبک بازی مورتال کمبت: مبارزه‌ای
  • رده سنتی: مثبت 18
 بازی مورتال کمبت (MORTAL KOMBAT)

 بازی آسفالت 9 (Asphalt 9 Legends)

اگر به دنبال یک بازی ریسینگ خارق‌العاده می‌گردید، آسفالت 9 بهترین گزینه برای شما است. این بازی گرافیک بسیار جذابی دارد و گیم پلی آن می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند. این بازی طیف وسیعی از ماشین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر عاشق فراری، پورشه، بوگاتی و .. هستید در این بازی امکان راندن این ماشین‌ها برای شما فراهم شده است. شما می‌توانید، ماشین‌های خود را آپدیت کنید و با کمک گرفتن از نیتروژن سرعت و شتاب خود را افزایش دهید.

  • سبک بازی آسفالت 9: مسابقه‌ای
  • رده سنتی: بدون محدودیت سنی
 بازی آسفالت 9 (Asphalt 9 Legends)

لیست بهترین بازی‌های اندروید

در بالا به نام چندتا از بهترین بازی‌های اندروید اشاره شد و در خصوص آن‌ها توضیحات مختصری ارائه شد. اما لیست بهترین بازی‌های اندروید بسیار گسترده‌تر از آن است که بتوان آن را در یک مقاله جای داد. در ادامه به‌صورت تیتروار به نام برخی از بازی‌های اندروید اشاره شده است که ارزش بازی کردن دارند.

  1. بازی ای فوتبال 2023 (eFootball PES 2023)، این بازی از جمله بهترین بازی‌ها در سبک فوتبال است. گرافیک بالا و گیم پلی قابل قبول آن باعث شده است تا این بازی طرفدارهای بسیار زیادی را برای خود دست و پا کند.
  2. بازی اسنایپر (Sniper 3D)
  3. بازی ترافیک ریسر (Traffic Rider)
  4. بازی دره یاد بود2 (Monument Valley 2)
  5. بازی ماریو کارت (Mario Kart Tour):
  6. بازی Real Racing 3
  7. بازی روبلاکس (Roblox)
  8. بازی کلش رویال (Clash Royale)
  9. بازی پرندگان عصبانی (Angry birds)
  10. بازی شاه دزد
  11. بازی بلیچ (Bleach)
  12. بازی فروت نینجا (Fruit Ninja)
  13. بازی فراتر از اینجا (Beyond This Side)
  14. بازی آمیرزا
  15. بازی جدول
  16. بازی کوییز اف کینگز (Quiz of kings)
  17. بازی لیگ اف لجندز (League of Legends)
  18. بازی کراش (Crash Bandicoot)
  19. بازی گارنا فری فایر (Garena Free Fire)
  20. بازی هیت‌من اسنایپر (Hitman Sniper)
  21. بازی ایپکس لجندز (Apex Legends Mobile)
  22. بازی دیسلایت (Dislyte)
  23. بازی دنیای آینه‌ای دیزنی (Disney Mirrorverse)
  24. بازی میان ما (Among Us)
  25. بازی مرده‌های متحرک (The Walking Dead No Man’s Land)
  26. بازی نبرد سایه‌ها (Shadow fight)
  27. بازی وین‌گلوری (Vainglory)
  28. بازی Need for Speed
  29. بازی وکتور (Vector)
  30. و ..

سخن پایانی

بازی کردن با گوشی طرفدارهای بسیار زیادی دارد، این طرفدارهای بسیار زیاد و مخاطبین میلیاردی سبب شده است تا استودیوهای مختلف شروع به ساخت بازی‌های اندروید کنند. با توجه به تعدد بازی‌های اندروید در این مقاله سعی کردیم تا لیستی از بهترین‌ها را برای شما جمع‌آوری کنیم. به یاد داشته باشید که در این مقاله تنها برای مرتب شدن متن بازی‌ها شماره‌گذاری شده‌اند و این شماره‌ها به هیچ عنوان نشان دهنده برتری یک بازی به بازی دیگر نیست چرا که سبک بازی‌های معرفی شده متفاوت است و امکان مقایسه دو سبک مختلف بازی به هیچ عنوان وجود ندارد.

معرفی پرطرفدارترین بازی‌های اندروید

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *