سیستم مورد‌ نیاز بازی پابجی
سیستم مورد‌ نیاز بازی پابجی

اگر اهل گیم game و استریم stream باشید، احتمالاً بازی PlayerUnknown’s BattleGrounds یا همان پابجی را به خوبی می‌شناسید. این بازی اولین مرتبه سال 2017 رونمایی شد و توانست تا امروز یکی از مشهورترین بازی‌های درجه یک در طرح جهانی باشد که داستانی رقابتی در یک جزیره با 99 کاربر دیگر دارد.

این بازی رایگان است اما نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای برای خرید برخی امکانات دارد. علاوه‌بر این شما برای دانلود پابجی باید سیستم نسبتا خوبی هم داشته باشید که بتواند بازی را پردازش کند. در ادامه این مطلب به بررسی حداقل سیستم مورد‌نیاز برای پابجی چیست خواهیم پرداخت.

حداقل سیستم برای اجرای pubg روی کامپیوتر

حداقل سیستم مورد‌ نیاز بازی پابجی، کامپیوتری است که بتواند بدون لگ یا مشکل خاصی برنامه را اجرا کند و در پردازش کندی نداشته باشد، البته اگر بخواهید از حداقل سیستم موجود برای دانلود بازی پابجی استفاده کنید، ممکن است در استفاده از تمام امکانات گرافیکی بازی کمی مشکل داشته باشید اما مسیر کلی بازی برایتان سخت نخواهد بود.

سایت رسمی بازی پابجی حداقل سیستم مورد‌نیاز برای بازی و اجرای پابجی را سیستم‌عامل bit Windows 7 یا Windows 8.1 یا Windows 10-64 معرفی کرده است. البته سیستم پیشنهادی بازی پابجی باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

  • پردازنده Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  • حافظه رم هشت گیگابایت RAM
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / AMD Radeon R7 370 2GB
  • دایرکت ایکس  11
  • فضای ذخیره‌سازی 30 گیگابایت

البته برخی از کاربران درباره سیستم‌های اقتصادی یا ارزان‌تر هم می‌پرسند که پردازش بازی را بدون مشکل خاصی انجام دهد. برای این سیستم اقتصادی ما فقط یک پیشنهاد یعنی مدل Intel Core i3-12100 را داریم.

این سیستم اقتصادی از حداقل pc برای پابجی کمی قوی‌تر عمل کرده؛ یعنی کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 با 8 گیگابایت حافظه رم و SSD 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد. مادربرد این سیستم اقتصادی باید MSI B660M-A PRO، تغذیه 500 وات و کیس هم Fractal Design Core 500 باشد.

قاعدتاً در چنین سیستمی نه‌ تنها بازی بدون لگ و مشکل اجرا شده بلکه جزئیات گرافیکی هم پردازش شده و به همین خاطر این سیستم اقتصادی از حداقل سیستم مورد‌نیاز برای پابجی یک سروگردن بالاتر است.

سیستم‌های پیشنهادی برای پابجی PC کدام‌ها هستند؟

علاوه‌بر این حداقل سیستم، دیگر سیستم پیشنهادی برای پابجی و هر دانلود بازی کامپیوتری دیگری بدون لگ و مشکل خاصی سیستم‌عامل 64-bit Windows 10 است که پردازنده Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600 با حافظه رم 16 گیگابایتی داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این سیستم پیشنهادی باید حتماً نکات زیر را مدنظر داشت:

  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 580 8GB
  • دایرکت ایکس  11
  • فضای ذخیره‌سازی 30 گیگابایت

سیستم پیشنهادی پابجی

برای پابجی چه سیستمی لازم است؟

تا اینجا برای بازی اکشن پابجی سیستم مناسب، حداقل سیستم و سیستم اقتصادی را معرفی کردیم. حالا می‌خواهیم نگاهی کلی به سیستم‌هایی داشته باشیم که برای بازی پابجی و دیگر گیم‌های اکشن و بلت پیشنهاد می‎شود.

در مورد سیستم‌عامل تفاوت زیادی وجود ندارد و تمام گیمرها می‌توانند برای بازی پابجی کامپیوتری، سیستم‌عامل‌های زیر را داشته باشند:

  • ویندوز 10
  • ویندوز 8.1
  • ویندوز 7 نسخه 64 بیتی

پردازنده مناسب برای اجرای بازی پابجی

مسئله بعدی در انتخاب سیستم برای بازی پابجی و اجرای قدرتمند سیستم، پردازنده است. پردازنده سیستم پیشنهادی برای pubg بهتر است که AMD Ryzen 5 3600XT یا Intel Core i5 9600K 9th Gen باشد تا هم بازی بدون لگ اجرا شده، هم جزئیات گرافیکی پردازش شود و هم برای اجرای بازی نیاز به پرداخت هزینه زیادی نداشته باشید.

کارت گرافیک اقتصادی برای اجرای بازی pubg

در مورد کارت گرافیک سیستم پیشنهادی برای pubg هم پیشنهاد ما Zotac GeForce GTX 1050 Ti OC Edition است که بسیاری از کاربران قدرت آن را تایید کردند.

حداقل رم برای بازی پابجی

در‌ واقع اگر قبلاً پابجی بازی کرده باشید، می‎دانید که این بازی به دلیل جزئیات گرافیکی فراوان و پردازش صحنه‌های بتل نیازمند حافظه رم بالایی است، به همین خاطر سیستم پیشنهادی برای پابجی باید حداقل 16 گیگابایت RAM و 30 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داشته باشد. این موارد حداقل ویژگی‌های یک سیستم برای پابجی است تا بازی را به خوبی پردازش کرده و بدون لگ یا هرگونه اشکالی در جزئیات گرافیکی باشد.

بازی پاپجی

برای اجرای بهتر بازی پابجی چه پیشنهاداتی دارید؟

بعد از معرفی ویژگی‎های سیستم پیشنهادی برای پابجی می‌خواهیم سراغ یک سری نکات مهم برای اجرای بهتر بازی برویم تا ببینیم که با رعایت این نکات چه تغییری در روند بازی انجام می‌شود.

برای بازی از سیستم‌های پیشنهادی در مقاله استفاده کرده تا مسیر بازی‌تان هم کیفیت بیشتری داشته و هم سریع‌تر باشد. در ضمن یادتان باشد که بعد از هر بازی چه پابجی و چه دیگر بازی‌ها،  امکان باز ماندن برخی برنامه‌ها در پس‌زمینه وجود دارد، پس حتماً در پایان بازی رم را خالی کرده و سپس دور جدید را شروع کنید.

برای شروع بازی پابجی و هر بازی اکشن دیگری حتماً درایور کارت گرافیک را به‌روزرسانی کرده و درایوری که بازی پابجی در آن نصب شده را خالی کنید وگرنه ممکن است افت سرعت در بازی داشته باشید.

آخرین پیشنهاد و نکته مهم هم استفاده از نرم‌افزارهای بوستر booster است که باعث بالارفتن قدرت پردازنده شده و قاعدتاٌ مسیر بازی‌تان را سرعت می‌بخشد.

اگر شما هم اهل گیم و بازی به‌خصوص پابجی هستید، در ادامه نکات مهمی که دیگر کاربران به آن نیاز دارند و ما اشاره‌ای نکردیم، در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

سوالات متداول

  1. بازی پابجی (PUBG) را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود بازی پابجی می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دانلود فارسی از بهترین کیفیت و با اطمینان خاطر این بازی را دانلود کنید. دانلود فارسی با ارائه هزاران بازی متنوع اکشن، جنگی و… همراه همیشگی طرفداران بازی‌های کامپیوتری و موبایل است.

  1. آیا بازی پابجی تنها بر روی PC قابل اجراست؟

خیر؛ بازی پابجی در سال ۲۰۱۸ برای کنسول‌ بازی پلی استیشن 4 و موبایل با سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر شد و هیچ‌گونه مشکل خاصی در اجرای این بازی روی سخت‌افزار این دستگاه‌ها وجود ندارد. اما برای نصب و  اجرای بازی پابجی (PUBG) روی کامپیوتر، نیازمند سیستم میان‌رده‌ای هستید که بتواند رندر مناسب و بهینه‌ای را بگیرد و آن‌ را اجرا کند.

حداقل سیستم مورد‌ نیاز بازی پابجی چیست؟

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *