بهترین بازی‌های ایکس باکس 360
بهترین بازی‌های ایکس باکس 360

ایکس باکس 360 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در تاریخ است که در سال 2005 توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد. این کنسول با داشتن گرافیک بالا، گیم‌پلی روان، طراحی زیبا و بازی‌های متنوع، میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان را به خود جذب کرد. همچنین ایکس باکس 360 از قابلیت‌های آنلاین همچون Xbox Live، Kinect و SmartGlass بهره می‌برد که تجربه‌ای لذ‌ت‌بخش از بازی کردن با این کنسول را برای شما به همراه خواهد داشت.

بازی‌های ایکس باکس 360 از ژانرهای مختلفی هستند که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاصی هستند. در این مطلب، ما به بررسی 10 مورد از بهترین بازی‌های XBOX 360 خواهیم پرداخت که بر‌اساس معیارهایی همچون امتیازات منتقدین، فروش، محبوبیت و تاثیرگذاری انتخاب شده‌اند.

بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 کدامند؟

بازی‌های بسیاری امکان اجرای بر روی کنسول XBOX 360 را دارند که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. در ادامه به لیست بازی‌های XBOX 360 اشاره شده است:

  1. Red Dead Redemption
  2. Portal 2
  3. GTA V
  4. Halo 3
  5. Black Ops 2
  6. Call of Duty 4: Modern Warfare
  7. The Elder Scrolls V: Skyrim
  8. Far Cry 3
  9. Minecraft
  10. Forza Motorsport 4

بازی Red Dead Redemption

Red Dead Redemption یک بازی اکشن-ماجراجویی در سبک وسترن است که در سال 2010 توسط شرکت Rockstar Games ساخته و منتشر شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی Red Dead Revolver است که در سال 2004 عرضه شده بود. در این بازی، شما نقش جان مارستون را بازی می‌کنید که یک خلافکار سابق مورد اخاذی قرار گرفته توسط دولت آمریکا محسوب می‌شود و مجبور است که به دنبال اعضای گروه سابق خود برود و آن‌ها را به قتل برساند. در طول بازی، شما با شخصیت‌ها، محیط‌ها و رویدادهای مختلفی روبرو می‌شوید که بازتابی از جوامع و فرهنگ‌های غرب وحشی در اوایل قرن بیستم هستند.

یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 است که از نظر گرافیک، صداگذاری، داستان، شخصیت‌پردازی، گیم‌پلی و محتوا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این بازی از یک دنیای باز و بزرگ بهره می‌برد که شما می‌توانید در آن به انجام فعالیت‌های مختلفی همچون شکار، مسابقه، ماموریت‌های جانبی و تعامل با شخصیت‌های دیگر بپردازید.

بازی Red Dead Redemption

بازی Portal 2

Portal 2 یک بازی پازل-پلتفرمر در سبک علمی-تخیلی است و در سال 2011 توسط شرکت Valve ساخته و منتشر شد. این بازی دنباله‌ای بر بازی Portal است که در سال 2007 عرضه شده بود. در این بازی، شما نقش یک زندانی در یک مرکز تحقیقاتی به نام Aperture Science قرار دارید که توسط یک هوش مصنوعی شیطانی به نام GLaDOS کنترل می‌شود.

شما باید با استفاده از یک اسلحه‌ی خاص به نام Portal Gun که می‌تواند دروازه‌هایی را بین دو نقطه‌ی دلخواه ایجاد کند، از مراحل مختلفی که پر از پازل‌ها و موانع هستند، عبور کنید. در طول بازی، شما با شخصیت‌ها و اتفاقاتی روبرو می‌شوید که داستان بازی را روایت می‌کنند.

Portal 2 از جمله پرطرفدارترین بازی‌های XBOX 360 محسوب می‌شود که از یک گیم‌پلی خلاقانه و منحصر‌به‌فرد بهره می‌برد و شما را در میان پازل‌های معمایی قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای اجرای هرچه بهتر این بازی از انواع ابزارها، مکانیزم‌ها و تکنولوژی‌های متفاوت استفاده کنید.

بازی Portal 2

بازی GTA V

GTA V یک بازی اکشن-ماجراجویی در سبک جهان باز است که در سال 2013 توسط شرکت Rockstar Games ساخته و منتشر شد. این بازی پنجمین نسخه از سری بازی‌های Grand Theft Auto است که در سال 1997 شروع شده بود. در این بازی، شما می‌توانید نقش سه شخصیت اصلی مایکل، ترور و فرانکلین را بازی ‌کنید که هر یک از آن‌ها دارای شخصیت، داستان و مهارت‌های مختلفی هستند.

شما می‌توانید بین این سه شخصیت در هر زمانی که خواستید، جابه‌جا شوید و از دنیای بازی که شبیه شهر لس آنجلس است، استفاده کنید. در طول بازی، شما با ماموریت‌ها، فعالیت‌ها، شخصیت‌ها و رویدادهای متنوعی روبرو می‌شوید که داستان بازی را روایت می‌کنند.

GTA V یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ایکس باکس 360 است که بسیاری از افراد با دانلود آن می‌توانند به یک دنیای بسیار بزرگ دسترسی داشته باشند و در آن به انجام فعالیت‌های مختلفی همچون رانندگی، پرواز، شنا، قایق‌رانی و… بپردازید.

بازی GTA V

بازی Halo 3

Halo 3 یک بازی تیراندازی اول شخص در سبک علمی-تخیلی است که در سال 2007 توسط شرکت Bungie ساخته و منتشر شد. این بازی سومین نسخه از سری بازی‌های Halo است که در سال 2001 شروع شده بود. در این بازی، شما نقش مستر چیف را بازی می‌کنید که یک سرباز فوق‌العاده است که باید با یک تهدید فضایی به نام کوونانت مبارزه کند.

بازی Halo 3

بازی Black Ops 2

Black Ops 2 یک بازی تیراندازی اول شخص در سبک جنگی است که در سال 2012 توسط شرکت Treyarch ساخته و منتشر شد. این بازی نهمین نسخه از سری بازی‌های Call of Duty است که در سال 2003 شروع شده بود. در این بازی، شما نقش چندین شخصیت را بازی می‌کنید که در دو دوره‌ی زمانی مختلف قرار دارند.

یک دوره در سال‌های 1980 تا 1989 است که شما در آن با تهدیدی جاسوسی مبارزه می‌کنید و دیگر دوره در سال 2025 است که شما در آن با یک تهدید فناوری به مبارزه خواهید پرداخت.

بازی Black Ops 2

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of Duty 4: Modern Warfare یک بازی تیراندازی اول شخص در سبک جنگی است که در سال 2007 توسط شرکت Infinity Ward ساخته و منتشر شد. این بازی چهارمین نسخه از سری بازی‌های Call of Duty است. در این بازی، شما نقش چندین شخصیت را بازی می‌کنید که در یک جنگ جهانی مدرن قرار دارند. شما باید با یک تهدید تروریستی به نام زاکایف مبارزه کنید که قصد دارد با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، جهان را به آشوب بکشاند.

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی نقش‌آفرینی در سبک جهان باز است که در سال 2011 توسط شرکت Bethesda Game Studios ساخته و منتشر شد. این بازی پنجمین نسخه از سری بازی‌های The Elder Scrolls است که در سال 1994 شروع شده بود.

در این بازی، شما نقش یک شخصیت به نام Dragonborn را بازی می‌کنید که یک قهرمان افسانه‌ای است که می‌تواند با اژدها صحبت کند و قدرت‌های آن‌‌ها را نیز بدزدد. شما باید با شخصیت باستانی به نام Alduin مبارزه کنید که قصد دارد چند اژدها را به جهان بیاورد و آن را نابود کند.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی Far Cry 3

Far Cry 3 یک بازی اکشن-ماجراجویی در سبک جهان باز است که در سال 2012 توسط شرکت Ubisoft Montreal ساخته و منتشر شد. این بازی سومین نسخه از سری بازی‌های Far Cry است که در سال 2004 شروع شده بود. در این بازی، شما نقش جیسون برودی را بازی می‌کنید که یک گردشگر جوان است که با دوستانش به یک جزیره‌ی دورافتاده در اقیانوس آرام سفر می‌کند.

اما آن‌ها توسط یک گروه خلافکار به رهبری واس مورد حمله قرار می‌گیرند و برخی از آن‌ها کشته و برخی دیگر گروگان گرفته می‌شوند. شما باید برای نجات دوستانتان و فرار از جزیره، با دشمنان خود مبارزه کرده و از محیط‌های مختلفی همچون جنگل‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و غارها عبور کنید.

این بازی از یک دنیای باز بهره می‌برد که شما می‌توانید در آن به انجام فعالیت‌های مختلفی همچون شکار، ماموریت‌های جانبی و تعامل با شخصیت‌های دیگر بپردازید. شما می‌توانید شخصیت خود را به دلخواه سفارشی‌سازی کرده و از انواع سلاح‌ها، وسایل‌نقلیه و تکنولوژی‌های متفاوت استفاده کنید.

بازی farcry 3

بازی Minecraft

Minecraft یک بازی در سبک خلاقیت-بقا و جهان باز است که در سال 2011 توسط شرکت Mojang ساخته و منتشر شد. این بازی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ محسوب می‌شود که بیش از 200 میلیون نسخه از آن فروخته شده است. در این بازی، شما نقش یک شخصیت به نام Steve را بازی می‌کنید که در یک دنیای مکعبی قرار دارد.

شما می‌توانید از مکعب‌های مختلفی که در دنیای بازی وجود دارند، استفاده کنید و به ساخت، تخریب، جستجو، کشف و مبارزه بپردازید. همچنین شما باید با موجودات مختلفی همچون حیوانات و اژدها روبرو شوید و برای بقا تلاش کنید.

بازی Minecraft

بازی Forza Motorsport 4

Forza Motorsport 4 یک بازی مسابقه‌ای است که در سال 2011 توسط شرکت Turn 10 Studios ساخته و منتشر شد. این بازی چهارمین نسخه از سری بازی‌های Forza Motorsport است که در سال 2005 شروع شده بود. در این بازی، شما می‌توانید از بیش از 500 خودروی مختلف از برندهای معروف استفاده کرده و در مسابقات مختلفی در سراسر جهان شرکت کنید.

همچنین شما این امکان را خواهید داشت که خودروهای خود را به دلخواه تنظیم کنید، تغییر دهید و بهبود بخشید و از انواع حالت‌های بازی همچون کریر، چند‌نفره، اتوویستا و ریوال لذت ببرید.

این بازی از یک گیم‌پلی واقع‌گرایانه و چالش‌برانگیز بهره می‌برد که شما را در میان مسابقات پرهیجان و پرسرعت قرار خواهد داد. شما می‌توانید از انواع خودروها، مسیرها، شرایط آب‌و‌هوایی و تنظیمات دوربین استفاده کنید و با دشمنان و دوستان خود روبرو شوید.

بازی Forza Motorsport 4

سوالات متداول

  1. آیا می‌توانم بازی‌های ایکس باکس 360 را روی ایکس باکس وان اجرا کنم؟

بله، شما می‌توانید بازی‌های ایکس باکس 360 را روی ایکس باکس وان اجرا کنید، به شرطی که آن بازی در لیست بازی‌های قابل اجرا روی ایکس باکس وان باشد. برای اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 روی ایکس باکس وان، شما به یک دیسک از بازی یا یک نسخه دیجیتال از آن نیاز دارید.

  1. آیا می‌توانم بازی‌های ایکس باکس 360 را روی کامپیوتر اجرا کنم؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز همچون Xenia یا CXBX-Reloaded، بازی‌های ایکس باکس 360 را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. اما ممکن است با مشکلاتی همچون کاهش فریم‌ریت، باگ‌ها و عدم سازگاری با بعضی بازی‌ها روبرو شوید. همچنین برای اجرای این نرم‌افزارها، شما به یک کامپیوتر قوی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، پردازنده ۴ هسته‌ای، حافظه رم ۸ گیگابایت و کارت گرافیکی با پشتیبانی از DirectX 12 نیاز دارید.

  1. چگونه می‌توانم بازی‌های ایکس باکس 360 را بر روی گوشی‌های هوشمند اجرا کنم؟

برای اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 بر روی گوشی‌های هوشمند، شما باید از سرویس Xbox Cloud Gaming استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های ایکس باکس 360 را بر روی گوشی‌های اندرویدی و iOS اجرا کنید. برای انجام این‌کار، شما باید عضو Xbox Game Pass Ultimate باشید و از اینترنت پرسرعت و پایدار استفاده کنید.

کلام آخر

بازی‌های معرفی شده از نظر گرافیک، صداگذاری، داستان، شخصیت‌پردازی، گیم‌پلی و محتوا می‌توانند گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد که به بازی کردن علاقمند هستند، باشند و تجربه‌ای متنوع و جذاب را به شما ارائه دهند. اگر شما هم دارای یک کنسول ایکس باکس 360 هستید و به دنبال دانلود بازی برای آن هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این بازی‌ها را امتحان کنید.

در عین حال شما می‌توانید برای دانلود بازی ایکس باکس در هر سبکی به سایت دانلود فارسی مراجعه کنید.

بهترین بازی‌های XBOX 360

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *