بهترین بازی کامپیوتری کودکانه
بهترین بازی کامپیوتری کودکانه

معمولاً انتخاب بهترین بازی کامپیوتری کودکانه مناسب برای بچه‌ها سخت است. زمانی که جستجو می‌کنید، گزینه‌های زیادی برای دانلود و نصب وجود دارد اما معمولاً زمان کافی برای بررسی مناسب بودن آن ندارید. یک روش آن است که قبل از نشان دادن آن به کودک، خودتان یک دور آن را بازی کنید تا مطمئن شوید که برای او مناسب است. اما این کار، به زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، در این مطلب ما یک راهنمای کامل دانلود بازی کودکان را به شما ارائه می‌دهیم.

بهترین بازی کامپیوتری کودکانه کدام است؟

از آنجایی که هر روزه استفاده از کامپیوتر و به‌خصوص بازی‌های کامپیوتری در بین مردم بیشتر می‌شود، کودکان هم بیشتر به آن علاقه پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌ها و سازندگان بازی‌های دیجیتال، در زمینه طراحی بهترین بازی کامپیوتری کودکانه هم کار می‌کنند. بازی‌های کامپیوتری همیشه هم بد نیستند و برخی اوقات می‌توانند حتی برای کودک شما مفید باشند؛ به شرط آن که استفاده از آن را محدود کنید. مهمترین ویژگی‌ها و فواید بازی‌های کامپیوتری برای کودکان عبارت است از:

  • بهبود عملکرد ذهن کودکان
  • شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودک
  • کمک به رشد دادن مهارت‌های شناختی
  • کمک به بهتر شدن خلق‌‌وخوی کودک به کمک بازی‌های آرام
  • یادگیری مهارت روبرو شدن با شکست

مسئله اصلی اینجاست که همه بازی‌های کامپیوتری برای سنین پایین مناسب نیستند. شما باید در زمان دانلود بازی کودکانه به این نکته توجه کنید که بهترین بازی را انتخاب کنید. بازی‌های مناسب برای سنین پایین باید ساده باشند تا کودک بتواند با آن ارتباط برقرار کند. همچنین باید روحیه تعاملی کودک را تحریک کرده و او را درون بازی درگیر کند. خشن نبودن بازی هم بسیار مهم است چون بازی‌های اکشن و دارای صحنه‌های خطرناک می‌تواند کودک را مضطرب کند. اگر بتوانید یک بازی استراتژیکی با قابلیت بازی همزمان چند نفر را برای او دانلود کنید، عالی است. در ادامه ما سعی می‌کنیم تا بهترین بازی‌های مناسب برای سنین مختلف 2 تا 9 سالگی را به شما معرفی کنیم.

دانلود بازی کودکانه 2 تا 4 سال

کودک شما از سن 2 سالگی ممکن است بخواهد با تبلت یا کامپیوتر شما بازی کند. گزینه‌های زیادی برای بازی در این سن وجود دارد اما بهترین گزینه‌ها برای بازی کامپیوتری کودکان در سن 2 تا 4 سالگی، می‌تواند بازی‌های زیر باشد.

1.      بازی کامپیوتری کودکانه Dorfromantik

بازی Dorfromantik یکی از بهترین بازی کامپیوتری کودکانه جذاب است. در این بازی، کودک شما باید مهارت حل پازل را داشته باشد. قطعات این پازل در نهایت به ساخته شدن یک دره سرسبز کمک می‌کند. کافی است تنها کاشی‌ها را به حالت مناسب بچرخانید و بعد با کلیک روی آن، در جای مناسب بگذارید. البته در بازی حالت‌های مختلفی وجود دارد. سعی کنید اول بازی را روی تنظیمات اولیه آن قرار دهید و بعد از جلب شدن توجه کودک، حالت‌های دیگر را امتحان کنید.

بازی کامپیوتری کودکانه Dorfromantik

2.      بازی معروف ماین کرافت (Minecraft)

صحبت از دانلود بازی کودکانه تقریباً بدون اشاره به جذاب و معروف بازی Minecraft غیرممکن است. فضای دنج و نسبتاً چالش برانگیز درون این بازی باعث شده تا در تمام دنیا آن را بشناسند. در این بازی کامپیوتری شما می‌توانید به کمک حفاری، ساختمان سازی و …، دنیای خاص خود را بسازید. همین مسئله به تقویت خلاقیت کودک کمک کرده و باعث می‌شود که کودک وارد دنیای تخیلات خود شود و آن را به کمک کامپیوتر، بسازد.

بازی معروف ماین کرافت (Minecraft)

بهترین بازی کامپیوتری کودکانه 5 تا 7 سال

در سن 5 تا 7 سالگی، مهارت‌های کودک شما تا حدی تقویت شده و حالا وقت آن رسیده تا چند بازی نسبتاً سخت‌تر را برای او دانلود کنید. بهترین بازی‌ها و گزینه‌های دانلود بازی کودکانه برای کامپیوتر عبارت است از:

1.      بازی کودکانه Kerbal Space Program

بازی Kerbal Space Program از بهترین بازی کامپیوتری کودکانه به شمار می‌رود. در این بازی شما باید به موجودات فضایی کوچ یا همان کربال‌ها کمک کنید تا سفینه فضایی خود را بسازند. مانند اغلب بازی‌هایی که در این لیست بررسی می‌کنیم، Kerbal Space Program هم چند حالت مختلف دارد که هر کدام برای افراد مختلف مناسب است. اگر می‌بینید که کودک‌تان زیاد به حالت داستانی (story mode) علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، حالت خلاقانه (creative-style) را برای او امتحان کنید.

 بازی کودکانه Kerbal Space Program

2.      بازی کامپیوتری کودکانه Overcooked 2

اگر بچه شما به چالش‌های مختلف علاقه دارد، دانلود بازی Overcooked 2 را به شما توصیه می‌کنیم. با دانلود این بازی، شما در نقش یک سرآشپز قرار می‌گیرید که باید همه سفارشات خود در مدت زمان تعیین شده تحویل بدهد. یکی از جذابیت‌های این بازی آن است که می‌توانید آن را بصورت چند نفره هم بازی کنید. این کار هیجان بازی را بیشتر هم می‌کند و سرعت عمل کودک را بالا می‌برد.

بازی کامپیوتری کودکانه Overcooked 2

3.      بازی Potion Craft

ساختار و داستان بازی، با خیلی از بهترین بازی‌ کامپیوتری کودکانه دیگری که تا به امروز دیده‌ای فرق دارد. اگر به دنبال دانلود بازی کودکانه برای کامپیوتر هستید که کمی متفاوت‌تر باشد، Potion Craft را انتخاب کنید. در این بازی، شما یک کیمیاگر تازه‌کار هستید که جدیداً مغازه‌اش را باز کرده است. این کیمیاگر با خرید گیاهان دارویی و مواد دیگر از فروشندگان محلی، دستورالعمل‌های جدیدی می‌سازد و آن‌ها را در یک کتاب جمع‌آوری می‌کند.

این کتاب حاوی دستور ساخت معجون‌هایی است که می‌توانید از آن برای درمان بیماری‌های زیادی استفاده کنید. این دستورالعمل‌ها حتی بیشتر از درمان بیماری هستند و گاهی به کمک آن‌ها، می‌توانید انسان‌ها را به پرواز دربیاورید. بازی کامپیوتری کودکانه Potion Craft  به‌عنوان یک بازی مستقل منتشر شده و از آن به بعد، به‌روزرسانی‌های رایگان زیادی را عرضه کرده است.

 بازی Potion Craft

4.      بازی کودکانه Descenders

اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید، Descenders را دانلود کنید. Descenders بهترین بازی کامپیوتری کودکانه است که برای دوچرخه‌سواری در کوهستان طراحی شده است. جذابیت این بازی در آن است که هر بار شما با یک مسیر جدید روبرو می‌شوید که در لحظه ساخته می‌شود. در حین بازی هم ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوید که باید آن را با موفقیت رد کنید. دانلود بازی کودکانه Descenders را هم می‌توانید با کامپیوتر (در macOS و Windows) انجام دهید و هم امکان بازی کردن با کنسول‌های مدرن و گوشی‌های اندروید و iOS را برایتان فراهم می‌کند.

بازی کودکانه Descenders

بازی کودکانه کامپیوتری 8 تا 9 سال

در سن 8-9 سالگی، کودک شما مهارت‌های بیشتری دارد و می‌تواند بهتر با بازی‌های پیچیده‌تر ارتباط برقرار کند. در این سن، می‌توانید بازی‌های زیر را به کودک‌تان معرفی کنید.

1.      بازی پورتال 2

یک گزینه جذاب برای دانلود بازی کودکانه برای کامپیوتر بازی Portal 2 است. البته برای آن که بتوانید آن را بازی کنید، نیازی نیست که حتماً نسخه قبلی را بازی کرده باشید. پورتال یک بازی پازلی است که شما می‌توانید از اسلحه پورتال آن برای جابجایی سریع در فواصل بسیار طولانی استفاده کنید. همچنین یک شخصی دیگر در بازی Portal 2 به نام ربات GLaDOS وجود دارد که تقریباً روی همه چیز نظارت می‌کند.

بازی پورتال 2

2.      بازی Sea of Thieves

خیلی از پسربچه‌ها یا دختربچه‌ها در سنین پایین به دزدهای دریایی علاقه پیدا می‌کنند و می‌خواهند یک روزی به یک دزد دریایی معروف تبدیل شوند. به لطف بهترین بازی کامپیوتری کودکانه Sea of Thieves این رویا به حقیقت نزدیک می‌شود. در این بازی، دزدان دریایی به قلعه‌های باستانی حمله کرده و یا با موجودات عجیبی مثل اسکلت‌ها مبارزه می‌کنند.

 بازی Sea of Thieves

3.      بازی قلعه شکن (Castle Crashers)

محتوای نسبتاً طنز در بازی Castle Crashers باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین بازی کامپیوتری کودکانه در دنیا محبوب شود. البته بزرگسالان هم می‌توانند برای سرگرم شدن این بازی را نصب کنند و فضای جذاب و بامزه آن لذت ببرند.

 بازی قلعه شکن (Castle Crashers)

4.      بازی Stardew Valley

یکی دیگر از بازی‌های جذابی که در لیست دانلود بازی کودکان برای کامپیوتر به شما معرفی می‌کنیم، بازی Stardew Valley است. این بازی شبیه‌سازی شده از یک دهکده کوچک است که در آن یک کشاورز باید کارهای مربوط به مزرعه‌اش را انجام دهد. شما نقش این کشاورز را بازی کرده و کارهایی مانند پاکسازی مزرعه، پرورش گیاهان، آشنایی با مردم محلی، گشتن در معادن متروکه اطراف و موارد دیگر را انجام می‌دهید. شاید فکر کنید که این بازی کمی خسته‌کننده است اما کافی است یک بار آن را بازی کنید تا به‌عنوان بهترین بازی کامپیوتری کودکانه ببینید که چقدر جذاب است.

بازی Stardew Valley

جمع‌بندی

در این مطلب، 10 مورد از بهترین بازی‌ها در دسته‌بندی  بهترین بازی کامپیوتری کودکانه را به شما معرفی کردیم. این بازی‌ها براساس رده‌های سنی مختلف از 2 تا 9 ساله دسته‌بندی شده‌اند. بازی‌های کودکانه با بازی‌های مناسب برای افراد بزرگسال تفاوت دارند و چه از نظر ظاهر بازی و چه از نظر نوع بازی و سختی آن، باید ساده‌تر باشند. در کنار معرفی گزینه‌هایی برای دانلود بازی کودکانه همچنین سعی کردیم تا نکاتی را برای انتخاب بهترین بازی‌های متناسب با سنین پایین، به شما یادآوری کنیم. اگر قصد دانلود بازی کودکانه برای کامپیوتر فرزندتان را دارید، قبل از آن مطالب گفته شده را بررسی کنید.

سوالات متداول

بهترین بازی کامپیوتری کودکانه برای سن 5 تا 7 سال کدام است؟

برای سن 5 تا 7 سال، بازی‌هایی مانند بازی Kerbal Space Program، بازی Overcooked 2، بازی Potion Craft و یا
Descenders را پیشنهاد می‌کنیم.

چه نکاتی در هنگام دانلود بهترین بازی کامپیوتری کودکانه باید در نظر گرفته شود؟

برای دانلود بازی کودکانه برای کامپیوتر باید به نکاتی مانند سادگی بازی، تعاملی بودن آن، خشن نبودن، جذابیت گرافیکی متناسب با سن کودک و … توجه کنید.

معرفی بهترین بازی‌های کامپیوتری مناسب کودکان 2 تا 9 سال

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *