داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok
داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok در مورد نبردهای اساطیری یونان و نورس است. در این بازی شخصیت اصلی داستان کریتوس اسپارتا با ورود به جهان‌های اساطیری و نبرد با دشمنان فرصتی برای خودشناسی به دست می‌آورد. استودیو سانتا مونیکا توانسته به شکلی شخصیت‌پردازی این شاهکار ویدیویی را انجام دهد که گیمرها را چندین ساعت وارد قلمروهای پر چالش کند.

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok در محیط‌های مختلف اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی داستان توسط خاطرات خود احاطه شده است. در هر بخش، هر کدام از شخصیت‌ها، با احساسات و تفکر منحصر به فرد خود وارد مبارزات سخت و طاقت‌فرسا می‌شوند که باید از پس نبردها برآیند تا در نهایت در قلمرو آنها صلح به وجود آید.

بررسی داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok بر پایه بازسازی شخصیت اصلی داستان طراحی شده است و هم اکنون از طریق سایت دانلود فارسی قابل دریافت است. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کریتوس اسپارتا به عنوان شخصیت اصلی با میمیر در آب‌های ناآشنا در حال پارو زدن هستند. این دو می‌خواهند یک مکان را پیدا کنند که در گذشته نتوانسته‌اند اطلاعات دقیقی از آنجا به دست آورند.

پس از اینکه به ساحل می‌رسند، ناگهان زره کریتوس محو می‌شود و می‌فهمد که برای ورود به این مکان حتماً باید یک سری امکانات داشته باشد. کریتوس و میمیر جلوتر می‌روند و در مسیر خود یک دروازه را می‌بینند. دروازه‌ای که بر روی آن نوشته “بر خود مسلط شو”

کریتوس با قدرت فیزیکی فوق‌العاده خود این در را باز می‌کند. به محض باز شدن در یک نور شدید به چشم می‌آید. خدای جنگ سابق یونان وارد یکی از طبقات پایینی والهالا می‌شود. کریتوس به محض ورود می‌فهمد که ضعیف‌تر شده و سپر هم ندارد. از طرفی در اکثر محیط‌ها دشمنان انتظار کریتوس را می‌کشند که با نداشتن هیچ سپری شکست وی حتمی است.

کریتوس در نبرد با دشمنان می‌میرد، اما دوباره در ساحل بیدار می‌شود. این بار فریا، سیگرن، آر و گونِر هم کنار وی هستند. فریا پس از شکست در جنگ اول آن‌ها قصد دارد نورس جدیدی به پا کند و می‌خواهند بداند که کریتوس چطور وارد والهالا شده و آنجا را پیدا کرده است.

داستان خدای جنگ والهالا

ورود کریتوس به والهالا

کریتوس پس از ورود به قلمرو جدید مبارزات به نام والهالا، نمی‌خواست ماجرا را با فریا به اشتراک بگذارد و ادعا می‌کند که این سفر برای او یک مسئله شخصی است. کریتوس با نشان دادن یک نامه به فریا می‌گوید که از طریق پیام یک فرد ناشناس مختصات این مکان ناشناخته را به دست آورده است و آن فرد هم از گذشته کریتوس خبر دارد. چون در این نامه کریتوس را کریتوسِ اسپارتا خطاب کرده است.

در ادامه داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، کریتوس می‌گوید که باید با گذشته خود روبرو شود و دوباره با قلمروهای یونانی روبرو می‌شود که یادآور خاطرات نه چندان جالب او هستند. در این بین چهره‌های آشنایی را ملاقات می‌کند که هرگز فکر نمی‌کرد. با پیشروی بیشتر والهالا مشخص می‌شود که این محیط در حال به چالش کشیدن وی برای رویارویی با یک سری ارواح است که آنها را در درون خود دفع کرده بود و حالا بازگشته‌اند تا روح او را تسخیر کنند.

به لطف حضور فریا و Shield Maidenها، کریتوس به شکل درست وارد والهالا می‌شود و با اسلحه سپر و قدرت‌های ویژه مراحل مختلف را پشت سر می‌گذارد. کریتوس در قلمروهای یونان، محیط‌های ساخته‌ شده توسط خاطرات خود را می‌بیند. در این بخش از والهالا  برای هر نفر بر اساس تفکرات وی یک سری مراحل وجود دارد. هر فرد پس از مرگ و در درون مبارزات طاقت‌فرسا آن بخش زندگی خود را به یاد می‌آورد.

هر یک از شخصیت‌هایی که بتوانند از این نبرد سالم بیرون بیایند، شانس ورود به دنیای والهالا را خواهند داشت. هدف کریتوس برای ورود به والهالا، تسلط به خود است. هر بار که طی مبارزات توسط دشمنان می‌میرد، به ساحل برمی‌گردد، اما اگر مرگ وی به صورت دیگری باشد، هیچ بازگشتی برای وی وجود ندارد.

در بازی خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok به عنوان یکی از بهترین بازی های جنگی، کریتوس مدام مشغول جنگ و تلاش برای رسیدن به سطوح بالاتر است با همین تلاش‌ها یک سری قدرت‌ها به دست می‌آورد. در همین حین با بازگشت اجباری به ساحل می‌تواند با شخصیت‌های مثل گونِر و آر گفتگو کند. آن‌ها یک سری قصه را برای کریتوس تعریف می‌کنند. داستان‌هایی که نشان می‌دهد چطور این دو نفر توانسته خودشان و روزهای سخت زندگی را بپذیرند و تبدیل به یک جنگجوی ارزشمند شده‌اند.

کریتوس نیز باید بپذیرد که از کجا آمده و چه کارهایی کرده و به کجا رسیده است. فقط اینطور می‌تواند یک تصمیم گیری درستی برای آینده داشته باشد. با صحبت‌های آغازین فریا و اشاراتی که میمیر به ماجرا دارد، مشخص می‌شود که یک درخواست مداوم فکر کریتوس را آزار می‌دهد. درخواستی که فریا از قهرمان رگناروک دارد. فریا از کریتوس می‌خواهد که خدای جنگ جدید قلمرو نورس باشد تا به عنوان یکی از اعضای شورا، مدیریت آنجا را به عهده بگیرد و تمام قلمروها را بازسازی کند. اما کریتوس از این کار می‌ترسد و با شنیدن نام خدای جنگ به یاد سیل‌های خونین در یونان می‌افتد.

ورود کریتوس به والهالا 

ورود کریتوس به قلمروهای یونان

در ادامه داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، با کشتن یک مبارز که توسط والهالا انتخاب می‌شود، کریتوس می‌تواند در سطح بالاتر برود. وارد یک اتاق کم نور می‌شود، اتاقی با تخت فرمانرویی از یونان که کریتوس اصلاً از دیدن آن خوشحال نیست.

در این مرحله کریتوس باید با یک دشمن قدرتمند مبارزه کند. پس از آن به خود می‌آید و می‌بیند که خبری از میمیر نیست. به جای او یک شخصیت دیگر در آنجا وجود دارد؛ سر قطع شده هلیوس ایزد خورشید یونان. هلیوس دائماً به کریتوس طعنه می‌زند و در بخش‌های خاصی از والهالا جای میمیر را می‌گیرد. میمیر در قلمرویی دیگر به صورت جداگانه با گذشته خود روبرو می‌شود. در ادامه پیشروی کریتوس در والهالا، خدای خورشید یونان در رابطه با جنایت‌هایی که در جنگ یونان رخ داده حرف می‌زند. کریتوس در دوران حضور در یونان بلاهای زیادی بر سر هلیوس آورده است.

در طول داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، کریتوس به نقطه‌ای از والهالا می‌رسد. جایی که می‌تواند به شکل واضح قاضیان جهان زیرین را ببیند. این داوران در جهان اساطیری قلب هر مرده را بررسی می‌کنند تا تصمیم بگیرند که وی در زندگی پس از مرگ کجا باید برود.

جنگ کریتوس با دشمنان اساطیری

در قلمرو والهالا، ساختار کلی محیط و جزئیاتی مانند نمادها و نقاشی روی کوزه‌ها وجود دارد که همگی کریتوس را یاد خاطراتش می‌اندازد. کریتوس به یاد می‌آورد که یک سرباز اهل آتن را با شکنجه کشت تا بتواند در مسیر خود به جلو برود.

او در داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، هنوز هم معنای سفر در والهالا را درک نکرده است. تصمیم می‌گیرد سر هلیوس را در داخل قفس بگذارد، قفسی که قبلاً سرباز را در آن سوزان بود. کریتوس باور کرده که باید هلیوس را فدا کند تا بتواند از گذشته خود رها شود. اما قبل از اینکه سر بریده هلیوس را بسوزاند، صدای میمیر را می‌شنود. سر قطع شده دوباره تبدیل به میمیر می‌شود و می‌فهمد که اشتباه کرده و باید میمیر را از قفس نجات دهد.

در قفس باز نمی‌شود. والهالا که از اشتباه کریتوس خشمگین می‌شوند، هم میمیر و هم کریتوس را به سمت مرگ می‌فرستد. در لحظات آخر سیگرن  از راه می‌رسد و در حالی که بال‌هایش به خاطر ورود به قلمرو والهالا می‌سوزد، دو نفر را نجات می‌دهد.

جنگ کریتوس با دشمنان اساطیری

در سطح بالاتر والهالا، کریتوس با شخصی روبرو می‌شوند که یک نامه برای کریتوس فرستاده است. تیر به کریتوس می‌گوید مدت‌ها قبل وقتی شک داشت که باید در مسیر والهالا قدم بگذارد، چالش والهالا را پشت سر گذاشت تا اول بر خود مسلط شود. تیر می‌گوید که او هم مرتکب اشتباهات زیادی شده و کریتوس حرف او را درک می‌کند.

در ادامه تیر یک سری نیزه و سپر را در دست می‌گیرد که یادآور جنگ‌های یونان هستند. کریتوس در پایان هر سفر باید با تیر بجنگد. کریتوس می‌بیند که خدای جنگ سابق نورس چه قدرتی دارد، ولی سفر وی زمانی کامل می‌شود که بتواند اتاق نهایی را ببیند و همه خاطرات خود را که از آن‌ها می‌ترسید به یاد آورد.

پس از اولین شکست از تیر کریتوس سردرد می‌گردد و به ساحل باز می‌گردد. اما چاره‌ای ندارد و باید دوباره مبارزه با تیر را ادامه دهد. در مجموع سه دور مبارزه، کریتوس باید چالش‌های سخت‌تری را پشت سر بگذارد.

مبارزات کریتوس و برتری بر الهه خدای جنگ سابق نورس

در اولین دوره مبارزات کریتوس یک حوض را مشاهده می‌کند. حوضچه تصویر دورانی را نشان می‌دهد که طی آن، یک تصمیم تأثیرگذار گرفت؛ زمانی که با اریس، خدای جنگ یونان عهد بست. کریتوس روح خود را به اریس تقدیم کرد و این‌گونه قدرت کافی برای شکست بربرها را به‌دست آورد.

در ادامه داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، زمانی که کریتوس در والهالا به تیر می‌رسد و او را شکست می‌دهد، باز هم حوضچه را می‌بیند، اما این بار گذشته را کامل‌تر به یاد می‌آورد. تیر به کریتوس می‌گوید که به دنبال عهد بستن تو با اریس، اتفاقات زیادی رخ داد و تو کارهای ناپسندی انجام دادی.

به یاد آوردن حقایق اجازه می‌دهد که کریتوس هم خود و هم تصمیماتش را بشناسد و بپذیرد که مطابق با احساسات خود تصمیم‌گیری کرده نه بر اساس فجایعی که بعداً رخ می‌دهد. با دیدن خاطرات خود می‌گوید که برای انتقام از خدایان، به قدرت هلیوس احتیاج داشت و در آن زمان باور کرده بود که چاره‌ای نداشت.

تیر در نبرد بعدی خود بسیار قدرتمند شده است و از شمشیرهای مصری استفاده می‌کند. کریتوس پس از شکست او باز هم باید به حضوچه نگاه کند. حوضچه هر بار یک خاطره متفاوتی را به او نشان می‌دهد. یکی از خاطرات این است که زمانی که او به سختی خورشید را به آسمان برگرداند. به یاد می‌آورد که دورانی مردم یونان را از خورشید محروم کرد و به خاطر همین نمی‌تواند خود را ببخشد.

تیر با تکیه به همه خاطرات به یاد کریتوس می‌آورد که احساسات منفی و مثبت در وجود هر شخصی وجود دارد و مهم این است که انسان برخی از آن‌ها را به یاد بیاورد. هر شخصی باید تصمیم بگیرد که بین ترس عشق و تنفر و امید باید انتخاب کند که قرار است با کدام احساس به آینده خود شکل دهد. کریتوس پس از اینکه می‌فهمد باید امیدوار به آینده باشد، مدتی بر روی تخت فرمانروایی می‌نشیند و پس از آن از والهالا بیرون می‌آید.

در آخر داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، کریتوس بر روی تخت فرمانروایی قرار می‌گیرد. این تخت جایگاه ویژه و تازه او را در این سرزمین‌ها نشان می‌دهد و به عنوان “خدای امید” شناخته می‌شود. کریتوس در آخر به فریا می‌پیوندد و این جمله را می‌گوید: از این پس سعی می‌کنم همان شخصی باشم که مردم به او نیاز دارند.

مبارزات کریتوس و برتری بر الهه خدای جنگ سابق نورس

نقد داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok

در حالی که داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok  تجربه لذت‌بخش بازی‌های ویدیویی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد، مشکلات مختلفی از جمله تعلیق زیاد در طی داستان وجود دارد. با این حال روایت داستان در مقیاس بسیار کوچک بسیار هدفمند طراحی شده است. در واقع اشاراتی که به خاطرات کریتوس وجود دارد، صرفاً برای تحریک حس ناستالوژی بازیکنان نیست و مخاطبان را با هدف مشخص وارد داستان مبارزات درونی کریتوس می‌کند.

از سوی دیگر داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok، پایه‌گذار ایده‌هایی است که باید منتظر بود و دید در نسخه‌های آینده چگونه به کار گرفته می‌شوند.

این اثر بی نظیر، در قالب DLC روگلایک، روایت بسیار گیرا و جذابی دارد. داستان ارائه شده در این بسته الحاقی بسیار شخصی‌تر از نسخه‌های اخیر آن است که در تاریخ فرنچایز ارائه شده است. در واقع میزان تمرکز بر ارائه یک داستان منسجم با توجه به هدف کلی آن برخلاف انتظار بوده و هنگام بازی متوجه خواهید شد توجه و ظرافتی که در هر بخش از داستان به خرج داده شده چقدر هدفمند بوده است.

در این بازی سیستم مبارزات انعطاف‌پذیری زیادی ندارند، اما المان‌های سرگرم‌کننده‌ای در دل محتوای داستان قرار گرفته که می‌تواند برای بازیکنان جذاب باشند.

پایبندی خط داستان به ساختار استاندارد ژانر

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok به عنوان یک اثر روگلایک ، با نسخه‌های قبلی آن زیاد تفاوتی ندارد و تا حد زیادی به ساختار استاندارد ژانر خود پایبند است. اما به این معنی نیست که شما نمی‌توانید در دنیای پر چالش وارد شوید، بلکه سطح درگیرکنندگی گیم‌پلی بسیار بالا است و می‌توانید در هر قلمرو ماموریت‌های مختلفی را انجام دهید.

ابتدای داستان ممکن است احساس ‌کنید که یک روند تکراری وجود دارد و یک عمق مناسب در مود بازی وجود ندارد، اما با پیشروی در مراحل بالاتر و آنلاک کردن المان‌های جدید، کم کم وارد مبارزات سنگین می‌شوید و مکانیزم آن‌ها برای شما روشن‌تر می‌شود.

شما می‌توانید با انتخاب چالش‌های متعدد و تاثیرگذار یک روند را خلق کنید و با آزمون و خطا از پس مبارزات برآیید. با توجه به قابلیت و تمرکز بر روی توانایی‌های کریتوس، این بازی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد و می‌توانید به راحتی در داستان بازی غرق شوید.

کلام آخر

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok روایتگر ماجراجویی بی‌نظیری است که در آن کریتوس اسپارتا پس از ورود به والهالا، به دنبال خودشناسی است. وی پس از اینکه نبردهای زیادی را در جهان‌های اساطیر یونان و نورس پشت سر گذاشته، حالا می‌تواند با ورود به والهالا بفهمد که چه تصمیمات اشتباهی گرفته تا آن‌ها را جبران کند.

در طول داستان شخصیت‌های مانند میمیر و تیر در کنار وی قرار می‌گیرند که هر کدام به سهم خود در بازسازی شخصیت کریتوس نقش دارند. درست است که گیم‌پلی بازی مبتنی بر یک سری خاطرات تکراری است که می‌تواند برای گیمرها خسته‌کننده باشد، اما ورود به محیط‌ها و قلمروهای مختلف یونان باعث می‌شود که بازیکنان بتوانند ساعت‌ها سرگرم نبرد و مبارزه با شخصیت‌های مختلف باشند. در پایان نیز کریتوس با پذیرش خود، به خدای امید تبدیل می‌شود و می‌خواهد همان کسی باشد که مردم از او انتظار دارند.

سؤالات متداول

  • داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok چیست؟

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok ، در مورد کریتوس اسپارتا است که با ورود قلمرو والهالا، به دنبال خودشناسی است.

  • پایان داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok چگونه تمام می‌شود؟

در پایان این داستان کریتوس به خدای امید تبدیل می‌شود و می‌گوید سعی دارد همان کسی باشد که مردم به او نیاز دارند.

  • بازی خدای جنگ والهالا ساخته کدام استودیو است؟

این بازی مهیج و پرطرفدار توسط استودیو سانتا مونیکا ساخته شده است.

داستان خدای جنگ والهالا God of War Ragnarok

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *