بهترین استریمرهای ایرانی
بهترین استریمرهای ایرانی

استریمینگ یا پخش زنده‌ بازی‌های ویدیویی یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار برای ارتباط با جامعه‌ گیمرها و کسب درآمد از طریق اینترنت است. استریمرها افرادی هستند که بازی‌های مورد علاقه‌شان را به صورت زنده در پلتفرم‌هایی هم‌چون توییچ، یوتیوب، فیس‌بوک و… پخش می‌کنند و با مخاطبین خود چت و تعامل دارند.همچنین استریمرها می‌توانند از راه‌های مختلفی هم‌چون تبلیغات، اشتراک‌های ویژه، کمک‌های مالی و هدایا، درآمد کسب کنند. استریمینگ نیازمند تجهیزات مناسب، مهارت‌های ارتباطی، تعهد و پشتکار است.

استریمرهای ایرانی نیز با وجود محدودیت‌هایی که در دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های پخش زنده دارند، توانسته‌اند جایگاه خود را در این عرصه پیدا کرده و مخاطبین زیادی را به خود جذب کنند. در این مطلب به معرفی برخی از بهترین استریمرهای ایرانی دختر و پسر در توییچ و یوتیوب می‌پردازیم و بعضی از آمارهای مربوط به فعالیت‌شان را بررسی می‌کنیم. بهترین و محبوب ترین استریمرهای ایرانی در توییچ چه کسانی هستند؟ در این مطلب معروف ترین استریمرهای ایرانی در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی می کنیم.

 

معرفی بهترین استریمرهای ایرانی

شاید برایتان سوال شده باشد که بهترین استریمر ایرانی کیست؟ در پاسخ به این سوال لیستی از بهترین استریمرهای ایرانی را در توییچ و یوتیوب بر اساس تعداد دنبال‌ کنندگان و بازدید کنندگان استریمرهای ایرانی ارائه خواهیم داد. به طور کلی، می‌توان گفت که استریمرهای زیر از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردارند:

آریا کئوکسر (ARIA KEOXER)

آریا کئوکسر یکی از بهترین استریمرهای ایرانی یوتوب است که بازی‌های ویدیویی مختلفی را به صورت زنده اجرا و پخش می‌کند. او در توییچ بیش از 111 هزار دنبال‌ کننده دارد. او همچنین در یوتیوب بیش از 700 ویدیو منتشر کرده که از بازید بسیاری بالایی نیز برخوردار بوده‌اند و اولین فرد ایرانی محسوب می‌شود که با موضوع ویدیو گیم از مرز 100 هزار دنبال کننده عبور کرده است.آریا کئوکسر بازی‌هایی هم‌چون Fortnite را استریم و با شخصیت جذاب و منحصر به‌فرد خود، مخاطبین را سرگرم می‌کند.

بهترین استریمرهای ایرانی

امیر فانتوم (Amir Phanthom)

امیرحسین محبوبی معروف به امیر فانتوم یکی از استریمرهای حرفه‌ای بازی DOTA 2 محسوب می‌شود که در گذشته جوایز بین‌المللی زیادی را کسب کرده است. امیر فانتوم در توییچ بیش از 58 هزار دنبال ‌کننده و 850 هزار بازدید کننده دارد. او علاوه بر استریم کردن بازی DOTA 2، نقدهای تخصصی از بازی‌های دیگر را نیز منتشر می‌کند.

همچنین امیر فانتوم در اینستاگرام و یوتیوب فعال است و ویدیوهای متنوعی را به نظر مخاطبین می‌رساند. امیر فانتوم را می‌توان یکی از بهترین استریمرهای گیم در سبک بازی‌های استراتژیک دانست.

بهترین استریمرهای ایرانی

میا پلیز (Mia Plays)

کیمیا روانگر معروف به میا پلیز یکی از استریمرهای هنرمند ایرانی است که ویدیوهای خود را با سلیقه بسیاری طراحی می‌کند. Fortnite بازی مورد علاقه او است اما اگر ویدیوهایش را دنبال کنید متوجه می‌شوید که او در استریم بازی‌های به‌روز نیز تبحر خاصی دارد.

همچنین میا پلیز در توییچ بیش از 156 هزار دنبال‌ کننده و 250 هزار بازدید کننده دارد. او نیز در اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می‌کند و ویدیوهای جالبی را به نمایش می‌گذارد. میا پلیز را می‌توان یکی از بهترین استریمرهای دختر ایرانی در سبک بازی‌های اکشن و شوتر دانست.

بهترین استریمرهای ایرانی

بیگزموگ (Bigezmoge)

بیگزموگ با نام اصلی علی یکی از استریمرها و یوتیوبرهای مشهور ایرانی است که بازی‌های ویدیویی مختلفی را به صورت زنده و با شوخی‌های خود پخش می‌کند. او در توییچ بیش از 64 هزار دنبال ‌کننده و 320 ویدیو دارد.

او همچنین در یوتیوب ویدیوهای بسیاری را منتشر کرده و بازدید زیادی داشته است. بیگزموگ بازی‌هایی هم‌چون FIFA و Call Of Duty را استریم می‌کند و گاهی اوقات هم فیلم‌های کوتاه و چالش‌های جالبی را ارائه می‌دهد. بیگزموگ را می‌توان یکی از بهترین استریمرهای گیم در سبک بازی‌های چند نفره دانست.

بهترین استریمرهای ایرانی

تاکسیک گرل (ToxicGirlow)

تاکسیک گرل یکی از استریمرهای دختر ایرانی است که بازی‌هایی هم‌چون Fortnite، Valorant، Minecraft و… را استریم می‌کند. او در توییچ بیش از 83 هزار دنبال ‌کننده و 300 هزار بازدید کننده دارد. همچنین وی در یوتیوب بیش از 205 هزار دنبال ‌کننده و 300 ویدیو دارد. در عین حال تاکسیک گرل بازی‌هایی را که استریم می‌کند با توضیحات و نکات مفید همراه هستند.

بهترین استریمرهای ایرانی

فرهاد ایکس ری (FarhadXRay)

فرهاد ایکس ری یا Farhad XRay یکی از ایرانی‌های موفق در حوزه‌ استریمینگ و یوتیوبینگ است که بازی‌های ویدیویی مختلفی را به صورت زنده پخش می‌کند. او در حال حاضر در توییچ بیش از 133 هزار دنبال ‌کننده و در یوتیوب بیش از 100 هزار سابسکرایبر دارد. فرهاد اغلب مشغول به اجرا و استریمینگ بازی Call of Duty: Warzone است و یکی از معروف‌ترین استریمرهای بازی به شمار می‌آید.

بهترین استریمرهای ایرانی

فرشاد سایلنت (FarshadSilent)

فرشاد سایلنت یکی از قدیمی‌ترین یوتیوبرهای جامعه‌ی گیمینگ ایران به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر فعالیت چشمگیری در توییچ داشته است. او بازی‌های مختلفی را از سبک‌های متنوع استریم می‌کند و بیشتر اوقات همراه با دیگر دوستان خود به انجام بازی‌های آنلاین و چند نفره می‌پردازد.

او در توییچ بیش از 74 هزار دنبال ‌کننده دارد و در یوتیوب نیز بیش از 709 هزار او را دنبال‌ می‌کنند و در عین حال در این پلتفرم بیش از 800 ویدیو منتشر کرده است.

بهترین استریمرهای ایرانی

کدام استریمرهای ایرانی بیشترین طرفدار را دارند؟

در پاسخ به این سوال که کدام استریمرهای ایرانی بیشترین طرفدار را دارند باید بگوییم بر اساس تعداد دنبال ‌کنندگان در توییچ و یوتیوب، استریمرهای زیر از بیشترین طرفداران در بین استریمرهای ایرانی دارند:

  • میا پلیز (Mia Plays)
  • آریا کئوکسر (ARIA KEOXER)
  • فرشاد سایلنت (FarshadSilent)

بیشترین بازدید برای کدام استریمر است؟

یکی از مواردی که شاید ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد این است که بیشترین بازدید برای کدام استریمر است که می‌توان بر اساس آمار توییچ و یوتیوب گفت که بیشترین بازدید برای استریمرهای زیر است:

  • در توییچ: میا پلیز (Mia Plays)
  • در یوتیوب: فرشاد سایلنت (FarshadSilent)

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توانم یک استریمر حرفه‌ای شوم؟

برای تبدیل شدن به یک استریمر حرفه‌ای، باید علاوه بر علاقه و استعداد در بازی‌های ویدیویی، تجهیزات مناسبی را نیز تهیه کنید و با پلتفرم‌های استریمینگ آشنا شوید. همچنین باید برنامه‌ای را برای استریم‌های خود تعیین کرده و با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

  1. چه پلتفرم‌هایی برای استریمینگ وجود دارند؟

برای استریمینگ، می‌توانید از پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید که هر کدام ویژگی‌ها و مخاطبین خاص خود را دارند. برخی از معروف‌ترین پلتفرم‌های استریمینگ عبارتند از: توییچ، یوتیوب، فیس‌بوک گیمینگ، مایکروسافت میکسر و دیسکورد.

  1. چه تجهیزاتی برای استریمینگ لازم است؟

برای استریمینگ، باید تجهیزات مناسبی را هم‌چون یک کامپیوتر یا کنسول بازی قدرتمند، یک میکروفون و یک هدفون با کیفیت، یک وب‌کم یا دوربین، یک نرم‌افزار استریمینگ مانند [اوبی‌اس] یا [استریم‌لبس]، یک اکانت در پلتفرم مورد نظر و یک اتصال اینترنت پایدار و سریع تهیه کنید.

کلام آخر …

در این مطلب، به معرفی برخی از بهترین استریمرهای دختر و پسر ایرانی در پلتفرم‌های توییچ و یوتیوب پرداختیم و بررسی کردیم که کدام یک از آن‌ها بیشترین طرفدار و بازدید را دارند.

این استریمرها با استعداد و تلاش خود در بازی‌های مختلف شهرت و محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند و می‌توانند الگوی خوبی برای دیگر گیمرهای ایرانی باشند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از دیدن ویدیوهای این استریمرها لذت ببرید.

معرفی بهترین استریمرهای ایرانی

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *