بازی کردن به همراه دوستان و تجربه کردن یک اوقات ناب در دنیای بازی‌های ویدیویی در گذشته فقط برای پی‌سی‌گیمرها ممکن بود. اما در این روزها، لازم نیست که یک سیستم گران‌قیمت داشته باشید تا بتوانید به تجربه این بازی‌های جذاب بپردازید و تنها با داشتن یک گوشی هوشمند اندرویدی، می‌توانید به تجربه بهترین بازی های چندنفره اندرویدی بپردازید.

البته در گذشته کیفیت بازی‌های آنلاین و چندنفره اندرویدی به اندازه‌‌ای نبود که بتوان مدت زمان زیادی را در آن سپری کرد اما هر چقدر که به سمت جلو در فناوری بازی‌های گوشی‌های هوشمند حرکت کردیم، به چشم پیشرفت این صنعت را دیدیم که چگونه بازی‌‌های اندرویدی اوج گرفتند و امروز شمار زیادی از گیمرها و پلیرها، مربوط به گوشی‌های هوشمند هستند.

در این لیست، قصد داریم که سراغ معرفی بهترین بازی چندنفره اندروید برویم؛ پس تا آخر این مقاله همراه با مجله دانلود فارسی باشید.

Among Us

بازی چندنفره اندروید
بازی چندنفره اندروید

اگر شما هم پلیر بازی‌های اندرویدی باشید، حتما یک بار نام بازی Among Us را شنیده‌اید. بازی که در زمان همه‌گیری کروناویروس به شهرت زیادی رسید. بازی که توانست رکورد دانلود‌ بازی‌های اندرویدی را یکی پس از دیگری جابه‌جا کند و حتی تا امروز هم پلیرها زیادی هستند که در این بازی مشغول تجربه یک سناریو عجیب و جنایی هستند.

این بازی در حقیقت یک بازسازی از بازی معروف «مافیا» است که البته در ایران آن را مافیا می‌نامند. همان بازی معروف که پلیرها در دو دسته مافیا و شهروند قرار می‌گیرند و هر دو تیم باید با رای‌‌گیری و انجام دادن قدرت‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده، جان سالم به در ببرند و هر تیمی که در نهایت باقی بماند، برنده بازی خواهد بود.

اما در این بازی همه‌چیز به شکل واقعی‌تری اتفاق می‌افتد و در بین تمام خدمه‌ یک سفینه فضایی، یک یا چند قاتل وجود دارد که اعضای معمولی کشتی باید سعی کنند تا با دنبال کردن سرنخ‌ها و البته پیدا کردن جنازه‌هایی که این قاتل‌ها از خود به جای می‌گذارند، تیم قاتل را پیدا کرده و آن‌ها را از سفینه بیرون بیندازند.

Minecraft

بازی چندنفره اندروید

اگر خیال می‌کنید که پرفروش‌ترین بازی تاریخ نسخه اندرویدی ندارد، کاملا در اشتباه هستید. به این که بازی Minecraft در ابتدا برای رایانه‌های شخصی منتشر شد،‌ اما با بیشتر شدن روزافزون پلیرهای بازی‌ّای گوشی‌ّای هوشمند، استودیوی Mojang هم تصمیم گرفت که سوار قطار سریع‌السیر این وضعیت شود و بازی ماینکرفت را برای اندروید منتشر کند تا بتواند سیل عظیمی از پلیرهای دیگر را به سمت این بازی هدایت کند.

استودیوی موهانگ در انجام این کار موفق شد و با این که بعضی از قابلیت‌های نسخه پی سی روی نسخه اندرویدی در دسترس نبود، اما ایده بازی ماینکرفت به اندازه‌ای جذاب بود که همین ویژگی‌های نصف و نیم هم بتوانند این عنوان را به یکی از پرفروش‌ترین عنوان‌های اندرویدی بدل کند.

در این بازی، شما در یک دنیای وسیعی قرار می‌گیرید که می‌توانید با منابعی که در این دنیا در اختیار شما قرار داده می‌شود، دنیای خود را بسازید. البته می‌توانید با دوستان دیگر خود هم یک دنیای مشترک بسازید و با یکدیگر در این دنیای بزرگ، دست به هر کای که دوست دارید، بزنید. به همین خاطر است که ماینکرفت یکی از بهترین بازی چندنفره اندرویدی است.

Clash Royale

بازی چندنفره اندروید

زمانی که بازی کلش آو کلنز منتشر شد، انقلابی برای صنعت بازی‌های گوشی‌های هوشمند شد. این بازی توانست یوزرهای بسیار زیادی را برای بازی‌‌های هوشمند بیاورد و توسعه‌دهندگان بازی‌ها به این نتیجه رسیدند که می‌توانند به مارکت بازی‌های گوشی‌های هوشمند به یک بازار درآمدزا نگاه کنند.

کلش آو کلنز چند سال پیاپی جز پردانلودترین بازی‌ها بود و سازندگان این بازی یعنی استودیوی SuperCell، تصمیم گرفت که یک عنوان در دنیای کلش آو کلنز اما با سبکی متفاوت را ارائه بدهد و بدین شکل بود که بازی Clash Royale خلق شد که ترکیبی از بازی کارتی و البته دفاع از قلعه محسوب می‌شود.

کارکترهای آشنای بازی کلش آو کلنز در این بازی در قالب کارت‌های مختلف حضور دارند که با استفاده از کارت‌ها، می‌توانید آن‌ها را در طول بازی احضار کنید. بعضی از این کارت‌ها را باید در راه دفاع از قلعه خودتان خرج کنید و بقیه را باید برای فرستادن به نبرد و نابود کردن قلعه‌های دشمن خرج کنید.

Genshin Impact

بازی چندنفره اندروید

یکی دیگر از بازی‌های محبوب و معروفی که احتمالا تا امروز نام آن را زیاد شنیده‌اید، عنوان Genshin Impact است که توانست در بین بازی‌های موبایلی طوفان بزرگی به پا کند. بازی که به راحتی توانست در سال اول انتشارش، پلیرهای زیادی را به سمت خودش جذب کند که این جذب مخاطب را مدیون گیمپلی پیچیده و جذابش است.

با این که بازی Genshin Impact یک بازی موبایلی است، اما گیمپلی آن بسیار نزدیک با بازی‌های بزرگ برای پلتفرم‌های بزرگ‌تر مثل رایانه‌های شخصی است؛ البته باید ذکر کرد که این بازی برای PC هم منتشر شده است که تصمیم استراتژیک بسیار خوبی از سمت سازندگان این بازی بود.

در این بازی شما کنترل یکی از ۴ کاراکتر بازی را در اختیار خواهید داشت و باید به انجام ماموریت‌های مختلف بپردازید؛ نکته قابل توجه گیمپلی این است که شما می‌توانید در هر زمانی که دوست داشتید، کاراکتر قابل کنترل خود را تعویض کنید که این موضوع باعث می‌شود که گیمپلی بازی تا حد زیادی غیرتکراری باشد.

Call of Duty: Mobile

بازی چندنفره اندروید

شهرت فرنچایز کال آو دیوتی به اندازه‌ای زبانزد است که مهم نیست اگر پلیر بازی‌های AAA باشید یا پلیر بازی‌های موبایلی؛ این بازی در هر دو عرصه به خوبی درخشیده است و اگر دوست دارید که یک شوتر اول شخص هیجان‌انگیز تجربه کنید، می‌توانید حتی در بیرون از خانه و روی گوشی هوشمندتان مشغول تجربه آن شوید.

این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و با این که در آن زمان بازی‌هایی مثل Fortnie و PUBG Mobile گیمپلی بتل رویال بسیار خوبی را ارائه داده بودند، اما بازی Call of Duty Mobile به شکل متفاوتی عمل کرد و به جز بخش بتل رویال، مودهای کلاسیک و قدیمی مثل Team Deathmatch و Capture the Flag را به این بازی اضافه کرد و به همین دلیل توانست پلیرهای سبک‌های مختلف را به این بازی بکشاند.

از طرفی دیگر، با پشتیبانی مناسب از این بازی و اضافه کردن مودهای دیگر در ادامه مسیر این بازی مثل مود زامبی، پلیرهای این بازی بیشتر از گذشته شدند و تداخل ادامه پشتیبانی این بازی به همراه انتشار قسمت‌های جدید بازی‌های اصلی این فرنچایز روی پلتفرم‌های بزرگ‌تر، باعث شد تا محتوای بسیار جذابی از این بازی در طول زمان منتشر شود.

Arena of Valor

بازی چندنفره اندروید

اگر شما یکی از طرفدارهای بازی Dota 2 هستید و قصد دارید که یک عنوان موبایلی با محوری گیمپلی بازی دوتا ۲ بازی کنید، می‌توانید به سراغ بازی Arena of Valor بروید که یک تجربه کاملا جذاب از سبک MOBA محسوب می‌شود و با المان‌هایی که گیمپلی این بازی ارائه می‌دهد، می‌توانید تا ساعت‌ها خودتان را مشغول کنید.

این بازی را می‌توان یک مثال دقیق دانست که چگونه آینده بازی‌های موبایلی روشن‌تر از همیشه است و چگونه توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند مرز بین بازی‌های موبایلی و بازی‌های بزرگ را از میان بردارند و تجربه‌هایی مشابه با کنسول‌های ایکس باکس، پلی‌استیشن و حتی پلتفرم عظیم‌تری مثل رایانه شخصی بسازند.

در این بازی، باید سعی کنید که بیس و موقعیت خود را در نقشه بازی حفظ کنید و در عین حال، تیم خود را برای حمله به تیم مقابل آماده کنید تا بتوانید بیس و موقعیت آن‌ها را از نقشه نابود کنید. در طول گیمپلی، با به دست آوردن سکه و امتیاز تجربه، می‌توانید آیتم‌هایی که در ابتدای بازی برای خود انتخاب کردید را قدرتمند کنید تا بتوانید از دشمنان خود پیشی بگیرید.

Fortnite

بازی چندنفره اندروید

تقریبا قابل حدس بود که در این لیست، نامی از بازی Fortnite ببریم. این بازی از زمان انتشارش تا به امروز موفق شده است که پلیرهای زیادی را درگیر و مجذوب خود کند. توسعه‌دهندگان این بازی بعد از آن‌ که توانستند محبوبیت و موفقیت زیادی را بعد از انتشار نسخه رایانه شخصی و کنسولی این بازی رقم بزنند، بالاخره تصمیم گرفتند که این عنوان بتل رویالی را به گوشی‌های هوشمند هم بیاورند.

این بازی تفاوت چندانی با نسخه رایانه شخصی‌اش ندارد؛ البته باید در نظر داشته باشید، با توجه به تمام محدودیتی که گوشی‌های هوشمند در مقایسه با کنسول‌های بازی یا کامپیوتر دارند، نقشه نسخه موبایلی کوچک‌تر از نسخه‌های بزرگ این بازی است. اما سازندگان با اضافه کردن آیتم‌های مختلف و اسلحه‌، سعی کرده‌اند که محدودیت‌های موجود را تا حد زیادی جبران کنند.

شما می‌توانید به همراه دوستانتان، این بازی را به صورت تیمی هم انجام بدهید که یکی از محبوب‌ترین مودهای این بازی هم محسوب می‌شود. اگر دوست داشته باشید تا به صورت انفرادی این بازی را تجربه کنید هم، این بازی باز هم مناسب شما است و در بازی‌های بتل رویالی، فورتنایت یک صاحب سبک محسوب می‌شود.

Gwent

بازی چندنفره اندروید

اگر چند سال پیش بود، شاید به جای این که بازی Gwent را قرار دهیم، از نام Hearthstone استفاده می‌کردیم. اما از زمانی که بازی کارتی Gwent منتشر شده، تا به امروز به‌روزرسانی‌های زیادی برای آن منتشر شده که این بازی را در جایگاه یکی از بهترین بازی چندنفره اندروید قرار می‌دهد.

این بازی برای اولین بار به عنوان یک مینی‌گیم در بازی The Witcher 3: Wild Hunt قرار داشت و با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این بازی شده بود، سازندگان این بازی یعنی استودیوی CD Projekt Red تصمیم گرفتند که یک بازی مستقل بر اساس مینی‌گیم کارتی موجود در این بازی بسازند.

در این بازی، شما باید با کارت‌هایی که در اختیار دارید، در مقابل حریف خود بایستید و او را شکست بدهید. با بازی کردن برای مدت زیاد، می‌توانید کارت‌های قدرتمند بیشتری پیدا کنید و با داشتن قدرت بیشتر، مشخصا رقیب‌های قدرتمندتری مقابل شما قرار می‌گیرند و باید با استراتژی که برای مبارزه با دیگران می‌چینید، پیروز مبارزه شوید.

Sky: Children of Light

بازی چندنفره اندروید

در بین تمام بازی‌هایی که در این لیست قرار داده‌ایم، شاید تنها بازی که بتواند معنای واقعی ماجراجوی را به شما منتقل کند، بازی Sky: Children of Light است که در آن می‌توانید یک فرد کاملا غریبه را در دنیای آنلاین بازی پیدا کنید و به ماجراجویی هیجان‌انگیزی با این فرد بروید.

این بازی توسط سازندگان بازی Journey ساخته شده است که اگر این عنوان را بازی کرده باشید، به خوبی می‌دانید که این بازی هم کاملا راجع به ماجراجویی است و ماجراجویی این بازی به حدی بود که توانست جایزه بهترین بازی سال ادونچر را متعلق به خود کند. حالا Sky: Children of Light تجربه مشابهی را در گوشی‌های هوشمند آورده است. البته تجربه Sky: Children of Light بسیار تعاملی‌تر از تجربه بازی کردن Journey است که البته خودتان حین تجربه بازی متوجه این موضوع خواهید شد.

زمانی که بازی را آغاز می‌کنید، جلوه‌های بصری بازی و دنیاسازی آن کاملا شما را مجذوب خود خواهد کرد. از طرفی، گیمپلی بازی هم درگیرکننده است و پازل‌هایی که در طول بازی جلوی شما قرار می‌گیرند، از جنس کاملا جدیدی هستند و نمونه آن را در دیگر بازی‌های ویدیویی ندیده‌اید که ارزش تجربه این بازی که یکی از بهترین بازی چندنفره اندروید است را دوچندان می‌کند.

Brawlhalla

بازی چندنفره اندروید

در لیست بهترین بازی چندنفره اندروید، سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم از سبک‌های مختلف استفاده کنیم اما جای یک بازی در سبک مبارزه‌ای و فایتینگ خالی بود. اما بازی Brawlhalla از راه رسیده است تا بتواند خلا یک بازی مبارزه‌ای جذاب را در غیاب نام‌های بزرگ این سبک مثل مورتال کامبت یا تکن پر کند.

این بازی تنها در سبک مبارزه‌ای نیست و المان‌های پلتفرمر هم در آن قرار داده شده است؛ یعنی در حالی که با دشمنان به مبارزه می‌پردازید، باید حواستان به محیط اطراف باشد که از زمین مبارزه به بیرون پرت نشوید یا حتی از سدها و اجسام موجود در اطرافتان استفاده کنید تا بتوانید دشمننان خود را سورپرایز کنید.

شما می‌توانید در بازی از بین ۸ کاراکتر موجود، مبارز خود را انتخاب کنید که هر کدام از این مبارزها، استایل جنگیدن مخصوص به خودشان را دارند و هر کدام قابلیتی منحصربه‌فرد دارند که به شما یک برتری جزئی در بازی می‌دهند. بقیه ماجرا، به خودتان بستگی دارد که چقدر در پیش‌بینی حرکات حریفتان توانایی دارید و آیا می‌توانید از تمام قابلیت کاراکتر انتخابی خود استفاده کنید یا نه.

سوالات متداول

آیا بازی چندنفره اندروید نیاز به اینترنت دارد؟

برخی بازی های چند نفره نیاز به دسترسی به اینترنت دارند اما بعضی از این بازی ها بصورت بلوتوث و یا بدون اینترنت هستند

برای انجام بازی چندنفره اندروید، نیاز به گوشی قوی داریم؟

در عموم موارد بله. علت بر اینکه رفته رفته گرافیک و کیفیت بازی ها در حال افزایش است و بهتر است که گوشی شما هم متناسب با این افزایش کیفیت باشد

10 تا از بهترین بازی چندنفره اندروید

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *