بازی های انحصاری نینتندو سوییچ
بازی های انحصاری نینتندو سوییچ

بدون شک اکثر بازی های انحصاری نینتندو سوییچ که توسط استودیوهای مطرح دنیا تولید شده‌اند را می‌توان در میان ویدئوگیم‌های محبوب سال‌های اخیر جای داد. کنسول نینتندو از سال ۲۰۱۷ بازی‌های جذاب و منحصر به‌فردی که تاکنون بیش از 130 میلیون بازدید داشته‌اند را به بازار معرفی کرد. شاید برایتان جالب باشد اما کمپانی Nintendo، لاین‌آپ به مراتب شلوغ‌تری نسبت به PlayStation و Xbox از منظر عناوین انحصاری در اختیار دارد.

قبل از اینکه پلی استیشن یا مایکروسافت، بازار کنسول‌های خانگی را به دست بگیرند، Nintendo در میان رقبا یکه‌تازی می‌کرد و رفته‌رفته توانست به یک کنسول پرطرفدار تبدیل شود. آثار انحصاری این کمپانی در سبک‌های متنوع، هنوز هم جزو ماندگارترین گیم‌های دنیا هستند و همه ما یک‌بار هم که شده تجربه این بازی‌ها را داشته‌ایم.

بهترین بازی‌ های انحصاری نیتیندو سوییچ

بازی های انحصاری نینتندو سوییچ جزو سرگرم‌کننده‌ترین عناوین ویدئویی در بین کنسول‌های مطرح دنیا هستند و انتشار اولین بازی‌های این کمپانی سر و صدای زیادی به پا کرد. در سال 2017، نینتندو با کنسول نیمه‌دستی _ نیمه‌خانگی به نام Nintendo Switch وارد دنیای نسل هشتم بازی‌های ویدیویی شد و توانست نام خود را در کنار کنسول‌های موفقی چون ایکس باکس وان زبانزد کند.

Nintendo در آن زمان و در مدت کوتاهی موفق شد چند بازی انحصاری بی‌نظیر را بر روی کنسول هیبریدی خود عرضه کند و بهترین آثاری که تا جای آن‌ها در میان بازی‌های کمپانی سونی و مایکروسافت خالی بود را در اختیار طرفداران خود قرار دهد. اما در ادامه بد نیست سری به بازی‌های مستقل و انحصاری Nintendo که بازدید میلیونی داشته‌اند بزنیم.

بهترین بازی‌ های انحصاری نیتیندو سوییچ

بازی Octopath Traveler

سبک JPRG که طرفداران زیادی دارد برای اولین بار در کنسول نینتیندو و در بازی Octopath Traveler اجرا شد. معمولا در بازی‌های نوبتی، المان‌های مبارزه‌ای و داستان باید شکلی باشد که مخاطب را به یک دنیای پر رمز و راز برای نابودی دشمنان دعوت کند و داستان سرایی و قصه Octopath Traveler همان چیزی بود که آن را از سایر بازی‌های این سبک متمایز می‌کرد.

داستان این بازی حول ۸ شخصیت می‌چرخد و سبک آن اجازه می‌دهد تا به همه بخش‌های زندگی این شخصیت‌ها سرک بکشید. تنوع کاراکترها در گیم پلی بازی بسیار تاثیرگذار است، به صورتی که هر شخصیت یک سری ویژگی‌های خاص دارد و با شناخت تک تک این قابلیت‌ها، بازی برای شما جذاب‌تر خواهد شد.

استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 محیط‌های جذابی را خلق کرده و البته نیازی به گرافیک واقع‌گرایانه نیز دیده نمی‌شود! همین کاراکترهای پیکسلی آنچنان شما را میخکوب می‌کنند که ندانید چقدر زمان پای این بازی گذاشته‌اید. در هر مرحله برای تعقیب دشمن از دل صحرا به جنگل‌هایی پربرف هدایت می‌شوید و هر چه از جلوه‌های بصری وصف‌ناپذیر بازی بگوییم کم گفته‌ایم. اگر جزو طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی هستید، حتماً بازی Octopath Traveler را به‌عنوان یکی از بهترین بازی ‌های نقش ‌آفرینی اندروید امتحان کنید.

بازی Octopath Traveler

بازی Super Mario Maker 2

پایه ثابت بازی‌های انحصاری کنسول نینتندو سوییچ، Super Mario Maker 2 است که به نوعی حکم قایق نجات را برای این کمپانی داشت و بسیاری از افراد را ترغیب کرد به خاطر این بازی هم که شده، کنسول Wii U را خریداری کنند. از قابلیت‌های این بازی که در اکثر تولیدات Nintendo دیده می‌شود، این است راحت می‌توانید مراحل دلخواه را در سبک‌های گرافیکی مختلف ایجاد کنید یا مراحلی را که بقیه بازیکنان می‌سازند، به پایان برسانید.

داستان و روایت در بازی‌های ماریو، همیشه در ساده‌ترین حالت اجرا شده و Super Mario Maker 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ماریو به همراه Toadها ساختن یک قصر برای شاهزاده بانو پیچ در قلمرو قارچی را به اتمام رسانده است که ناگهان سگ آندو قلمرو (سگی که در Super Mario Maker هم حضور داشت)، با پریدن روی موشک ریست، تمام زحمات ماریو و تود‌ها را در عرض چند ثانیه از بین می‌برد. حال ماریو باید به کمک تودها و جمع‌آوری پول، قصر را بازسازی کند.

این بازی با اینکه بسیار منحصر به‌فرد و فوق‌العاده بود، ولی به خاطر علمکرد بسیار ضعیف Wii U،‌ به فروش آنچنانی دست پیدا نکرد و بسیاری از گیمرها از تجربه آن محروم شدند. با این حال امکان ورود به به فضاهای مختلف، تنوع ابزارها و آزادی عمل در طراحی مراحل بازی، این اثر را به یکی از بهترین بازی های انحصاری نینتندو سوییچ تبدیل کرده است. اگر به بازی‌های ماجراجویانه نسل هشتمی علاقه دارید، به هیچ عنوان تجربه Super Mario Maker 2 را از دست ندهید.

بازی Super Mario Maker 2

بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening

نسخه ابتدایی بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening تقریباً 28 سال پیش بر روی کنسول Game Boy منتشر شد و در آن زمان سر و صدای زیادی به پا کرد. The Legend of Zelda: Link’s Awakening به‌‌عنوان اولین نسخه مجموعه افسانه زلدا روی کنسول‌‌های دستی نینتندو یعنی گیم‌ بوی جای خودش را در دل طرفداران باز کرد و در کوتاه‌ترین زمان به بازدید میلیونی رسید.

داستان بازی مثل نسخه اصلی از جایی شروع می‌شود که لینک حین سفر در دام طوفان سهمگینی می‌افتد و پس از یک رعد‌وبرق شدید، لینک راهی ساحل جزیره‌ای به نام کوهولنت می‌شود. سازندگان بازی یک میان پرده سینمایی بی‌نظیر با ظاهر انیمه‌ای برای این قسمت تدارک دیده‌اند که حال و هوای همان کات سین قدیمی را در خود حفظ کرده است. پس از آن دختری به اسم مارین شما را بی‌هوش پیدا می‌کند و به خانه‌ خودش می‌برد.

در همان ابتدای بازی به سراغ مارین می‌روید تا آواز دلنشین Ballad of the Wind Fish را گوش دهید و بی‌صبرانه منتظر هستید فضاهایی را که در دوران کودکی ساعت‌ها کاوش می‌کردید، دوباره ملاقات کنید. در نسخه جدید The Legend of Zelda: Link’s Awakening، بسیاری از عناصر نسخه اصلی مانند طراحی‌های بصری و گیم پلی تغییر زیادی نداشته و سبک اولیه آن به طور کامل حفظ شده است. طراحی بصری زیبا، داستان ساده و روان این بازی را به یکی بهترین بازی‌های این کنسول تبدیل کرده است؛ پس اگر طرفدار بازی‌های داستانی و ماجراجویانه هستید، این بازی برای شماست.

بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening

بازی Fire Emblem: Three Houses

Fire Emblem: Three Houses روایت‌گر جنگی بزرگ است؛ جنگی که هر گوشه‌ آن پیامدهای جبران ناپذیری به‌دنبال دارد. این بازی نقش‌آفرینی استراتژیک در مورد سه خاندان است و شما تصمیم می‌گیرید داستان را از دید کدام یک از شخصیت‌ها ادامه دهید. مانند همه آثار معمایی هر یک از این خاندان‌ها، قابلیت‌های منحصر به‌فردی دارند و باید از دل رمز و رازهای بر دشمنان خود پیروز شوند.

این بازی توانست با گیم‌پلی بی‌ظیر خود تغییر و تحول جدیدی را در مبارزات نوبتی و تاکتیکی به‌وجود آورد. جدا از این مورد، Fire Emblem: Three Houses یک بازی نوآورانه در مجموعه Fire Emblem هم محسوب می‌شود؛ مجموعه‌ای که تا به الان نسخه‌های موفق زیادی از آن عرضه شده است.

جالب اینجاست که از نظر شخصیت پردازی کاراکترهای منفی، Fire Emblem: Three Houses بیشتر سعی در معرفی کاراکترهای خاکستری دارد. با این حال با انتخاب‌ شما، کاراکترهای مثبت می‌توانند در نقش کاراکترهای منفی ظاهر شوند یا برعکس.

Fire Emblem: Three Houses در حال حاضر یکی از بهترین بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ است و مبارزات و چالش‌های فوق‌العاده به راحتی شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

بازی Fire Emblem: Three Houses

بازی Mario Kart 8 Deluxe

از مجموعه‌های محبوبی که در لیست عناوین محبوب و بی‌نظیر نیتندو سوییچ به‌شمار می‌آید، Mario Kart است. در نسخه Deluxe این مجموعه در کنار طراحی جالب مسیرهای مسابقه، تمام بسته‌های الحاقی نیز موجود است و این شکل طراحی بازی را به یک مجموعه کامل و منحصر به‌فرد تبدیل کرده است.

Mario Kart 8 Deluxe ، یک اثر بسیار سرگرم‌کننده است. اگر به بازی‌های رقابتی نفس‌گیر علاقه دارید، این بازی یک بار هم که شده تجربه کنید. حالت دستی این بازی با نرخ فریم 60 و رزولوشن 1080p اجرا می‌شود. با این سطح از گرافیک عالی، می‌توان این بازی را در لیست بهترین بازی های انحصاری نینتندو سوییچ قرار داد.

بازی Luigi’s Mansion 3 یکی از پرطرفدارترین بازی های انحصاری نینتندو سوییچ است که با روایت جذاب به یک ویدیوگیم سرگرم‌کننده تبدیل شده است. همانطور که از نام این بازی پیداست، کل بازی در یک قصر جریان دارد که ارواح آن را تسخیر کردند و یکی از شخصیت‌های اصلی به اسم لوییجی تصمیم می‌گیرد این ارواح را از بین ببرد.

ساختار قصری که بازی در آن جریان دارد به شکلی طراحی شده که باید برای حل یک سری معما آماده شوید. در هر طبقه پازل‌هایی گنجانده شده که برای از بین بردن ارواح باید آن‌ها را حل کنید. از ویژگی‌های جالب توجه بازی Luigi’s Mansion 3 به‌عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید، امکان تعویض بین شخصیت لوییجی و Gooigi است که در سایر بازی‌های نینتندو بی‌سابقه است. اگر دوست دارید ساعت‌ها وارد یک دینای پر رمز و راز شوید، Mario Kart 8 Deluxe را از دست ندهید.

بازی Mario Kart 8 Deluxe

بازی Animal Crossing: New Horizons

از جدیدترین عناوین Animal Crossing بر روی کنسول نینتندو که در زمان کوتاهی نام آن بر سر زبان‌ها افتاد، بازی Animal Crossing: New Horizons است. با اینکه این بازی انیمال کراسینگ شروع ناموفقی داشت و حتی به یکی از شکست‌های تجاری نینتندو تبدیل شد، اما این موضوع باعث نشد تا نینتدو آی‌پی دوست‌داشتنی و محبوب خود را کنار بگذارد.

Animal Crossing: New Horizons با توجه‌ به زمان و مکان کنسول‌تان تنظیم می‌شود و کاری می‌کند که ساختار بازی روی چرخه ۲۴ ساعته جریان داشته باشد. برخلاف همه بازی‌های هم‌سبک، شما نمی‌توانید در بازی بخوابید و از روز بعد شروع کنید و باید منتظر بمانید تا روز بعد مانند دنیای واقعی آغاز شود!

داستان این بازی در ارتباط با شخصیت‌هایی است که مدیریت یک جزیره را بر عهده دارند و به مرور زمان می‌تواند آن را گسترش دهند. صید ماهی، شکار حشرات، جمع‌آوری آیتم‌ها و بازسازی جزیره تنها گوشه‌ای از سرگرمی‌های Animal Crossing: New Horizons است و گیمرها می‌توانند ساعت‌ها مشغول فعالیت باشند.

از ویژگی‌های جالب و کم‌نظیر این بازی این است که می‌توانید به صورت آنلاین در جزیره مهمانی ترتیب دهید و تمام دوستان را به صورت آنلاین دعوت کنید. بازیAnimal Crossing: New Horizons که در اوایل دوران کرونا و قرنطینه منتشر شد، توانست با یک داستان سرگرم‌کننده، طراحی بصری بی‌نظیر و گنجاندن المان‌های خاص، حس حضور در دنیای واقعی را به کاربران القاء کند.

بازی Animal Crossing: New Horizons

بازی Super Smash Bros. Ultimate

Super Smash Bros. Ultimate جدا از اینکه یک بازی مبارزه‌ای عالی است، محتوای متنوعی برای راضی کردن تمام سلیقه‌ها دارد. این بازی با داستان جذاب خود در مدت کوتاهی به یکی از بی‌نظیرترین بازی‌های نینتندو سوییچ که دارای بیش از ۷۰ کاراکتر تبدیل شد نام خود را در میان پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی ثبت کرد. از قابلیت‌های این بازی طراحی آیتم‌های قدرتی در کنار مراحل مختلف بازی و ارائه آن در سبک مبارزه‌ای است.

داستان بخش ماجراجویی World of Light روایت یک هیولای نورانی با نام Galeem است که همه کاراکترهای محبوب این سری را با شلیک نوری به تسخیر خود در می‌آورد؛ ولی در این میان کاراکتر محبوب ساکورای، خالق بازی‌های کربی و Super Smash Bros، یعنی Kirby جان سالم به در می‌برد و بازیکنان در ابتدا هدایت این شخصیت دوست داشتنی را بر عهده می‌گیرند تا دوستان خود را نجات دهند.

یکی از جالب‌ترین المان‌هایی که در قسمت نقشه به گیم پلی بازی اضافه شده، روند معمایی یا همان پازل است. گیمرها برای ورود به مناطق مختلف نقشه باید بعضی از پازل‌ها را حل کنند. همین محیط بازی را به قدری مهیج می‌کند که به هیچ عنوان خسته نخواهید شد.

Super Smash Bros. Ultimate از پرطرفدارترین بازی‌های فایتینگ به شمار می‌آید که رقابت‌های جدی و حرفه‌ای آن مخاطبان میلیونی دارد و در بین آثار اکشن، بسیار موفق عمل کرد. اگر دوست دارید با دوستان خود ساعت‌ها در یک فضای آنلاین به مبارزه بپردازید، این بازی بهترین گزینه است.

بازی Super Smash Bros. Ultimate

بازی Super Mario Odyssey

نینتندو بار دیگر با ارائه Super Mario Odyssey نشان داد که هنوز هم آقای ماریو ماجراجویی‌های زیادی برای ارائه دارد. Super Mario Odyssey یکی از متفاوت‌ترین ویدیوگیم‌های مجموعه Super Mario است که مخاطبان خود را انگشت به دهان گذاشت. نینتندو باری دیگر داستانی آشنا را این‌بار اما در سطح جهان ارائه می‌دهد.

المان‌هایی ساده، جذابیتی منحصر به‌فرد را در لحظه لحظه بازی رقم می‌زند. تمام مراحل بازی سوپر ماریو اودیسی از مراحلی تشکیل شده که مانع تکراری شدن آن می‌شود و با اسیر کردن شما در اطراف جوی‌کان‌ها، کاری می‌کند که نتوانید کنترلر را رها کنید. مثل همیشه یک طرف ماجرا باوزر است که پرنسس پیچ را می‌دزدد و سمت دیگر هم ماریو است که قصد دارد مانع این کار شود.

وجه تمایز Super Mario Odyssey نسبت به دیگر آثار مجموعه ماریو، حذف کردن قارچ است که حکم سمبل این مجموعه را داشت. عورض قابلیتی به نام Cappy به بازی اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید کنترل هر موجودی که در دنیای ماریو وجود دارد را در دست داشته باشید. طراحان این گیم پلی جذاب به قدری مراحل مختلف را ماهرانه خلق کرده‌اند که جایی برای انتقاد از این اثر باقی نگذاشته است.

بازی Super Mario Odyssey

بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild

در میان بازی های انحصاری نینتندو سوییچ که نام آن در صدر برترین ویدیوگیم‌های صنعت بازی‌های ویدئویی قرار دارد، Legend of Zelda: Breath of the Wild است. این بازی در حالت سه‌بعدی تولید شده و بیشترین میزان تغییر در میان آثار مجموعه زلدا را داشته است.

طرفداران قدیمی این بازی از همان ابتدا متوجه خواهند شد که چقدر نسبت به عناوین پیشین متفاوت بوده و در آن خبری از روایت خطی و ۸ سیاهچال نیست. به جای آن ۱۰۰ معبد در مراحل مختلف طراحی شده که هر کدام معمای خاصی دارند و شما باید برای اتمام این بازی چالش‌های متعددی را پشت سر بگذارید.

در واقع در این بازی در حال تجربه یکی از آثار زلدا با حال و هوای Skyrim هستید که با طراحی فوق‌العاده فرصت ساعت‌ها گشت‌وگذار در دنیای بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازی Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی Pikmin 4

یکی از چالشی‌ترین بازی‌هایی که با داشتن نبردهای لذت‌بخش و هیجان انگیز نظر همه نظر کاربران را به خود جلب کرده، بازی Pikmin 4 است. از نظر بصری، جلوه‌های خاصی در این بازی به کار نرفته، اما طراحی معماها و مینی گیم‌های بازی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند.

بازی استراتژیک Pikmin 4 با داستان غنی خود توانسته یک پکیج کاملاً نوآورانه را ارائه کند. بازیکنان کنترل عضوی از گروه Rescue Corps را در دست دارند که پس از تلاش ناموفق برای نجات Captain Olimar باید بار دیگر به تلاش خود ادامه دهند.

گیم پلی این بازی به شدت بامزه است و این فرصت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا وارد یک دنیای فانتزی و عجیب و غریب شوند. اگر به دنبال یک بازی خلاقانه هستید و می‌خواهید در محیط‌های مختلف آزادانه به جستجو بپردازید، بازی Pikmin 4 تجربه دلچسب و هیجان انگیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازی Pikmin 4

بازی Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon

Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon جدیدترین اثر استودیو پلاتینوم‌گیمز و دنباله سری Bayonetta است. برخلاف بازی‌های سری اصلی، این ویدئوگیم به سمت ژانر اکشن و ماجراجویی رفته است. برخلاف Bayonetta 3 که در آن سیستم مبارزه بسیار عمیق و پیچیده بود، این اثر یک رویکرد ساده در طراحی مبارزات داشته و بیشتر بر روی روایت تاثیرگذار متمرکز است.

داستان جذاب این بازی شبیه به قصه‌های فانتزی برادران گریم است. توانایی سازندگان در خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی و گرافیک منحصر به‌فرد، بازیBayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon را در زمره آثار شاهکار نینتندو جای داده است.

این پلتفرمر اکشن در عین حال که به سه‌گانه مجموعه بایونتا متصل است، هویت مستقلی دارد و می‌توانیم آن را یک فرنچایز مجزا بدانیم. داستان بازی در واقع روایت شخصیتی به نام Cereza است که پیش از تبدیل شدن او به Bayonetta چالش‌های پیش رو این کاراکتر را به تصویر می‌کشد.

این بازی ماجراجویی عجیب و غریب، زندگی یک بایونتا جوان را روایت می‌کند که برای یافتن منبعی از جادو است تا ترس و بزدلی خود را درمان کند. این مأموریت او را به یک جنگل ممنوعه آوالون می‌برد، جایی که او به طور تصادفی یک گربه اهریمن به نام Cheshire را احضار می‌کند و کمک هم بسیاری از معمارها را حل می‌کنند. اگر از طرفداران بازی بایونتا هستید، حتماً این بازی را خریداری کنید.

بازی Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

در سال ۲۰۱۷ عنوان جدید مجموعه زلدا به نام The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom روانه بازار شد و توانست یک انقلاب را در این مجموعه پدید آورد. محصولی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد که که تغییرات چشمگیری نسبت به ورژن اصلی داشته باشد.

این در حالی است که ۶ سال از انتشار بازی Breath of the Wild می‌گذشت و به‌عنوان یک بازی فوق‌العاده طرفداران بسیار زیادی داشت؛ اما The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom توانست یک دنباله بی‌نظیر برای مجموعه زلدا باشد و آن را به یکی از بهترین بازی های انحصاری نینتندو سوییچ تبدیل کرد.

گیم پلی درگیرکننده و جادویی این بازی توانسته مخاطبان را در یک دنیای بزرگ و پهناور قرار دهد. این بازی که از جمله برترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ شناخته شده، روایت بسیار روان‌تری نسبت به بازی‌های سری قبل زلدا ارائه کرده است.

در این بازی گیمرها می‌توانند در یک جهان آشنا بسیار خلاقانه عمل کنند و وارد فضای عجیب و غریب این بازی شوند. در بخش فنی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom کمی نسبت به نسخه‌های قبل ضعیف عمل کرده است. به طور مثال امکان تجربه این بازی در نرخ ۳۰ فریم تأثیر منفی بر روی تجربه کاربران گذاشته است.

از نظر هنری تصویر پس زمینه فوق‌العاده ای در ساختار گیم پلی بازی وجود دارد و ظاهر کاراکترهای اصلی و فرعی، باس‌فایت‌ها، دشمنان و دیالوگ‌های بازی به شکل بسیار استادانه انتخاب شده‌اند. در مجموع تمامی آنچه در این بازی با آن روبرو هستید، از معماها گرفته تا سبک مبارزات شما را مجبور می‌کند که روش‌های جدیدی برای پیروزی بر دشمنان را دنبال کنید.

از حیث المان‌های بصری با وجود آنکه در The Legend of Zelda از رنگ‌های سرد و تاریک نسبت به نسخه‌های قبل استفاده شده، کماکان شاهد یک دنیای انرژی‌بخش و زیبا هستید که جریان شب و روز در آن پویایی زیادی دارد.

بازی Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon

بازی Metroid Prime Remaster

Metroid Prime Remaster یکی از شاهکارهای صنعت بازی‌های ویدئویی به‌شمار می‌آید. اگر به دنبال یکی از بازی‌های تاثیرگذار کنسول نینتندو سوییچ هستید، قطعاً این بازی از الهام‎‌بخش‌ترین بازی‌ نسل هشتمی است که باید یک باز هم که شده آن را تجربه کنید.

Metroid Prime Remaster پرایم که توانسته با گذشت بیش از دو دهه، جایگاه خود را در میان بازی‌های محبوب و پرطرفدار جهان حفظ کند، در ارائه داستان غنی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده بسیار موفق عمل کرده است.

اما برگ برنده اصلی این بازی، گیم پلی و سبک مترویدوانیای آن است که تجربه یک بازی کلاسیک سبک شوتر اول شخص را در اختیار شما قرار می‌دهد. میانگین امتیاز بازیMetroid Prime Remaster و فروش 2.8 میلیون نسخه‌ از آن در عرض یک سال، این بازی را به‌عنوان یکی از برترین بازی های انحصاری نینتندو سوییچ زبانزد کرده است.

بازی Metroid Prime Remaster

بازی Splatoon 3

سری بازی‌های اسپلاتون در زمان عرضه خود بسیار پیشرو ظاهر شدند. ایده بازی یک ایده ناب و جذاب بود و پرتاب گلوله‌های رنگی به همدیگر و شنا کردن در آن‌ها، از آن ایده‌های جنون‌آمیزی است که در این بازی پیاده‌سازی شد. اسپلاتون با ارائه بخش چند نفره تا امروز در میان همه کنسول‌های بازی بی‌رقیب مانده و با عرضه نسخه سوم و بخش تکنفره، به یک پکیج کامل تبدیل شد.

بازی شوتر سوم شخص Splatoon 3 به تهیه‌کنندگی Hisashi Nogami است. ساختار گیم پلی این بازی بر روی مبارزات چند نفره آنلاین تمرکز دارد و مراحل مختلف آن بسیار قدرتمند طراحی شده است. از قابلیت‌های بازی اضافه شدن انواع سلاح‌ها است که با امکان پاشیدن رنگ بر روی سر و صورت بازیکن‌ها، فضای بازی را میهج و جذاب به مراتب جذاب‎تر از نسخه‌های قبلی کرده است.

یکی از بخش‌های سری جدید اسپالتون تحت عنوان Turf War است که بازیکنان باید در دو تیم چهار نفره تمام محیط و زمین بازی را رنگ‌آمیزی کنند. تمام کردن این بازی چیزی نزدیک به سه دقیقه زمان می‌برد و در آخر تیمی که بیشترین مسافت را رنگ کرده باشد، برنده می‌شود. اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و فانتزی هستید، بازی Splatoon 3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازی Splatoon 3

بازی Kirby and the Forgotten Land

Kirby and the Forgotten Land از برترین بازی‌های سه‌بعدی کنسول نینتیندو توسط استودیو مطرح HAL Laboratory منتشر شده است. این بازی انحصاری در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد و توانست سر و صدای زیادی به پا کند.

داستان این بازی در مورد کاراکتری به نام Kirby است که ناگهان در یک سرزمین عجیب و غریب بیدار می‌شود. این سرزمین که نقطه برخورد تمدن و طبیعت است، توسط موجوداتی به نام Beast Corps اشغال شده که به نظر می‌آید با Kirby دشمن هستند و برای نابودی او تلاش می‌کنند؛ اما Kirby با دوستان زیادی که در بین راه پیدا می‌کند، موفق می‌شود تک تک دشمنانش را نابود کند.

این بازی جزو اولین نسخه‌های اکشن سه‌بعدی نینتندو به حساب می‌آید و بازیکنان باید در طول داستان به نقاط و اهداف معین نقل مکان کنند. در این ویدئوگیم جذاب، امکان استفاده از سلاح‌های مبارزاتی مختلف وجود دارد و شما می‌توانید در هر مرحله مهارت کاراکترها را ارتقاء دهید.

Kirby and the Forgotten Land

بازی Triangle Strategy

از آثار نقش‌آفرینی و استراتژیک جدید که توسط استودیو Square Enix Artdink عرضه شده، بازی Triangle Strategy است. تهیه‌کنندگی این بازی را Tomoya Asano بر عهده دارد که با الگوبرداری از آثاری چون Fire Emble و Final Fantasy Tactics در سبک استراتژی نوبتی جریان دارد.

در این بازی، گیمرها می‌توانند حرکات شخصیت‌های مختلف را برنامه‌ریزی کرده و واکنش دشمنان را حدس بزنند. از دیگر ویژگی‌های بازی Triangle Strategy این است هر کاراکتر توانایی‌های منحصر به‌فردی در نابودی دشمنان دارد، با این وجود هر مبارز می‌تواند تا میزان مشخصی از مسافت را طی کرده و ضربات آسیب‌زننده محدودی را به دشمنان وارد کند.

به‌علاوه شکست خوردن هر شخصیت بازی به منزله از دست دادن او برای همیشه است و شما باید در انتخاب‌های خود قوی‌ترین بازیکن را وارد میدان نبرد کنید. داستان این بازی در یک قاره خیالی به نام Norzelia جریان دارد و شما باید نبردهای خود را در سه کشورGlenbrook ،Aesfrost و Hyzante برای دستیابی به منابع مختلف ادامه دهید.

سازندگان این بازی که قبلاً با ساخت آثار موفق در سبک JRPG و استراتژیک به شهرت رسیدند، برای اولین بار یک بازی Tactical RPG را به بازار عرضه کرده و تجربه یک بازی ۵۰ ساعت بازی سرگرم‌کننده را در اختیار گیمرها قرار داده‌اند.

بازی Triangle Strategy

کلام آخر

بازی های انحصاری نینتندو سوییچ در مدت کوتاهی در بین کنسول‌های خانگی به فروش میلیونی دست یافتند و با ارائه داستان جذاب و منحصر به‌فرد پرچم‌دار سبک‌های متنوع بازی از سبک‌های مبارزه‌ای گرفته تا سبک ماجراجویی و نقش‌آفرینی هستند. کمپانی نینتندو در عرض 6 سال، با فروش ۱۳۰ میلیون بازی، نام خود را در بین محبوب‌ترین کنسول نیمه‌دستی در تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی ثبت کند و این افتخار به یمن حضور تهیه‌کنندگانی است که با ارائه آثار جذاب، هویتی مستقلی برای این کنسول رقم زدند.

بخش بزرگی از محبوبیت حال حاضر نینتندو به لطف عناوین فوق‌العاده‌ای است که توسط استودیوهای به نام دنیا منتشر شده‌اند و این آثار نه تنها تجربه بازی‌های مهیج را در اختیار مخاطبان قرار داده، بلکه زمینه‌ساز ایده تولید بازی‌های به‌یادماندنی توسط دیگر سازندگان ویدئوگیم‌های مطرح دنیا شدند.

سؤالات متداول

  • برترین بازی های انحصاری نینتندو سوییچ کدامند؟

از بهترین بازی‌های این کنسول می‌توانیم به بازی Octopath Traveler ، Triangle Strategy، Kirby and the Forgotten Land و اشاره کنیم.

  • آیا تمام بازی‌های نینتندو سوییچ به صورت رایگان منتشر شده یا باید آن‌ها را خریداری کرد؟

برای دسترسی به نسخه کامل این بازی‌ها باید حتماً آن‌ها را خریداری کنید.

  • بازی های انحصاری نینتندو سوییچ از چه سالی وارد بازار بازی‌های ویدیویی شدند؟

بازی‌های انحصاری این کنسول پرطرفدار از سال ۲۰۱۷ به صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه شدند.

بازی های انحصاری نینتندو سوییچ

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *