تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima
تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

مهم‌ترین تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima را می‌توانیم در نوع داستان، شخصیت‌پردازی کاراکترها و گیم پلی این دو اثر اکشن ژاپنی خلاصه کنیم. از برجسته‌ترین بازی‌های سامورایی که نام آنها در زمان کوتاهی بر سر زبان‌ها افتاد، بازی روح تسوشیما و ظهور رونین است. بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای که بر تاریخ ژاپن تمرکز دارند و با قهرمانان سامورایی توانسته‌اند در بین بهترین بازی‌های ویدیویی قرار بگیرند. اما کدام یک از این بازی‌ها بهتر عمل کرده و توانسته تجربه یک بازی متفاوت را در اختیار گیمرها قرار دهد؟

در سال ۲۰۲۰ بازی روح تسوشیما توانست یک روایت بی‌نظیر علاقمندان خود را حیرت‌زده کند. بسیاری انتظار داشتند که نسخه بعدی این اثر که متمرکز بر دنیای سامورایی‌های ژاپنی است در سال جدید منتشر شود. از سوی دیگر تیم نینجا نیز به عنوان سازنده بازی Rise of The Ronin، در سال‌های اخیر با خلق بازی‌های متعدد مانند Wo Long: Fallen Dynasty نشان داد که تا چه اندازه در ترکیب افسانه‌های شرقی با گیم پلی سولز-لایک موفق عمل کرده و توانسته تجربه واقعی را بدون فانتزی‌های همیشگی برای کاربران رقم بزند. در حال حاضر خبر انتشار نسخه جدید Rise of The Ronin اعلام شده و بسیاری از علاقمندان بازی‌های اکشن را سورپرایز کرده است.

بررسی تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

اگر بخواهیم به تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima اشاره کنیم، باید این دو اثر را از حیثت دوره‌های تاریخی که داستان دو بازی در آن روایت شده، بافت شهری که گیمرها در آن قرار است مبارزات مختلف را تجربه کنند، شخصیت‌ها و قهرمانان اصلی داستان و مکانیزم‌های مبارزه مورد بررسی قرار دهیم.

تیم نینجا هیچ زمان در ساخت بازی‌های داستان محور خوب عمل نکرده، اما امید داشت در بازی Rise of The Ronin نسبت به آثار گذشته خط روایی بهتری را ارائه کند. این استودیو با اینکه تاکید زیادی بر داستان محور بودن اثر جدید خود داشته، اما نتوانسته در میان بازی‌های هم نسل خود پیشی بگیرد و داستان جذاب‌تری نسبت به  Ghost of Tsushima داشته باشد.

شاید بازی ظهور رنین، نسبت به Ghost of Tsushima نبردهای بسیار طبیعی و جذابی دارد، اما Ghost of Tsushima به عنوان یک اثر واقعی و اصیل سامورایی در برابر نینجا قرار گرفته و مانند فیلم‌های ژاپنی، مخاطبان خود را در یک فضای سینمایی قرار می‌دهد. این بازی شخصیت‌پردازی بسیار قوی دارد و روایت زیبای آن باعث شده که آن را به عنوان برترین بازی‌های سامورایی‌محور بدانیم.

 بر اساس نظرسنجی‌ها کاربران زیادی بازی سینمایی Ghost of Tsushima را به عنوان یک تجربه فوق‌العاده تلقی کرده‌اند، با این حال Rise of The Ronin نبردهای پر زرق و برق بیشتری دارد و شما می‌توانید تنوع بیشتری در مبارزات داشته باشید. با اینکه نقشه روح تسوشیما بسیار پهناور است، اما تراکم بیشتری در نقشه ظهور رونین مشاهده خواهید کرد. از ویژگی‌های برتر Rise of The Ronin سلاح‌های بیشتر و موضع‌گیری‌های جذاب است و نسبت به Ghost of Tsushima شخصیت‌پردازی قودی‌تری دارد.

بررسی تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

مقایسه داستان دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، نوع داستان‌پردازی این دو اثر است که در دو برهه تاریخی روایت می‌شود. داستان Ghost of Tsushima در سال ۱۲۷۴ جریان دارد و مبارزات آن بیشتر در استفاده از کمان و شمشیر خلاصه می‌شود. در حالی‌که Rise of The Ronin گیمرها را به سال‌های نزدیک‌تر قرن نوزدهم و حوالی سال ۱۸۰۰ میلادی هدایت می‌کند. در Rise of The Ronin، در ضمن استفاده از کمان و شمشیر می‌توانید از تفنگ‌های کوتاه برد و شعله افکن نیز استفاده کنید.

با نگاهی به تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، متوجه می‌شوید که تاثیرات فاصله تاریخی بین این دو اثر فراتر از سلاح است و معطوف به لوکیشن‌هاست. در واقع تفاوت بین ژاپن قدیم و ژاپن مدرن باعث می‌شود شما تجربه متفاوتی داشته باشید.

در بازی Rise of The Ronin ژاپن قرن سیزدهم به نحوی که در روح تسوشیما به تصویر کشیده می‌شود، نیست و بیشتر قسمت‌های داستان حاصل تخیلات نویسنده است. اما به دلیل واقعی بودن حمله مغول‌ها می‌توان تصور کرد که چنین اتفاقی صورت گرفته باشد. از سوی دیگر استفاده از ابزارهای کاملاً واقعی مشابه دنیای سامورایی ژاپنی و ماجراجویی در جزیره سوشیما باعث می‌شود که گیمرها بخواهند در دل این اثر به ماجراجویی بپردازند.

در کل ابتدای هر دو بازی بسیار گیرا و جذاب است و هر دو یک شروع طوفانی دارند. اما کدام یک می‌تواند مخاطبان خود را تا پایان درگیر نگه دارد؟ به نظر می‌آید که بازی Rise of The Ronin با داشتن انیمیشن‌های جذاب، بسیار هیجانی‌تر باشد. اما از نظر داستان‌سرایی در مقابل گات حرفی برای گفتن ندارد. Rise of The Ronin با وجود داشتن داستان کلیشه‌ای، باز هم برای علاقمندان بازی‌های سامورایی، بسیار سرگرم‌کننده است.

داستان این بازی Rise of The Ronin ابتدا بسیاری هیجانی شروع می‌شود و به بازیکنان را جذب می‌کند. ولی هر چقدر که در بازی پیشروی می‌کنیم داستان ضعیف‌تر می‌شود و افت بازی به طور محسوسی به چشم می‌آید. با اینکه تیم نینجا در تولید بازی‌های اقتباسی بسیار زبانزد است. اما این بار با ارائه یک داستان ضعیف نتوانسته انتظار کاربران را برآورده کند.

برای روح تسوشیما این مسئله کاملاً برعکس است. این اثر نه تنها یک شروع بسیار زیبا و هیجانی را رقم زده، بلکه گیمرها تا انتهای بازی درگیر داستان پر جزئیات احساسی و معنادار هستند و می‌توانند از خط روایی داستان لذت ببرند. همین خط روایی گیرا، باعث شده این بازی سامورایی در برابر نینجا بهتر عمل کند.

کل داستان Ghost of Tsushima در سه پرده مختلف روایت می‌شود و در آخر کاربران از وقتی که برای انجام این بازی گذاشته‌اند، راضی خواهند بود و به احتمال زیاد چند بار آن را انجام خواهند داد. پرداختن به شخصیت جین ساکای در روح تسوشیما، بسیار عالی انجام شده است. جین ساکای یک کاراکتر ملموس و باورپذیر است که نه تنها به عنوان یک ابر قهرمان شناخته می‌شود، بلکه قدرت اعجاز زیادی دارد. یکی از دلایل مهم همزادپنداری کاربران با این کاراکتر شاید همه ساده بودن او باشد.

در طرف مقابل ظهور رونین دارای شخصیت‌هایی است که تا آخر نمی‌توانید از راز آنها سر در بیارید و مانند همیشه به صورت یک معمای حل نشده باقی می‌ماند. در روح تسوشیما برای انجام ماموریت‌های مختلف، بازیکنان درگیر داستان فوق‌العاده بازی می‌شوند و ساکر پانچ برای برانگیختن حس کنجکاوی بازیکنان، زمان صرف کرده است. در حالی که تیم نینجا تمرکز خود را برای استفاده از المان‌های و عناصر ابزاری و تنوع نبردها گذاشته است.

مقایسه داستان دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

مقایسه محیط و نقشه بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

در بررسی تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushimaیکی از مواردی که باید با آن بپردازیم، مقایسه نقشه و محیطی است که بازی در آن جریان دارد. محتویات بازی روح تسوشیما به عنوان بهترین بازی سامورایی در برابر نینجا، بسیار متنوع است.

از ماموریت‌های مختلف که بگذریم گشت‌و‌گذار در محیط‌های مختلف، تعقیب روباه‌ها و پرندگان، یافتن معبدهای مخفی یا رفتن به زیست بوم‌های متنوع به شکل بسیار ماهرانه در بازی گنجانده شده است. طراحی فضای زیبا و تاثیرگذار Ghost of Tsushima باعث احساس حضور واقعی گیمرها در یک محیط جادویی شده است.

از محیط Ghost of Tsushima کاملاً قدیمی است و نشانی از شهرسازی‌های مدرن در آن دیده نمی‌شود و فقط اشاره به کمپ‌ها و قلعه‌های دشمنان دارد. اما Rise of The Ronin دارای محیط‌های مدرن‌تر همراه با معماری و شهرسازی زیبا و بیان‌کننده تاریخ معاصر ژاپن است. به دلیل قرار گرفتن در این محیط شما هنگام نبرد احساس خستگی و تکراری بودن نخواهید داشت.

نقشه این دو بازی بسیار قابل تحسین است. نقشه بازی روح تسوشیما دارای سه بخش متفاوت است که با پیشرفت در طول بازی دسترسی به هر سه نقشه امکان‌پذیر است. ماجراجویی در محیط‌های مختلف نقشه این بازی به این گونه است که سیستم بازی کمک زیادی به شما نمی‌کند و باید از طریق کاوش و حل معماهای مختلف بر دشمنان پیروز شوید.

در مقابل نقاط ضعف زیادی در محیط درون نقشه Rise of The Ronin وجود دارد. مکان‌های بصری و لوکیشن‌ها شباهت زیادی به هم دارند و همین باعث تکراری شدن بازی می‌شود. در حالی که روح تسوشیما با کم بودن تعداد نمادها به گونه‌ای طراحی شده که چشم‌اندازهای متعدد بازیکنان را به وجد می‌آورد و انگیزه‌ زیادی برای ادامه بازی دارند.

مقایسه گیم پلی بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

از دیگر تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، گیم پلی و ساختار این دو اثر است. برخی منتقدین معتقدند اگر نام این دو بازی جابجا می‌شد، بهتر بود. چرا که قاتل حرفه‌ای رونین، دارای یک سری مکانیک‌ها است که حس پیشروی او را مانند یک روح به صورت واقعی به تصویر می‌کشد.

در حالی که قهرمان روح تسوشیما، یک سامورایی واقعی است که به دور از اغراق نبردهای خونین را انجام می‌دهد. با این حال نمی‌توانیم ساختار طبیعی گیم پلی Ghost of Tsushima را نسبت به Rise of The Ronin انکار کنیم.

نبردهای این دو بازی تجربه بی‌نظیر و منحصربه‌فرد ویدئوگیم‌های سبک سامورایی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. اما Ghost of Tsushima به عنوان برجسته‌ترین اثر سامورایی در برابر نینجا، توانسته با ارائه یک گیم پلی جذاب، بازخوردهای مثبتی دریاف کند.

جالب است بدانید که ظهور رونین، قرار بود نسخه آپدیت شده روح تسوشیما باشد. اما در این زمینه موفق عمل نکرد و تیم سازنده آن در حد بازی روح تسوشیما زمان زیادی برای طراحی نبردها و پیشروی کاراکترها صرف نکرده است.

به‌علاوه گیم پلی بازی Ghost of Tsushima باعث همزادپنداری بازیکنان با شخصیت اصلی می‌شود. چرا که ابزارهای ساده و واقعی در آن وجود دارد. ولی با وجود اینکه در ظهور رونین سلاح‌های پیشرفته‌تری دیده می‌شود، زره‌های جدید جابجایی‌های هوایی دوقلوهای بلید، باعث فاصله گرفتن گیمرها از واقعیت می‌شود.

در مجموع هر دو بازی برداشت‌های متفاوتی از مبارزات ژاپنی ارائه کرده‌اند. گیم پلی بازی Ghost of Tsushima یک سیستم مبارزاتی جذاب دارد. طراحی فوق‌العاده این بازی، امکان کاوش در محیط‌های مختلف را برای گیمرها فراهم می‌کند و دارای مبارزات اکشن و ماجراجویانه است.

مقایسه گیم پلی بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

تفاوت المان‌های مخفی کاری دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

یکی از جذابیت‌های هر دو بازی، امکان پیشروی با المان‌های مخفی کاری است. طراحی این المان‌ها در بازی Rise of The Ronin خیلی بهتر انجام شده است. با اینکه Ghost of Tsushima در همه بخش‌ها فوق‌العاده عمل کرده، اما در بخش مخفی‌کاری آنطور که شایسته است به جزئیات نپرداخته و خطاهای زیادی در این بخش وجود دارد.

به طور مثال طراحی ضعیف دشمنان با هوش مصنوعی، باعث ایجاد یک سری مشکلات رفتاری عجیب در آنها شده است. در حالی که پیدا هستند، دشمنان متوجه آنها نمی‌شوند و حتی برعکس آن هم اتفاق می‌افتد. با این وجود بخش مخفی کاری این اثر نمره پایینی نمی‌گیرد، اما در بخش جزئیات مخفی کاری به اندازه نبردها دقیق نیست و باورپذیر بودن بازی را کمی زیر سؤال می‌برد.

اگر نتوانیم بگوییم که نبرد رونین از سامورایی بهتر طراحی شده، اما در بخش‌های دیگر از جمله گیم پلی و المان‌های مخفی کاری چیزی کم نگذاشته است. تیم نینجا همیشه در این بخش عالی عمل کرده و شیوه مبارزات Rise of The Ronin نیز بسیار هنرمندانه طراحی شده است.

سیستم مبارزات بازی Rise of The Ronin پر از مکانیک‌های عمیق، چالش‌برانگیز و متنوع است. برای مبارزات و شرایط جنگی مختلف سلاح‌های ویژه‌ای طراحی شده که می‌توانید از آنها استفاده کنی.

اما در Ghost of Tsushima فارغ از دوئل‌های تماشایی، باید در شرایط سخت دائماً بر روی شیوه‌های مختلف جنگیدن سوئیچ کنید. چرا که هر یک از دشمنان با شیوه خاصی از شمشیرزنی کشته می‌شوند و زمانی که چند دشمن در افراد اطراف شما قرار می‌گیرند، باید مهارت شمشیرزنی خود را نشان دهید. با این نوع طراحی، مبارزه با باس‌های ظاهری بازی کار را سخت می‌کند.

در بازی Rise of The Ronin تنوع بیشتری در استفاده از ابزارها نسبت به روح تسوشیما وجود دارد.  شما می‌توانید از مکان‌های مختلف بالا بروید. این ویژگی در محیط شهری بیشتر از جاهای دیگر لذت دارد. بالا رفتن از ساختمان‌ها و جابجا شدن در بلندترین قسمت‌های شهر تجربه جذابی است و پس از گذشت چند سال از بازی، در نسخه جدید به پرنده‌ای به نام اویکولا دسترسی پیدا می‌کنید که سرعت پیشروی شما را چندین برابر می‌کند.

در مجموع در بازی Ghost of Tsushima به عنوان پرطرفدارترین اثر سامورایی در برابر نینجا، مکانیک‌های بازی مانند تاخت و تاز با اسب، شمشیر گرفتن به دست و جنگیدن و حتی دویدن کاراکترها طبیعی‌تر و سینمایی‌تر هستند. در حالی که در ظهور رونین بخش‌های کمی از گیم پلی مانند مخفی‌کاری یا تنوع مبارزات بهتر عمل کرده است.

مقایسه گرافیک بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima گرافیک و تصاویر بصری پر جزئیاتی دارد. در تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima از نظر گرافیکی باید بگوییم وجود اینکه Rise of The Ronin، یک بازی نسل جدید است. اما عناصر گرافیکی آن مانند جزئیات بصری، محیط‌ها شخصیت‌ها، یکدست هستند و نسبت به نسخه قبلی تفاوت چشمگیری ندارند.

در حالی که Ghost of Tsushima یک گرافیک روان و غیرمسطح را ارائه کرده و به شکل خیره‌کننده‌ای جزئیات گرافیکی، به تصویر کشیده شده است.

در برخی از بخش‌ها هر دو بازی با افت فریم و دیر لود شدن مواجه هستند. برخی از محیط‌ها مانند رودها و علفزارها در روح تسوشیما، بسیار واقع‌گرایانه طراحی شده و جلوه‌های بصری آن بسیار قدرتمندتر از بازی ظهور رونین است.

عناصر گرافیکی روح تسوشیما بسیار قدرتمند طراحی شده و توانسته بازیکنان را در یک فضای سینمایی قرار دهد. به غیر از یکنواختی عناصر و شخصیت‌ها زیاد نمی‌توان به گرافیک ظهور رونین ایراد گرفت.

مکانیزم‌ مبارزات دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

پایه مبارزات در Ghost of Tsushima و Rise of The Ronin شباهت زیادی به هم دارند. هر دو بازی با خالی کردن نوارهای استقامت، دفاع دشمنان را درهم می‌شکنند و می‌توانید به راحتی نوار سلامت حریف را خالی کنید.

در بازی Ghost of Tsushima شکل مبارزات بسیار ساده است و در بازی تیم نینجا، باید با خالی کردن نوار Ki حریف، قدرت دفاعی آنها را غیر فعال کنید.

از دیگر شباهت‌های کامبت‌محور بازی تسوشیما و رونین، وجود اشکال مختلف شمشیرزنی است. در بازی تسوشیما با الهام از سری بازی‌هایNioh  ساخته تیم نینجا، چهار روش برای شمشیرزنی وجود دارد. گیمرها از طریق آن می‌توانند دسته‌های مختلف از نیروهای دشمن را نابود کنند.

استودیو تیم نینجا مکانیزم Stance مولفه‌های تهاجمی را در سلاح‌های نیزه شمشیرهای بلند و استایل مبارزه Ten ،Chi و Jin را در بازی گنجانده است. بازیکنان می‌توانند بر اساس نوع سیستم مبارزه، آسیب‌ زیادی بر دشمنان وارد کنند.

از اصلی‌ترین تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، مربوط به مکانیزم‌ نبرد این دو اثر است، دفع ضربات در بازی تسوشیما به عنوان Perfect Parry است و در ظهور رونین به عنوان Counterspark است. چه ضربه‌های غیر قابل دفع و چه ضربات قابل دفاع به یک زمانبندی دقیق نیاز دارند. در روح تسوشیما شما می‌توانید هنگام مواجه با ضربه‌های غیرقابل دفاع جا خالی دهید. اما این قابلیت در ظهور رونین وجود ندارد.

مکانیزم‌ مبارزات دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

همراهی شخصیت‌های مختلف در مبارزات

همراهی کاراکترها در مبارزات دو بازی Ghost of Tsushima و Rise of The Ronin تفاوت دارد. شخصیت‌هایی مانند استاد  ایشی‌کاوا، ماساکو و یونا از جمله همراهان در بازی Ghost of Tsushima هستند. اگر ماموریت‌های جانبی استاد ایشی‌کاوا و ماساکو را دنبال کنید، در طول بازی به شما می‌پیوندند. گرچه این ماموریت‌ها زیاد بر روند بازی تأثیر ندارند، اما پاداش قابل توجهی به شما می‌دهند. در برخی از مراحل هم با یونا همراه می‌شوید. این ماموریت‌ها جزو خط اصلی قصه هستند و باید با یک شخص که یونا باشد، داستان را جلو ببرید.

در هر دو اثر، می‌توانید اختیاری همراه خود را انتخاب کنید و هیچ اجباری در کار نیست. حتی می‌توانید بازی را به صورت تک نفره جلو ببرید. به‌علاوه این اختیار را دارید که کاراکتر را تعویض کرده و یار همراه خود را کنترل کنید.

مکانیزم یاران همراه بازی Rise of The Ronin به مراتب پیچیده‌تر از Ghost of Tsushima است. اما نقطه قوت این بخش از بازی ظهور رونین این است که همراهی یاران متحد با شخصیت‌ها تأثیر زیادی بر داستان داشته و هریک از این متحدان نقش بسزایی در پیشرفت کاراکترهای اصلی دارند.

بخش چند نفره بازی‌ Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

از دیگر تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، مبحث تجربه آنلاین این ویدئوگیم‌ها است. در حالی که ماموریت‌های بازی ظهور رونین را می‌توان تا سقف ۴ نفر به صورت آنلاین تجربه کرد، بازی روح تسوشیما یک بازی کاملاً آنلاین فارغ از خط داستانی به عنوانLegends  را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

حالت Legends نه تنها یک خط داستانی کاملاً جدا، بلکه اقسام چالش‌های مختلف از جملهRaid  و مراحل دارای محدودیت زمانی را تعریف می‌کند. خط داستانی بخش Legends  روح تسوشیما تحت تأثیر اسطوره‌شناسی ژاپن است و روایتگر تلاش این اسطوره‌ها برای نبرد با اهریمنان است.

پایان‌های چندگانه بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

از مهمترین تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، نحوه پایان یافتن داستان بازی است. در پایان قصه Ghost of Tsushima بازیکنان با یک پایان واحد روبرو می‌شوند و جزئیات آن با یک انتخاب مهم در لحظات پایانی قصه برای بازیکنان باز می‌شود.

در حالی‌که کلیت روایت روح تسوشیما یک پایان تکان‌دهنده و واحد است، در بازی Rise of The Ronin موضوع کمی پیچیده‌تر به نظر می‌آید. بازیکنان در آن واحد امکان انتخاب متحدین و تصمیمات مهم را دارند. به همین دلیل باید حواسشان باشد که چه انتخابی می‌کنند، تصمیمی که کاراکترها در نقطه پایانی داستان می‌گیرند، تعیین‌کننده کل مسیر بازی است.

پایان‌های چندگانه بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

کلام آخر

مهم‌ترین تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima، در نوع داستان و شخصیت‌پردازی، ساختار گیم پلی، شیوه مبارزات، نقشه و محیط این دو بازی است. این دو بازی از بهترین بازی‌های سامورایی محور هستند که بازگوکننده تاریخ ژاپن بوده و تاکنون توانسته‌اند نظر علاقمندان سبک اکشن را به خود جلب کنند. در مجموع اگر بخواهیم این دو بازی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که خط داستانی بازی Ghost of Tsushima بسیار جذاب‌تر از بازیRise of The Ronin است و امتیاز بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد.

گیم پلی و گرافیک بازی نیز از هر نظر نسبت به بازی Rise of The Ronin پیشی گرفته است. اما در بخش المان‌های مخفی کاری تیم نینجا مثل همیشه بهترین عملکرد را داشته است. بازی روح تسوشیما به عنوان برجسته‌ترین اثر سبک سامورایی در برابر نینجا هم بر بخش مبارزات و هم در ایجاد فضاهای رئال و سینمایی بسیار موفق عمل کرده و به جرات می‌توانیم آن را در زمره آثار بی‌بدیل ساکر پانچ قرار دهیم.

سوالات متداول

  • تفاوت داستان دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima چیست؟

بازی Ghost of Tsushima داستان بسیار جذاب بر پایه مبارزات اسطوره‌های ژاپنی را ارائه کرده است. در حالی که روایت داستانی بازی Rise of The Ronin  بسیار ضعیف‌تر از بازی روح تسوشیما است و در برخی از مواقع تکراری و خسته‌کننده می‌شود.

  • المان‌های مخفی کاری کدام یک از دو بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima قوی‌تر است؟

در بخش مخفی کاری بازی ظهور رونین تیم نینجا بهتر از روح تسوشیما عمل کرده است.

  • آیا می‌توانیم بازی Ghost of Tsushima را به صورت آفلاین انجام دهیم؟

این بازی کاملاً آنلاین و دارای خط داستانی جدا به عنوان Legends است و نمی‌توانید آن را به صورت آفلاین تجربه کنید.

تفاوت‌های بازی Rise of The Ronin و Ghost of Tsushima

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *