کالاف دیوتی موبایل
کالاف دیوتی موبایل

بازی‌های شوتر موبایل از جمله پرطرفدارترین و پرهیجان‌ترین بازی‌هایی هستند که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. این بازی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در نقش یک تیرانداز حرفه‌ای، با دشمنان خود روبرو شوید و از اسلحه‌های مختلفی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید. این بازی‌ها معمولا دارای گرافیک بالا، صدای HD و حالت‌های مختلف هستند که می‌توانند شما را به چالش بکشند و ساعت‌ها سرگرم‌تان کنند.

بازی کالاف دیوتی موبایل یکی از بهترین بازی‌های شوتر اول شخص محسوب می‌شود که توسط شرکت‌های Activision و Tencent Games ساخته و برای دستگاه‌های اندروید و iOS منتشر شده است. در ادامه قصد داریم تمام چیزی که باید در مورد کالاف دیوتی موبایل بدانید را برای شما بیان کنیم.

معرفی Call Of Duty نسخه موبایل

Call Of Duty نسخه موبایل یک بازی رایگان است که در تاریخ 1 اکتبر ۲۰۱۹ (8 مهر ۱۳۹۸) منتشر شد. این بازی تجربه‌ای مشابه با نسخه‌های کامپیوتری و کنسولی کالاف دیوتی را برای بازیکنان موبایل فراهم می‌کند. کال آف دیوتی موبایل از گرافیک و صدای بالایی برخوردار است که برای اجرای آن نیاز به اتصال به اینترنت دارید.

همچنین این بازی از تنظیمات کاملی برای کنترل و بهینه‌‌سازی بر روی گوشی‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. در عین حال از یک سیستم رده‌بندی و امتیاز‌دهی برای بازیکنان استفاده می‌کند که شما می‌توانید با افزایش رتبه خود از جایزه‌ها و امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.

اگر به دنبال دانلود بازی اندروید کال آف دیوتی هستید، حتما سری به سایت دانلود فارسی بزنید و آخرین نسخه آن را دریافت کنید.

اصطلاحات کالاف دیوتی

در بازی کالاف دیوتی موبایل برخی اصطلاحات وجود دارند که شما باید با آن‌ها آشنا باشید. برخی از اصطلاحات کالاف دیوتی عبارت‌اند از:

  •  ADS: این اصطلاح به معنی Aim Down Sight است و زمانی استفاده می‌شود که شما با فشار دادن دکمه‌ای روی صفحه نمایش، دوربین سلاح خود را فعال کنید و دشمن‌تان را هدف بگیرید. این کار باعث می‌شود که دقت شلیک شما افزایش یابد، اما در عین حال سرعت حرکت‌تان کاهش پیدا کند.
  • Hip Fire: این اصطلاح به معنی شلیک بدون استفاده از دوربین سلاح است و زمانی انجام می‌شود که شما بدون فشار دادن دکمه ADS، دکمه شلیک را بزنید. این کار باعث می‌شود که سرعت شلیک شما افزایش یابد، اما در عین حال دقت شلیک شما کاهش پیدا کند.
  • Reload: این اصطلاح به معنی شارژ مجدد سلاح است و زمانی انجام می‌شود که شما دکمه Reload را بزنید؛ یا وقتی که تعداد گلوله‌های سلاح شما به صفر برسد، این کار باعث می‌شود که شما بتوانید دوباره از سلاح خود استفاده نمایید اما در طول این فرآیند شما نمی‌توانید شلیک کنید و ممکن است به دشمنان فرصت حمله دهید.
  • Grenade: این اصطلاح به معنی دستی است و زمانی استفاده می‌شود که شما از یک وسیله انفجاری برای آسیب رساندن به دشمنان استفاده کنید. شما می‌توانید با فشار دادن دکمه Grenade، یک دستی را به سمت مکان مورد‌نظر پرتاب کنید و منتظر باشید که بعد از چند ثانیه منفجر شود. البته باید مراقب باشید که دستی خود را به جایی پرتاب نکنید که به خودتان یا هم‌تیمی‌هایتان آسیب برساند.
  • Knife: این اصطلاح به معنی چاقو است و شما می‌توانید با فشار دادن دکمه Knife، یک چاقو را به سمت دشمن پرتاب کنید یا با نزدیک شدن به دشمن، او را با چاقو زخمی کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید دشمن را با یک ضربه از پای درآورید اما باید مراقب باشید که دشمن به شما قبل از رسیدن به او شلیک نکند.
  • UAV: این اصطلاح به معنی Unmanned Aerial Vehicle است و یکی از Scorestreaks بازی است. این Scorestreak زمانی فعال می‌شود که شما تعداد مشخصی از دشمنان را بکشید بدون اینکه خودتان بمیرید. همچنین سبب خواهد شد که یک پهپاد بالای نقشه پرواز کند و موقعیت دشمنان را روی نقشه شما نشان دهد. در عین حال با UAV می‌توانید دشمنان را راحت‌تر پیدا کرده و به آن‌ها حمله کنید.
  • Nuke: این اصطلاح به معنی هسته‌ای است و یکی از Scorestreaks بازی بشمار می‌آید. این Scorestreak زمانی فعال می‌شود که شما تعداد ۲۰ دشمن را بکشید بدون اینکه خودتان بمیرید و باعث می‌شود که یک بمب هسته‌ای بر روی نقشه انفجار پیدا کند و تمام دشمنان را از بین ببرد.کالاف دیوتی موبایل

بررسی حالت‌های مختلف بازی کال آف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل شامل سه حالت اصلی است که عبارت‌اند از:

1 . چند نفره (Multiplayer)

در این حالت شما می‌توانید با دیگر بازیکنان از سراسر جهان در مبارزات تیمی یا فردی شرکت کنید. شما می‌توانید از بین ۱۰ نوع بازی مختلف انتخاب کنید که هر کدام نیز دارای اهداف و قوانین خاص خود هستند. برخی از این بازی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • Team Deathmatch: در این حالت بازی شما باید در یک تیم ۵ نفره به مبارزه با تیم دشمن بپردازید و تلاش کنید تا بیشترین تعداد کشته را داشته باشد. تیمی که در پایان زمان مشخص شده بیشترین کشته را داشته باشد، برنده می‌شود.
  • Domination: در این حالت بازی شما باید در یک تیم ۵ نفره به تصرف و دفاع از ۳ نقطه مهم در نقشه بپردازید. هر نقطه که توسط تیم شما تصرف شود به شما امتیاز می‌دهد. تیمی که اول به ۱۵۰ امتیاز برسد یا در پایان زمان مشخص شده بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده می‌شود.
  • Search and Destroy: در این حالت بازی شما باید در یک تیم ۵ نفره به ماموریت‌های مختلفی همچون تخریب یا محافظت از بمب بپردازید. شما فقط یک بار فرصت دارید و اگر کشته شوید تا انتهای دور بازی نمی‌توانید بازگردید. تیمی که اول به ۶ برد برسد یا در پایان ۱۰ دور بازی بیشترین برد را داشته باشد، برنده می‌شود.
  • Hardpoint: در این حالت دو تیم به تعداد ۵ نفر به مبارزه می‌پردازند و باید یک نقطه مشخص را در نقشه تصرف کنند و نگه دارند. تیمی که بیشترین زمان را در آن نقطه باشد امتیاز می‌گیرد و تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده می‌شود.
  • Frontline: در این حالت دو تیم به تعداد ۵ نفر به مبارزه می‌پردازند و تیمی که بیشترین تعداد کشتن دشمنان را داشته باشد، برنده می‌شود. در این حالت هر بازیکن پس از مرگ در نزدیکی پایگاه خود زنده می‌شود و می‌تواند دوباره به مبارزه بپردازد.

2.  زامبی (Zombies)

در این حالت این امکان را خواهید داشت به‌صورت تکی یا در یک تیم ۴ نفره به مبارزه با موجودات زامبی بپردازید. شما می‌توانید از بین دو نوع بازی انتخاب کنید که شامل موارد زیر است:

  • Survival: در این حالت بازی شما باید در یک نقشه به نام Shi No Numa به مقابله با موج‌های متوالی از زامبی‌ها بپردازید. شما می‌توانید با کشتن زامبی‌ها پول بدست آورید و از آن برای خرید سلاح، قدرت و… استفاده کنید. هدف شما این است که تا می‌توانید زنده بمانید و امتیاز بالایی کسب کنید.
  • Raid: در این حالت بازی شما باید در یک نقشه به نام Nacht Der Untoten به مبارزه با 12 موج از زامبی‌ها بپردازید. شما می‌توانید با کشتن زامبی‌‌ها در پایان با یک زامبی بسیار بزرگ روبرو شوید و با کشتن همه زامبی‌ها پول کسب کنید. در نهایت از پول بدست آمده برای خرید سلاح‌ها، قدرت‌ها و باز کردن مناطق جدید استفاده کنید.

3. نبرد رویال (Battle Royale)

این اصطلاح به معنی Battle Royale می‌باشد و یکی از حالت‌های بازی است. در این حالت شما به همراه ۱۰۰ بازیکن دیگر به یک نقشه بزرگ پرتاب می‌شوید و باید با جمع‌‌آوری سلاح‌ها و تجهیزات، با دشمنان مبارزه کنید و آخرین بازمانده باشید. این حالت شامل چهار کلاس مختلف است که هر کدام از آن‌ها قدرت‌های خاص خود را دارند.

همچنین یک منطقه امن دارد که به مرور زمان کوچک‌تر می‌شود و شما باید درون آن باشید وگرنه آسیب می‌بینید. برخی از کلاس‌های بازی عبارت‌اند از:

  • Scout: این حالت قدرتی نام Sensor Dart دارد که با استفاده از آن می‌تواند موقعیت دشمنان را روی نقشه نشان دهد. همچنین قدرتی به نام Tracker دارد که با استفاده از آن می‌تواند ردپای دشمنان را ببیند.
  • Medic: در حالت دوم، قدرتی به نام Medical Station وجود دارد؛ که با استفاده از آن بازیکن می‌تواند خودش و تیم‌هایش را درمان کند. همچنین قدرتی به نام Master Healer دارد که با استفاده از آن می‌تواند سرعت درمان خود و هم‌تیمی‌هایش را افزایش دهد.
  • Ninja: این حالت، قدرتی به نام Grapple Gun دارد که با استفاده از آن بازیکن می‌تواند به سرعت به مکان‌های مختلف برود. همچنین قابلیتی به نام Dead Silence وجود دارد که با استفاده از آن می‌تواند صدای حرکت خود را کاهش دهد.
  • Defender: در حالت آخر، قدرتی به اسم Transform Shield وجود دارد که با استفاده از آن بازیکن می‌تواند یک سپر محافظ را قرار دهد. همچنین با قدرتی به نام Reinforced نیز می‌تواند مقاومت خود را در برابر انفجارها و آتش افزایش دهد.کالاف دیوتی موبایل

نقشه‌های بازی کالاف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل شامل نقشه‌های مختلفی است که برای حالت‌های متفاوت بازی مناسب هستند. برخی از نقشه‌های بازی این نقشه شامل موارد زیر است:

  • Nuketown: این نقشه یک شهرک کوچک است که شامل چندین خانه و خودرو است و برای حالت‌های Team Deathmatch و Domination مناسب خواهد بود.
  • Crash: این نقشه یک شهر ویران شده است که شامل یک هواپیما سقوط کرده، یک بیمارستان و چندین ساختمان است و برای حالت‌های Team Deathmatch و Search and Destroy بهتر است.
  • Crossfire: این نقشه یک شهر است که شامل یک خیابان بزرگ، یک مسجد و چندین ساختمان است و برای حالت‌هایی همچون Team Deathmatch و Sniper Challenge مناسب است.
  •  Standoff: این نقشه بازی یک شهر چینی است که شامل یک میدان، یک باغ و چندین ساختمان است و برای حالت‌های Team Deathmatch و Hardpoint عملکرد بهتری دارد.
  • Killhouse: این نقشه یک سالن تمرین نظامی است که شامل چندین مانکن، جعبه و سلاح است و برای حالت‌های Team Deathmatch و Frontline مناسب خواهد بود.
  • Isolated: یک نقشه بزرگ می‌باشد که شامل چندین منطقه مختلف است و برای حالت نبرد رویال فوق‌العاده است.
    کالاف دیوتی موبایل

سفارشی‌سازی در نسخه موبایل بازی Call Of Duty

بازی کالاف دیوتی موبایل به شما این امکان را می‌دهد که بسیاری از جنبه‌های بازی خود را سفارشی‌‌سازی کرده و بازی را به سلیقه خود تنظیم کنید. برخی از مواردی که شما می‌توانید سفارشی‌‌سازی کنید عبارت‌اند از:

سلاح‌ها

شما می‌توانید از بین سلاح‌های مختلفی که در بازی وجود دارند انتخاب کنید و آن‌ها را با قطعات و لوازم جانبی مختلفی که در بازی قابل دریافت هستند ارتقا دهید. برخی از انواع سلاح‌های بازی شامل موراد زیر هستند:

  • Assault Rifle: این نوع سلاح‌ها دارای برد، قدرت و دقت بالایی هستند و برای مبارزه در فاصله‌های متوسط مناسب هستند. برخی از این نوع سلاح‌ها عبارت‌اند از: AK-47، M4، Type 25 و BK57؛
  • SMG: این مدل سلاح‌ها دارای سرعت شلیک و حرکت بالایی هستند و برای مبارزه در فاصله‌های کوتاه مناسب‌اند. برخی از این نوع سلاح‌ها PDW-57، MSMC، RUS-79U و HG 40 هستند.
  • Sniper Rifle: این سلاح‌ها دارای قدرت و دقت بسیار بالایی هستند و برای مبارزه در فاصله‌های بسیار زیاد خوب عمل می‌کنند. DL Q33، Arctic.50، Locus و Outlaw انواعی از سلاح‌های Sniper Rifle هستند.
  • Shotgun: این سبک سلاح‌ها دارای قدرت بسیار بالایی هستند و برای مبارزه در فاصله‌های بسیار کوتاه خوب هستند. برخی از این نوع سلاح‌ها عبارت‌اند از: BY15، HS0405، Striker و KRM-262؛
  • LMG: این مدل سلاح‌ها دارای ظرفیت گلوله بسیار زیادی هستند و برای مبارزه در فاصله‌های متوسط و نسبتا زیاد مناسب هستند. برخی از این نوع سلاح‌ها شامل RPD، M4LMG، UL736 و S36 هستند.
  • Pistol: این نوع سلاح‌ها دارای سرعت شلیک و حرکت بالایی هستند و برای مبارزه در فاصله‌های کوتاه خوب عمل می‌کنند. MW11، J358، .50 GS و FHJ-18 انواع متنوعی از این سبک هستند.

کاراکتر‌ها

شما می‌توانید از بین کاراکتر‌های مختلفی که در بازی وجود دارند انتخاب کرده و آن‌ها را در طول بازی استفاده کنید. این کاراکتر‌ها دارای ظاهر و صدای متفاوتی هستند. برخی از این کاراکتر‌ها عبارت‌اند از: Ghost، Price، Soap، Mara و Krueger؛

قدرت‌ها

شما می‌توانید از بین قدرت‌های مختلفی که در بازی وجود دارند انتخاب کرده و آن‌ها را در طول بازی استفاده کنید. برخی از انواع قدرت‌های بازی کالاف دیوتی به شرح زیر هستند:

  • Tactical: این نوع قدرت‌ها دارای اثرات مختلف بر روی دشمنان هستند و برای مهار دشمنان مناسب می‌باشند. برخی از این نوع قدرت‌ها شامل Smoke Grenade، Flashbang، Concussion و EMP هستند.
  • Lethal: این نوع قدرت‌ها دارای اثرات آسیب‌رسان بر روی دشمنان هستند و برای کشتن و زخمی کردن دشمنان خوب است. Frag Grenade، Trip Mine، Sticky Grenade و Thermite انواعی از این قدرت هستند.
  • Operator: این نوع قدرت‌ها دارای اثرات بسیار قوی و منحصر‌به‌فرد بر روی دشمنان هستند و برای تغییر موازنه بازی مناسب می‌باشند. برخی از مثال‌های این نوع قدرت‌ها عبارت‌اند از: Purifier، War Machine، Death Machine و Sparrow؛

 Scorestreaks

شما می‌توانید از بین Scorestreaks مختلفی که در بازی وجود دارند انتخاب کرده و آن‌ها را در طول بازی کالاف دیوتی استفاده کنید. این Scorestreaks دارای اثرات بسیار قوی و مخرب بر روی دشمنان هستند و برای کمک به تیم مناسب می‌باشند.

برای فعال کردن این Scorestreaks شما باید تعداد مشخصی از دشمنان را بکشید، بدون اینکه خودتان بمیرید. برخی از این Scorestreaks شامل UAV، Hunter Killer Drone، Predator Missile، Stealth Chopper و Nuke نیز هستند.

نکات کاربردی و ترفند‌های بازی کالاف دیوتی نسخه موبایل

بعد از دانلود بازی موبایل کالاف دیوتی باید به نکات و ترفند‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند و مهارت شما را بهبود بخشند، توجه کنید تا به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید. برخی از نکات و ترفند‌های Call Of Duty عبارت‌اند از:

شلیک از زیر آب:

شما می‌توانید از زیر آب به دشمنان خود شلیک کرده و آن‌ها را غافلگیر کنید. برای این کار شما باید به زیر آب بروید و دکمه ADS را فشار دهید و سپس دکمه شلیک را بزنید. این کار باعث می‌شود که شما با دقت بالا به دشمنان خود شلیک کرده و آن‌ها را بکشید یا زخمی کنید.

آیکون‌های هدف‌گیری:

شما می‌توانید از آیکون‌های مختلفی که روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند برای هدف‌گیری به دشمنان خود استفاده کنید. برخی از این آیکون‌ها شامل موراد زیر هستند:

  • Red Dot: این آیکون زمانی نشان داده می‌شود که شما با دوربین سلاح خود به سمت دشمن هدف می‌گیرید.
  •  White Cross: این آیکون زمانی نمایش داده می‌شود که شما بدون استفاده از دوربین سلاح به سمت دشمن هدف می‌گیرید.
  •  Red Cross: آیکون Red Cross زمانی نشان داده می‌شود که شما به دشمن شلیک می‌کنید و آن را می‌زنید.
  • Red Skull: این آیکون در زمانی که شما به دشمن شلیک می‌کنید و آن را می‌کشید نشان داده می‌شود.

لوکیشن غارهای مخفی:

شما می‌توانید از برخی از مکان‌های مخفی و پنهانی که در نقشه‌های بازی وجود دارند، برای پنهان شدن و حمله به دشمنان خود استفاده کنید. انواع متنوعی از این مکان‌ها عبارت‌اند از:

  • غار در نقشه Isolated: این غار در نزدیکی منطقه Nuclear Plant قرار دارد و شما می‌توانید از آن برای پنهان شدن و شلیک به دشمنان خود استفاده کنید.
  • غار در نقشه Crash: این غار در نزدیکی منطقه B است و شما قادر هستید تا از آن برای شلیک به دشمنان و پناه استفاده کنید.
  • غار در نقشه Standoff: این غار در نزدیکی منطقه C واقع است و شما می‌توانید از آن برای پناه گرفتن و حمله بهره‌ ببرید.

موقعیت خاص علیه دشمن:

شما می‌توانید از برخی از موقعیت‌های خاص و استراتژیکی که در نقشه‌های بازی وجود دارند را برای حمله به دشمنان خود استفاده کنید. برخی از این موقعیت‌ها به شرح زیر هستند:

  • بالا رفتن از ساختمان‌ها: شما می‌توانید با استفاده از نردبان‌ها و Grapple Gun به بالای ساختمان‌ها بروید و از آن‌ها به عنوان یک نقطه بالا دست برای شلیک به دشمنان خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شما دید بیشتری روی نقشه داشته باشید و دشمنان، شما را کمتر ببینند.
  •  پنهان شدن در بوته‌ها: شما می‌توانید با استفاده از بوته‌هایی که در نقشه‌های بازی وجود دارند برای پنهان شدن و حمله به دشمنان خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شما دشمنان خود را غافلگیر کرده و به آن‌ها از راه دور شلیک کنید.
  •  استفاده از وسایل نقلیه: شما می‌توانید با استفاده از وسایل‌نقلیه‌ای که در نقشه‌های بازی وجود دارند برای حرکت سریع و حمله به دشمنان خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید در نقشه راحت‌تر جا‎‌به‌جا شوید و در عین حال دشمنان خود را با سرعت بالا زخمی کنید یا بکشید. موتور، ماشین، هلیکوپتر و قایق انواعی از وسایل‌نقلیه در بازی کالاف دیوتی هستند.تنظیمات کالاف دیوتی موبایل

تنظیمات گرافیک و صدای بازی کال آف دیوتی موبایل

بازی کالاف دیوتی موبایل به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات گرافیک و صدای بازی خود را بر‌اساس دستگاه و سلیقه‌تان تغییر دهید. برای این کار شما باید به منوی تنظیمات بازی بروید و از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. برخی از بخش‌های تنظیمات کال آف دیوتی موبایل به شرح زیر هستند:

  • Graphics: در این بخش شما می‌توانید کیفیت گرافیک بازی را تنظیم کرده و از بین گزینه‌های Low، Medium، High و Very High یکی را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید بازی را با کیفیت مورد‌نظر خود اجرا کنید و از زیبایی و جزئیات آن نهایت لذت را ببرید. اما باید مراقب باشید که اگر دستگاه شما قدرت پردازشی کمی داشت، انتخاب کیفیت بالا ممکن است باعث کند شدن یا گیر کردن بازی شود.
  • Frame Rate: در این بخش شما می‌توانید سرعت فریم‌های بازی را تنظیم کرده و از بین گزینه‌های Low، Medium، High و Max یکی را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید بازی را با سرعت مورد‌نظر خود اجرا کنید و از روان بودن و زمان پاسخگویی مناسب بازی لذت ببرید. اما باید در نظر داشته باشید که اگر دستگاه شما قدرت کمی داشته باشد، انتخاب فریم ریت بالا ممکن است باعث ایجاد نقص‌هایی در روان بودن بازی شود.
  • Audio: در این بخش شما می‌توانید تنظیمات صدای بازی را تنظیم کرده و از بین گزینه‌های Master Volume، Music Volume، SFX Volume و Voice Chat Volume یکی را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید صدای بازی را با شدت مورد‌نظر خود شنیده و از جلوه‌های صوتی و ارتباط با دوستان‌تان لذت ببرید.
    کالاف دیوتی موبایل

ایردراپ‌های نسخه موبایل کالاف دیوتی

ایردراپ‌ها یکی از ویژگی‌های جذاب و مهم بازی کالاف دیوتی موبایل هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای به دست آوردن سلاح‌ها و تجهیزات ارزشمند استفاده کنید. ایردراپ‌ها به‌صورت تصادفی در طول بازی در نقشه پرتاب می‌شوند و شما می‌توانید با رفتن به مکان آن‌ها و باز کردن جعبه‌ها از محتوای ایردراپ بهره‌مند شوید. برخی از محتوایی که می‌توانید در ایردراپ‌ها پیدا کنید عبارت‌اند از:

  • سلاح‌ها: شما می‌توانید از بین سلاح‌های مختلفی که در ایردراپ‌ها وجود دارند انتخاب کنید و آن‌ها را به جای سلاح‌های خود قرار دهید. این سلاح‌ها دارای قطعات و لوازم جانبی نیز هستند و برای مبارزه با دشمنان قوی‌تر ممکن است مناسب باشند. برخی از این سلاح‌ها شامل AK-47 Legendary، Arctic.50 Exotic، M4LMG Epic و RPD Epic هستند.
  • تجهیزات: شما می‌توانید از بین تجهیزات مختلفی که در ایردراپ‌ها وجود دارند انتخاب کنید و آن‌ها را به جای تجهیزات خود قرار دهید. در واقع این تجهیزات برای بقای شما مناسب هستند. برخی از این تجهیزات از قبیل Level 3 Vest، Level 3 Helmet، Adrenaline Shot و First Aid Kit هستند.
  • وسایل‌نقلیه: شما می‌توانید از بین وسایل‌نقلیه‌ای که در ایردراپ‌ها وجود دارند انتخاب کرده و از آن‌ها برای حرکت سریع و حمله به دشمنان خود استفاده کنید. برخی از این وسایل نقلیه عبارت‌اند از: ATV، Helicopter، Tank و Motorcycle؛کالاف دیوتی موبایل

خرید CP کال آف دیوتی

CP یا Call of Duty Points یک واحد پولی مجازی است که شما می‌توانید با استفاده از آن از برخی از محتوای اختصاصی و ویژه بازی بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با پرداخت پول واقعی، CP خریداری کنید و از آن‌ها برای خرید Battle Pass، سلاح‌ها، کاراکتر‌ها، قدرت‌ها، Scorestreaks و… استفاده کنید.

برای خرید CP شما باید به منوی Store بازی بروید و از بخش CP Shop آن را انتخاب کنید. سپس می‌توانید از بین بسته‌های مختلفی که در آن‌ها تعداد مشخصی از CP وجود دارد انتخاب کرده و با پرداخت پول واقعی، آن‌ها را خریداری کنید. برخی از این بسته‌ها عبارت‌اند از: ۸۰ CP، ۴۰۰ CP، ۸۰۰ CP و ۲۰۰۰ CP؛

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توانم با دوستان خود کالاف دیوتی موبایل را بازی کنم؟

برای بازی کردن با دوستان خود شما باید به منوی Friends بازی بروید و از بخش Add Friends نام کاربری یا شناسه دوست خود را وارد کنید و درخواست دوستی ارسال کنید. سپس شما باید منتظر باشید که دوست شما درخواست شما را بپذیرد و بعد از آن شما می‌توانید از بخش Invite Friends دوست خود را به یک بازی دعوت کرده و با هم بازی کنید.

  1. چگونه می‌توانم بازی Call Of Duty را بروزرسانی کنم؟

برای بروزرسانی کردن بازی باید به منوی Settings بروید و از بخش Update بررسی کنید که آیا نسخه جدیدی از بازی منتشر شده است یا خیر؟ اگر نسخه جدیدی وجود داشته باشد، شما می‌توانید با فشار دادن دکمه Download آن را دانلود و نصب کنید. این کار باعث می‌شود که شما از محتوای جدید و بهبودهایی که در بازی حاصل شده است، بهره‌مند شوید و همچنین از مشکلات و باگ‌های احتمالی آن جلوگیری کنید.

کلام آخر

ما در این مطلب به بررسی کالاف دیوتی موبایل که یک بازی جذاب شوتر اول شخص بشمار می‌آید، پرداختیم. دانلود کالاف دیوتی برای دستگاه‌های اندروید و iOS به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است و این بازی شامل سه حالت مختلف چند‌نفره، زامبی و نبرد رویال می‌باشد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارند.

در این بازی شما می‌توانید کاراکتر، سلاح، قدرت و Scorestreaks خود را سفارشی‌‌سازی کنید و از نقشه‌های مختلفی که از بازی‌های قبلی کالاف دیوتی الهام گرفته‌اند لذت ببرید.

در صورتی که به دنبال دانلود بازی خاصی برای موبایل و کامپیوتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت دانلود فارسی مراجعه کنید تا بتوانید بازی مد‌نظر خود را پیدا کنید.

تمام چیزی که باید در مورد کالاف دیوتی موبایل بدانید!

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *