آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی FC 24
آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی FC 24

آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24به درد گیمرهایی می‌خورد که می‌خواهند فضای بازی را برای خود شخصی‌سازی کنند. مثلاً یک تیم از بازیکنانی تشکیل دهند که نسبت به بازیکنان حریف قدرت بیشتری دارند. آلتیمیت تیم یکی از بخش‌های پول‌ساز در همه قسمت‌های شرکت EA  است؛ از این رو بیشترین توجه و تمرکز این کمپانی بر روی این بخش است و سایر بخش‌های بازی تغییرات نسبتاً کمی نسبت به ورژن‌های قبلی فیفا داشته‌اند.

بخش آلتیمیت تیم بازی FC نیز هر سال دستخوش تغییرات زیادی می‌شود و امسال نیز تغییرات جدیدی داشته است. در ادامه به طور کامل به بخش‌های مختلف تیم بازی  FC 24 می‌پردازیم تا بتوانید بهترین روش برای ایجاد آلتیمیت را انتخاب کنید.

آیتم آبجکتیو در بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24

در آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24، نحوه تنظیم آبجکتیوها را یاد می‌گیرید. آبجکتیوها یکی از بخش‌های مهمی هستند که چالش‌های مختلفی را در پیش روی بازیکنان قرار می‌دهند و با اعمال تغییرات بر روی این بخش می‌توانید جوایزی دریافت کنید.

در یکی از قسمت‌های بازی شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای بازیکنی که در آن چالش قرار گرفته‌اند را خریداری کنید.

در این قسمت چند سربرگ قرار دارد. در بخش اول یک سیستم شبیه به بتل‌پس قرار گرفته است که با حداقل سیستم مورد نیاز برای فیفا می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و با دریافتXP  جوایز متعددی را کسب کنید. در بخش‌های بعدی نیز تعدادی از آبجکتیوها قرار دارند که به مرور زمان تغییر می‌کنند و شما می‌توانید پک‌های متنوعی را خریداری کنید.

در این پک‌ها شانس به دست آوردن بازیکن‌های برتر بسیار کم است؛ اما می‌توانید برای شروع کار یک سری پک‌ها، از جمله  xpها را دریافت کنید.

از دیگر قسمت‌های آبجکتیوها،Milestones  هستند که به مرور زمان و در مراحل مختلف آن‌ها را به دست خواهید آورد. این بخش به این منظور طراحی شده که افراد بتوانند جوایز مناسبی را کسب کنند. مثلاً برای ۵۰ یا ۱۰۰ برد در هر بازی، یک سری آبجکتیوها در نظر گرفته شده که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید. همچنین در این قسمت بازیکنانی از لیگ‌های مختلف قرار دارند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

آیتم آبجکتیو در بخش آلتیمیت تیم بازی FC 24

بخش فروشگاه سربرگ آلتیمیت

در راستای آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24، نوبت به فروشگاه آلتیمیت تیم بازی  FC 24می‌رسد. در این سربرگ تمام پک‌ها قابل دسترسی هستند و می‌توانید پک‌ها را از استور خریداری کنید. خرید این آیتم‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم، چرا که ارزش خرید ندارند.

بخش فروشگاه سربرگ آلتیمیت

بخش SBC

در آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ورزشی کامپیوتر، شما باید حتماً با نحوه تنظیمات بخش SBC آشنا شوید. این بخش کارکردی شبیه به بخش آبجکتیو دارد. در این قسمت می‌توانید جوایز مختلف را به دست آورید یا بازیکنان مختلف را خریداری کنید؛ اما نحوه دریافت آن‌ها بسیار تفاوت دارد.

در قسمت آبجکت شما ابتدا باید یک سری مراحل و چالش‌ها را پشت سر می‌گذارید. در SBC شما یک معامله انجام می‌دهید که به عنوان چالش ساخت ترکیب نیز شناخته می‌شود. همانطور که از نام این واژه پیداست، شما باید با ترکیب بازیکنان را با شرایطی که بازی تعیین می‌کند، بچینید. در ازای آن نیز یک جایزه دریافت کنید.

در هر بخش ترکیبات گران‌قیمت در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در ازای انجام چند بازی می‌توانید این بازیکنان را خریداری کنید.

به‌علاوه تعدادی فاندیشن در بخش SBC وجود دارند؛ که با کامل کردن آن‌ها می‌توانید پک‌های نسبتاً مناسبی را دریافت کنید. این آیتم‌ها در شروع کار به شما بسیار کمک می‌کنند تا بتوانید در طول بازی پیشرفت داشته باشید.

در این قسمت، این فرصت را دارید تا بازیکن‌هایی که برای شما مناسب هستند را خریداری کنید و اگر سکه‌های زیادتری داشته باشید، می‌توانید با بازیکنان گران‌قیمت بازی را ادامه دهید. این بازیکن‌ها غیرقابل فروش هستند؛ ولی برخی از پک‌ها آیتم‌های قابل فروش را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

بخش کلاب در آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24

یکی از بخش‌های گسترده در آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24، بخشی به نام کلاب طراحی شده است که ترکیبی از کمیستری و چیدمان بازیکنان است. این ترکیب نشان دهنده چینش بازیکنان باشگاه است. برای اینکه بتوانید مانند مراحل تعیین شده در آموزش حالت Career Mode در بازی  FC 24 ترکیب تیم را درست بچینید، بازیکنان باید با یکدیگر ارتباط مشخصی داشته باشند؛ ازاین‌رو کمیستری بازیکنان در ترکیب تیم بالاتر می‌رود.

  • کمیستری معمولاً از صفر ستاره شروع می‌شود و در آخر نیز به سه ستاره می‌رسد. در ابتدای کار برخی از گیمرها ممکن است با کمیستری راحت نباشند ولی یادگیری آن زیاد سخت نیست، مثلاً اگر دفاع راست شما کایل واکر است این بازیکن در لیگ برتر انگلیس و منچستر سیتی بازی می‌کند. هر بازیکنی که از این دو تیم باشد با کای واکر لینک می‌شود.

هرچه تعداد بازیکن‌های لینک شده در تیم شما بیشتر باشد، تعداد ستاره بیشتری دریافت خواهند کرد، بدون اینکه به روش دیگری نیاز داشته باشید. مثلاً اگر ۸ بازیکن یک تیم از یک کشور باشند، تمام کمیستری آن را به دست خواهید آورد. هر بازیکنی که از آن لیگ یا کشور به تیم خود اضافه کنید، کمیستر شما کامل‌تر خواهد شد.

دقت داشته باشید که اگر تنها دو بازیکن هم‌تیمی در تیم شما وجود داشته باشد، هر دو بازیکن فقط یک ستاره خواهد داشت و ملیت آن‌ها بر روی تعداد ستاره‌ها تأثیر نمی‌گذارد؛ اما اگر هم‌باشگاهی یا هم‌تیمی باشند، راحت‌تر کمیستری دریافت خواهند کرد.

  • یکی دیگر از نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشید؛ این است که مربی تیم هم مانند ۱۱ نفره بازیکن کمیستری دارد. مثلاً اگر یک مربی انگلیسی در لیگ سری آ مشغول به کار است، این مربی به بازیکنان انگلیسی هم لینک می‌دهد.

علاوه‌بر این، لیگ هر مربی را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید تا بهترین لینک را با بازیکنان داشته باشند و کمیستری افزایش یابد.

بخش Evolutions

در قسمت کلاب یک بخش به نام Evolutions وجود دارد؛ که مهم‌ترین تغییرات آلتیمیت امسال بر روی آن اعمال شده است. با اضافه کردن این بخش دیگر نیازی نیست هر سال از بازیکنان قدرتمند در ترانسفر یا بخش SBC استفاده کنید.

شما می‌توانید بازیکنانی که زیاد سطح بالایی ندارند را به سطح بازیکنان پرقدرت برسانید. در این قسمت بازیکنان مشخصی را می‌توانید در بخش‌های مختلف قرار دهید و کم‌کم آن‌ها را به حالت پیشرفته برسانید.

بازیکنان پس از انجام چند چالش تقویت می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را در پست‌های دیگر نیز قرار دهید. این باعث می‌شود که بازی بسیار برای شما لذت‌بخش باشد و بتوانید هر بازیکنی که می‌خواهید وارد تیم کنید.

بخش Evolutions

بخش ترانسفر مارکت آلتیمیت تیم بازی  FC 24

در آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24متوجه تغییرات مهم در بخش ترانس مارکت می‌شوید. در این سربرگ، امکان خرید بازیکنان مختلف با آیتم‌های ظاهری و کمیسترهای مختلف وجود دارد. شما می‌توانید بازیکنانی که از بخش آبجکتیو و SBC به دست آورده‌اید را ارتقاء دهید.

اما به‌خاطر داشته باشید که آن دسته از بازیکنانی که در بخش اولوشن ارتقاء داده‌اید در مارکت قابل فروش نیستند. اگر در پک‌های قابل فروش یک بازیکن ارزشمند را خریداری کردید، سعی کنید قیمت وی را در ترانسفر مارکت بررسی کنید و سپس وی را بفروشید، چرا که قیمت‌ها نوسان دارند.

پیشنهاد می‌کنیم یک بازیکن را با کوین بسیار کمی با قابلیتBid  خریداری کنید. این قابلیت و امکان مزایده را به شما می‌دهد. مثلاً وقتی قیمت یک بازیکن ۳۰ هزار کوین بوده است، شما می‌توانید ۲۷ هزار کوین را در بخشBid  قرار بدهید و اگر پیشنهاد بالاتری وجود نداشت، با ۲۷ هزار کوین بازیکن مال شما می‌شود.

قابلیت دیگر فروش بازیکنان به نامQuick Sell  است. بازیکنانی که ارزش چندانی ندارند و نمی‌خواهید آن‌ها را در باشگاه خود داشته باشید، می‌توانید از طریق گزینه Quick Sell  سریع به فروش برسانید. توجه داشته باشید که به اشتباه بازیکن‌های با ارزش راQuick Sell  نکنید. مثلاً اگر بازیکن‌ طلایی با قیمت حدود ۵۵۰ کوین Quick Sell  می‌شود، در ترانسفر مارکت حداقل ۷۰۰ کوین ارزش دارد.

بخش ترانسفر مارکت آلتیمیت تیم بازی FC 24

بخش Play آلتیمیت در تیم بازی  FC 24

قسمت Play در آلتیمیت تیم بازی  FC 24 حالت‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید در هر بخش شرکت کنید و جوایز مختلفی دریافت نمایید. ابتدا با Squad Battles شروع کنید. این بخش بهترین قسمتی است که بازیکنان تازه وارد می‌توانند با انجام مراحلی جوایز مختلف را به دست آورند.

در این بخش ترکیب‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد و با انتخاب درجه سختی می‌توانید بازیکنان مورد نظر خود را وارد رقابت کنید. کنترل تیم حریف نیز در اختیار هوش مصنوعی قرار دارد.

درجه سختی این بخش از قسمت‌های دیگر مانند کیک آف بیشتر است و به‌راحتی نمی‌توانید جوایز مختلف را دریافت کنید. به‌طور مثال شما می‌توانید فقط ۳۲ بازی در هفته را انجام دهید و بر اساس امتیاز اکتسابی در پایان مسابقه یک رنک و جایزه به شما تعلق می‌گیرد.

  • هرچه درجه سختی بازی بیشتر شود، امتیازی که کسب می‌کنید نیز با ارزش‌تر است. فراموش نکنید که با هر چهار اسکواد در فهرست باید بازی کنید و اگر تنها با اسکوادهای آسان بازی کنید، ۴ بازی به بازی‌های انجام شده اضافه می‌شود.

از دیگر حالت‌های بازی بخش دوستانه است که کاربرد زیادی دارد. شما می‌توانید با دوستان خود به صورت تک به تک مسابقه دهید. در بخش کوآپ نیز می‌توانید با دیگران هم تیم شوید و به صورت آنلاین با دیگر افراد مسابقه بدهید.

بخش Play آلتیمیت در تیم بازی  FC 24

توضیحات بیشتر بخش Play

آپشن‌های زیادی در این بخش قرار دارد. مثلاً برای دریافت برخی از جایزه‌ها در بخش اولوشن می‌توانید رقابت کنید. در بخش Play  نیز می‌توانید با دعوت از دوستان اسکواد بتل را انجام دهید.

  • یکی از بخش‌هایی که در فیفا ۲۳ به آلتیمیت تیم اضافه شده است، بخش Moments  است. در این شرایط نیاز دارید که فقط لحظات خاصی از یک مسابقه فوتبال را پشت سر بگذارید و اصلاً به نیاز به انجام بازی کامل نیست.

در این حالت می‌توانید با یک یا دو ستاره هم جایزه بگیرید و نیازی به جمع آوری تعداد زیادی از ستاره‌ها نیست. مثلاً در یک ساعت و نیم شما می‌تونید ۶۰ ستاره کسب کنید که برای شما قابل فروش هستند. با کسب آن در ابتدای بازی می‌توانید یک ترکیب خوب برای ادامه بازی داشته باشید.

  • آیتم بعدی در بخش Play قسمت درفت است. شما با پرداخت ۱۵ هزار سکه می‌توانید وارد این بخش شده و حتی جایزه دریافت کنید.

مود درفت به گونه‌ای چیده شده که شما از میان ۵ ترکیبی که جلوی روی شما قرار دارد، یکی را انتخاب می‌کنید و نمی‌توانید آن را تغییر دهید. با کلیک بر روی بازیکنان ذخیره و پست‌های متنوع می‌توانید یکی از بازیکنان پیشنهادی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید شانس شما برای برد بازی بیشتر شود، سعی کنید بازیکنان که از نظر کمیستری با یکدیگر لینک هستند را انتخاب کنید. بخش درفت بازی نیز به دو بخش آنلاین و آفلاین تقسیم شده است. در بخش آنلاین با بازیکنان واقعی روبرو می‌شوید و اگر بازی را برنده شوید، جایزه دریافت خواهید کرد.

بخش Division Rivals و Ultimate Team Champions

از جذاب‌ترین بخش‌های قسمت پلی آلتیمیت بخشDivision Rivals  و  Ultimate Team Champions هستند. هرکدام از بازی‌های آنلاین فیفا دارای دیویژن مختلفی هستند. این دیویژن‌ها از ۱۰ شروع می‌شود و به دیویژن‌های برتر می‌رسید.

در آلتیمیت تیم بازی  FC 24هم دقیقاً این رویه وجود دارد. بخش آنلاین آلتیمیت تیم قطعاً چالش‌برانگیز است. اگر یک تیم متوسط رو به بالا داشته باشید، در دیویژن‌های بالاتر با سختی و چالش‌های بیشتری روبرو می‌شوید. در هر دو ویژن یک سری جوایز قرار دارد که با کسب ۷ پیروزی در هر هفته می‌توانید آن‌ها را کسب کنید.

فقط این را به‌خاطر داشته باشید که جوایز همه بخش‌های آلتیمیت تیم هفتگی است. به این صورت نیست که بتوانید روزانه یک جایزه را برنده شوید.

این بخش سه آپشن دارد؛ آپشن اول دارای آیتم‌های قابل فروش، آپشن دوم پک‌های آپشن اول را دو برابر ارائه می‌کند، اما غیر قابل فروش هستند و آپشن سوم بیت کوین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بخشUT Champions  هم دارای دو قسمت است؛ چمپیونز سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش بازی آنلاین در قسمت آلتیمیت است که بهترین جوایز را به خود اختصاص داده است.

برای ورود به چمپیونز باید سه مرحله را پشت سر بگذارید، در بخش اول امتیاز لازم برای ورود به بازی‌های پلی آف را باید به دست آورید و در آخر باید با بهترین بازیکنان حاضر در آلتیمیت تیم مسابقه دهید.

پس از کسب ۱۲۰۵ امتیاز می‌توانید برای ورود پلی آف استفاده کنید. در این بخش شما به ازای هر برد ۴ امتیاز و به ازای هر باخت یک امتیاز کسب می‌کنید. پس از طی کردن مراحل، شما باید هر هفته برای ورود به این بخش یک سری امتیاز را به دست آورید. دقت کنید که در بازی پلی آف و چمپیونز به هیچ وجه مساوی در کار نیست و اگر بازی در ۹۰ دقیقه به تساوی بینجامد، کار به ضربات پنالتی‌ها خواهد کشید.

بخش Division Rivals

پیشنهاد برای شروع بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24

برای شروع قدرتمند در این بخش، این نکات و راهنمایی‌ها را دنبال کنید:

  • اگر به‌تازگی وارد بخش آلتیمیت تیم بازی FC 24شده‌اید و می‌خواهید شروع قوی داشته باشید، تا زمانی که مطمئن نیستید و تیم خوبی ندارید وارد بخش دیویژن نشوید.
  • با پیشرفت در مراحل بعد می‌توانید همراه با یک ترکیب و کمیستری مناسب وارد بخش دیویژن مسابقه شده و پیشرفت کنید.
  • سعی کنید چالش‌های مربوط به بخش مومنت را پشت سر بگذارید، چرا که در این بخش آبجکتیوها و جوایز مناسبی وجود دارد و می‌توانید پک‌های بیشتری دریافت کنید.
  • بخش اولتیمیت تیم زیاد جدی نیست، شما هر تیمی داشته باشید با عرضه نسخه بعدی، دیگر آن تیم وجود نخواهد داشت و باید از صفر تنظیمات قسمت آلتیمیت را تکمیل کنید. بنابراین سعی کنید از لذت به دست آوردن بازیکنان خوب در پک‌های مختلف غافل نشوید.

کلام آخر

آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24می‌تواند به گیمرها در ساختن تیم ایده‌آل آن‌ها کمک کند. این بخش یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های بازی است و علاوه‌بر چیدمان و ترکیب تیم شما می‌توانید آیتم‌های مختلفی را خرید و فروش کرده و و در هر بازی پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

در حال حاضر تغییرات زیادی در بخش آلتیمیت اتفاق افتاده است. قابلیت جدید این قسمت به نام تیمEvolutions  که در آن امکان ارتقاء مهارت‌های حرکتی بازیکنان وجود دارد، بسیاری از طرفداران مجموعه فیفا را ترغیب کرده تا بخواهند نحوه کار با این بخش و ویژگی‌های آن را یاد بگیرند.

سؤالات متداول

  • کدام قابلیت به تازگی در بخش آلتیمیت تیم اضافه شده است؟

Evolutions  از قابلیت‌های جدید بازی است که شما می‌توانید مهارت‌های حرکتی بازیکنان را ارتقاء دهید.

  • آیتم‌های مربوط به بخش آلتیمیت تیم بازی FC 24کدامند؟

آبجکتیوها، فروشگاه، SBC، ترکیب و کمیستری از مهم‌ترین قسمت‌های بخش آلتیمیت بازی هستند.

  • آیا در ترانسفر مارکت بخش آلتیمیت تیم امکان فروش بازیکن وجود دارد؟

خیر اگر یک بازیکن را خریداری کرده باشید، در ترانسفر مارکت امکان فروش آن وجود ندارد.

آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی  FC 24

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *