آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس
آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس

آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس به شما کمک خواهد کرد تا ماجراجویی بی‌پایان خود را در دنیای بازی‌های ایکس‌باکس شروع کنید. ساخت اکانت Xbox، اولین قدم برای خریداران این کنسول است. تمام مراحل ایجاد حساب کاربری تنها با دنبال‌کردن راهنمای تصویری و در سریع‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

برای ایجاد حساب Xbox نیاز به یک حساب مایکروسافت دارید. البته توجه کنید حساب مایکروسافت با حساب Xbox یکی نیست، اگرچه می توانید از یک آدرس ایمیل برای هر دو استفاده کنید.اگر از قبل حساب مایکروسافت دارید از آن برای ورود به سایر سرویس‌های مایکروسافت (مانند Windows، OneDrive، Office و Skype ) استفاده می‌کنید، از آن حساب برای ایجاد حساب Xbox خود نیز استفاده کنید. داشتن اکانت ایکس‌باکس به شما این امکان را می‌دهد تا دیتای بازی‌ها و اطلاعات حساب را بتوانید به‌راحتی در دستگاه‌های دیگر نیز منتقل کنید.

2 روش ساخت حساب کاربری ایکس باکس

ساخت حساب کاربری ایکس‌باکس، برای خرید بهترین بازی‌هایXBOX 360 ، عقب‌نماندن از آپدیت‌ها، ارتباط با گیمرهای دیگر، انتقال دیتاهای شخصی هنگام تغییر کنسول و بک‌آپ گرفتن از اطلاعات ضروری است. یکی از روش‌های ساخت اکانت Xbox، استفاده از کنسول و کنترلر است. البته با‌ توجه‌به اینکه ساخت اکانت با آی‌پی ایران امکان‌پذیر نیست، باید آی‌پی کشورهای دیگر نظیر آمریکا را برای ساخت حساب استفاده کنید. از آنجایی که نمی‌شود در کنسول، IP را عوض کرد، باید DNS را تغییر دهید. در آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس روش دیگری را نیز برای ساخت اکانت Xbox معرفی خواهیم کرد.

آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس با کنسول

  • برای شروع، دکمه Xbox را روی دسته بازی، فشار دهید. تا منوی Guide باز شود.

در ادامه آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس با کنسول Xbox One را مشاهده می‌کنید، اما فرایند ساخت اکانت در مقایسه ایکس باکس سری ایکس و سری اس مشابه هست.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

  • به قسمت sign in بروید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

  • در ایکس‌باکس‌های سری X با S گزینه Add یا Switch را انتخاب کنید.
  • در بین گزینه‌های موجود، روی Add new بروید و دکمه A را روی دسته بازی بزنید.

ساخت اکانت جدید در ایکس باکس

  • در قسمت بعدی، به‌صورت خودکار کیبورد روی صفحه ظاهر می‌شود، با زدن دکمه B کیبورد غیرفعال می‌شود.
  • سپس روی گزینه Get a new email بروید و دکمه A را فشار دهید.

اگر در حال ساخت حساب Xbox برای یک کودک هستید، سن واقعی او را وارد کنید، نه سن خودتان را، تا بتوانید تنظیمات و محدودیت های محتوای قابل‌نمایش برای او را در تنظیمات family Xbox مدیریت کنید. پس از ساخت اکانت نمی‌توانید حساب عادی را به حساب کودک تغییر دهید.

لاگین در ایکس باکس

ساخت اکانت Xbox از طریق وب

اما روش پیشنهادی ما برای ساخت اکانتXbox ، از طریق وب‌سایت ایکس‌باکس است. این روش بسیار ساده است و با دنبال‌کردن راهنمای ‌تصویری زیر می‌توانید به‌راحتی و در زمان کوتاه اکانت ایکس ‌باکس را ساخته و سپس از طریق گزینه Add New، اکانت خود را در کنسول نیز ثبت کنید و شروع به بازی کنید.

پیش از ورود به وب‌سایت، ابتدا از طریق فیلترشکن، ریجنی که قرار است با آن حساب کاربری ایکس‌باکس خود را بسازید را انتخاب کنید. باتوجه‌به محدودیت‌های موجود، بهتر است از بین کشورهای آمریکایی و یا اروپایی یکی را انتخاب کنید، در این صورت در طول انجام فرایند ساخت اکانت با مشکلات کمتری مواجه می‌شوید. ریجن آرژانتین یا ترکیه بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند از طریق اکانتشان، بازی خریداری کنند. درغیر این صورت، آمریکا می‌تواند گزینه خوبی باشد. حالا گوشی و یا لپ‌تاپ خود را برداشته و مراحل زیر را انجام دهید:

 

  • از طریق مرورگر خود وارد وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس به آدرس xbox.com شوید.
  • در صفحه اصلی، آیکون پروفایل موجود در سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید.

وبسایت ایکس باکس

  • حالا در این قسمت، طبق تصویر، گزینه “create one” را انتخاب کنید.

ساخت اکانت ایکس باکس

  • آدرس ایمیل‌تان را در کادر مشخص شده وارد کنید.

در صورتی که حساب پست الکترونیکی یا همان ایمیل ندارید، کافی‌ است روی گزینه Get a new email address کلیک کنید و به‌صورت رایگان، اکانت بسازید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Use a phone number instead، از شماره‌تلفن خود به‌جای آدرس ایمیل استفاده کنید.

  • پس از انجام این مراحل، روی گزینه Next کلیک کنید.

عضویت در Xbox

  • حالا نوبت انتخاب پسورد برای اکانتتان است. پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای دیگر برای افزایش امنیت رمز عبورتان استفاده کنید.

ساخت رمز در Xbox

  • نام و نام‌ خانوادگی‌تان را در این قسمت وارد کنید.

پس از ساخت اکانت با مراجعه به تنظیمات کنسول خود، می‌توانید این اطلاعات را مخفی کرده و نام مستعار برای نمایش عموم انتخاب کنید.

  • روی Next کلیک کنید.

نام کاربری Xbox

  • در این مرحله ایکس‌باکس از شما می‌خواهد محل زندگی (منوی کشویی) و تاریخ تولدتان را وارد کنید.
  • همان‌طور که توضیح داده شد، بهتر است اکانت خود را با اکانت و اطلاعات کشور آمریکا بسازید.
  • روی Next کلیک کنید.

ساخت اکانت ایکس باکس

  • با انجام صحیح مراحل بالا، لینک فعال‌سازی اکانت به ایمیلی که در مراحل قبل وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد. کد را در کادر خالی وارد کنید.
  • روی Next کلیک کنید.

تایید ایمیل در اکانت Xbox

  • کد امنیتی را وارد کنید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.

کد امنیتی Xbox

  • I Accept را انتخاب کنید و تمام! اکانت شما ساخته شد. پس از این مرحله، به‌صورت مستقیم وارد پروفایل کاربری خود خواهید شد.
  • از این اطلاعات می‌توانید برای ورود به‌ تمامی زیرمجموعه‌های شرکت مایکروسافت نظیر اسکایپ استفاده کنید.

تکمیل ساخت اکانت Xbox

مشکل couldn’t sign in  در ایکس باکس

یکی از مشکل‌هایی که اغلب کاربران ایرانی ایکس‌باکس با آن مواجه هستند، مواجه با خطای couldn’t sign in  در کنسول است. احتمالا ممکن است پس از مطالعه آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس و انجام تمامی مراحل، در کنسول خود با خطای couldn’t sign in ، مواجه شوید. جای نگرانی نیست، متاسفانه باتوجه‌به محدودیت‌ها و مشکلات اینترنت، این خطا ممکن است برای کاربران ایرانی به نمایش دربیاید. برای رفع این مشکل باید از DNSها استفاده کنید. مراحل رفع این خطا در ادامه آورده شده است:

  • از متصل بودن به یک اینترنت باکیفیت اطمینان کسب کنید.
  • وارد Settings کنسول شوید.
  • گزینه Network را از منو انتخاب کنید.
  • Advanced Options
  • وارد تنظیمات دی ان اس شوید (DNS settings ).
  • روی گزینه Manual کلیک کنید.

طبق مراحل بالا، تنظیمات DNS را به حالت دستی تبدیل کردیم، حالا باید دی ان اس‌های مناسب را پیدا کرده و وارد فیلدهای مربوطه کنیم. برای اینکار کافی است سرچ کرده و دی ان اس های مناسب کاربران ایرانی را پیدا کنید. به طور مثال:

فیلد اول: 78.157.42.101

فیلد دوم: 78.157.42.100

کلام آخر

در این مطلب آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس پرداختیم. همه افرادی که به‌تازگی کنسول ایکس‌باکس تهیه کرده‌اند، برای استفاده از امکانات این دستگاه باید نسبت به ساخت اکانت Xbox اقدام کنند. ساخت اکانت به روش‌های مختلفی مثل، استفاده از کنسول و کنترلر، وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس، شماره‌تلفن و ایمیل امکان‌پذیر است. ساخت حساب کاربری ایکس باکس بسیار ساده است و با چند کلیک در زمان کوتاه انجام می‌شود. ممکن است بپرسید باتوجه‌به فرآیندهای ساخت اکانت،PS5 بخریم یا ایکس باکس سری ایکس؟ به‌صورت کلی با خرید هرکدام از این کنسول‌ها، مشکلی در زمان ساخت اکانت نخواهید داشت.

 

سوالات متداول

آیا می‌شود از طریق تلفن‌ همراه اکانت ایکس‌باکس ساخت؟

بله، با انتخاب گزینه Use a phone number instead می‌توانید به‌‌جای ایمیل، از تلفن همراه استفاده کنید.

 

با آی‌پی ایران می‌شود اکانت Xbox ساخت؟

باتوجه‌به محدودیت‌های موجود، با IP ایران نمی‌شود اکانت ایکس‌باکس ساخت. برای این ‌کار لازم است آی‌پی را تغییر دهید.

ساخت اکانت ایکس‌باکس با گوشی امکان‌پذیر است؟

بله، با ورود به وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس می‌توانید حساب کاربری ایکس‌باکس خود را راه‌اندازی کنید.

 

آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *