مقایسه بازی‌ پابجی و کالاف دیوتی، بررسی همه جانبه
مقایسه بازی‌ پابجی و کالاف دیوتی، بررسی همه جانبه

بازی پابجی در کامپیوتر، یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌هایی است که در چند سال گذشته حسابی میان گیمرها محبوب شده است. این بازی بسیار عالی در کنار بازی فوق‌العاده محبوب کال آو دیوتی، توانسته‌اند در سبک شاتر یا تیراندازی خود را از بقیه بازی‌ها جدا کرده شهرت بسیار زیادی کسب کنند. معمولاً بسیاری از گیمرها در مواجهه با بازی pubg و call of duty با این سؤال مواجه می‌شوند که کدام‌یک از این بازی‌ها بهتر است؟ تفاوت و مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی در چیست؟

برای اینکه بفهمید کدام‌یک از بازی‌های pubg و call of duty بهتر است؛ ابتدا باید آنها را از زوایای مختلفی باهم مقایسه کنید. با اینکه بازی‌های پابجی و کال آو دیوتی سبک بازی مشابهی دارند، اما هنگام بررسی دقیق‌تر آنها، می‌توان متوجه تفاوت‌های زیاد آنها شد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی را از زوایای مختلف انجام دهیم تا بیشتر از پیش با تفاوت‌های آنها از لحاظ گرافیک، گیم‌پلی، میزان محبوبیت، حالت‌های بازی، اسکین‌ها و… آشنا شوید.

نگاهی کلی به بازی پابجی

در سال 2017 بود که برندان گرین بازی پابجی را طراحی و به بازار عرضه کرد. این بازی به دلیل خصوصیات بسیار عالی و منحصربه‌فرد، در زمان بسیار کمی میان گیمرها به محبوبیت رسید. این بازی ابتدا برای اندروید و ios عرضه شد، اما بعد از مدت کوتاهی نسخه‌های مخصوصی برای  کنسول‌ها و کامپیوتر تولید شد.

بازی پابجی برای کامپیوتر یک بازی بسیار عالی در سبک بتل‌رویال یا مبارزه با همه برای بقا است. شما در ابتدای بازی که در نقشه فرود می‌آیید؛ هیچ اسلحه‌ای برای جنگیدن ندارید. برای پیداکردن اسلحه، وسایل پزشکی و… باید در فضای بازی بگردید تا هرآنچه که برای بقا نیاز دارید را به دست بیاورید.

این بازی مهیج و بسیار عالی، شرایط را برای انجام بازی تک‌نفره، دونفره و گروهی فراهم کرده است. درواقع شما می‌توانید با تشکیل یک تیم چندنفره به مبارزه با سایر افراد بپردازید.

نکته بسیار مهمی که در بازی PUBG وجود دارد این است که زمان معمول بازی فقط 30 دقیقه بوده و باگذشت زمان، دایره بازی کوچک‌تر می‌شود. خروج از این دایره باعث می‌شود که جان خود را از دست بدهید. همچنین لازم به ذکر است که یک‌سری از آیتم‌های پابجی را باید با استفاده از سکه خریداری کرد. زنده‌ماندن در بازی و طی‌کردن مسافت خاص، از جمله کارهایی است که تعداد سکه‌های شما را بالا می‌برد.

نگاهی کلی به بازی کالاف دیوتی

بازی کالاف دیوتی برخلاف پابچی از سال‌های گذشته با گیمرها همراه بوده و نسخه‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است. این بازی در ابتدا فقط برای کامپیوتر و سایر کنسول‌ها ساخته می‌شد، اما سازندگان این بازی در سال 2019 تصمیم گرفتند نسخه موبایل آن را به بازار عرضه کنند.

در بازی کالاف دیوتی می‌توانید در نقشه‌های مختلف آن بازی را به‌صورت تک‌نفره و تیمی انجام دهید. نقشه‌های معروف و بسیار زیادی به این بازی اضافه شده‌اند که این امر جذابیت بازی را بیشتر خواهد کرد. نکته جالبی که در بازی کالاف دیوتی وجود دارد این است که هم‌تیمی‌های شما می‌توانند در هنگام بازی برای نجاتتان اقدام کنند.

شما در هنگام اجرای بازی Call Of Duty، می‌توانید کلاس‌های مختلفی مانند نینجا، دیده‌بان، دلقک، مدافع، مکانیک، پزشک و… را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که دانلود بازی کالاف دیوتی کاملاً رایگان بوده و نسخه موبایل آن را می‌توانید از گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کنید. نکته دیگری که درباره این بازی وجود دارد این است که دارای قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای بوده و شما می‌توانید نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید.

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ گرافیک

هنگامی که دو بازی محبوب و مشهور را باهم مقایسه می‌کنید؛ در مرحله اول باید گرافیک آنها را مورد بررسی قرار دهید. سازندگان و طراحان بازی پابجی، از گرافیک unreal (آنریل انجین 4) و طراحان بازی کالاف دیوتی از گرافیک unity (یونیتی) استفاده کرده‌اند. شاید برایتان سؤال باشد که این گرافیک‌ها هرکدام چه ویژگی‌هایی داشته و کدام‌یک نسبت به دیگری برتری خاصی دارند؟

گرافیک‌های بازی پابجی و کالاف دیوتی عملکرد خوبی دارند، اما اگر بخواهیم آنها را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم؛ گرافیک unreal حرفه‌ای‌تر است. این گرافیک دارای موتور قوی‌تری بوده و شبیه‌سازی‌ها را بهتر انجام می‌دهد. ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گرافیک باعث شده که محیط بازی در پابجی واقعی‌تر و طبیعی‌تر از کالاف دیوتی باشد.

در طرف مقابل گرافیک بازی کالاف دیوتی هم ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی دارد که این امر باعث بهترشدن تجربه کاربران می‌شود. برای مثال در بازی پابجی فقط قادر به شکست درها هستید، اما در بازی کالاف دیوتی، علاوه بر شکست درها، می‌توانید شیشه پنجره‌ها را هم بشکنید.

لازم به ذکر است که گرافیک کالاف به نسبت پابجی سبک‌تر است؛ یعنی  در هنگام اجرای بازی می‌توانید متوجه این قضیه شوید که کالاف بسیار رون و سرعتی‌تر است.  

با اینکه ویژگی‌های گرافیکی بازی call of duty به نسبت pubg بیشتر و بهتر است، اما در حالت کلی مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از نظر گرافیک، پابجی عملکرد بسیار بهتری نسبت به کالاف دیوتی دارد.

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ گرافیک

مقایسه بازی ها از لحاظ محبوبیت

یکی از فاکتورهای مهمی که گیمرها در هنگام انتخاب بازی به آن توجه می‌کنند؛ میزان محبوبیت بازی موردنظر است. طبیعتاً هرچه بازی دلخواه شما در میان سایر گیمرها محبوب‌تر باشد؛ با اطمینان بیشتری آن را دانلود خواهید کرد.  

اگر بخواهیم مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از نظر محبوبیت بررسی کنیم؛ باید تمام نسخه‌های آن را در نظر بگیریم. همان‌طور که گفتیم؛ بازی کالاف دیوتی قدمت بیشتری نسبت به بازی پابچی دارد. به همین دلیل کاملاً طبیعی است که نسخه‌های آن بیشتر بوده و محبوبیت آن میان گیمرها تا حدود زیادی بالاتر از پابجی باشد. البته این مقایسه تنها مختص به نسخه‌های کامپیوتر است. اگر بخواهیم محبوبیت نسخه موبایل را بررسی کنیم؛ کفه ترازو به سود پابجی سنگین می‌شود.

اگر بخواهیم بازی پابجی موبایل را با کالاف دیوتی موبایل مقایسه کنیم؛ باید بگوییم که بازی پابجی محبوبیت بیشتری نسبت به کالاف دیوتی دارد. طبق آخرین آمار به‌دست‌آمده؛ بازی پابجی بیش از 500 میلیون بار توسط کاربران دانلود شده است، اما این آمار و ارقام برای بازی کالاف دیوتی، به 100 میلیون دانلود می‌رسد.

مقایسه از لحاظ گیم‌پلی

گیم‌پلی بازی‌های کامپیوتری از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی است که بر اساس آن می‌توان عملکرد بازی‌ها را سنجید. با اینکه بازی پابجی و کالاف دیوتی در سبک بتل‌رویال بوده و شما می‌توانید به‌ دو صورت اول‌شخص و سوم‌شخص بازی را انجام دهید، اما تفاوت‌های گیم‌پلی آنها در موارد خاصی باهم فرق می‌کند.

هنگامی که صحبت از گیم‌پلی بازی کالاف دیوتی و پابجی می‌شود؛ بعد از یک مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی می‌توان به این نتیجه رسید که گیم‌پلی کالاف برتری خاصی نسبت به گیم‌پلی پابجی دارد. سازندگان بازی کالاف دست بازیکنان را در گیم‌پلی باز گذاشته‌اند؛ یعنی آنها می‌توانند فضای بازی و اسلحه خود را تغییر دهند.

در طرف مقابل بازی پابجی این قابلیت را نداشته و حتی در زمان فرود در نقشه، هیچ اسلحه و مهماتی در اختیار بازیکن قرار نمی‌گیرد. پس با این حساب می‌توان گفت که گیم‌پلی بازی کالاف دیوتی تجربه بهتر و جذاب‌تری در اختیار شما قرار خواهد داد.

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ فضای بازی

فضای بازی پابجی و کالاف دیوتی تا حدود زیادی مشابه هم است. بازیکنان در هنگام اجرای این بازی‌ها، باید در یک جزیره یا نقشه فرود آمده و به‌صورت تکی یا همراه تیم خود برای بقا بجنگند.

فضای بازی پابجی به‌گونه‌ای است که هنگام فرود در نقشه موردنظر، می‌توانید آیتم‌های زیادی را خریداری کنید، اما ویژگی‌ها و قدرت تمام کاراکترها تقریباً یکسان خواهد بود. درواقع کسانی که تاکنون بازی پابجی را انجام نداده‌اند؛ با چند بار ورود به بازی می‌توانند فضای بازی، امکانات و قابلیت‌های بازیکنان را به‌راحتی بشناسند.

در طرف مقابل فضای بازی کالاف دیوتی بسیار جذاب‌تر و متنوع‌تر است. نقشه‌های متنوع کالاف به همراه کلاس‌های بازی هیجان‌انگیز آن باعث شده که گیمرها از مبارزات آن لذت بیشتری ببرند. همچنین بهتر است بدانید که هرکدام از این نقشه‌های کالاف دیوتی خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ به همین دلیل تسلط کامل به این بازی زمان زیادی نیاز دارد.

مقایسه از لحاظ نوع اسکین‌ها

در بازی‌های اکشن با تجهیزات بسیار متنوعی روبرو خواهید بود. به این ابزارهای مختلف که قدرت شما را در بازی بالاتر خواهند برد، اسکین گفته می‌شود. مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ اسکین‌ها، به شما کمک خواهد کرد بهتر و راحت‌تر بازی موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

در هنگام دانلود بازی پابجی برای کامپیوتر و نصب آن روی سیستم خود، خواهید دید که اسکین‌های آن شامل موارد بسیار متنوعی می‌شود. شما در هنگام بازی پابجی می‌توانید اسکین‌هایی با لباس یک دلقک یا حتی پیژامه مشاهده کنید، اما این موضوع در بازی کالاف دیوتی کاملاً متفاوت است. اسکین‌های بازی کالاف دیوتی بیشتر حالت‌های نظامی را برایتان تداعی خواهد کرد.

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ نوع اسکین‌ها

مقایسه از لحاظ سرعت بازی

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و اساسی که گیمرها را برای دانلود یک بازی ترغیب می‌کند؛ سرعت گیم‌پلی آن است. مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ سرعت بازی، می‌تواند تا حد زیادی نظر شما را نسبت به بازی موردنظر خود جلب کند.

اگر بخواهیم بازی pubg و call of duty را از لحاظ سرعت بازی باهم مقایسه کنیم؛ باید بگوییم که سرعت بازی کالاف دیوتی بسیار بیشتر از پابجی است. در بازی پابجی هنگامی که وارد نقشه می‌شوید، دایره نبرد بسیار بزرگ بوده و زیاد با دشمنان درگیر نخواهید شد. حتی افرادی که در بازی پابجی تخصص بالایی دارند؛ ممکن است این بازی برایشان مقداری کسل‌کننده باشد.

در طرف مقابل بازی کالاف دیوتی از سرعت بسیار بالاتری برخوردار است. درواقع شما می‌توانید در همان آغاز بازی وارد نبرد با دشمنان شوید. سرعت بسیار بالای بازی کالاف دیوتی نسبت به پابجی باعث شده که میزان هیجان و آدرنالین آن بسیار بالاتر باشد.

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ ویژگی‌های داخلی

بدون شک اسلحه‌های موجود در بازی و دشمنانی که با آنها درگیر می‌شوید؛ تأثیر بسیار زیادی در انتخاب بازی موردنظر دارد. مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از لحاظ نوع اسلحه‌های موجود در بازی و کسانی که با آنها درگیر می‌شوید؛ تفاوت‌های خاصی باهم دارند.

وسایل و تجهیزاتی که در بازی کالاف دیوتی وجود دارند بیشتر از وسایل و تجهیزات بازی پابجی بوده و بر اساس کمیاب‌بودن آنها دسته‌بندی شده‌اند. البته مسئله‌ای که در این زمینه به پابجی برتری خاصی می‌دهد؛ وسایل واقعی و مبارزه با شخصیت‌های نرمال است. برای مثال در بازی کالاف دیوتی می‌توان  با زامبی‌ها و عروسک‌هایی که آنها را کنترل می‌کنند مبارزه کرد، اما در بازی پابجی خبری از این نوع دشمنان نیست.

پس اگر می‌خواهید بازی واقعی‌تر و مبارزه با دشمنان نرمال را تجربه کنید؛ دانلود پابجی برای کامپیوتر را در دستور کار خود قرار دهید. اما در طرف مقابل اگر قصد انجام بازی سرعتی‌تر و مبارزه با انواع دشمنان را دارید؛ دانلود پابجی را بی‌خیال شده و کالاف دیوتی را روی سیستم خود نصب کنید.

جمع‌بندی

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی به شما کمک می‌کند بازی مناسب‌تر را انتخاب کنید. با اینکه پابچی و مالاف از جمله بازی‌های محبوب سبک شاتر هستند، اما در موارد مختلفی باهم تفاوت دارند. قبل از اینکه برای دانلود یکی از این بازی‌ها اقدام کنید؛ حتماً اطلاعات کافی درباره تفاوت‌های آنها به دست آورید.

در این مقاله به طور کامل بازی pubg و call of duty را از زوایای مختلف باهم مقایسه کردیم تا بیشتر از پیش با تفاوت‌های آنها از لحاظ گرافیک، نوع بازی، میزان محبوبیت، گیم‌پلی، سرعت بازی و… آشنا شده و در نهایت بهترین گزینه را برای دانلود انتخاب کنید. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی سؤالی دارید یا از انجام این بازی‌ها تجربه خاصی کسب کرده‌اید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

کدام‌یک از بازی‌های پابجی و کالاف دیوتی واقعی‌تر است؟

بازی پابجی نسبت به کالاف دیوتی به دنیای واقعی نزدیک‌تر است.

آیا بازی پابجی طرف‌داران بیشتری نسبت به کالاف دیوتی دارد؟

بازی پابجی موبایل در گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلودهای بسیار بالاتری داشته است، اما اگر بخواهیم محبوبیت نسخه کامپیوتری و کنسول آنها را مقایسه کنیم؛ بازی کالاف برتری بیشتری دارد.

کدام‌یک از بازی‌های پابجی و کالاف دیوتی از نظر گیم‌پلی بهتر هستند؟

مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی از نظر گیم‌پلی، بازی کالاف دیوتی از لحاظ فضای بازی و سرعتی که دارد؛ برتری خاصی نسبت به پابجی دارد.

کدام‌یک از بازی‌های پابجی و کالاف دیوتی از نظر گرافیک بهتر هستند؟

سازندگان بازی پابجی از گرافیک unreal و سازندگان کالاف دیوتی از گرافیک unity استفاده کرده‌اند. در مقایسه بازی پابجی و کالاف دیوتی می‌توان گفت که گرافیک unreal برتری خاصی دارد.

مقایسه بازی‌ پابجی و کالاف دیوتی، بررسی همه جانبه

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *