ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter
ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter

ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter که مدتی پیش منتشر شد، به راحتی توانست استقبال خیلی خوبی از طرف گیمرها دریافت کند. در واقه نه‌ تنها خود بازی؛ بلکه ماجرای ساخت آن نیز داستان جالبی دارد. این داستان‌ها از طرف سازنده اصلی بازی؛ یعنی خاویر خیمنز به اطلاع کاربران رسانده شد تا به همه نشان دهد که این فرد با تجربیات خود تا چه حد توانسته است به موفقیت این بازی کمک کند. البته بهتر است قبل از این که داستان ساخت Moonlighter را بدانید،  بار دیگر گیم پلی و داستان اصلی این بازی را بررسی کنید.

به این ترتیب علاوه‌بر ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter، داستان ساخت آن و هدف از توسعه بازی برای کاربران اهمیت زیادی دارد که بررسی و مطالعه آن می‌تواند به جذب بازیکنان بیشتر کمک کند. با این حال در این مطلب، ماجرای توسعه بازی مستقل Moonlighter بیشتر از هرچیزی مهم است. شخصیت اصلی ویدیوگیم، مغازه‌داری است که شب‌ها رد سیاه‌چاله‌های مختلف به شکار می‌رود.

خلاصه داستان بازی Moonlighter

به صورت خلاصه در ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter می‌توانید ببینید که نقش اصلی داستان، شخصی است که در پایان شب و زمانی که شهر در آرامش به‌سر می‌برد؛ مانند یک شکارچی حرفه‌ای وارد ساه‌چاله‌های بزرگ می‌شود تا با دزدیدن آیتم‌های مختلف و آوردن آن‌ به مغازه بتواند فروش بیشتری داشته باشد. شکارچی بازی Moonlighter با فروش بیشتر آیتم‌ها می‌توامد امتیاز بیشتری برای خود جمع کند.

در این میان، تجربیات متعددی باید برای این شخصیت رخ بدهند تا هر یک از آن‌ها باعث تغییر روند بازی و ایجاد هیجان در بازیکنان شوند. این هیجانات باعث شده‌ است که این بازی واقعا ارزش امتحان کردن را داشته باشد. به‌طوری که بسیاری از کسانی که آن را تجربه کرده‌اند، نظر نسبتا مثبتی درباره آن داشته باشند.

شرکت توسعه دهنده بازی Moonlighter

قبل از هرچیز لازم است بدانید که این ویدیوگیم به عنوان یک بازی کاملا مستقل شناخته می‌شود. شرکت اسپانیایی و کوچک دیجیتال سان، مسئولیت تولید آن را بر عهده داشته است و با پخش ماجرای داستان ساخت Moonlighter توانسته کاربران زیادی را جذب خود کند. اولین ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter روند ساخت آن است؛ چراکه قبل از آن، هیچ تجربه دیگری به جز شرکت در پروژه‌های کوچک برای ارائه ندارد. با این‌ حال، چنین بازی موفقی که توانسته بیشتر از ۷۴ درصد از نظرات مثبت گیمرها و منتقدان را به خود جلب کند، خیلی فراتر از اولین بازی منتشر شده از این استودیو کوچک است.

قبل از انتشار این بازی، شرکت دیجیتال سان شرکت بسیار کوچکی بود که در آن تنها ۹ نفر مشغول به فعالیت بودند. این ۹ نفر، از چند برنامه‌نویس و انیمیشن‌ساز تشکیل می‌شدند که در زمینه ساخت بازی‌های ویدیویی مختلف، با شرکت‌ها و پروژه‌های خیلی کوچک، همکاری می‌کردند؛ اما به مرور زمان بعد از انتشار این بازی، تعداد کارکنان این شرکت افزایش پیدا کرد و خود شرکت نیز به چهار دسته مختلف تقسیم شد. به نظر شما دلیل موفقیت چنین شرکت کوچکی در زمینه ساخت این ویدیوگیم چیست؟

شرکت توسعه دهنده بازی Moonlighter

داستان ساخت Moonlighter

اخیرا خاویر خیمنز، توسعه دهنده اصلی بازی، مصاحبه‌ای با سایت Gamasutra داشته است که در این مصاحبه، تعدادی ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter را به اطلاع علاقه‌مندان این بازی رسانده است. یکی از مهم‌ترین حقایقی که درباره داستان ساخت Moonlighter وجود دارد، این است که در ابتدا شرکت دیجیتال سان به خاطر داشتن محدودیت‌های مالی، از کمپین کیک استارتر کمک گرفت تا بتواند حمایت‌های مالی افراد را جلب کند و با استفاده از این حمایت‌ها، بازی خود را بسازد.

طبق گفته‌های خیمنز، قرار بود که شرکت دیجیتال سان در ابتدا نزدیک به ۴۰ هزار دلار بودجه برای ساخت بازی جمع‌آوری کند؛ اما به‌خاطر استقبال بی‌نظیر مردم از این بازی، مقدار بودجه جمع‌آوری شده از طریق کیک استارتر به ۱۳۴ هزار دلار رسید که رقم بسیار زیادی نسبت به انتظار سازندگان بود. این استقبال بی‌نظیر از طرف مردم، موجب شد که شرکت اسکور انیکس (Square Enix) نیز به این سرمایه‌گذاری علاقه‌مند شود و همچنین سازندگان بازی به سمت ثبت قرارداد با کمپانی ۱۱ بیت بروند. به این ترتیب این کمپانی توانست کمک‌های خیلی زیادی در روند ساخت و توسعه بازی Moonlighter داشته باشد.

هدف از توسعه بازی Moonlighter

در ابتدا، تنها هدف توسعه دهندگان بازی Moonlighter این بود که بتوانند از طریق این بازی، بهتر برند وایلد فریم که شرکت مادر و اصلی آن‌ها بود را به دیگران بشناسانند. طبق گفته‌های خیمنز، توسعه‌دهندگان این بازی در تلاش بودند تا بتوانند با جذب مشتریان بیشتر، اعتماد کاربران را جلب کنند و از طریق این روش، بازاریابی شرکت مادر خود را توسعه دهند.

زمانی که این شرکت کوچک و بدون سرمایه‌گذار بود و تعداد توسعه دهندگان آن نهایتا به ۹ نفر می‌رسید، انجام این کار خیلی سخت می‌شد؛ اما در حال حاضر با شرایط کنونی شرکت دیجیتال سان تحت نظارت شرکت مادر وایلد فریم، تولیدکنندگان بازی خیلی راحت‌تر می‌توانند اعتماد کاربران را جلب کنند. از سوی دیگر شرکت دیجیتال سان به ۴ قسمت مجزا تقسیم می‌شود که این چهار قسمت به‌طور کامل از یکدیگر مستقل نیستند و در صورت نیاز، باهم همکاری دارند. دو قسمت از این شرکت روی بخش بازی‌سازی و یکی از آن‌ها نیز روی حرفه انیمیشن‌سازی فعالیت می‌کنند. با این‌ حال، آخرین قسمت شرکت دیجیتال سان همچنان را روی پروژه‌های دیگران که در حال توسعه و ساخت بازی هستند، تمرکز دارد.

هدف از توسعه بازی Moonlighter

جمع آوری بودجه برای توسعه بازی Moonlighter

علاوه‌بر این، یک ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter این است که گفتیم که شرکت دیجیتال سان برای جمع‌آوری بودجه خود، از برنامه کیک استارتر استفاده کرده بود. این کمک‌های مالی باعث شد که روند ساخت و توسعه بازی خیلی سریع‌تر پیش برود و کاربران راحت‌تر بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

با این‌ وجود، خیمنز به این نکته نیز اشاره کرد که برای کسب بودجه مالی از طریق پروژه‌های کیک استارتر، سازندگان بازی باید در ابتدا قسمت جذابی از بازی را ارائه دهند تا رغبت کاربران برای حمایت از بازی افزایش پیدا کند. علاوه‌بر این، او گفت که برای آماده سازی راحت‌تر بودجه از طریق کیک استارتر، توسعه دهندگان بازی باید حداقل قسمتی از هزینه موردنیاز برای ساخت آن را آماده کرده باشند. نکات دیگری نیز باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش کمک‌های مالی به این شرکت برای ساخت بازی Moonlighter شد.

فاکتورهای موثر بر حمایت از بازی Moonlighter

به جز انتشار قسمت جذابی از بازی برای افزایش رغبت کاربران به منظور حمایت از آن، فاکتورهای دیگری نیز در این موضوع اثرگذار بودند. به عنوان مثال، حمایت‌های اسکور انیکس یکی از مهمترین آن‌ها بود که باعث شد تنها با یک ایمیل خیلی ساده، بیشتر از ۳۰۰۰ نفر بازی Moonlighter را بشناسند و به آن کمک کنند.

همچنین حمایت‌های بسیار زیاد استودیو ۱۱ بیت را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. به این ترتیب، شاید برای شما هم این موضوع جالب باشد که چطور این استودیو از نظر حمایت‌های مالی، هیچ تاثیری مستقیمی روی پروژه Moonlighter نداشته است. در حالی که حمایت‌های قابل‌توجه آن باعث شد که بازی Moonlighter به جامعه بسیار بزرگی از بازیکنان معرفی شود؛ چراکه این استودیو به جامعه گسترده‌ای از بازیکنان دسترسی داشته است و با معرفی پروژه تازه ساخت دیجیتال سان، توانست مشتریان زیادی برای این شرکت به ارمغان بیاورد.

همکاری استودیو ۱۱ بیت با دیجیتال سان باعث شد که این کمپانی بزرگ تجربیات بسیار زیاد خود را به توسعه دهندگان بازی Moonlighter منتقل کند. به‌طوری‌ که خیمنز خاطر نشان کرد که تجربه افراد کاربلد در ۱۱ بیت باعث شد که آن‌ها بتوانند در مسیر خود خیلی بهتر و سریع‌تر موفق شوند؛ زیرا آن‌ها قبل از این پروژه، تجربه خیلی کمی در برابر استودیو ۱۱ بیت داشتند.

فاکتورهای موثر بر حمایت از بازی Moonlighter

مطلب پیشنهادی: نقش سرویس‌های سرمایه‌گذاری جمعی در صنعت بازی

 کلام آخر

ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter نشان می‌دهد که با داشتن پشتکار و تلاش، می‌توان در محدودیت‌ها، نتایج فوق‌العاده جذاب و جالبی را به وجود آورد. زمانی که شما این بازی را دانلود و از آن استفاده می‌کنید، ممکن است اصلا به این نکته توجه نداشته باشید که برای ساخت آن تا چه حد تلاش شده است. خیمنز و همکارانش نشان دادند که توسعه‌دهندگان بازی‌های مختلف می‌توانند با تجربیات آن‌ها، استراتژی‌های درست را رعایت کرده و اثر جذابی مانند Moonlighter را به وجود بیاورند و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند.

سوالات متداول

  • هدف از انتشار ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter چیست؟

بازیکنان ویدیوگیم، با مطالعه ماجرای ساخت و توسعه بازی Moonlighter، به راحتی جذب دانلود و نصب این ویدیوگیم موفق می‌شوند.

  • چه عاملی در موفقیت شرکت دیجی سان و ساخت بازی Moonlighter تاثیر داشت؟

ایده نو، گرافیک خوب و حمایت مردم و سرمایه‌گذاران دیگر از جمله عوامل موفقیت این بازی به‌شمار می‌آیند.

  • دلیل ساخت بازی Moonlighter توسط شرکت دیجی سان چیست؟

علت ساخت بازی Moonlighter برای این بود که این ایده مستقل و بزرگ می‌توانست این شرکت را به سمت پروژه‌های بزرگتر سوق دهد.

ماجرای جالب توسعه بازی مستقل Moonlighter

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *