راهنمای خرید لپ تاپ استوک
راهنمای خرید لپ تاپ استوک

در گذشته، لپ‌تاپ‌ها یک کالای لوکس به شمار می‌آمدند زیرا اکثر مردم تمایل بیشتری به خرید کامپیوتر به جای لپ تاپ داشتند. با این حال، با توجه به امکانات و ویژگی‌های لپ تاپ‌های جدید، آن ها جای کامپیوترها را در محل کار و حتی خانه گرفتند اما در حال حاضر لپ تاپ‌های نو بسیار گران هستند.

از طرفی، همانطور که می‌دانید، تمامی اقشار جامعه، توان خرید یک لپ تاپ نو را ندارند. با توجه به افزایش تورم و بی ثباتی اقتصادی در کشور، اکنون بسیاری از کاربران به دنبال خرید لپ تاپ استوک هستند، زیرا برای آنها مقرون به صرفه است. ما در ادامه این راهنما، شما را با نکات خرید لپ تاپ دست دوم آشنا می‌کنیم. با سایت دانلود همراه باشید.

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم

امروزه در بازار می‌توان لپ‌تاپ‌های دست دوم از برندهای برتر مانند HP، Dell و Lenovo را با قیمت‌های مناسب پیدا کرد. مک بوک ایر و مک بوک پرو اپل نیز در بازار خرید لپ تاپ‎های استوک در دسترس هستند. چه یک لپ تاپ برای گیم و بازی یا حتی برای نیازهای سطح بالاتر بخواهید، می‌توانید به دنبال بهترین مارک لپ تاپ دست دوم باشید. برخی از معروف‌ترین برندهای عرضه کننده لپ تاپ استوک عبارتند از:

لپ تاپ دست دوم برند Apple

MacBook Pro، MacBook و MacBook Air مدل‌های شاخص اپل هستند. بسیاری از مدل‌های این برند لپ تاپ لمسی هستند و می‌توانند تا 10 ساعت بی وقفه کار کنند. MacBook با پردازنده‌های نسل هفتم Intel Core® m3، i5 و i7 جدید و حافظه‌های SSD سریع‌تر، عملکرد چشم‌گیری ارائه می‌دهد.

لپ تاپ دست دوم برند HP

لپ‌تاپ‌ها و نت‌بوک‌های استوک HP برای هر نوع کاربری مناسب هستند. لپ تاپ‌های HP، نمایشگرها، بلندگوها و پردازنده‌های باکیفیتی دارند و برای کار‌های معمول و استفاده روزانه مناسب هستند. مدل‌های سریع‌تر و گران‌تر برند HP نیز مورد علاقه گیمرها هستند.

بنابراین، در میان سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های استوک HP، می‌توانید واحدهای ذخیره‌سازی SDD یا HDD، اندازه‌های مختلف نمایشگر، پورت‌ها، پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و سایر ویژگی‌های متناسب با نیاز خود را بیابید.

لپ تاپ دست دوم برند Dell

Dell، لپ تاپ‌های استوک مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهد که برای برآورده کردن نیازهای کاربران بسیار مناسب هستند.

لپ تاپ دست دوم برند Lenovo

همانطور که می‌دانید لپ تاپ‌ها، دروازه شما به دنیای اینترنت هستند. لنوو مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های استوک مناسب را برای کاربران عادی، افراد حرفه‌ای یا گیمرها ارائه می‌دهد. لپ تاپ‌های استوک این برند، بسیار سبک بوده و برای افرادی که همیشه در حال جنب و جوش و فعالیت هستند، گزینه ایده آلی به حساب می‌آیند.

لپ‌تاپ‌های استوک گیمینگ لنوو برای راحتی گیمرها بسیار مناسب هستند زیرا آن‌ها می‌توانند در هر زمانی بازی خود را انجام می‌دهند. به طور مثال، مدل Lenovo’s Legion از پردازنده‌های نسل هفتم Intel® Core™ و گرافیک مجزای NVIDIA GTX 1060 پشتیبانی می‌کند. این قدرت زیاد حتی می‌تواند به شما این شانس را بدهد که بازی VR را تجربه کنید. همچنین می‌توانید خرید لپ تاپ استوک لذت بخشی را همراه با قیمت مناسب از این برند داشته باشید.

لپ تاپ استوک برند Acer

ایسر یکی از پرفروش‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ در جهان است که لپ تاپ‌های استوک از مدل‌های مختلفی را عرضه می‌کند. در واقع با خرید لپ تاپ استوک برند ایسر، تجربه به یاد ماندنی از لپ‌تاپ استوک و بهترین ویژگی‌های یک لپ تاپ ایده آل را با قیمت‌های مقرون به صرفه خواهید داشت.

سری Aspire، محبوب‌ترین نوع این برند، طیف متنوعی از لپ‌تاپ‌ها را ارائه می‌کند که عملکرد، گرافیک و ابزارهای ارتباطی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا سرگرمی‌های بیشتری را تجربه کنید، کارهای محاسباتی را با دقت انجام دهید و با سراسر جهان در ارتباط باشید.

لپ تاپ دست دوم Samsung

لپ تاپ‌ها و نت بوک‌های استوک سامسونگ بسیار قدرتمند هستند و برای کار و بازی به عنوان گزینه اول خرید لپ تاپ استوک معرفی می‌شوند. یکی از مدل‌های پرطرفدار این برند، نوت بوک 9 سامسونگ، پر قدرت است. با پردازنده فوق سریع Intel® Core™ i7 می‌توانید امکانات پیشرفته‌ای را ببینید.

خرید لپ تاپ استوک MSI

لپ تاپ‌های استوک MSI برای گیمرها بسیار ایده آل هستند. در واقع باید گفت که سری نوت بوک G این برند با اجزای پیشرفته ساخته شده است که بهترین فناوری بازی را ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ‌ها عملکرد بالایی را برای علاقه‌مندان به بازی به ارمغان می‌آورند. لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌های استوک MSI با درایوهای نوری، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه برای بازی‌های آخر شب، پردازنده نسل هفتم اینتل دارای ویژگی‌های زیادی هستند.

لپ تاپ‌های استوک ASUS

فناوری پیشرفته و طراحی فوق‌مدرن لپ‌تاپ‌های ASUS، باعث محبوبیت خاص این برند در میان کاربران شده است. جدیدترین مدل‌های مناسب برند Asus دارای نمایشگرهای 4K، پردازنده‌های نسل هفتم Intel Core و 16 گیگابایت رم هستند. برای برند ایسوس، مسائل امنیتی اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل، برخی از جدیدترین مدل‌های استوک و نو این برند، با اثر انگشت ارائه می‌شوند تا از رایانه و اطلاعات شما محافظت کنند.

قیمت خرید لپ تاپ استوک

قیمت خرید لپ‌تاپ استوک با توجه به عوامل مختلف از جمله پردازنده، رم، ظرفیت ذخیره‌سازی، پردازنده گرافیکی و مهم‌تر از همه کیفیت برند، متفاوت است. برای صرفه جویی در زمان، باید گزینه‌های خرید لپ تاپ استوک خود را با توجه به نیازها و بودجه خود محدود کنید. نیازهای خود را تجزیه و تحلیل کرده و سپس تصمیم بگیرید که چقدر پول می‌خواهید برای خرید لپ تاپ دست دوم خرج کنید، زیرا به شما در تصمیم گیری صحیح کمک می‌کند.

آیا خرید لپ تاپ استوک خوب است؟

امروزه، تقاضا برای خرید ابزارها و دستگاه‌هایی با تکنولوژی بالا در کشور افزایش یافته است. با توجه به رونق فناوری اطلاعات، بسیاری از متخصصان به تجهیزات کاربردی نیاز دارند تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. امروزه حتی دانشجویان در سراسر مناطق کشور شروع به کسب درآمد کرده‌اند. برای این منظور آنها به یک لپ تاپ نیاز دارند، اما خرید یک لپ تاپ جدید برای همه امکان پذیر نیست. بنابراین تقاضا برای خرید لپ تاپ دست دوم بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

تصور کنید که اگر نسل جوان به لپ‌تاپ‌هایی با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند، می‌توانند فرصت‌های شغلی و یادگیری زیادی را به دست آورند. همچنین به بهبود اقتصاد کشور کمک می‌کنند. از طرفی، امروزه آموزش از راه دور نیز به یکی از رایج ترین راه‌های آموزشی تبدیل شده است. در واقع باید گفت که برای آموزش آنلاین، دانش آموزان به لپ تاپ نیاز دارند تا تحصیلات خود را در هر منطقه‌ای که زندگی کنند، ادامه دهند. با این وجود، اکثر دانش آموزان بودجه‌ای برای خرید یک لپ تاپ جدید ندارند، بنابراین خرید لپ تاپ دست دوم ارزان بهترین گزینه برای آنها می‌شود.

لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه؟

با توجه به اینکه در مهلت تست لپ تاپ دست دوم می‌توانید خوب بودن یا نبودن آن را تعیین کنید، خیالتان راحت باشد.
دانلود نرم افزار تست عملکرد سخت افزار Geekbench – (مناسب برای ویندوز و مک)

از کجا لپ تاپ استوک بخریم؟

شما می‌توانید یک لپ تاپ استوک خوب را با ضمانت از یک فروشگاه معتبر در سطح شهر یا در اینترنت بخرید. این مراکز به طور معمول، 3 تا 90 روز گارانتی بر روی محصولات خود، ارائه می‌دهند. در عین حال، فروشندگان این نوع فروشگاه‌ها، عمدتاً متخصصان کامپیوتر هستند که می‌توانند اطلاعات جامعی در مورد پارامترهای فنی مدل انتخاب شده ارائه دهند.

مشکلات لپ تاپ استوک چیست؟

قبل از خرید لپ تاپ دست دوم، اول از همه، لازم است لپ تاپ را از نظر عدم وجود یا وجود تراشه بررسی کنید. اگر چنین نقصی پیدا شود، نشان می‌دهد که دستگاه افتاده یا در معرض ضربه قرار گرفته است. بنابراین، بهتر بوده از خرید لپ تاپ استوک با این نوع مشکل خودداری کنید، زیرا با گذشت زمان، غیر منتظره‌ترین مشکلات ممکن است در حین کار ظاهر شود. از طرفی، خراش روی کلیدها و در ناحیه تاچ پد نشانگر استفاده شدید از صفحه کلید است.

همچنین، بدنه لپ تاپ استوک شما نباید لرزش داشته باشد. اگر این “علائم” وجود داشته باشد، ممکن است خود لولاهای لپ تاپ دارای مشکلاتی باشند. از طرفی، صفحه کلید اگر سالم باشد، نشان دهنده این بوده که از لپ تاپ، به طور کم استفاده شده است. همین مورد را می‌توان در مورد مانیتور نیز گفت. نباید هیچ نقطه یا پیکسل خاموشی داشته و ماتریس باید به اندازه کافی روشن باشد.

تجربه خرید لپ تاپ استوک

با توجه به هزینه بالای محصولات جدید در بازار فناوری اطلاعات، لپ تاپ دست دوم برای بسیاری از کاربران انتخاب ایده آلی است. چنین مدل‌هایی عملکرد و امکانات کافی برای رقابت با محصولات جدید را دارند و قیمت آنها بسیار کم تر از لپ تاپ‌های نو است. با توجه به افزایش تقاضای خرید لپ تاپ استوک و طبق آمار می‌توان گفت که اکثر افرادی که لپ تاپ استوک را انتخاب کرده‌اند از خرید خود راضی هستند.

این افراد راضی معمولا قبل از خرید لپ تاپ دست دوم تمام ویژگی‌ها و امکانات انواع لپ تاپ‌های استوک را بررسی کرده و با آگاهی کامل اقدام به خرید می‌کنند تا تجربه‌ای عالی از خرید لپ تاپ دست دوم داشته باشند. در واقع باید گفت که لپ تاپ استوک برای حضور در کلاس‌های آنلاین، کار در خانه و انجام سرگرمی مانند بازی کردن عالی هستند.

در یک جمله می‌توان گفت که بدون صرف هزینه زیادی برای خرید یک لپ تاپ جدید، می‌توان لپ تاپ‌های استوک که کارایی و امکانات مشابه لپ تاپ نو را دارند، خریداری کرد. پس، لپ تاپ‌های استوک موجود در بهترین سایت خرید لپ تاپ استوک را مشاهده و جذاب‌ترین آنها را انتخاب کنید.

بهترین سایت خرید لپ تاپ استوک

لپ‌تاپ‌های استوک موجود در بهترین سایت‌های خرید لپ تاپ استوک که با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، با ضمانت معتبر ارائه می‌شوند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که لپ تاپ استوک شما سال‌ها بدون مشکل کار خواهد کرد. معمولا طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌های استوک از برندهای برتر در این سایت‌ها ارائه می‌شوند و شما انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. این لپ تاپ‌های استوک همچنین برای کسانی که به دنبال خرید تعداد زیادی لپ تاپ برای اداره یا محل کار هستند، مناسب می‌باشند.

در خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

تصمیم برای خرید لپ تاپ استوک مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی افراد بگذارد. اگر یک لپ تاپی دارید که کارایی مناسبی ندارد، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که کارهای روزانه خود را به درستی انجام دهید و به اهداف خود برسید؟ بسیاری از کاربران هنگام خرید لپ تاپ استوک برای اولین بار، دچار سردرگمی می‌شوند. به همین دلیل در ادامه خواهیم گفت که در خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم.

لپ تاپ استوک

پردازنده

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید لپ تاپی با پردازنده ‌سریع است تا بتوانید وظایف خود را انجام دهید. اگر گیمر هستید یا از نرم افزارها و ابزارهای سنگین استفاده می‌کنید، پس به فکر خرید سیستمی با سرعت پردازنده بالاتر باشید. برندهای برتری که لپ تاپی با پردازنده بالا را ارائه می‌دهند، اینتل و AMD هستند. به خصوص، اینتل سال‌هاست که بر بازار حکومت می‌کند.

نمایشگر

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید به آن توجه کنید، صفحه نمایشگر لپ تاپ است که در کامپیوترهای پرتابل و رومیزی اهمیت زیادی دارد. در واقع، شما به یک نمایشگر با دید خوب نیاز دارید تا کمک کند روی کارهایتان تمرکز کنید. از طرفی، طراحان گرافیک و گیمرها برای رسیدن به نتایج بهتر به نمایشگرهای بزرگتری نیاز دارند.

رم

رم با حجم زیاد می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد لپ تاپ شما ایجاد کند. در واقع رم مناسب می‌تواند کمک کند تا چندین کار را همزمان انجام دهید.

عمر باتری

مهم‌ترین جنبه هر لپ تاپ، عمر باتری است. آیا دوست دارید بارها، لپ تاپ استوک خود را به پریز برق وصل کنید؟ اگر پاسخ شما منفی است، یک لپ تاپ دست دوم ارزان و با امکانات مناسب پیدا کنید که باتری آن حداقل 1 تا 2 ساعت دوام بیاورد. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که این موضوع به وضعیت باتری و کیفیت برند نیز بستگی دارد.

سوالات متداول

آیا می توان به لپ تاپ استوک اعتماد کرد؟

اگر به مواردی که در این مقاله اشاره شده عمل کنید، لپ تاپ استوک یکی از بهترین گزینه ها برای خرید است

بهترین برند لپ تاپ استوک چیست؟

در هنگام خرید لپ تپا استوک به برند زیاد دقت نکنید و بیشتر به قدرت لپ تاپ مدت زمان استفاده و سایر مواردی که در این مقاله گفته شده دقت کنید

در خرید لپ تاپ استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *