Shadow of the Colossus game
Shadow of the Colossus game

استودیو بلوپوینت، نسخه جدید بازی shadow of the colossus را پس از گذشت سال‌ها از انتشار نسخه ابتدایی آن بر روی پلی‌استیشن ۴ منتشر کرده است. فومیتو اوئدا به‌عنوان تهیه‌کننده این اثر همیشه به دنبال خلق بازی‌های منحصربه‌فرد و خاص است و با ساخت بازی‌های درخشانی چون The Last Guardian توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

اما در بین آثار بی‎‌نظیر استودیو بلوپوینت، بازی shadow of the colossus جایگاه بسیار ویژه و برجسته‌ای دارد. این بازی جزو خاص‌ترین بازی‌های این شخص است؛ که در سبک اکشن و سه بعدی نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. داستان بازی مربوط به شخصی است که به یکی از معابد متروکه وارد می‌شود و برای نجات عشق زندگی خود باید دشمنان را نابود کند. اگر به سبک‌های ماجراجویی و مبارزه‌ای علاقه دارید، این بازی بهترین گزینه برای شماست.

داستان بازی shadow of the colossus

بازی shadow of the colossus یکی از آثار سرگرم‌کننده و زیبای استودیو بلوپوینت است؛ که در سبک مبارزه‌ای و سه بعدی تولید شده است. این اثر هنری به‌عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس وان، روایتگر داستان شخصی است که وارد یک معبد متروکه می‌شود و می‌فهمد که عشق زندگی او طلسم شده است و باید برای نابودی دشمنان خود بجنگد. در طول بازی شما با ۱۶ غول که هر کدام شکل‌های متفاوت دارند، روبرو می‌شوید و با موجودات عظیم‌الجثه دست و پنجه نرم می‌کنید.

برای نابود کردن غول‌های دو پا، چهار پا یا پرنده‌های خزنده مجبور هستید که به بدن آن‌ها ضربه وارد کنید. در واقع این بازی شما را در نقش یک فرد جنگجوی عاشق پیشه قرار می‌دهد که همراه دختری زیبا به سمت معبد دور افتاده می‌رود.

در این بین با توجه به مکالمه شخصیت اصلی با موجودی اسرارآمیز که دیوارهای معبد را تسخیر نموده است، می‌فهمید تنها راه زنده کردن دختر، نابودی ۱۶ غول مختلف است که در اطراف معبد پراکنده شده‌اند.

در این بازی شما با هیچ موجودی به جز غول‌های سنگی روبرو نیستید و برای کشتن آن‌ها باید آماده باشید. اگر کمی دقت کنید می‌فهمید که هر کدام از این غول‌ها نقاط ضعف خود را دارند که با رنگ روشن مشخص شده‌اند و می‌توانید با ضربه زدن به نقاط حساس آن‌ها را از پای درآورید.

داستان بازی به گونه‌ای پیش می‌رود که شما باید معماهای زیادی را حل کنید. در این مبارزه تنها نیستید و یک یار بسیار قدرتمند که اسب شماست، با شما خواهد بود. شما می‌توانید با سوار شدن بر رکاب آگرو به دنبال غول‌ها رفته و با استفاده از تیر و کمان آن‌ها را نابود کنید.

the story of the game of shadow of the colossus

گیم پلی بازی shadow of the colossus

نخستین بار که بازی shadow of the colossus روی پلی‌استیشن ۲ منتشر شد، از هر نظر اثر بسیار عالی محسوب می‌شد و سبک روایتگری آن هیچ شباهتی به بازی‌های دوران خود نداشت. در این بازی چند شخصیت محدود و چند هیولای عظیم‌الجثه و چند صحنه سینمایی وجود دارد که شاید ابتدا جذاب به نظر نرسند؛ اما پس از کشتن تمام کلوسی‌ها آنچنان تحت تأثیر قرار می‌گیرید که لذت تجربه این بازی را هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

شاید زمانی که در ابتدای بازی شخصیت اصلی شمشیر را به دست می‌گیرد، انتظار دارید که شخصیت اصلی همراه با اسب دوست داشتنی او یعنی آگرو، دشمنان را برای نجات دادن عشق خود نابود کند. ولی در این بازی از این خبرها نیست و با دشمن‌هایی که بتوانید مانند آثار رایج هک‌اند اسلش آن‌ها را از پا درآورید، روبرو نیستید. شما باید به مبارزه ۱۶ غول به اسم کلوسی بروید و از طریق مبارزه با هر یک که مانند حل کردن پازل است، اولاً محل کلوسی را پیدا کنید و با پیدا کردن نقاط ضعفی که دارد، او را از پای درآورید.

این مراحل در ترکیب با هم یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. از آنجایی که این بازی توانسته جذابیت خود را حفظ کند، نشان می‌دهد که این اثر، گیم پلی بسیار جذابی دارد. مبارزه کردن با هر یک از کلوسی‌ها و نابودی موجودات برای نزدیک شدن به احیای جان معشوق شخصیت اصلی بسیار مهیج است.

گیم پلی بی نظیر این بازی که ۱۳ سال از انتشار نسخه اصلی می‌گذارد، نشان می‌دهد که این بازی چه کیفیت بالایی داشته که هنوز هم پس از سپری شدن این همه زمان ارزش خود را حفظ کرده است. با وجود این ویژگی‌های بسیار مثبت و حس ناستالوژیک خاص این اثر درام نمی‌توانیم هیچ نقطه ضعفی در این اثر درام پیدا کنیم. اما تنها مشکل بازی این است که از همان دقایق اول که می‌خواهید از سکو بالا ببرید و با کلوسی ها مبارزه کنید، شخصیت اصلی درست دیده نمی‌شود.

ضعف ابن بازی زاویه دوربین است. شاید در حالت عادی و موقعی که بر سوار بر اسب در حال گشت و گذار هستید، این مسئله آزاردهنده نباشد. اما در حال بالا رفتن از بدن کلوسی، حرکت ناگهانی و عجیب و غریب دوربین و با خارج شدن شخصیت اصلی را از دید دوربین متوجه ضعف تصویربرداری خواهید شد.همین باعث می‌شود که گاهی به دلیل دیده نشدن شخصیت اصلی از روی بدن کلوسی سقوط کنید و مجبور شوید دوباره به دنبال راهی برای نابودی آنها بگردید.

این اتفاق و موارد مشابه، به خاطر باگ‌های جزئی بازی هستند و عدم نمایش درست شخصیت اصلی بر بدن کلوسی ها، از مشکلات مهم بازی به شمار می‌آید. اما از این موارد که بگذریم، این بازی ریمیستر شده نسبت به نسخه قبل آن پیشرفت زیادی داشته است.

در حال حاضر نیز به‌عنوان یکی از بهترین نسخه‌های پلی‌استیشن ۴، نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. در هر مرحله از بازی شما متوجه می‌شوید که این اثر بیشتر یک بازسازی تمام عیار و درست و حسابی از نسخه قبلی آن است.

shadow of the colossus gameplay

ویژگی‌های بازی shadow of the colossus

بازی shadow of the colossus که توانسته به‌عنوان یکی از آثار هنری جای خود را در میان بهترین بازی‌های ایکس باکس وان، بر سر زبان‌ها بیندازد، نقاط قوت و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد؛ که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • گیم‌پلی جذاب و منحصر‌به‌فرد
  • روایت داستانی تاثیرگذار و متفاوت بازی
  • گرافیک هنری بسیار چشم‌نواز
  • موسیقی‌های بی نظیر در هر بخش
  • پیشرفت فنی و جلوه‌های بصری بسیار زیاد در مقایسه با نسخه اصلی
  •  نشان دادن رابطه عاطفی خاص میان شخصیت بازی و آگرو

گرافیک بازی shadow of the colossus

گرافیک و طراحی بازی shadow of the colossus قابل قبول و قوی است. همین امر این اثر را به یکی از بهترین ریمستارهای منتشر شده توسط این استدیو تبدیل کرده است و هیچ چیزی از یک اثر نسل هشتمی کم ندارد.

زمانی که شخصیت اصلی سوار بر آگرو در محیط‌های مختلف حرکت می‌کند، بناهای گوناگون، مناظر با کیفیت و وجود جنگل و صحرا شما را وارد یک دنیای بسیار مهیج و جذاب می‌کند. وجود همین المان‌ها نسخه فعلی بازی را بی‌نهایت زیبا و چشم‌نواز کرده است.

جزئیات ریزی مثل موی کلوسی‌ها به شکل بسیار طبیعی خلق طراحی شده‌اند و هنگام بالا رفتن از بدن موجودات این مسئله به وضوح به چشم می‌آید. یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های بازی shadow of the colossus این است که سازندگان آن از یک بازی ویدیویی سرگرم کننده فراتر رفته و در کنار ارائه سرگرمی، سعی در ایجاد یک اثر هنری و خلاقانه داشتند.

با تاثیرگذاری بالا بر مخاطبان و ایجاد یک اتمسفر بی‌نظیر، این اثر چیزی از یک این بازی چیزی از یک اثر خلاقانه هنری کم ندارد. به همین دلیل توانسته پس از گذشت سال‌ها جایگاه خود را در بین بهترین بازی‌های ویدیویی حفظ کند.

Shadow of the colossus game graphics

موسیقی بازی shadow of the colossus

یکی از عواملی که بازی shadow of the colossus را به یک اثر هنری تبدیل کرده، موسیقی بی‌نقص آن است. در بخش‌های مختلف موسیقی بازی حس و حال حماسی پیدا می‌کند و همین باعث ایجاد حس هیجان در افراد می‌شود.

در مواقعی که هیچ درگیری با کلوسی‌ها وجود ندارد، موسیقی روی ریتم آرامش‌بخش قرار می‌گیرد و با زیبایی‌های بصری بازی، احساسات شما درگیر می‌شود. در بعضی قسمت‌ها، سکوت عجیبی در دنیای خالی از سکنه بازی وجود دارد و فقط صدای پای اسب گوشتان می‌رسد.

در واقع این ایجاد صدای پای اسب، قدرت و همراهی آگرو در این مسیر سخت همراه با شخصیت اصلی را القاء می‌کند. همین امر قدرت سازندگان این اثر در خلق ارتباط عاطفی بین شخصیت اصلی بازی و این اسب بدون هیچ نوع اشاره مستقیم را نشان می‌دهد.

کلام آخر

بازی shadow of the colossus به‌عنوان یکی از آثار منحصربه‌فرد استودیو بلوپوینت پس از گذشت سال‌ها بر روی پلی‌استیشن ۴ عرضه شده است. این بازی روایتگر زندگی شخصی است که باید جان معشوقه خود را از دست ۱۶ غول نجات دهد. ساختار گیم پلی بازی بسیار ساده است و محدود به چند شخصیت می‌شود. اما گرافیک و جلوه‌های بصری بی‌نظیر این بازی و المان‌های بسیار چشم‌نواز بازی، آن را به یک اثر متفاوت تبدیل کرده است.

از ویژگی‌ها و نقاط مثبت این بازی داشتن موسیقی گوش‌نواز است که در برخی از صحنه‌ها، روایتگر حس حماسی و در برخی از فضاها القاءکننده حس آرامش است. اگر طرفدار بازی سبک اکشن و ماجراجویی هستید، قطعاً این بازی یکی از بهترین گزینه‌ها است که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

سؤالات متداول

  • بازی shadow of the colossus ساخته کدام استودیو است؟

این بازی توسط استودیو بلوپوینت و با تهیه‌کنندگی فومیتو اوئدا ساخته شده است.

  • بازی shadow of the colossus روایتگر چه اتفاقاتی است؟

این بازی در مورد مردی است که باید برای نجات معشوقه خود با ۱۶ غول مبارزه کند و با از پا درآوردن آنها او را نجات دهد.

  • نقاط مثبت بازی shadow of the colossus چیست؟

از نقاط مثبت این بازی می‌توانیم به گیم پلی جذاب و منحصر به فرد، روایت تاثیرگذار، گرافیک هنری و چشم‌نواز و موسیقی عالی اشاره کنیم.

بازی Shadow of the Colossus

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *