بهترین بازی های جهان باز
بهترین بازی های جهان باز

بازی‌های جهان باز یا Open World، آن دسته از بازی‌های ویدئویی هستند که به بازیکن اجازه می‌دهند آزادانه در دنیای بازی حرکت کنند و فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند. در این نوع بازی‌ها، بازیکن محدود به یک مسیر خاص یا یک داستان خطی نیست و می‌تواند به دلخواه خود دنبال ماموریت‌های اصلی یا فرعی، کشف مناطق جدید، جمع ‌آوری منابع، روابط با شخصیت‌های دیگر و چالش‌های مختلف باشد.

بازی‌های جهان باز در سبک‌های مختلف از جمله اکشن، نقش ‌آفرینی، مسابقه‌ای، ترسناک، ماجراجویانه و… ساخته می‌شوند. در این مطلب، به معرفی 10 مورد از بهترین بازی‌ های جهان باز خواهیم پرداخت که بر اساس نظرات کاربران و منتقدان انتخاب شده‌اند. همچنین به سیستم مورد نظر برای اجرای هر کدام از این بازی‌ها نیز اشاره می‌کنیم.

معرفی بهترین بازی‌ های جهان باز

لیست بهترین بازی های جهان باز

بازی‌های جهان باز به بازیکن احساس هیجان، کاوش، تجربه و خلاقیت را می‌دهند و پر از جاذبه، تنوع، رمز و راز و اتفاقات مختلف هستند. در ادامه به معرفی بهترین بازی‌ های جهان باز PC خواهیم پرداخت.

بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

یک بازی جهان باز در سبک اکشن و ماجراجویانه محسوب می‌شود که توسطRockstar Games تولید و منتشر شده است. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های پلی‌استشین ۴ و ایکس باکس وان و در سال ۲۰۱۹ برای کامپیوتر عرضه شد. داستان بازی در سال ۱۸۹۹ و در غرب وحشی آمریکا رخ می‌دهد و شما نقش آرتور مورگان را دارید که عضو گروه ژان دار است.

شما باید برای دنبال کسب درآمد، فرار از قانون و بقاء خود تلاش کنید. بازی دارای گرافیک بسیار زیبا، صحنه‌های هیجان انگیز و متنوع، گیم پلی جذاب و چالش برانگیز، صدا گذاری حرفه‌ای و موسیقی متن شنیدنی است. همچنین بازی دارای یک بخش آنلاین به نام Red Dead Online است که به شما اجازه می‌دهد با دوستان خود یا بازیکنان دیگر در دنیای بازی همکاری یا رقابت کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 7 SP1 به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 150 گیگابایت

دانلود بازی Red Dead Redemption 2

بازی Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

از جمله بهترین بازی‌ های جهان باز تاریخ در سبک اکشن و ماجراجویانه به حساب می‌آید که توسطRockstar North تولید شده و Rockstar Games آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم‌های پلی‌استشین ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و در سال‌های بعد برای پلتفرم‌های دیگر هم‌چون کامپیوتر عرضه شد. داستان بازی در شهر خیالی لس سانتوس و اطراف آن رخ می‌دهد و شما نقش سه شخصیت اصلی به نام‌های مایکل، فرانکلین و ترور را دارید که در جرائم مختلف دست دارند.

شما می‌توانید بین این سه شخصیت به صورت دلخواه سوئیچ کنید و ماموریت‌های اصلی و فرعی را انجام دهید. بازی دارای فعالیت‌های متعدد و جذاب، حالات مختلف، شخصیت‌های منحصر به فرد و جالب، صحنه‌های عجیب و غیر منتظره، صدا گذاری عالی و موسیقی متن فوق العاده است. همچنین یک بخش آنلاین به نامGrand Theft Auto Online دارد که به شما اجازه می‌دهد با دوستان خود یا بازیکنان دیگر همکاری یا رقابت کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • سیستم عامل: Vista SP2 به بالاتر
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 9800 GT / AMD Radeon HD 4870
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 72 گیگابایت

دانلود بازی Grand Theft Auto V

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3 Wild Hunt

یکی از بهترین بازی‌ های جهان باز در سبک نقش ‌آفرینی محسوب می‌شود که توسطCD Projekt Red تولید و منتشر شده است. این بازی در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر و همچنین در سال ۲۰۱۹ برای نینتندو سوئیچ عرضه شد. داستان بازی در دنیای فانتزی ویچر رخ می‌دهد و شما نقش گرالت آز ریویا را دارید که یک شکارچی هیولا است. شما باید با استفاده از شمشیر، جادو و هوش خود با دشمنان روبرو شوید و به دنبال سیریلا، دختر خوانده‌تان که قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد، بگردید و از او در برابر نفوذ هانت وحشتناک محافظت کنید.

بازی دارای داستان جذاب و پیچیده، شخصیت مختلف، مبارزات هیجان انگیز، ماموریت‌های متنوع و خلاقانه، صدا گذاری عالی و موسیقی متن فوق العاده است. همچنین بازی دارای دو حالت به نام‌های Hearts of Stone و Blood and Wine است که هر کدام داستان، منطقه، شخصیت و محتوای جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند. در عین حال دانلود بازی The Witcher می‌تواند برای علاقه‌مندان به سریال آن نیز جذاب باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel CPU Core i5-2500K / AMD CPU Phenom II X4 940
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 7 به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GPU GeForce GTX 660 / AMD GPU Radeon HD 7870
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 40 گیگابایت

دانلود بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی Fallout 4

Fallout 4

یک بازی جهان باز نقش‌ آفرینی به حساب می‌آید که توسط Bethesda Game Studios تولید شده و Bethesda Softworks آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم‌های پلی‌استشین ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه شد. داستان بازی در سال ۲۲۸۷ و در منطقه کامنولث رخ می‌دهد که یکی از مناطق بازمانده از جنگ هسته‌ای است. شما در این گیم که در فهرست بهترین بازی‌ های جهان باز قرار دارد، نقش یکی از بازماندگان پناهگاه ۱۱۱ را دارید که بعد از ۲۰۰ سال از خواب بیدار می‌شوید و به دنبال فرزند ربوده شده‌تان می‌روید. بازی دارای داستان هیجان انگیز و معمایی، شخصیت‌های جالب و متفاوت، مبارزات متنوع، صدا گذاری خوب و موسیقی متن مناسب است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core i5-2300 / AMD Phenom II X4 945
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 7 به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 550 Ti / AMD Radeon HD 7870
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 30 گیگابایت

دانلود بازی Fallout 4

بازی No Man’s Sky

 No Man’s Sky

یکی از بهترین بازی‌ های جهان باز در سبک علمی و تخیلی محسوب می‌شود که توسطHello Games تولید و منتشر شده است. این بازی در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استشین ۴ و کامپیوتر و در سال ۲۰۱۸ برای ایکس باکس وان عرضه شد. داستان بازی شما را به کاوش در یک کهکشان بی‌پایان و تولید شده به صورت تصادفی دعوت می‌کند و شامل میلیاردها سیاره، منظومه، جانور، گیاه و فرهنگ است که شما در آن نقش یک کاشف فضایی را دارید و می‌توانید به کشف، جمع ‌آوری، تجارت، مبارزه، همکاری و سفر بپردازید. بازی دارای گرافیک زیبا، صحنه‌های فضایی خیره کننده، فعالیت‌‌های مختلف و جذاب، حالات بازی متفاوت، صدا گذاری خوب و موسیقی متن مناسب است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core i5-2300 / AMD Phenom II X4 945
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 7 به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 550 Ti / AMD Radeon HD 7870
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 30 گیگابایت

دانلود بازی No Man’s Sky

بازی Biomutant

Biomutant

از جمله بهترین بازی ‌های جهان باز نقش‌ آفرینی و اکشن به حساب می‌آید که توسط Experiment 101 تولید شده و THQ Nordic آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۲۱ برای پلتفرم‌های پلی‌استشین ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر عرضه شد. داستان بازی در یک حالت پسا آخرالزمانی رخ می‌دهد که تحت تاثیر یک آلودگی به نام پلاگ قرار گرفته است.

شما نقش یک حیوان را دارید که می‌توانید ظاهر، مهارت‌ها و تجهیزات آن را سفارشی سازی کنید و باید به کشف، مبارزه، همکاری و تصمیم‌ گیری در دنیای این بازی بپردازید. بازی دارای گرافیک جذاب، امکان شخصیت سازی، مبارزات مختلف، صدا گذاری با کیفیت و موسیقی متن جالب است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: AMD FX-8350 / Intel Core i5-4690K
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 7 به بالاتر
  • کارت گرافیک: AMD Radeon R9 380 / Nvidia GeForce GTX 960
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 25 گیگابایت

دانلود بازی Biomutant

بازی Days Gone

Days Gone

یکی از بازی‌های جهان باز در سبک اکشن و ماجراجویانه به حساب می‌آید که توسط Bend Studio تولید شده و Sony Interactive Entertainment آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم پلی‌استشین ۴ و در سال ۲۰۲۱ برای کامپیوتر عرضه شده است. داستان بازی در حالتی پسا آخرالزمانی رخ می‌دهد که تحت حمله یک ویروس مرگبار به نام فریکر قرار گرفته است.

شما در این گیم از بهترین بازی‌ های جهان باز، نقش دیکن سنت جان را دارید که یک سوارکار سابق است که به همراه دوست خود بوزر در این جهان زنده مانده و باید به کشف، مبارزه، تصمیم‌گیری و بقاء بپردازید. بازی دارای گرافیک بسیار زیبا، داستان جذاب و هیجان انگیز، شخصیت‌های ماندگار، مبارزات ترسناک و چالش برانگیز، فعالیت‌های مختلف، صدا گذاری عالی و موسیقی متن فوق العاده است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core i5-2500K@3.3GHz or AMD FX 6300 3.5GHz
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 10  به بالاتر
  • کارت گرافیک: AMD Radeon R9 290 (4 GB) / Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB)
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 70 گیگابایت

دانلود بازی Days Gone

بازی Death Stranding

Death Stranding

یک بازی جهان باز علمی تخیلی در سبک اکشن و ماجراجویانه محسوب می‌شود که توسط Kojima Productions تولید شده و Sony Interactive Entertainment و 505 Games آن را منتشر کرده‌اند. این بازی در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم پلی‌استشین ۴ و در سال ۲۰۲۰ برای کامپیوتر عرضه شده است. داستان بازی تحت تاثیر یک رویداد به نام Death Stranding قرار دارد.

شما نقش سام پورتر بریجز را در بازی دارید که یک مامور تحویل است و به دنبال اتصال مناطق باقی‌ مانده از جهان به یک شبکه به نام Chiral Network می‌گردید و در عین حال باید به کشف، حمل، تصمیم‌ گیری و نجات در این بازی بپردازید. همچنین بازی دارای گرافیک بسیار زیبا و واقع‌گرا، داستان جذاب و معمایی، شخصیت‌های جالب، مبارزات چالش ‌برانگیز، صداگذاری عالی و موسیقی متن فوق العاده است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی در فهرست بهترین بازی‌ های جهان باز:

  • پردازنده: Intel Core i5-3470 or AMD Ryzen 3 1200
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 10 (64-bit versions only) به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 1050 (3 GB) / AMD Radeon RX 560 (4 GB)
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 80 گیگابایت

دانلود بازی Death Stranding

بازی Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

این گیم، از جمله بهترین بازی ‌های جهان باز اکشن، ماجراجویانه و نقش‌ آفرینی است که توسطGuerrilla Games تولید شده و Sony Interactive Entertainment آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم پلی‌استشین ۴ و در سال ۲۰۲۰ برای کامپیوتر عرضه شد. شما در این بازی نقش آلوی را دارید که یک شکارچی قبیله‌ای است و به دنبال راز گذشته خود می‌گردید. شما باید با ماشین‌های خطرناک، دشمنان و معماهای مختلف رو به رو شوید و از تجهیزات، سلاح‌ها و قدرت‌های خود در برابر آن‌ها استفاده کنید.

بازی دارای گرافیک بسیار زیبا، داستان جذاب، مبارزات هیجان انگیز، صداگذاری عالی و موسیقی متن فوق العاده است. همچنین بازی دارای حالتی به نام The Frozen Wilds است که منطقه، داستان، شخصیت و محتوای جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 10 به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 290
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 100 گیگابایت

دانلود بازی Horizon Zero Dawn

بازی Assassin’s Creed Valhalla از بهترین بازی های جهان باز

Assassin’s Creed Valhalla

یکی از بهترین بازی‌های Open World در سبک اکشن، ماجراجویانه و نقش ‌آفرینی بازی Assassin’s Creed Valhalla است که توسطUbisoft Montreal تولید شده و Ubisoft آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های پلی‌استشین ۴، پلی‌استشین ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس ایکس/اس و کامپیوتر عرضه شد. داستان بازی در قرن نهم میلادی و در دوران حملات وایکینگ‌ها رخ می‌دهد. شما نقش ایوار را دارید که یک رهبر وایکینگ است و به همراه قبیله‌اش از نروژ به انگلستان مهاجرت می‌کند. همچنین شما باید به کشف، مبارزه، تصمیم ‌گیری در این جهان بپردازید. در عین حال بازی دارای گرافیک بسیار با کیفیت، داستان جذاب و پیچیده، مبارزات سریع و خشن، صداگذاری و موسیقی متن جذاب است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:

  • پردازنده: Intel Core i5-4460 / AMD Ryzen 3 1200
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • سیستم عامل: Windows 10 به بالاتر
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 960 / AMD Radeon R9 380
  • فضای مورد نیاز برای نصب: 50 گیگابایت

کلام آخر …

بازی‌های جهان باز یک ژانر بسیار پرطرفدار و پرمحتوا در میان بازی‌های ویدیویی هستند که به بازیکن اجازه می‌دهند در یک دنیای مجازی بزرگ و پویا، به صورت آزاد و بدون محدودیت فعالیت کنند. ما در این مطلب، ۱۰ مورد از بهترین بازی‌ های جهان باز را به شما معرفی کردیم که هر کدام از آن‌ها در سبک‌های مختلف هستند و تجربه‌ای منحصر به فرد را به شما ارائه می‌دهند. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و اگر علاقه‌مند به بازی‌های جهان باز هستید، حتماً این بازی‌ها را امتحان کنید. در عین حال اگر قصد دانلود بازی‌های جهان باز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت دانلود فارسی برای دسترسی به چنین بازی‌هایی سر بزنید.

لیست 10 مورد از بهترین بازی‌ های جهان باز

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *