بازی ترسناک کامپیوتر
بازی ترسناک کامپیوتر

بازی‌های ترسناک همیشه طرفداران زیادی در بین گیمرها دارند؛ آدرنالینی که حین تجربه این بازی‌ها به دست می‌آوریم، همیشه در نقطه‌ای ما را مجبور می‌کنند که دوباره به سراغ تجربه آن‌‌ها برگردیم. از آن‌جا که طی دهه اخیر بازی‌های ترسناک به سطح جدیدی از جذابیت رسیده‌اند، انتخاب کردن بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر در میان لیست بلندبالای این بازی‌ها بسیار سخت‌تر شده است.

البته بازی‌های ترسناک خودشان به چند دسته‌بندی مختلف تقسیم شده‌اند؛ بعضی از بازی‌های ترسناک با دورن مایه ترس و بقا در مارکت منتشر شده‌اند اما بعضی از بازی‌های ترسناک به عنوان یک اتمسفر در یک عنوان با سبک اصلی دیگر مثل اکشن یا ماجراجویی قرار گرفته‌اند که در این موارد هم می‌توانید نام‌های بزرگ و جذابی را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله، لیستی از بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با مجله دانلود فارسی همراه باشید.

Resident Evil 4 Remake

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر
بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

در زمانی که این مقاله نگارش می‌شود، بازسازی چهارمین قسمت از فرنچایز محبوب رزیدنت اویل به تازگی منتشر شده است. نسخه اصلی این بازی ابتدا در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود و از همان ابتدا هم طرفداران بسیار زیادی را برای خود دست و پا کرد. این قسمت یک انقلاب در بین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شد و تا همین امروز هم خیلی از بازی‌‌های ویدیویی از المان‌های انقلابی این بازی مثل دوربین روی شانه آن استفاده می‌کنند.

بعد از این که در سال ۲۰۱۹، کمپانی کپکام شروع به بازسازی بازی‌های قدیمی سری رزیدنت اویل کرد، تقریبا همه انتظار داشتیم که خیلی زود قرعه به نام Resident Evil 4 بیافتد و حالا در سال ۲۰۲۳ میلادی، بازی Resident Evil 4 Remake با نمرات بسیار خوب و تجربه‌ای بسیار دلچسب منتشر شده است.

تقریبا همه‌چیز در بازی جذابیتش را حفظ کرده و حتی حالا به خاظر صیقل یافتن جلوه‌های بصری، برطرف کردن بعضی از ایرادها و اضافه شدن المان‌های جدید به گیمپلی بازی، ارزش تجربه این بازی چندبرابر شده است. المان‌های ترس بازی هنوز هم هیجان خاص خودش را دارد و این بار با نورپردازی بهتری که صورت گرفته، می‌توانید ترس به مراتب بیشتری را در مقایسه با نسخه اصلی تجربه کنید.

داستان این قسمت در دل اسپانیا در جریان دارد، جایی که یکی از کاراکترهای محبوب رزیدنت اویل یعنی لیان اسکات کندی به مجموعه بازگشته تا دختر گمشده یا بهتر است بگوییم که دختر ربوده شده رییس جمهور آمریکا (اشلی) را پیدا کند. آخرین بار رد اشلی در یک دهکده در اسپانیا یافت شده است؛ اما زمانی که لیان وارد این دهکده می‌شود، با اتفاقات عجیبی روبه‌رو می‌شود که حتی برای فرد بحران‌زده‌ای مثل لیان هم جدید و عجیب است.

Outlast

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

هرازچندگاهی، بعضی از نام‌های ناآشنا و جدید در دل بازی‌های ترسناک برپا می‌خیزد و می‌تواند کاملا شما را با تمام المان‌های جذابی که در اختیار قرار می‌دهد،‌ سورپرایز کند. بدون شک،‌ بازی Outlast هم در دسته‌بندی بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر قرار می‌گیرد. بازی که با سنت‌شکنی در خیلی از المان‌های بازی ترس و بقا سعی کرد که تجربه متفاوتی را به پلیرها ارائه بدهد و در انجام این کار هم بسیار موفق بود و توانست راه این بازی را برای دنباله‌های بیشتر باز کند.

این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۳ یا ۱۳۹۲ هجری شمسی منتشر شد و با این که جلوه‌های بصری آن شاید مناسب نسل نهم بازی‌های ویدیویی نباشد، اما هم‌چنان به اندازه‌ای جذاب است که می‌توانید بدون در نظر گرفتن گرافیک مغزآب کن نسل جدید، باز هم از تجربه آن لذت ببرید. البته نورپردازی این بازی بیشتر وظیفه ایجاد اتمسفر ترسناک را برعهده دارد. تا جایی که حتی یکی از المان‌های مهم گیمپلی این بازی یک نور دید در شب دوربین هندیکم است.

در این بازی، شما سلاح یا حتی میله‌ای برای دفاع از خود به همراه ندارید و باید تمام بازی را با فرار کردن، مخفی شدن و استفاده از یک دوربین هندیکم به اتمام برسانید. شما یک خبرنگار معمولی هستید و برای چنین موقعیتی آماده نشده‌اید. المان‌های مخفی‌کاری به خوبی در این بازی تعبیه شده‌اند و در هیچ‌کجای این بازی، شما احساس امنیت نخواهید کرد. هم‌چنین داشتن جامپ‌اسکیرهای سورپرایزکننده هم تاثیر مهمی در جذابیت گیمپلی بازی گذاشته است.

داستان این بازی راجع به خبرنگاری است که برای تهیه گزارشی، وارد تیمارستان متروکه‌ای می‌شود. اما زمانی که وارد بیمارستان می‌شوید، متوجه می‌شوید که این تیمارستان آنطور که فکر می‌کردید متروکه نیست و هنوز افرادی در آن ساکن هستند. افرادی که به روش ترسناک خودشان به استقبال این خبرنگار می‌آیند و حالا باید سعی کنند که از این تیمارستان فرار کنید و البته در راه می‌توانید گزارش خود را تکمیل کنید.

The Evil Within

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

زمانی که استودیوی Tango Softworks توسط شینجی میکامی راه‌اندازی شد، تقریبا همه مطمئن بودیم که به زودی بازی ترسناکی توسط آن‌ها رونمایی خواهد شد. شینجی میکامی، خالق سری رزیدنت اویل است و او سبک ترسناک را بهتر از خیلی‌‌ها در این صنعت می‌شناسد و حالا نوبت او شده بود که یک بازگشت موفقیت‌آمیز به صنعت، آن‌ هم با بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر داشته باشد.

بازی The Evil Within اولین ساخته این استودیو بود که در سال ۲۰۱۴ بعد از انتظارهای زیاد منتشر شد؛ همه‌چیز در این بازی خبر از یک بازگشت فوق‌العاده از شینجی میکامی می‌داد. هنوز می‌توانستید در این بازی المان‌های آشنایی از بازی Resident Evil 4 پیدا کنید که این بازی هم ساخته شینجی میکامی بود.

بازی ترکیبی از المان‌های اکشن و مخفی‌کاری است؛ المان‌های مخفی‌کاری در بازی بسیار اهمیت دارند به خاطر این که تیر و تفنگ در بازی به سختی پیدا می‌شود و باید در بازی تلاش کنید تا از کنار بعضی از دشمن‌های سرسخت بازی با مخفی‌کاری عبور کنید. بازی به خوبی المان‌های جامپ‌اسکیر را در خود جای داده است و با این که محیط بازی بسیار بزرگ نیست، اما طراحی مراحل به گونه‌ای است که همیشه احساس گم‌شدن در یک هزارتو را دارید.

داستان بازی راجع به کارآگاهی به نام سباستین است که وارد تیمارستانی برای بررسی یک سکانس قتل می‌شود؛ اما خیلی زود او و اداره پلیس متوجه می‌شوند که ماجرای فرازمینی در این تیمارستان در جریان است و سباستین زمانی که وارد بیمارستان می‌شود، متوجه شده که خطر بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کرده. حالا او باید از این تیمارستان فرار کند و متوجه شود که چه نیرو و شرارتی در پس این قتل‌های عجیب است.

Alan Wake

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

در لیست بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر، سم لیک را بیشتر به خاطر ساخت خلق فرنچایز فوق‌العاده مکس پین می‌شناسیم، اما او طی دهه اخیر ثابت کرده است که علاقه بسیار زیادی به ساختن ماجراجویی‌ها و داستان‌های کاملا جدید و متفاوت دارد و به همین ترتیب بود که او ماجراجویی خودش را در سال ۲۰۱۱ و با انتشار بازی Alan Wake شروع کرد. بازی که در سبک اکشن، ترس و بقا ساخته شده بود و توانست به یکی از نمادین‌ترین آثار استودیوی Remedy بدل شود.

اکثر المان‌های این بازی به المان‌های اکشن آن خلاصه می‌شود؛ با این که المان‌های مخفی‌کاری هم در این بازی یافت می‌شود، اما به اندازه‌ای پررنگ نیست که بتوان آن را به عنوان یک المان ریشه‌ای در نظر گرفت. هم‌چنین معماها و پازل‌ها هم در این بازی نقش پررنگی دارند و باید بعضی اوقات در این بازی حواستان را جمع کنید تا بتوانید معماهای موجود در محیط بازی را حل کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی جلوه‌های بصری آن است.

با این که این بازی در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، اما بدون شک جلوه‌های بصری و گرافیک این بازی هنوز هم جذابیت خود را تا امروز حفظ کرده‌ است. در سال ۲۰۱۱ هم که این بازی منتشر شد، یک پیشرفت برای نسل هفتم بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شد که این پیشرفت و جذابیت را مدیون موتوربازی‌سازی اختصاصی استودیوی Remedy یعنی Northlight Engine هستیم.

داستان این بازی بر اساس شخصیتی به نام آلن ویک است که برای تعطیلات به شهری می‌رود. آلن ویک یک نویسنده است که کتاب‌های او مضمون ترسناک دارند؛ اما در شب اولی که در این شهر اقامت می‌کند، متوجه می‌شود که اتفاقات عجیبی در این شهر می‌افتد و کمی جلوتر متوجه می‌شود که رویدادهای داستان جدیدی که در حال نگارشش است، به واقعیت تبدیل می‌شوند. حالا آلن ویک باید پرده از این راز عجیب بردارد.

Dead Space

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

فرنچایز دد اسپیس یکی از پیشروهای نسل جدید بازی‌های ترسناک بود که توسط استودیوی فقید Visceral خلق شد اما بعد از انتشار قسمت سوم این بازی در سال ۲۰۱۳،‌ این استودیو برای همیشه تعطیل شد و افراد فعال در این استودیو، به استودیوهای دیگر رفتند و آینده بازی Dead Space برای همیشه نامعلوم و مبهم باقی ماند.

اما در سال ۲۰۲۱، الکترونیک آرتز که صاحب امتیاز و ناشر این فرنچایز بود، به صورت رسمی تایید کرد که بازسازی بازی Dead Space در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد و قرار است که این بازی به ریشه‌های خودش بازگردد؛ با این تفاوت که این‌بار قرار است بازی را با جلوه‌های بصری نسل نهمی تجربه کنیم. با این که خیلی‌ها تصور می‌کردند که بازی قرار نیست که موفقیت قسمت اول را تکرار کند، اما این بازی باز هم به همه نشان داد که ارزش تجربه دارد و می‌تواند یکی از بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر و دیگر پلتفرم‌ها باشد.

بازی Dead Space به ترس و خشونت بالایش شهرت دارد و در بازسازی قسمت اول هم، این المان‌ها نقش اساسی را ایفا کرده‌اند. هنوز هم می‌توانید دشمن‌های داخل بازی را بدون هیچ مشکلی تیکه و پاره کنید و هنوز هم ترس‌های پرشی به موقع و سورپرایزکننده در این بازی به خوبی پیاده‌سازی شده‌اند. حتی اگر قسمت اول را ده بار بازی کرده باشید، باز هم ترس این بازی می‌تواند شما را سورپرایز کند. به لطف نورپردازی بهتر و جلوه‌های بصری نسل نهم، این ترس‌ها جلوه‌ واقعی‌تری به خود گرفته‌اند.

داستان این بازی کمی پیچیده‌تر از آن است که در یک پاراگراف توضیح بدهم. داستان در آینده دوری اتفاق می‌افتد که طی آن سران دولت‌ها به دنبال راهی برای تهیه انرژی نامحدود هستند. با پیدا شدن مارکرهای بیگانه‌ رو زمین، سران آمریکا متوجه می‌شوند که این مارکرها می‌توانند انرژی نامحدودی را فراهم کنند اما برای فراهم کردن این انرژی، باید مارکرهای دیگری که در خارج از جو وجود دارند را استخراج کنند.

گروهی از زمین برای استخراج این مارکرها به سیاره دیگری می‌روند اما بعد از مدتی، دیگر خبری از آن‌ها نمی‌شود. آیزاک کلارک که یک مهندس است، به همراه تیم نجات به سراغ تیم ارسالی می‌رود که همسر او هم در همان تیم اولیه بوده. اما زمانی که آن‌ها به سفینه ایشیمورا می‌رسند، متوجه می‌شوند که اتفاقاتی بسیار ترسناک در این سفینه افتاده است.

Five Nights at Freddy’s

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

بازی Five Nights at Freddy’s از آن دسته بازی‌های ترسناک است که ماهیت آن با تمام بازی‌هایی که تا امروز تجربه کرده‌اید، متفاوت است. این بازی توسط یک نفر ساخته و زمانی که عرضه شد، توجه‌های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. تا جایی که، خیلی از استریمرها و تولیدکننده‌های محتوای بازی‌های ویدیویی نظرشان به این بازی ترسناک جلب شد و به سراغ تجربه این بازی و ساختن محتوای ترسناک/خنده‌دار از آن رفتند.

بیشتر المان‌های گیمپلی این بازی به مخفی‌کاری خلاصه می‌شود؛ بدین ترتیب که باید حواستان باشد که عروسک‌های موجود در رستوران متوجه حضور شما نشوند و بتوانید به خوبی از دست آن‌ها فرار کنید. البته در این مسیر بارها مورد سورپرایز این کاراکترها قرار می‌گیرید.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که به لطف انتشار این بازی، خیلی دیگر از بازی‌های ترسناک سعی کردند تا شبیه به این بازی عمل کنند اما تقریبا اکثر آن‌ها نتوانستند موفق به تکرار موفقیت بازی Five Nights at Freddy’s شوند. این بازی‌ها سعی داشتند که این سبک از گیمپلی و روایت را به سمت جدی‌تری ببرند. اما الگوریتم موفقیت این بازی بیشتر بدین خاطر بود که درون‌مایه طنز بازی با المان‌های ترسناک ترکیب شده بود و همین موضوع هم باعث شد که خیلی زود به موفقیت برسد.

این بازی داستان یک نگهبان رستوران است که در این رستوران عروسک‌های زیادی وجود دارند. اما درست مثل انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها، زمانی که کسی در این رستوران نیست، اسباب‌بازی‌ها به دنیای واقعی می‌آیند و به نوعی زنده می‌شوند. تفاوتی که میان اسباب‌بازی‌های این عنوان با انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها وجود دارد، این است که این عروسک‌ها انگیزه‌های کشنده در خود پرورش داده‌اند و به محض این که نگهبان را پیدا می‌کنند، او را به قتل می‌رسانند. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، شما در نقش نگهبان باید از این وضعیت فراری باشید.

Resident Evil 7

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

با این که تا اینجای کار، یک بازی دیگر از سری رزیدنت ایول را در لیست بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر قرار داده‌ایم، اما باید اعتراف کرد که بازی رزیدنت اویل ۷ را هم می‌توان از همین فرنچایز در این لیست قرار داد؛ بدین خاطر که تفاوت‌های زیادی میان این قسمت با دیگر قسمت‌های این فرنچایز وجود دارد و قسمت هفتم به نوعی انقلابی برای بازی‌های ترسناک و البته فرنچایز رزیدنت اویل محسوب می‌شود که نمونه چنین ریسکی را تقریبا در هیچ یک از فرنچایزهای بزرگی مثل رزیدنت اویل ندیده بودیم.

زمانی که در تریلرهای اولیه این بازی به صورت رسمی تایید شد که برای اولین بار در تاریخ این فرنچایز، قرار است که شاهد دید اول شخص باشیم و هم‌چنین خبری از شخصیت‌های همیشگی این سری مثل کریس یا لیان نیست، تمام طرفدارهای سری ابراز نگرانی کردند و حتی بعضی از منتقدان در رسانه‌های معتبر اعلام کردند که این سری برای همیشه مرده است و دیگر نمی‌توان انتظار یک بازگشت شکوهمندانه برای رزیدنت اویل داشت.

اما زمانی که بازی منتشر شد، همه متوجه شدند که در اشتباه محض بودند و کپکام به خوبی می‌دانست که چگونه همه طرفدارهای این سری را سورپرایز کند. بازی آن ریتم سریع و اکشن خود را از دست داده بود و جایش را به معماهای سخت‌تر و البته المان‌های مخفی‌کاری و اکشن‌های دکمه‌زنی داده بود. تا حد زیادی، این بازی ما را به یاد عنوان‌های قدیمی این فرنچایز می‌انداخت اما از دیدگاه دیگر، این بازی کاملا یک برداشت جدید از فرنچایز بود. شخصیت جدید بازی به نام ایتان، با این که در اوایل بازی کمی خشک ظاهر می‌شود اما به مرور زمان دچار تحول شخصیتی می‌شود و می‌توانید توسعه فوق‌العاده خط داستانی کاراکتر او را ببینید.

باس‌فایت‌های جذاب بازی Resident Evil 7 به همراه جلوه‌های بصری خارق‌العاده که به لطف موتور بازی‌سازی RE Engine ممکن شده بود، باعث شد تا امیدها بار دیگر به سمت این فرنچایز بازگردد. با این که رزیدنت اویل ۶ پر از کاراکترهای آشنا و دوست‌داشتنی بود، اما متاسفانه گیمپلی و داستان به اندازه‌ای جذاب نبود که طرفدارهای سرسخت سری را به خود مجذوب کند. قسمت هفتم به اندازه‌ای موفق بود که کپکام تصمیم گرفت تا قسمت هشتم این فرنچایز هم درست مثل قسمت هفتم با زاویه دید اول شخص منتشر کند.

Little Nightmares

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

بازی‌های ترسناکی که در ابتدا شبیه بازی‌های ترسناک نیستند، یکی از سبک‌های مورد علاقه من در بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر است. این بازی‌ها همیشه یک المان سورپرایز برای شما دارند که می‌توانند در هر لحظه‌ای شما را هیجان‌زده کنند. یکی از بهترین نمونه از این دسته بازی‌ها، بازی Little Nightmares است که بعد از انتشارش، توانست الهام‌بخش خیلی از بازی‌های ترسناک شود که البته کپی‌برداری موفق از این بازی را به ندرت دیده‌ایم.

در این گزینه، فرقی ندارد که قسمت اول را تجربه می‌کنید یا قسمت دوم؛ هر دو بازی جذابیت خاص خودش را دارد و توصیه می‌کنیم که در صورت امکان، هر دو قسمت این فرنچایز را تجربه کنید. با این که گیمپلی هر دو بازی شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند، اما از لحاظ روایت و اتمسفری که بازی‌‌ها ارائه می‌دهند، تفاوت‌های زیادی وجود دارد که هر دو بازی را برای تجربه ارزشمند می‌کند. البته تفاوت میان دو بازی شاید برای بعضی‌ها اختلاف به وجود آورد و ممکن است تنها از یکی از عنوان‌ها خوشتان بیاید.

داستان این بازی از ابتدا تا انتها، یک نامفهومی و ابهام خاصی را به میان می‌آورد. اما از همان ابتدا شما می‌توانید اتمسفر ترسناک این بازی را احساس کنید که به راحتی شما را درگیر خود خواهد کرد. شما در بازی کنترل یک کودک را برعهده دارید که در یک دنیای کاملا سورئال،‌ باید از پس خطرهای آن عبور کنید. البته هر چقدر که از پس این خطرها عبور می‌کنید، تغییری در شخصیت شما و این کودک ایجاد می‌شود که پیچیدگی داستان را بیشتر از گذشته می‌کند.

المان‌های مخفی‌کاری و پلتفرمینگ مهم‌ترین المان‌های گیمپلی این بازی محسوب می‌شوند؛ البته باید توجه داشته باشید که معماهای این بازی هم بسیار جذاب هستند و نمونه آن را در بازی‌های بسیار کمی دیده‌اید. بازی به صورت دوبعدی اجرا می‌شود که در ابتدا شاید کمی غیرعادی به نظر برسد و با خود فکر کنید که ماهیت دو بعدی بازی از ترس موجود در بازی می‌کاهد؛ اما اگر یک شانس به این بازی بدهید، حتما از تجربه آن لذت می‌برید.

Layers of Fear

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

اگر به دنبال بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر هستید که ترس را در همه المان‌های بازی مثل گیمپلی یا داستان امتحان کنید، شک نکنید که بازی Layers of Fear می‌تواند همان بازی باشد که دنبال آن هستید. این عنوان یکی از بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر و دیگر کنسول‌ها است که توسط استودیوی Bloober Team ساخته شده است. این استودیو طی فعالیتش بازی‌های ترسناک بسیار خوبی ساخته است که از مهم‌ترین این بازی‌ها، می‌توان به The Medium اشاره کرد.

داستان این بازی راجع به یک نقاش است که در تلاش برای کامل کردن آخرین نقاشی و به نوعی شاهکار نهایی خود است. در طول باید سرنخ‌هایی را دنبال کنید که به یاد او بیاورید که ایده نهایی او برای نقاشی دقیقا چه چیزی بود. اما به مرور، متوجه می‌شوید که این نقاش مشکلات ذهنی دارد و همین مشکلات ذهنی باعث می‌شود تا تصویرهای ترسناکی را در طول بازی ببینید. شاید در ابتدای بازی احساس کنید که تصویرهایی که می‌بینید چندان ترسناک نیستند، اما هر چقدر به سمت جلو در بازی حرکت می‌کنید،‌ متوجه می‌کنید که ترس بازی جلوه بهتر و واقعی‌تری به خود می‌گیرید.

بیشتر المان‌های این بازی به حل کردن معماهای داخل بازی منتهی می‌شود؛ حتی این معماها به اندازه‌ای مهم هستند که تمام المان‌های دیگر بازی را تحت شعاع خود قرار می‌دهند. اما کیفیت طراحی این معماها به اندازه‌ای بالا است که قطعا مشابه آن را در هیچ بازی ترسناک دیگری تجربه نکرده‌اید. این معماها بیشتر مربوط به نقاشی‌های قدیمی این نقاش هستند و با حل کردن آن‌ها، می‌توانید بخش‌هایی از حافظه و خاطرات او را مشاهده کنید که شما را به حقیقت اصلی بازی نزدیک‌تر می‌کند.

در طول بازی،‌ یک نامه ناقص در اختیار دارید و با حل کردن این معماها، متوجه می‌شوید که این نامه ناقص در حال کامل شدن است که در این لحظات، یکی از زیبایی‌های این بازی یعنی جلوه‌های بصری نظر شما را به خود جلب می‌کند و تا آخرین دقیقه از بازی، این جذابیت در جلوه بصری، شما را به صندلی خود میخکوب می‌کند. اگر به دنبال تجربه بازی کاملا متفاوتی در سبک ترس هستید،‌ توصیه می‌کنم که حتما یک بار Layers of Fear را تجربه کنید. اگر از تجربه این بازی لذت بردید، می‌توانید قسمت دوم این بازی را تجربه کنید که البته کمی از قسمت اول ضعیف‌تر است اما باز هم المان‌های ریشه‌ای این بازی را خوب حفظ کرده.

Phasmophobia

بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر

این بازی یک تفاوت بزرگ با تمام بازی‌‌‌های موجود در این لیست دارد و این تفاوت آن است که شما می‌توانید این عنوان را با دوستانتان تجربه کنید. بله این بازی از قابلیت بازی چندنفره پشتیبانی می‌کند که از همان ابتدا و زمانی که در حالت Early Access قرار گرفت، توانست طرفدارهای زیادی را برای خود دست و پا کند.

تا جایی که برای مدت زمان زیادی، استریم‌های پلتفرم توییچ مربوط به بازی Phasmophobia شده بود و استریم‌های بزرگ با یکدیگر به سمت این بازی رفتند و رقم‌های View زیادی را در این میان جابه‌جا کردند. البته این در حالی است که این بازی به صورت کامل منتشر نشده و هنوز در حالت Early Access قرار دارد و مشخص نیست که چه زمانی می‌توانیم به صورت کامل این بازی را تجربه کنیم. اما حتی این بازی در حالت ناقص هم جذابیت زیادی برای ارائه دارد.

گیمپلی این بازی بر اساس قرار گرفتن مکان‌های ترسناک است. شما باید به همراه همراهان خود در بازی به مکان‌های خوفناکی بروید و در آن‌جا ماموریت‌ها و رویدادهایی که بازی برایتان مشخص کرده است را انجام بدهید. البته این موضوع بستگی به خودتان دارید که دوست دارید چه مدل از گیمپلی این بازی را تجربه کنید. اما خوشبختانه همه المان‌های بازی جذابیت مختص به خود را دارند که قطعا از تجربه آن لذت خواهید برد.

در نهایت توجه کنید که این بازی را می‌توانید به همراه غریبه‌ها به صورت آنلاین بازی کنید اما بهترین حالت تجربه این بازی در حالتی است که به همراه دوستان خودتان به پارتی‌های آنلاین بازی متصل شوید و شروع به جن‌گیری و مقابله با موجودات ترسناک کنید.

سوالات متداول

بازی ترسناک کامپیوتر برای چه سنی مناسب است؟

عموما بازی های ترسناک به دلیل خشونت بالایی که دارند، برای افراد بالای 18 سال توصیه می شود.

آیا بازی های ترسناک را می توان بصورت آنلاین بازی کرد؟

بله به تازگی شرکت های سازنده بازی، به سمت آنلاین و چند نفره کردن بازی های ترسناک رفته اند که می تواند هیجان بیشتری به مخاطب القا کند

10 تا از بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر 2023

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *