بازی‌های ماشینی
بازی‌های ماشینی

بازی‌های ماشین بازی طرفدارهای بسیار زیادی دارد، دیوانه‌های سرعت که توانایی ویراژ دادن در دنیای واقعی را ندارند، پشت کامپیوترهای خود مانند شوماخر مسابقات قانونی و غیرقانونی برگذار می‌کنند. استودیوهای بسیار زیادی در زمینه ساخت بازی‌های ماشین یا به اصطلاح ریسینگ مشغول فعالیت هستند و توانسته‌اند بازی‌های بسیار زیادی را به بازار معرفی کرده‌اند. اما بهترین بازی ماشین برای کامپیوتر کدام است؟

بازی های ماشینی بسیار خوبی تا کنون ساخته شده است و نمی‌توان یک مورد را به عنوان بهترین بازی ماشین انتخاب کرد چرا که هر کدام از آن‌ها یک ویژگی منحصر به فرد دارد که برای کاربران مختلف می‌تواند، جذاب باشد (هر گل یک بویی دارد!). در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بهترین بازی های ماشینی که تا به امروز ساخته شده است، صحبت کنیم و گیمرهای عاشق سرعت را با بهترین عنوان‌های بازی ریسینگ آشنا کنیم.

بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر

تجربه نشستن پشت یک بوگاتی شیرون و گاز دادن در خیابان‌های سانفرانسیسکو آرزویی است که ممکن است نفرات بسیار محدودی به آن دست پیدا کنند، اما در دنیای بازی‌های کامپیوتری این امکان به راحتی برای شما فراهم آورده شده است و شما می‌توانید هر ماشینی را با هر سرعتی برانید. در ادامه لیستی از بهترین بازی های ماشینی یا همان Racing برای شما جمع‌آوری شده است تا شما بهترین بازی را متناسب با سلیقه خود دانلود و نصب کنید.

بازی ماشین Forza Horizon 5

اجازه دهید تا لیست بازی ماشین برای کامپیوتر را با بازی فورزا شروع کنیم. Forza Horizon 5 یک عنوان بسیار محبوب در دنیای بازی های ماشینی است. این بازی توسط استودیو  PlayGround Games ساخته شده است. بازی Forza Horizon 5 در دل طبیعت مکزیک است و یک تجربه بی‌نظیر از ماشین بازی را برای شما گیمرها تداعی می‌کند. این بازی پر از جنگل‌های جذاب، دهکده‌های کوچک، بیابان‌های خشک و دره‌های دلهره آور است.

Forza Horizon 5 همان بازی است که باید به احترام آن از روی صندلی بلند شد و چند دقیقه ایستاده کف زد. این بازی به حدی جذاب است که شما متوجه گذر زمان نمی‌شوید، کافی است تا کامپیوتر خود را روشن و شروع به بازی کنید تا بازی شما را در خود ذوب کند. نکته جالبی که در خصوص این بازی وجود دارد، سیستم فصل بندی آن است.

یعنی بسته به فصلی که در آن قرار دارید، شرایط آب و هوایی نیز متفاوت خواهد بود. ممکن است یک مسابقه را در شرایط بارانی انجام دهید و در مسابقه بعدی با طوفان شن از شما پذیرایی شود. زمانی‌که باران می‌بارد، جاده‌های خاکی جنگل به گل تبدیل می‌شوند و رانندگی شما پر چالش‌تر خواهد شد. و هزاران نکته جذاب دیگر که برشمردن آن‌ها در یک مقاله امکان‌پذیر نیست.

بازی های ماشینی

شما می‌توانید، ماشین‌های مختلف بخرید و آن‌ها را آپدیت کنید یا رنگ آن را عوض کنید. به‌طور کلی این بازی شما را در دریایی از امکانات و محتواهای غنی رها می‌کند تا هر کاری که دوست دارید، انجام دهید. این بازی یک پکیج فوق‌العاده از یک بازی ریسینگ است و شما از نصب آن پشیمان نخواهید شد.

البته Forza Horizon 5 نسبت به نسخه قبلی خود یعنی Forza Horizon 4 تغییرات بسیار زیادی نداشته است و تنها در برخی از جنبه‌های طراحی و گیم پلی این نسخه بسیار پخته‌تر عمل کرده است. پس علاوه بر Forza Horizon 5 نسخه قبلی این بازی نیز بسیار جذاب است و شما می‌توانید از انجام آن لذت کافی را ببرید.

بازی ماشین Need For Speed Unbound

مگر می‌شود در جایی صحبت از دانلود بازی های ماشینی باشد و کسی به نام Need For Speed اشاره نکند. بازی Need For Speed Unbound جدیدترین نسخه بازی‌های نید فور اسپید است که در سال 2022 معرفی شده است، درست است که این نسخه بازی به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های نسخه کلاسیک (Carbon، most wanted و ..) نیست اما می‌توان به جرات گفت که این نسخه یکی از بهترین نسخه‌های بازی NFS است که در سال‌های اخیر منتشر شده است.

Need For Speed Unbound ویژگی‌های گرافیکی بسیار جذابی دارد، بخش شخصی سازی این بازی به‌طرز وحشتناکی کامل است و شما می‌توانید، هنگام انجام بازی از زیبایی ظاهری ماشین خود لذت ببرید. این بازی زمانی‌که شما یک حرکت خفن مانند دریفت کشیدن، پریدن و .. را انجام می‌دهید، انیمشین‌های جذابی پخش می‌کند که حالت مسابقه‌ای به این بازی می‌دهد. به‌طور کلی می‌توان گفت اگر به دنبال یک بازی ریسینگ هستید، می‌توانید بر روی جدیدترین نسخه نید فور اسپید حساب ویژه‌ای باز کنید.

بازی ماشین Need For Speed Unbound

بازی ماشین F1 22

مسابقات فرمول یک طرفدارهای بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که برای یکبار هم که شده هیجان این مسابقات را تجربه کنند.

بازی های ماشینی مانند نید فور اسپید و فورزا عاشقان ویراژ دادن در خیابان‌ها، جاده‌های خاکی و .. را تا حدود بسیار زیادی راضی نگه داشته است، اما تکلیف طرفدارهای فرمول 1 چه می‌شود؟ استودیوهای مختلفی تاکنون تلاش کرده‌اند که یک بازی فرمول 1 خوب بسازند اما مشکلات و کم و کاستی‌های بسیار زیادی وجود داشت.

این مشکلات ریز و درشت وجود دارد، اما همه آن‌ها نمی‌توانند مانع از آن شوند که بازی F1 22 به یکی از بهترین بازی های ماشینی فرمول 1 تبدیل نشود. بخش گیم پلی و داستانی این بازی بسیار جذاب است و بیشتر شبیه به یک سریال هیجان ‌انگیز است. هوش مصنوعی این بازی بسیار قدرتمند است و مانند یک رقیب قلدر با شما رقابت می‌کند.

بازی ماشین F1 22

بازی ماشین Dirt Rally 2.0

اولین نسخه از بازی‌های Dirt Rally در سال 2015 معرفی شد و توانست طرفدارهای پروپاقرصی برای خود دست و پا کند. نسخه جدید این بازی یعنی Dirt Rally 2.0 تمام ویژگی‌های مثبت نسخه قبلی خود را به ارث برده است. اگر بخواهیم در خصوص بازی Dirt Rally 2.0 صحبت کنیم باید بگوییم که این بازی برای افراد آماتور و غیر حرفه‌ای طراحی نشده است، اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید مدام گاز بزنید و رقبا را یک به یک پشت سر بگذارید به هیچ عنوان به سراغ این بازی نروید.

اما اگر عاشق بازی‌های رالی هستید و به دنبال آن هستید تا تک تک پیچ‌های موجود در جاده را با پوست و استخوان حس کنید، بهترین بازی برای شما Dirt Rally 2.0 است.

در بازی Dirt Rally 2.0 همه چیز واقعی است و شما برای آنکه بتوانید، مسابقه‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارید باید به صحبت‌ها و راهنمایی‌هایی که از جانب کمک راننده به شما گفته می‌شود، گوش دهید. در یک کلام می‌توان گفت که در لیست بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر قطعا Dirt Rally 2.0 است.

این بازی کاملا واقعی است و شما هیچ جایی برای اشتباه ندارید. این بازی کوچکترین اشتباه از جانب شما را با سخت‌ترین مجازات پاسخ می‌دهد. فکر می‌کنید که داریم در خصوص این بازی اغراق می‌کنیم، کافی است تا یکبار حرف کمک راننده خود را گوش ندهید تا بازنده مسابقه شوید. درست است که این بازی سخت است، اما اگر قواعد بازی کردن آن را یاد بگیرید از انجام آن لذت خواهید برد.

بازی ماشین Dirt Rally 2.0

بازی ماشین Forza Motorsport 7

Forza Motorsport 7 یک غول تمام عیار در دنیای بازی های ماشینی است. بسیاری از گیمرها اعتقاد دارند که هیچ شبیه‌سازی در دنیای بازی‌های ریسینگ به این بازی حتی نزدیک هم نمی‌شود. این بازی مجموعه‌ای بسیار عظیم از ماشین‌ها، مسابقه‌ها و پیست‌های مختلف را با بالاترین جزئیات را در دل خود جای داده است، شما می‌توانید از تمام امکانات این بازی استفاده بکنید.

اگر یک کامپیوتر متوسط دارید و به دنبال آن هستید تا یک شبیه‌ساز ریسینگ برای خود داشته باشید، هیچ بازی به اندازه Forza Motorsport 7 به کار شما نخواهد آمد.

بازی Forza Motorsport 7 مانند سایر بازی های ماشینی یک گیم پلی بسیار جذاب دارد و شما باید از سطح پایین کار خود را شروع کنید و در ادامه به یک قهرمان بسیار بزرگ در مسابقات تبدیل شوید. این بازی به سختی بازی Dirt Rally 2.0 نیست و تقریبا می‌توان گفت که عامه مردم از انجام آن لذت خواهند برد. اگر خیلی حرفه‌ای نیستید و از باخت فراری هستید، می‌توانید درجه سختی بازی خود را تعیین کنید و از انجام آن لذت ببرید.

بازی ماشین Dirt 5

اگر عاشق بازی‌های رالی هستید اما انجام بازی Dirt Rally 2.0 برای شما سخت است به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ بازی Dirt 5 بروید. شما در این بازی وارد پیست‌های خاکی، گلی، یخی و … خواهید شد، شما باید در این بازی با نهایت سرعت در این جاده‌ها حرکت کنید و حسابی گرد و خاک بلند کنید تا به مقام نخست دست پیدا کنید.

این بازی روی جزئیات تاکید بسیار زیادی دارد و ریزه‌کاری‌های جذابی که در این بازی وجود دارد، بازی کردن را برای گیمرها جذاب‌تر کرده است. برای مثال رانندگی در جاده یخی تفاوت بسیار زیادی با جاده خاکی دارد و شما باید با تکیه بر مهارت رانندگی خود از این مسابقات پیروز بیرون آیید.

این بازی در سال 2022 معرفی شد و به واسطه جذابیت‌های بصری، هندلینگ عالی ماشین‌ها، گرافیک فوق‌العاده  و .. در لیست بهترین بازی های ماشینی برای کامپیوتر قرار گرفته است. امکان انجام این بازی به‌صورت آنلاین هم وجود دارد و شما می‌توانید با دوستان خود به این بازی را انجام دهید و مهارت خود را با سایر دوستان خود مقایسه کنید.

بازی ماشین Dirt 5

بازی ماشین The Crew 2

قطعا یکی از موفق‌ترین آثار شرکت Ubisoft بازی ماشین The Crew 2 است، این بازی یک بازی ماشین آرکید نقشه باز است که شما در آن می‌توانید خیابان‌های آمریکا را بگردید. در کل می‌توان گفت که نقشه بازی The Crew 2 نسخه کوچکتری از نقشه ایالات متحده است و شما به‌صورت آزادانه و بدون محدودیت در این خیابان‌ها ویراژ دهید.

این بازی امکانات بسیار زیادی برای گیمرها فراهم کرده است و گیمر علاوه بر راندن ماشین می‌تواند به سراغ سایر وسایل نقلیه مانند هواپیما، قایق موتوری و .. برود و آن‌ها را براند. البته هدف اینجا فقط راندن این وسایل نقلیه نیست و شما می‌توانید با این وسایل به مسابقه و رقابت با سایر نفرات بپردازید. در یک کلام می‌توان گفت که اگر به دنبال یک بازی سرگرم کننده و جذاب هستید، حتما به سراغ بازی ماشین The Crew 2 بروید.

بازی ماشین Wreckfest

در ادامه لیست بهترین بازی‌های ماشین برای کامپیوتر به Wreckfest می‌رسیم، این بازی متفاوت از سایر بازی‌هایی است که در بالا به آن‌ها اشاره شد. هدف بازی Wreckfest مانند سایر بازی‌های ریسینگ گذر از خط پایان به عنوان اولین نفر است، اما نحوه رسیدن به پایان خط در این بازی نسبت به سایر بازی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد کمی متفاوت است. اگر فقط می‌توانید خوب رانندگی کنید به سراغ این بازی نیایید، برای موفقیت در این بازی نه تنها باید عالی رانندگی کنید بلکه باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیرید که سایر خودروهای موجود در مسابقه را متلاشی کنید.

این بازی بی‌نهایت جذاب است و بخش‌های بسیار مهیجی نیز دارد. برای مثال یک بخش بتل رویال در بازی Wreckfest وجود دارد که شما باید تا جایی که می‌توانید در آن زنده بمانید و ماشین‌های سایر رقبا را از دور رقابت خارج کنید. در مجموع این بازی فوق‌العاده است و ارزش امتحان کردن را دارد به شما توصیه می‌کنیم که آن را امتحان کنید.

بازی ماشین Wreckfest

بازی ماشین SnowRunner

با معرفی بازی Wreckfest تا حدودی ذهن شما را از جریان ریسینگ و مسابقه‌ای بازی‌های ماشین دور کردیم، اکنون نوبت به آن رسیده است که یک اثر جذاب دیگر را به شما معرفی کنیم. اگر عاشق رانندگی با ماشین‌های سنگین هستید یا دوست دارید که ماشین‌های شاسی بلند و وانت‌های پیکاپ را در جاده‌های ناهموار برانید به شما توصیه می‌کنیم که به سراغ بازی SnowRunner بروید.

این بازی بی‌نهایت لذت بخش است و در کنار جذابیت و مفرح بودن آن شما را در شرایط سخت برای رانندگی قرار می‌دهد. شما باید از شرایط سخت (مانند کوه‌های برفی، تپه‌های خاکی و .) عبور کنید و به مقصد خود برسید. این بازی بیش از 40 خودروی جذاب دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. اگر به دنبال یک شبیه‌ساز برای ماشین سنگین می‌گردید، بهترین انتخاب پیش‌روی شما SnowRunner است.

بازی ماشین SnowRunner

بازی ماشین Crash Team Racing: Nitro-Fueled

برای متولدین دهه 70 و اواخر 60 بازی کراش یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌ انگیزترین بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رفت. این بازی که در سال 2019 توسط استودیوی Beenox به بازار معرفی شد، توانست طرفدارهای بسیار زیادی برای خود دست و پا کند. اگر شما هم عاشق بازی کراش بودید و می‌خواهید که این بازی جذاب را با کیفیت بهتر بر روی کامپیوتر خود بازی کنید به شما توصیه می‌کنیم که حتما این بازی را دانلود کنید و از انجام آن در کنار دوستان خود لذت ببرید.

بازی ماشین Driver: San Francisco

این بازی یک بازی نقشه باز است که حس و حال دهه هفتاد را برای گیمرها زنده می‌کند، موسیقی جذاب و نقشه باز این بازی با هیچکدام از بازی‌هایی که در این لیست به آن‌ها اشاره شد، قابل مقایسه نیست. بازی درایور این امکان را به شما می‌دهد که خودروهای NPC موجود در نقشه عوض کنید و این موضوع برای بسیاری از گیمرها بسیار جذاب است. این بازی از نظر رانندگی و هندلینگ بسیار شبیه به بازی‌های نید فور اسپید است، اما هیجان آن با بازی نید فور اسپید کاملا متفاوت است.

بازی ماشین Driver: San Francisco

در این مقاله سعی کردیم تا در خصوص بهترین بازی‌های ماشین برای کامپیوتر صحبت کردیم. استودیوهای بسیار زیادی اقدام به ساخت بازی‌های ماشین کرده‌اند و توانسته‌اند، محصولات بسیار باکیفیتی نیز تولید کرده‌اند. جا دادن بهترین بازی‌های ماشین برای کامپیوتر در یک مقاله کار بسیار سختی است. در ادامه به‌صورت تیتر وار به برخی از بازی‌های ماشین برای کامپیوتر اشاره شده است که ارزش بازی کردن را دارند.

  • بازی ماشین Assetto Corsa Competizione
  • بازی ماشین rFactor 2
  • بازی ماشین Need for Speed: Hot Pursuit Remastered
  • بازی ماشین RaceRoom Racing Experience
  • بازی ماشین GRID Autosport
  • بازی ماشین WRC 9
  • بازی ماشین Gran Turismo Sport
  • بازی ماشین Wipeout Omega Collection
  • بازی ماشین TrackMania Turbo
  • و ..

سخن پایانی

در بازار بازی‌های ماشین بسیار متنوع و منعطفی وجود دارد تا تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین بازی‌های ماشین برای کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. از آنجایی که تنوع بازی‌های ماشین بسیار زیاد است به آثاری مانند Wreckfest، SnowRunner، Forza، Need for speed، Crash و .. اشاره کردیم تا تمامی سلیقه‌ها را لحاظ کرده باشیم.

آیا تجربه انجام این بازی‌ها را دارید؟ به نظر شما بهترین بازی ماشین برای کامپیوتر کدام است؟ اگر تجربه انجام این بازی‌ها را دارید یا یک بازی جذاب دیگر را می‌شناسید که در این لیست نام آن از قلم افتاده است در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

بازی های ماشینی برای گیمرهای عاشق سرعت

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *