تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک
تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک

دانلود بازی اکشن کامپیوتر یکی از رایج‌ترین کارهایی است که در حال حاضر گیمرها آن را انجام می‌دهند. البته ژانر اکشن تنها ژانری نیست که به‌شدت موردتوجه آنها قرار گرفته است؛ امروزه بازی‌های ژانر ترسناک هم در میان گیمرها محبوبیت بالایی دارند. حال سؤال اینجاست که ژانر اکشن چه تفاوتی با ژانر ترسناک دارد؟ چه مواردی باعث شده که گیمرها بیشتر به سمت ژانر اکشن متمایل شوند؟ تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک در چیست؟

علاقه بسیار زیاد گیمرها به بازی‌های ویدئویی باعث شده که شرکت‌های معتبر دنیا انواع بازی‌ها را در ژانرهای مختلف وارد بازار کنند. ژانرهای اکشن و ترسناک به دلیل هیجان بالایی که دارند؛ محبوبیت بسیار زیادی در بین ژانرهای مختلف پیدا کرده‌اند. معمولاً افرادی که هنوز با این بازی‌ها آشنایی کاملی ندارند؛ با این سؤال مواجه می‌شوند که تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  در چیست؟

در این مقاله قصد داریم به طور کامل تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  را مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر از پیش با ویژگی‌ها و خصوصیات آنها در زمینه‌های مختلف آشنا شده و در نهایت بهترین ژانر را برای دانلود بازی انتخاب کنید.

نگاهی کلی به بازی‌های اکشن

تقریباً تمام گیمرهای حرفه‌ای روی این مسئله اتفاق‌نظر دارند که ژانر اکشن گسترده‌ترین و عظیم‌ترین ژانر دنیای گیم به شمار می‌آید. این نوع از بازی‌های ویدئویی به دلیل هیجان، آدرنالین و حس رقابتی که به گیمرها منتقل می‌کنند؛ بیشتر از بقیه مورد استقبال قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی اکشن این است که زیر ژانرهای مختلفی دارد. درواقع هرکدام از این زیرژانرها به‌تنهایی سبک خاصی از بازی‌های ویدئویی هستند. از جمله زیرژانرهای بازی اکشن، می‌توان به شوتر سوم‌شخص، شوتر اول‌شخص، اکشن ماجرایی و… اشاره کرد.

زیرشاخه‌های بازی اکشن آن‌قدر مهم شده‌اند که برای خودشان یک سبک جداگانه حساب شده و در مراسم‌های مختلف به‌تنهایی یک جایزه ویژه برای هرکدام در نظر می‌گیرند.

نگاهی کلی به بازی‌های ترسناک

ژانر ترسناک یکی دیگر از ژانرهای قدیمی و محبوب دنیای گیم است که توانسته طرف‌داران بسیار زیادی را به‌طرف خود جذب کند. صحنه‌های ترسناک، شخصیت‌های ماورا طبیعی، فضای بازی ترسناک و جلوه‌های صوتی هیجانی باعث شده که گیمرها اوج ترس و وحشت را در این نوع از بازی‌ها احساس کنند.

حس ترسی که گیمرها در این نوع بازی‌های ویدئویی احساس می‌کنند؛ به بهترین شکل ممکن آدرنالین را بالا برده و قدرت منطقی فکرکردن را از آنها می‌گیرد. با اینکه ترس انواع مختلفی دارد، اما ترس از موجودات و وقایع ناشناخته بدترین آنها است. کسانی که دانلود بازی ترسناک برای کامپیوتر را انتخاب می‌کنند؛ بدون شک اوج وحشت و ترس از موجودات ناشناخته را تجربه خواهند کرد.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ ریتم بازی

هرکدام از بازی‌های اکشن و ترسناک، ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند؛ به همین دلیل تفاوت‌های بسیار زیادی در بین آنها به وجود آمده است. یکی از تفاوت‌های بازی اکشن با بازی های ترسناک، ریتم و سرعت بازی است.

بازی‌هایی که در ژانر اکشن ساخته می‌شوند؛ معمولاً به‌صورت آنلاین بوده و افراد در قالب تیم‌های تک‌نفره یا چندنفره با حریفان خود مبارزه می‌کنند. در این نوع از بازی‌ها، گیمرها باید با سرعت بیشتری در فضای بازی حرکت کرده و دشمنان خود را نابود کنند. ازآنجایی‌که اکثر بازی‌های کامپیوتری به‌صورت آنلاین هستند؛ نیاز گیمرها به سرعت و ریتم بالاتر افزایش پیدا می‌کند.

درصورتی‌که شرکت‌های سازنده بخواهند ریتم بازی را کند کنند؛ قطعاً گیمرها از انجام بازی خسته شده و بعد از مدتی آن را کنار می‌گذارند. در طرف مقابل بازی‌های ترسناک شکل و شمایل متفاوت‌تری داشته و اصلاً چنین فضایی را در اختیار گیمر قرار نمی‌دهند.

در بازی‌های ترسناک، بازیکن معمولاً باید به‌آرامی حرکت کرده و با صبر بیشتری دشمنان خود را نابود کند. در هنگام اجرای بازی اصلاً خبری از حرکت‌های سرعتی و ریتم بالا نیست. همین ویژگی خاص باعث شده که گیمر در همان آغاز بازی تفاوت‌ عمیقی با بازی‌های اکشن احساس کند.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ ریتم بازی

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ گرافیک

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و اساسی که تفاوت بازی‌ها را رقم می‌زند؛ نوع گرافیک بازی است. شرکت‌های معتبری که در حوزه ساخت بازی فعالیت می‌کنند؛ ابتدا شرایط بازی موردنظر را سنجیده و در نهایت نوع گرافیک را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کنند که توانایی ساپورت بازی را به بهترین شکل ممکن داشته باشد. البته در برخی از مواقع محاسبات آنها اشتباه بوده و گیمرها رضایت کافی از گرافیک بازی را ندارند.

بازی‌های اکشن به دلیل سرعت بالایی که دارند؛ باید از گرافیک‌های قوی استفاده کنند. در این نوع از بازی‌ها، تعداد بازیکن‌ها معمولاً بالا بوده و باید از اول تا آخر بازی حرکات خود را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهند. بدون شک گرافیک‌های سطح پایین باعث می‌شود که گیمرها نتوانند از بازی لذت کافی ببرند.

در طرف مقابل بازی‌های ترسناک سرعت کندی داشته و تعداد بازیکن‌ها معمولاً بسیار کم است. این ژانر از بازی‌های ویدئویی برخلاف ژانر اکشن، از اول تا آخر بازی معمولاً شاهد حرکت بازیکن با ریتم آهسته هستیم. پس با این نتایج، شرکت‌های سازنده بازی نیازی نیست روی گرافیک آنها حساسیت زیادی به خرج دهند. البته این بازی‌ها هم باید از لحاظ گرافیک در سطح بالایی باشند تا گیمر از انجام آنها لذت ببرد.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ فضای بازی

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ فضای بازی، بزرگ‌ترین تفاوتی است که ژانر اکشن را از ژانر ترسناک جدا می‌کند. هرکدام از بازی‌های ویدئویی که در سبک خاصی ساخته می‌شوند؛ باید فضای مختص به خود را داشته باشند تا حال و هوای بازی را به طور کامل به گیمرها منتقل کند. بازی‌هایی که در ژانر اکشن و ترسناک ساخته می‌شوند از این قاعده مستثنی نبوده و هرکدام با فضای خاصی که ایجاد می‌کنند؛ گیمر را به‌طرف خود می‌کشانند.

فضای بازی‌های اکشن به‌گونه‌ای است که گیمر احساس می‌کند در یک میدان نبرد قرار دارد که باید به دنبال اسلحه‌های موردنیاز خود باشد و با استفاده از سرعت عمل بالا و استراتژی‌های خاص خود، دشمنان را از بین ببرد. بیشتر این بازی‌ها در شهرهای مختلف ساخته شده که واقع‌گرایی بیشتری را به گیمر انتقال می‌دهند. کسانی که به دنبال تجربه نبرد در فضای واقعی هستند؛ معمولاً به دنبال دانلود بازی اکشن برای کامپیوتر خواهند بود.

در طرف مقابل بازی‌های ترسناک داستان کاملاً متفاوتی دارند. فضای بازی این ژانر با استفاده از جلوه‌های ویژه کاملاً خاص طراحی شده تا حس ترس و وحشت را در گیمرها بیدار کند. در این بازی‌ها معمولاً نقشه بازی کاملاً فانتزی بوده و خبری از مکان‌های واقعی نیست. گیمرهایی که عاشق بازی ترسناک هستند؛ احتمالاً به سراغ بازی اکشن نمی‌روند؛ چون فضای این بازی‌ها حس ترس و وحشت را در آنها بیدار برانگیخته نخواهد کرد.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ اسلحه و شخصیت‌ها

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  به نوع اسلحه‌ها و شخصیت‌های بازی هم کشیده است. بدون شک یکی از فاکتورهایی که بازی‌های ویدئویی را جذاب و هیجان‌انگیز می‌کند؛ نوع اسلحه و شخصیت‌هایی است که گیمر آنها را کنترل می‌کند. تفاوت بازی‌های اکشن و ترسناک از این لحاظ باعث شده که گیمرها از انجام هرکدام لذت خاصی را تجربه کنند.

در بازی‌های اکشن، شخصیت‌های بازی به شکل سربازها و نیروهای ویژه ساخته می‌شوند تا مبارزه در میدان نبرد را به شکل واقعی نشان دهند. در بسیاری از مواقع، سازندگان بازی از شخصیت‌های مشهور هم استفاده می‌کنند تا لذت انجام بازی برای گیمرها چندبرابر شود. اسلحه‌هایی که این شخصیت‌ها استفاده می‌کنند؛ دقیقاً همان اسلحه‌هایی هستند که در فیلم‌های اکشن و دنیای واقعی از آنها استفاده می‌کنند. البته در بعضی از بازی‌ها امکان شخصی‌سازی اسلحه و ایجاد تغییرات برای گیمر فراهم می‌شود.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ نوع داستان

هرکدام از بازی‌های کامپیوتری داستان خاص خود را دارند. درواقع بازی کامپیوتری بدون داستان، هیچ معنا و مفهوم خاصی نداشته و گیمرها هیچ علاقه‌ای به انجام آن نشان نمی‌دهند. تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  اینجا عمق بیشتری پیدا می‌کند. معمولاً بازی‌های اکشن داستانی بر مبنای واقع‌گرایی داشته و شخصیت‌ها باید در قالب یک داستان واقعی با دشمنان واقعی خود بجنگند.

در رف مقابل، بازی‌های ترسناک به دلیل وجود موجودات عجیب‌وغریب و فضای بازی غیرواقعی، داستان فانتزی و دور از واقعیت را روایت می‌کنند. بیشتر افرادی که این نوع داستان‌های خیالی و ترسناک را دوست دارند؛ دانلود بازی اکشن کامپیوتر را بی‌خیال شده و به دنبال دانلود بهترین بازی ترسناک می‌روند.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ صداگذاری و جلوه‌های صوتی

فاکتور بسیار مهمی که جذابیت بازی‌های کامپیوتری را بیشتر می‌کند؛ صداگذاری و جلوه‌های صوتی است. بدون شک یکی از تفاوت‌های بازی اکشن با بازی ترسناک، صداگذاری آنها است. انجام این کار باتوجه‌به ماهیت و ذات بازی‌ها انجام می‌گیرد؛ به همین دلیل تفاوت آنها بسیار زیاد است.

جلوه‌های صوتی بازی اکشن بر پایه صدای اسلحه‌ها و کشته‌شدن شخصیت‌های بازی است. انجام این کار باید به‌گونه‌ای انجام شود که گیمر شکستن درب‌ها، شیشه‌ها، شلیک اسلحه، منفجرشدن نارنجک و… را به بهترین شکل ممکن تجربه کند. هرچه صداگذاری این بازی بهتر باشد؛ گیمرها صحنه نبرد را بهتر احساس می‌کنند.

صداگذاری و جلوه‌های صوتی بازی‌های ترسناک هدف کاملاً متفاوت‌تری دارند. با اینکه اسلحه‌های این نوع از بازی‌ها کاملاً متفاوت بوده و طبیعتاً صدای خاص‌تری دارند، اما بیشتر تمرکز شرکت‌های سازنده بازی‌های ترسناک روی این است با صداهای عجیب‌وغریب، حس ترس و وحشت را در گیمرها به‌شدت افزایش دهند.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  از لحاظ صداگذاری و جلوه‌های صوتی

جمع‌بندی

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک  باعث شده که گیمرها در هنگام انتخاب بازی موردنظر خود بر سر دوراهی سختی قرار بگیرند. این بازی‌ها به دلیل ماهیت و ذات متفاوتی که دارند؛ تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

در این مقاله به طور کامل تفاوت‌های بازی اکشن با بازی های ترسناک را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با خصوصیات و ویژگی‌های هرکدام آشنا شده و در نهایت بر اساس سلیقه خود دانلود بازی اکشن برای کامپیوتر یا دانلود بازی ترسناک را انجام دهید. اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره تفاوت‌ بازی اکشن با بازی ترسناک سؤالی دارید یا به‌غیراز این موارد تفاوت دیگری می‌شناسید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

بازی‌های ژانر اکشن شامل چه زیرژانرهایی می‌شود؟

بازی‌های اکشن شامل زیرژانرهای مختلفی مانند شوتر سوم‌شخص، شوتر اول‌شخص، اکشن ماجرایی، هک اند اسلش و… می‌شود که محبوبیت آنها باعث شده هرکدام به‌تنهایی تبدیل به ژانر جداگانه‌ای شوند.

چرا باید گرافیک بازی‌های اکشن قوی‌تر باشد؟

بازی‌های اکشن سرعت و ریتم بیشتری داشته و تعداد شخصیت‌های آن بیشتر است؛ به همین دلیل باید گرافیک آنها بسیار قوی باشد تا بازی را به‌خوبی ساپورت کند.

مهم‌ترین تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک کدام است؟

بازی‌های اکشن در موارد مختلفی مانند سرعت ریتم بازی، گرافیک، فضای بازی، نوع اسلحه، شخصیت‌ها، داستان، صداگذاری و… باهم تفاوت دارند.

تفاوت بازی اکشن با بازی ترسناک

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *