بهترین هدست های گیمینگ
بهترین هدست های گیمینگ

اگر به دنبال بهترین هدست های گیمینگ هستید، پس از اهمیت داشتن یک هدست خوب آگاه هستید. افزودن هدست به ست بازی‌تان، می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای در کیفیت پلی تایم شما داشته باشد، از شفاف‌ و واضح بودن صدای جهت‌گیری تا دادن پاسخی بی‌سابقه به تمام تیرهای شلیک شده. با داشتن هدست، می‌توانید از درایورهای دقیق تنظیم شده، ظرافت صدای قدرتمند بهره ببرید، فرقی نمی‌کند که از چه پلتفرمی برای بازی استفاده می‌کنید، چه از رایانه شخصی، PS5، Xbox Series X یا Nintendo Switch، ما بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. انتخاب بهترین هدست برای گیمینگ به فاکتورهای مختلفی مثل بودجه شخص خریدار، پلتفرمی که بازی می‌کند و انتظاراتی که از یک هدست گیمینگ دارد، بستگی دارد.

لیست بهترین هدست ها برای گیم

باتوجه‌به محصولات متنوع بازار، حتما برای شما دوستداران بازی، سوال شده است که بهترین هدست های گیمینگ کدام‌اند؟ پاسخ این سوال به عوامل متعددی وابسته است.

  • کمپانی تولیدکننده: محصولات شرکت‌های تخصصی حوزه گیم و برندهای مشهور در این زمینه، ممکن است کیفیت و قیمت متفاوت‌تری نسبت به محصولات دیگر برندها داشته باشد.
  • میکروفون: چیزی که هدست‌ها را از بهترین هدفون های گیمینگ، متمایز می‌کند، وجود میکروفون است. میکروفون عموما جهت ارتباط به هم‌تیمی‌ها و چت آنلاین استفاده می‌شود. شما می‌توانید با‌توجه‌به نیاز خود از بین هدست‌هایی با میکروفون‌های جداشونده و انتقال صدای قدرتمند و یا نسخه‌های ضعیف‌تر انتخاب کنید. برخی میکروفون‌ها با داشتن قابلیت حذف صدای اطراف، وضوح صدای بالا، تجربه‌ای عالی از گیم را برای شما رقم می‌زنند.
  • صدای فراگیر: صدای فراگیر یا surround sound نیز یکی از فاکتورهای مهم برای گیمرها است؛ بهترین هدفون های گیمینگ و هدست‌ها و تمرکز بر روی این ویژگی، باعث می‌شوند، بازیکن بر روی جزئی ترین صداهای محیط بازی نیز کنترل داشته باشد. اهمیت این ویژگی در بازی‌های آنلاین و چندنفره بیشتر حس ‌می‌شود. هدست‌هایی با قابلیت صدای فراگیر 7.1 کاناله می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.
  • طراحی و کیفیت: طبیعی است که متریال استفاده شده در ساخت بدنه هدست، بالشتک‌ها و زیبایی طراحی محصول، تاثیر زیادی در تجربه کاربری و راحتی شما خواهد داشت. استفاده از هدست‌هایی با هدبند چرمی، فومی، و پارچه‌های باکیفیت باعث می‌شود که شما در طولانی‌مدت احساس ناراحتی نکنید.
  • بی‌سیم یا سیمی بودن: یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تعیین‌کننده در انتخاب هدست، انتخاب بین سیمی یا وایرلس بودن آن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حذف تدریجی جک‌های 3.5 میلیمتری، احتمالا هدست‌های بی‌سیم گزینه بهتری هستند. البته توجه کنید که عموما هدست‌های وایرلس از مدل‌های سیمی قیمت بیشتری دارند.

هدست Razer BlackSharK V2X

 

 هدست Razer BlackSharK V2X

کمپانی ریزر که با علامت تجاری مار سه سر شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات متمرکز به گیمرها است. سری blackshark از برند ریزر است. مدل blackshark v2 x، تلفیقی سه‌گانه از صدای شگفت‌انگیز، وضوح میکروفون عالی و ایزوله صدای برتر است. تنها با داشتن وزن 240 گرم، شما فراموش خواهید کرد که در طول ماراتن بازی‌ها، هدست به گوش داشته‌اید. این هدست به لطف پدهای ضخیم‌تر و مموری فوم که در لایه‌ای از پارچه تنفس‌پذیر و چرم مخملی پیچیده شده است، راحتی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

برای فعال‌کردن قابلیت صدای فراگیر 7.1 کاناله در ویندوز 10، لازم است کد موجود در جعبه را در نرم‌افزار مربوطه وارد کنید.

ویژگی‌های Razer BlackSharK V2X

  • درایور RazerTriForce 50 میلی‌متری
  • فرکانس 12 هرتز تا 28 کیلوهرتز
  • پشتیبانی از صدای فراگیر 7.1 کاناله (این قابلیت تنها برای اتصال با ویندوز10-64 بیتی فعال است.)
  • سیمی
  • رابط 3.5 میلی‌متری

 

هدست Razer BlackShark V2 Hyperspeed

یکی دیگر از مدل های محبوب لاین بلک‌شارک شرکت ریزر، مدل V2 Hyperspeed است. اگر بودجه کافی برای خرید یک هدست رده‌بالا را دارید، این مدل، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. این هدست، مدل تکامل‌یافته نسخه‌های قبلی و معمولی است. بااین‌حال، v2، هر کاری که مدل‌های pro  و گران‌تر انجام می‌دهند را با قیمتی کمتر به مشتریان ارائه می‌کند. ممکن است از لحاظ جنس کاپ‌ها و دوام آنها، در مقایسه با مدل pro برنده نشوند؛ اما ریزر با تمرکز بر ویژگی‌های دیگر باعث شده تا نگاه‌ها بر روی نقاط ضعف این محصول نماند.

  • یکی از ویژگی‌های مدل V2 Hyperspeed، بی‌سیم بودن در هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث و قابلیت اتصال مستقیم به PC است.
  • باتری 70 ساعته به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سختی بدون صدا بمانید!
  • دکمه افزایش صدا در کناره ها به نحوی طراحی شده است تا بازیکنان دسترسی راحت و سریع به ابزار کنترل صدا را داشته باشند.
  • درایورهای 50 میلی‌متری TriForce Titanium
  • قابلیت جداکردن میکروفون
  • پشتیبانی از THX Spatial Audio
  • وزن 280 گرمی

مقایسه سه مدل از Razer BlackShark

Razer BlackSharK V2X Razer BlackShark V2 Hyperspeed Razer BlackShark V2pro
Razer BlackSharK V2X Razer BlackShark V2 Hyperspeed Razer BlackShark V2pro
درایورهای 50 میلی‌متری TriForce درایورهای 50 میلی‌متری TriForce Titanium درایورهای 50 میلی‌متری TriForce Titanium درایور
جدا نمی‌شود قابل خم‌شدن قابل جداشدن میکروفون
صدای فراگیر 7.1 کاناله پشتیبانی از THX Spatial Audio پشتیبانی از THX Spatial Audio صدای فراگیر
جک 3.5 میلیمتری وایرلس وایرلس اتصال
تا 70 ساعت تا 70 ساعت عمر باتری (با هر بار شارژ)
240 گرم 280 گرم 320 گرم وزن

 

هدست Logitech G332 Gaming

شرکت لاجیتک نیز یکی از نامداران عرصه تکنولوژی های مربوط به گیم است. اگر تازه وارد دنیای بازی و گیم شده‌اید و به دنبال یک هدست باکیفیت و البته با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما، Logitech G332 است. اگرچه این مدل در مقابل نسخه‌های رده‌بالا، امکانات زیادی ندارد و ممکن است باتوجه‌به بدنه پلاستیکی، بی‌کیفیت جلوه کند، اما، تمام انتظارات از یک هدست پایین رده را برطرف می‌کند. این مدل دارای درایورهای 50 میلیمتری، میکروفون 6 میلیمتری و یک جک 3.5 سانتی‌متری است. خیالتان راحت باشد که با داشتن این هدست، صدای اطراف به گوشتان نخواهد رسید.

هدست HyperX Cloud Alpha

 

هدست‌های سری cloud Alpha محصولی از کمپانی HyperX است. طراحی این هدست بسیار ظریف و چشم‌نواز و تمام آلومینیم است. بالشتک‌ها از جنس چرم مرغوب است که باعث می‌شود در طول مدت استفاده، روی گوش سنگینی احساس نشود. ممکن است در هنگان استفاده متوجه شوید که در صورت دورکردن میکروفون صدا به‌صورت خفه به گوش برسد، اما هنگان قرارگرفتن در مقابل دهان، شفافیت خوبی خواهد داشت.

اما نقطه قوت cloud alpha چیست؟ باتری 300 ساعته! بله، شرکت HyperX ادعا می‌کند که این سری از محصولاتش انقلابی را در عرصه باتری هدست‌های گیمینگ به پا کرده‌اند. البته طبیعی است که ابتدا نسبت به این ادعا بدبین باشید، اما کلاد آلفا از آزمایش های ‌گرفته سربلند بیرون آمد به‌عنوان یکی از هدست‌های قدرتمند بر اساس قدرت باتری شناخته می‌شود. جالب است که تمامی این امکانات تنها در 322 گرم جمع‌آوری‌شده است که این عدد، یک وزن نرمال برای هدستی راحت است.

اگرچه شاید کیفیت صدا به اندازه کیفیت باتری این محصول درخشان نباشد؛ اما مطمئن باشید که همه چیز از دنیای جهان باز Red Dead Redemption2  گرفته تا صداهای شلوغ و صدای خیابان‌های پرجمعیت نظیر Spider-Man: Miles Morales به زیبایی هرچه‌تمام‌تر شنیده می‌شود.

ویژگی‌ها:

  • درایور 50 میلیمتری
  • دارای قابلیت نویز کنسلینگ
  • جنس بدنه از آلومینیوم
  • فرکانس 13 هرتزی تا 27 هزار هرتز
  • صدای 2.1 کاناله

هدست Corsair HS35

هدست  Corsair HS35

پنجمین محصول از لیست بهترین هدست های گیمینگ download.ir ، کورسیر مدل HS35 است. البته این جایگاه می‌تواند به برخی مدل‌های دیگر این برند نظیر HS70 نیز تعلق بگیرد. هدست HS35، محصولی میان‌رده، با طراحی ساده و کیفیت مطلوب است و مطمئنا یکی از بهترین‌ها در محدوده قیمتی متوسط و پایین به شمار می‌رود.

کورسیر با تعبیه گوش‌بندهای مموری فوم و هدبندی راحت، ثابت کرده است که HS35، دوستدار راحتی گیمرها است. شما می‌توانید ساعت‌ها بدون اینکه احساس ناراحتی کنید، این هدست 249 گرمی را روی گوش داشته باشید. طبیعی است که با کاهش قیمت نهایی فروش محصول، خبری از ویژگی‌های پر زرق‌وبرقی که در هدست‌های رده‌بالا می‌بینید، نخواهد بود. این هدست، وایرلس نیست و همچنین بیشتر برای بازی‌های single player توصیه می‌شود.

  • سازگار با PC, PS4,Xbox One, Switch, Mac, Mobile
  • محدوده فرکانس از 20 هرتز تا 20 هزار هرتز
  • درایور 50 میلیمتری
  • دارای جک 3.5 میلیمتری صدا

بهترین هدست برای xbox

بهترین هدست گیمینگ برای Xbox

اگر به دنبال خرید بهترین هدست‌های گیمینگ برای دستگاه ایکس‌باکس خود هستید، ما دو پیشنهاد طلایی برای شما داریم. SteelSeries Arctis Nova Pro for Xbox، محصولی از کمپانی خوش‌نام استیل سریز. Arctis Nova Pro، یکی از بهترین هدست‌های سیمی است که می‌توانید داشته باشید. این محصول مخصوص افرادی طراحی شده است که شبانه‌روز، سخت مشغول بازی با ایکس‌باکس هستند! طراحی این مدل، شبیه به مدل بی‌سیم Nova Pro (یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ) است.

فلز برس خورده، پلاستیک متراکم و بادوام در طراحی این مدل استفاده شده‌اند که باعث می‌شود وزن هدست پایین باشد و شما به‌راحتی ساعت‌ها از آن استفاده کنید. چرم استفاده شده در بالشتک‌ها نوعی چرم است که ممکن است بعد از مدت‌ها تخریب شود و یا پس از استفاده سنگین و قرارگرفتن در محیط گرم آسیب ببیند. کیفیت صدا نیز در Arctis Nova Pro، مطلوب است. به‌طورکلی، کیفیت صدا در حالت استریو و فراگیر بسیار عالی است، خواه در بازی‌های اکشن/تیراندازی، بازی‌های RPG جذاب، ماجراجویی متفکرانه و یا لذت‌بردن از پخش محتوا از اینترنت.

همان‌طور که انتظار می‌رود اتصال سیمی به این معنی است که محصول می‌تواند مولتی پلتفرم باشد. SteelSeries Arctis Nova Pro for Xbox برای اتصال هم‌زمان به چندین دستگاه ساخته شده است که به شما امکان می‌دهد سوئیچ را تکان دهید و بین کنسول و PC تغییر دهید.

  • قابلیت نویز کنسلینگ
  • میکروفون با قابلیت نویز کنسلینگ و بهینه شده توسط هوش مصنوعی
  • دارای 2 باتری قابل‌تعویض. هرکدام از باتری‌های این محصول امکان نگه‌داری انرژی تا 22 ساعت را دارند.
  • امکان شارژ سریع باتری
  • درایور 40 میلیمتری

بخرید اگر:

  1. ایکس‌باکس دستگاه اصلی شما است.
  2. هنوز هم می‌خواهید به تنظیمات EQ روی کنسول دسترسی داشته باشید.
  3. صدای فراگیر در اولویت قرار دارد

نخرید اگر:

  1. بی‌سیم بودن برایتان در اولویت است.
  2. در آب‌و‌هوای گرم‌تری هستید.

Xbox Wireless

هدست Xbox Wireless

وقتی حرف از بهترین هدست‌های گیمینگ برای ایکس‌باکس باشد، نمی‌شود از رونمایی جدید مایکروسافت چشم‌پوشی کرد. محصولی از کمپانی بزرگ مایکروسافت که برای کنسول‌های نسل جدید طراحی شده است. این هدست 312 گرمی، دارای قابلیت تنظیم اکولایزر، بی صداکردن خودکار، روشنایی LED است. بر اساس ادعای کمپانی، با یک‌بار شارژ Xbox Wireless Headset، می‌توانید 15 ساعت از آن استفاده کنید. به‌ازای هر 30 دقیقه شارژ باتری، 4 ساعت امکان استفاده خواهید داشت و پر شدن صفر تا صد آن حدوداً 3 ساعت طول می‌کشد.

بهترین هدست گیمینگ برای PC

به دنبال هدستی هستید که در رقابت‌های حساس و آنلاین از آن استفاده کنید؟ Razer BlackShark V2pro اینجاست تا تمام نیازهای شما برای بازی با کامپیوتر شخصی‌تان را برطرف کند. پیش‌ازاین، مدل‌های دیگری از برند ریزر معرفی شد. مدل V2pro نیز از نظر طراحی و ساخت تقریباً مشابه نسخه‌های قبلی است.

با بالشتک‌های مموری فوم و بدنه محکم، باعث می‌شود هیچ احساس ناراحتی برای شما ایجاد نشود. میکروفون این مدل از سری بلک‌شارک، بسیار ارتقا یافته و به نقطه قوت این هدست تبدیل شده است. میکروفون در V2pro به شما امکان چت فوق‌العاده واضح و شفاف را می‌دهد. میکروفون این هدست به‌قدری باکیفیت است که می‌توانید از آن برای ضبط پادکست هم استفاده کنید. علاوه بر میکروفون، باتری 70 ساعته نیز یکی دیگر از ویژگی‌های V2pro است.

  • درایور 50 میلیمتری TriForce Titanium
  • فرکانس 12 هرتز تا 28 هزار هرتز
  • وزن 320 گرمی
  • سازگار با PC, PS5, PS4, Nintendo, Switch

بخرید اگر:

  1. دائما با چت آنلاین بازی می‌کنید.
  2. اگر زمان زیادی را مشغول بازی در دو پلتفرم PC و PS5 هستید.
  3. به‌صورت رقابتی بازی می‌کنید.

نخرید اگر:

  1. اتصال بی‌سیم برایتان در اولویت قرار ندارد.
  2. سازگاری با ایکس‌باکس مهم باشد.

 

بهترین هدست گیمینگ برای PS5

بدون شک Pulse3D  یکی از بهترین هدست های گیمینگ برای کنسول پی اس 5 است. با داشتن این محصول از کمپانی معتبر سونی، می‌توانید تجربه‌ای جدید از افکت‌های صوتی 3 بعدی و گوش‌نواز را تجربه کنید. پالس 3D طراحی ظریف، کارآمد  متناسب با PS5 دارد. این محصول به طور کامل از فناوری Tempest 3D، پشتیبانی می‌کند. برای لذت‌بردن و شنیدن جزئی‌ترین صداها در بازی، پالس 3D را روی گوشتان بگذارید و در دنیای بی‌نهایت گیم ماجراجویی کنید.  برای بررسی بیشتر هدست‌ها، می‌توانید پس از مطالعه معرفی بهترین استریمر های ایرانی، نظر اتریمر موردعلاقه خود را در خصوص هدست‌ها بدانید.

  • سازگار با PS5 و PS4
  • جک 3.5 میلیمتری
  • امکان استفاده بی‌سیم به‌صورت 12 ساعت بی‌وقفه

 

کلام آخر

مارکت گیمینگ و ابزارهای آن، روز به روز داغ تر می‌شود و افراد زیادی، به خصوص نوجوانان، پا به این عرصه می‌گذارند. کمپانی‌های سازنده بازی و تکنولوژی‌های مربوط به آن نیز هرساله آپدیت‌های خیره‌کننده‌ای به بازی‌ها اضافه می‌کنند.

هدست گیمینگ یکی از ابزارهای مهم برای گیمرها است که باعث می‌شود لذت بازی، چندبرابر شود و بدون مزاحمت هیچ صدایی از محیط اطراف در دنیای بی‌انتهای بازی غرق شوند. البته داشتن هدست گیمینگ برای افرادی که به صورت آنلاین، رقابتی و گروهی بازی می‌کنند، به یک ضرورت تبدیل می‌شود. کمپانی‌هایی مثل ریزر، سونی، کورسیر، هایپرایکس، لاجیتک، از جمله تولیدکننده بهترین هدست های گیمینگ هستند.

شاید نتوان به طور قطعی مشخص کرد که بهترین هدست گیمینگ کدام است؛ اما متخصصان این حوزه سال‌ها هدست‌های مختلف را امتحان کرده‌اند و بین آزمایش‌ها و مقایسه‌های طولانی لیستی از پرچم‌داران و بهترین‌ها را پیدا کرده‌اند. در این مطلب نیز بخشی از بهترین هدست های گیمینگ معرفی شدند. انتخاب بین هریک از گزینه‌ها به عهده شما و محدودیت‌هایتان برای خرید است. باتوجه‌به نوسانات بازار ارز و محدودیت واردات به کشور، پیشنهاد می‌کنیم اگر بازی کردن شغل ثابت‌تان نیست و بودجه محدودی دارید، از مدل‌های اقتصادی تر استفاده کنید.

 

سوالات متداول

بهترین هدست برای گیمینگ کدام است؟

پاسخ این سوال باتوجه‌به انتظارات و نیازهای شما ممکن است متفاوت باشد اما SteelSeries Arctis Nova Pro، یکی از بهترین هدست های موجود در بازار است.

کدام هدست مناسب گیمرهای تازه‌‌کار است؟

اگر تازه‌کار هستید و بودجه کمی دارید، می‌توانید از هدست‌های برند لاجیتک، تسکو و رپو خریداری کنید.

بهترین برندهای هدست کدام‌اند؟

کمپانی‌هایی مثل Corsair، Razer، SteelSeries، HyperX از جمله تولیدکنندگان خوش‌نام این حوزه هستند.

بهترین هدست های گیمینگ

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *