بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر
بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر

بدون شک بازی‌هایی که در سبک ورزشی به بازار عرضه می‌شوند؛ مانند سایر بازی‌های ویدئویی طرف‌داران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشانند. در بسیاری از مواقع این بازی‌ها به‌قدری محبوبیت پیدا می‌کنند که گیمرهای سراسر جهان را برای ساعت‌های طولانی پای سیستم خود می‌نشانند. در میان تمام بازی‌های ورزشی که توسط شرکت‌های معتبر این حوزه ساخته شده‌اند؛ یک‌سری از آنها توانسته‌اند محبوبیت بیشتری کسب کنند. در ادامه این مقاله به طور کامل بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر را معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شده و در نهایت بر اساس علاقه خود، مناسب‌ترین بازی را انتخاب کنید.

فهرست جذاب‌ترین و بهترین بازی های کامپیوتری ورزشی

دانلود بازی ورزشی برای کامپیوتر یک دغدغه بسیار مهم برای آن دسته از گیمرهایی است که علاقه شدیدی به این سبک از بازی‌های ویدئویی دارند. معمولاً این دسته از افراد در هنگام جستجو برای دانلود بازی ورزشی کامپیوتر، با گزینه‌های بسیار زیادی روبرو خواهند شد؛ به همین دلیل همواره با این سؤال مواجه هستند که بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر کدام‌ها هستند؟

سری بازی‌های FIFA

به‌جرئت می‌توان گفت که در میان تمام ورزش‌های جهان، فوتبال از بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر به شمار می‌آید. به همین دلیل بازی‌هایی که فوتبال روز دنیا را شبیه‌سازی می‌کنند؛ از محبوبیت بیشتری میان گیمرها برخوردار هستند. شرکت EA در سال‌های اخیر همواره نسخه‌های مختلفی از بازی FIFA را ارائه کرده تا گیمرهای عاشق فوتبال بتوانند این بازی را با تغییرات ایجاد شده در دنیای فوتبال انجام دهند.

بازی‌های فیفا هرساله از لحاظ سطح گرافیک تغییرات خاصی کرده و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا حرکات فوتبالی بازیکن‌ها را به بهترین شکل شبیه‌سازی کند. شرکت EA در بازی FIFA10 از یک موتور گرافیکی جدید استفاده کرد. همچنین این بازی شامل بخش‌های  بازی آنلاین تیمی و Ultimate Team می‌شد. تنوع ایجاد شده در FIFA 10 و امکانات جدید آن یک انقلاب بزرگ در بازی‌های فوتبال بود. به همین دلیل بیشتر گیمرهایی که عشق فوتبال هستند؛ این نسخه از بازی را بهترین بازی فیفا می‌دانند.

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که زندگی شما با بازی فوتبال پیوند خورده است؛ بدون شک باید یکی از نسخه‌های بازی فیفا را روی کامپیوتر خود داشته باشید.

سری بازی‌های FIFA

سری بازی‌های PES

سری بازی‌های PES از دیگر بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر است. شاید بسیاری از افراد که هنوز تجربه زیادی در انجام بازی‌های فوتبال ندارند؛ با این سؤال مواجه شوند که بازی FIFA چه تفاوتی با بازی PES دارند؟ در جواب این دسته از افراد باید گفت که شاید ماهیت این بازی‌ها باهم فرقی نداشته و هر دو در یک حوزه خاص قرار دارند، اما از نظر گیمرهای حرفه‌ای که سالیان طولانی این بازی‌ها را انجام داده‌اند؛ بازی FIFA و PES تفاوت‌های خاصی باهم دارند.

بازی PES توسط شرکت konami به بازار عرضه می‌شود. این شرکت هرساله با ایجاد تغییروتحول در دنیای فوتبال، نسخه جدیدی از بازی PES را عرضه خواهد کرد. این بازی به‌مرورزمان از لحاظ گرافیکی و پیاده‌سازی حرکات بازیکن‌ها پیشرفت زیادی پیدا کرد و توانست حجم زیادی از گیمرها را به سمت خود بکشاند. انتخاب بهترین نسخه PES کار بسیار دشواری است، اما بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده و تجربه گیمرهای این حوزه، PES 13 بهترین و محبوب‌ترین نسخه به شمار می‌آید.

سری بازی‌های PES

بازی Forza Horizon 5 Rally Adventure

معمولا بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر در زمینه‌های مختلفی عرضه می‌شوند که بازی‌های مسابقاتی رالی یکی از آنها است. بازی Forza Horizon 5 یکی از بهترین بازی‌هایی است که در سبک مسابقات رالی به بازار عرضه شده است. ساخت این بازی را استودیوی مشهور Playground Games بر عهده داشته است؛ به همین دلیل بیشتر گیمرها خیلی زود به آن علاقه نشان دادند.

بازی Forza Horizon 5 Rally Adventure دومین بسته الحاقی رسمی برای این بازی بود که گیمرها برای مدت زیادی منتظر انتشار آن بودند. در این بازی انواع خودروهای رالی را مشاهده خواهید کرد که هرکدام دارای مشخصات و توانایی‌های فنی خاصی هستند. شما باید خودروی موردنظر خود را انتخاب کرده و در جاده‌های خاکی با رقبا مسابقه دهید. سطح بالای گرافیک بازی به همراه فضای بسیار جذاب جاده‌ها، باعث شده که ساعت‌ها در پای کامپیوتر خود بنشینید و حس ناب رانندگی و پیروزی در مسابقات را با این ماشین‌ها را تجربه کنید. به همین دلیل بازی توانسته در لیست بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر قرار گیرد.

بازی Forza Horizon 5 Rally Adventure

بازی WWE 2K23

بدون شک ورزش کشتی کج یکی محبوب‌ترین و بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر در سراسر جهان است. محبوبیت بالای این ورزش ورود آن به دنیای بازی‌های ویدئویی را قابل‌پیش‌بینی کرده بود. در طول سالیان اخیر نسخه‌های مختلفی از این بازی ارائه شده بود، اما هرکدام دارای مشکلات خاص خود بود. سرانجام با انتشار بازی  WWE 2K23 تمامی انتظارات به پایان رسید.

این بازی که بیست و سومین قسمت رسمی از بازی‌های WWE بود؛ توسط Visual Concepts توسعه ‌یافته و 2K Sports آن را منتشر کرده است. همان‌طور که می‌دانید؛ شخصیت‌های بسیار مشهور این بازی و مسابقات متنوع آن همواره هیجان خاصی را به بیننده‌ها داده است. حال این شخصیت‌ها و تکنیک‌های آنها در قالب بازی ویدئویی منتشر شده و شما می‌توانید دنیای جذاب کشتی کج را در کامپیوتر خود بازی کنید.

شرکت سازنده این بازی توانسته شخصیت‌های کشتی کج و تکنیک‌های آنها را به‌خوبی شبیه‌سازی کند. همچنین لازم به ذکر است که حالت WARGAMES برای اولین‌بار در این بازی با پشتیبانی آنلاین برای سبک رویال رامبل اضافه شده است. این حالت از بازی در کنار حالت‌های قدیمی و جذاب کشتی کج مانند Showcase، Universe و MyRISE جذابیت و هیجان مسابقات را بیشتر از پیش کرده است. جالب است بدانید که در این نسخه از بازی‌های کشتی کج 180 کشتی‌گیر مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بر اساس سلیقه خود، بهترین گزینه را انتخاب کرده و با آن به مبارزه بپردازید.

بازی WWE 2K23

بازی NBA 2K21

بسکتبال یکی دیگر از بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر است که علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان از آن به‌عنوان ورزش موردعلاقه خود یاد می‌کنند. رقابت بالای بازی بسکتبال و هیجانی که به افراد منتقل می‌کند؛ باعث شده بازی ویدئویی آن به‌شدت مورد استقبال قرار بگیرد. اگر به این ورزش مهیج علاقه داشته و می‌خواهید بازی ویدئویی آن را انجام دهید؛ بازی NBA 2K21 را دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید.

بازی NBA 2K21 توسط استودیو ویژوال کانسپتس (Visual Concepts) ساخته شده است. سازندگان این بازی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با ارائه یک گیم‌پلی حرفه‌ای شرایط را برای مسابقات مهیج بسکتبال و لذت‌بردن گیمرها فراهم کنند. این بازی به دلیل محتویات مختلفی که دارد؛ شرایط را برای انجام بازی توسط سلیقه‌های مختلف فراهم کرده است.

در این بازی می‌توانید در حالت MY Team تیم خود را از بازیکنان معمولی NBA تشکیل دهید. در ادامه با شرکت در مسابقات آفلاین و پیروزی در آنها سکه‌های زیادی را جمع کرده و بازیکن‌های قوی‌تر را خریداری کنید. گیم‌پلی بسیار عالی این بازی باعث شده که در میان بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر قرار بگیرد.

بازی NBA 2K21

بازی  TT Isle of Man Ride on the Edge 3

در کنار تمام این ورزش‌هایی که ذکر کردیم؛ مسابقه‌های موتورسواری هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند و در لیست بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر قرار دارند. به‌جرئت می‌توان گفت که حتی گیمرهایی که به موتور علاقه ندارند؛ از بازی‌ ویدئویی آن لذت خواهند برد. اگر مشغول دانلود بازی ورزشی برای کامپیوتر هستید و علاقه شدیدی به مسابقات موتورسواری دارید؛ بازی  TT Isle of Man Ride on the Edge 3 را در اولویت خود قرار دهید.

بازی  TT Isle of Man Ride on the Edge 3 یکی از بهترین بازی‌های حوزه موتورسواری است که اوج هیجان را به شما انتقال خواهد داد. این بازی فیزیک واقع‌گرایانه، سطح دشواری چالش‌برانگیز، گرافیک چشمگیر، محیط‌های دقیق و جلوه‌های صوتی واقعی تجربه‌ای بسیار عالی از مسابقات موتورسواری را به شما می‌دهد.

بازی  TT Isle of Man Ride on the Edge 3 سومین قسمت از فرنچایز خود بوده و به نسبت نسخه‌های قبلی، پیشرفت چشمگیری از لحاظ هندلینگ، کنترل‌ها و واقع‌گرایی گرافیک داشته است.

بازی  TT Isle of Man Ride on the Edge 3

بازی Need for Speed: The Run از بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر

امکان ندارد کسی عاشق بازی‌های ویدئویی در سبک ورزشی باشد، اما بازی Need for Speed را نشناسد. این بازی یکی از بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر و بهترین‌های تاریخ در سبک مسابقات رانندگی است. تاکنون نسخه‌های مختلفی از نید فور اسپید برای کامپیوتر، گوشی‌های موبایل و بهترین کنسول‌ها ساخته شده است. هیجان و لذتی که این بازی به گیمرها می‌دهد؛ باعث شده که از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر یاد کنند.

اگر به دنبال تجربه جنون سرعت با ماشین‌های بسیار شیک و مشهور دنیا هستید؛ در هنگام دانلود بازی ورزشی برای کامپیوتر، بازی Need for Speed: The Run را در اولویت قرار دهید. این نسخه از بازی‌های نید فور اسپید، یکی از جذاب‌ترین عناوین ریسینگی است که در تمام عمر خود تجربه خواهید کرد.

نسخه Need for Speed: The Run برخلاف سایر قسمت‌های منتشر شده؛ بخش داستانی بسیار مهیجی داشت. شما با انتخاب ماشین موردنظر خود، باید از دست پلیس فرار کرده و حتی قسمتی از بازی را باید با پای پیاده فرار کنید تا به ماشین خود برسید. ماشین‌های مختلف و جذاب در کنار گرافیک بسیار عالی، مکان‌های واقعی، کنترل چشمگیر و صدای واقعی ماشین‌ها مهم‌ترین دلایلی بودند که گیمرها را به سمت این بازی کشاند.

بازی Need for Speed: The Run

بازی Session Skate Sim

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه شبیه‌سازی بازی‌ها، شاهد این هستیم که تمامی فعالیت‌های ورزشی راه خود را به دنیای گیم پیدا می‌کنند. یکی از این ورزش‌ها مهیج، اسکیت سواری است. بازی‌های TONY HAWK برای سال‌های طولانی عنوان بهترین بازی اسکیت را به خود اختصاص داده بودند، اما این موضوع در حال تغییر است. گیمرهایی که بازی  Session Skate Sim را انجام داده‌اند؛ به‌خوبی می‌دانند که این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر به شمار می‌رود.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای که این بازی را از سایر بازی‌های اسکیت سواری جدا می‌کند؛ جایگزین‌کردن واقع‌گرایی به جای حالت آرکید است. بدون شک انجام بازی اسکیت در فضای واقعی هیجان بسیار بیشتری نسبت به حالت آرکید دارد؛ پس اگر علاقه زیادی به اسکیت دارید؛ بازی  Session Skate Sim را در لیست دانلود بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر خود قرار دهید.

انجام این بازی در یک شهر بزرگ با حالت گرافیکی سه‌بعدی است. ایجاد سازه‌های خیابانی بزرگ برای پریدن از روی آنها و انجام حرکت‌های مختلف این بازی را جذاب‌تر نشان داده است. نکته مهمی که باید درباره بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر بدانید این است که خبری از امتیازدهی یا کلکسیون‌های مخفی نیست. بازی Session Skate Sim صرفاً برای تجربه حس اسکیت سواری و نشان‌دادن این ورزش خطرناک و مهیج ساخته شده است.

بازی Session Skate Sim

جمع‌بندی

دانلود بازی ورزشی برای کامپیوتر شما را با چالش‌های مختلفی روبرو خواهد کرد. یکی از این چالش‌های مهم و اساسی، تنوع بالای بازی‌ها است. علاوه بر اینکه بازی‌های ورزشی تنوع بالایی دارد؛ هرکدام از آنها معمولاً چند نسخه مختلف دارند. به همین دلیل انتخاب بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر و مناسب‌ترین نسخه آن، مقداری سخت و زمان‌بر است.

بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر توسط شرکت‌های معتبر جهانی در سبک‌های مختلفی شبیه‌سازی شده‌اند؛ برای اینکه بتوانید بهترین آنها را دانلود کنید؛ ابتدا باید لیست بهترین‌ها را در اختیار داشته باشید. در این مقاله به طور کامل دانلود بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شده و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین گزینه را دانلود کنید.

اگر بعد از خواندن این مطلب همچنان درباره بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر سؤال خاصی دارید یا بازی دیگری را برای حضور در این لیست می‌شناسید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین نسخه بازی‌های سری FIFA کدام است؟

هرکدام از نسخه‌های بازی فیفا خصوصیات خاص خود را دارند؛ به همین دلیل انتخاب بهترین نسخه مقداری سخت است. طبق گفته بیشتر گیمرها، بازی FIFA 10 بهترین نسخه آن است.

بهترین نسخه بازی‌های PES کدام است؟

انتخاب بهترین نسخه بازی PES هم باید بر اساس نظرسنجی گیمرها انجام شود. طبق تجربه بیشتر این افراد، نسخه PES 13 محبوب‌ترین نسخه به شمار می‌آید.

کدام یک از نسخه‌های بازی Need for Speed محبوبیت بیشتری دارد؟

نسخه Need for Speed: The Run به دلیل بخش داستانی مهیجی که دارد؛ از محبوبیت بیشتری برخوردار است. البته این انتخاب کاملاً سلیقه‌ای بوده و ممکن است گیمرها روی گزینه دیگری اتفاق‌نظر داشته باشند.   

لیست بهترین بازی‌های ورزشی برای کامپیوتر

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *