ساخت کلیسای نوتردام در فرانسه به مدت 182 سال به طول انجامید. نخستین آجر این کلیسای تاریخی در سال 1163 میلادی گذاشته شد و پس از مدت زمان مذکور، ساخت این بنا به اتمام رسید. کارولاین میوسه (Caroline Miousse)، طراح بازی Assassin’s Creed Unity، برای فرآیند مدلسازی و طراحی شهر پاریس دو سال زمان صرف کرد.
یکی از مسئولین مدلسازی و ساخت مناطق مشهور پاریس در بازی Assassin’s Creed: Unity بیان کرد که در طی دو سال گذشته، 80 درصد از زمان خود را به طراحی کلیسای نوتردام این بازی اختصاص داده است. در ادامهی این مطلب، پاریس در Assassin’s Creed: Unity چگونه ساخته شده است؟ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
در این مقاله میخوانید:
نحوه ساخت پاریس در Assassin’s Creed: Unity
همانند نسخههای قبلی بازی، عنصر برجسته بازی طراحی فوقالعاده زیبای محیط و شهر است. در این نسخه، ما به پاریس، پایتخت فرانسه و دوره انقلاب کبیر وارد میشویم و مدیریت شخصیت اصلی داستان، آرنو (Arno) را بر عهده داریم. لازم به ذکر است که Black Flag نیز برای کنسولهای نسل هشتم منتشر شده بود؛ اما Unity اولین نسخه از این سری است که بهطور اختصاصی برای پلتفرمهای نسل بعدی طراحی و توسعه یافته. ورود فناوریهای نوین امکانات بیشتری را برای توسعهدهندگان بازی فراهم کرده است .اظهارات سازندگان، این بازی از حداکثر ظرفیت موتور گرافیکی برخوردار است.
پاریس Unity به عنوان بزرگترین، دقیقترین و غنیترین جهان در این مجموعه شناخته میشود. در برخی صحنهها، امکان مشاهده بیش از ده هزار شخصیت غیرقابل بازی (NPC) وجود دارد؛ با این حال، باید اشاره کرد که بازسازی کامل پاریس در سال 1789 میلادی در این بازی محقق نشده است.
مراحل ساخت بازی
برای ساخت این بازی، مراحل زیر در نظر گرفته شده است.
- بررسی معماری قرن هجدهم
توسعهدهندگان بازی برای بازسازی دقیق شهر پاریس از منابع تاریخی و نقشههای قدیمی بهره گرفتند. در این پروژه، معماری خاص این شهر در قرن هجدهم با جزئیات چشمگیری بازآفرینی شده است. برای دستیابی به دقت مطلوب جهت طراحی بازی، تیم سازنده همکاری نزدیکی با تاریخنگاران و معماران داشت.
- استفاده از نقشههای تاریخی و مدلسازی
به منظور مدلسازی صحیح شهر در بازی، نقشهها و تصاویری از دورههای گذشته به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفتند. این منابع کمک شایانی به تیم سازنده کردند تا نقشهای دقیق از پاریس ایجاد شود و خیابانها، ساختمانها و بناهای مشهور را به طور صحیح جایگذاری کنند.
- بازسازی مکانهای تاریخی
مکانهای تاریخی پاریس در این بازی بازآفرینی شدهاند.
- کلیسای نوتردام
این کلیسا یکی از برجستهترین آثار موجود در بازی است که با دقت بسیار بالا بازآفرینی شده است. تیم سازنده برای ارائه نمایی دقیق از کلیسای نوتردام، از تصاویر تاسیسات و نقشههای جامع آن بهره گرفته است.
- کاخ ورسای
کاخ ورسای نیز یکی دیگر از مکانهای کلیدی بازی است که با دقت ویژهای طراحی شده است. این کاخ نه تنها نمادی ماندگار از قدرت و ثروت عصر انقلاب فرانسه محسوب میشود، بلکه نقش مهمی در داستان بازی ایفا میکند.
طراحی مناطق پاریس در Assassin’s Creed: Unity
طراحی مناطق تاریخی در این نوع بازیها مستلزم انجام تحقیقات جامع و دقیق است. گیورین برای مطالعه و بررسی ۱۵۰ نقشه، سه ماه از وقت خود را اختصاص داد و اطلاعات گستردهای درباره شهر پاریس و تغییرات آن در سالهای اخیر کسب کرد. این تلاش بینظیر او به لحاظ عمق تحقیق و دقت انتخاب منابع، ارزشی قابل توجه دارد.
بررسی و مدیریت این حجم گسترده از اطلاعات در دنیای بازی، که به عنوان بزرگترین جهان ایجاد شده در این سری شناخته میشود، نیازمند تلاش و پشتکار قابل توجهی است.
تاریخشناسان بسیاری به منظور گردآوری اطلاعات جامع در خصوص تاریخ فرانسه استخدام شدند. این کارشناسان با ارائهی دادههای ارزشمند دربارهی تاریخچه مناطق مختلف و رویدادهای مهمی که در آنها به وقوع پیوسته است، به تیم تولید بازی کمک کردند تا بتوانند با دقت و غنای کافی شهر پاریس را طراحی کنند.
با توجه به ازدحام فراوان در این شهر، تردد و دسترسی بین ساختمانها چالشبرانگیز بود. در نتیجه، برای ارتقاء قابلیت بازی و تعامل در پاریس، تیم طراحان از رویکردی تحت عنوان «مقیاس شعاعی» بهرهمند شدند. البته مناطق اصلی و تاریخی پاریس همچنان در موقعیت اصلی خود قرار دارند، اما فضاهای جدیدی که به شهر افزوده شدهاند، تأثیر منفی از نظر شلوغی یا بینظمی بر محیط نمیگذارند.
تغییرات مناطق پاریس در بازی Assassin’s Creed: Unity
کلیسای نوتردام به عنوان بزرگترین ساختمان در بازی Unity شناخته میشود. طراح اصلی این اثر، میوسه، زمان قابل توجهی را برای طراحی و ساخت این بنا صرف کرده است. او با بررسی تصاویر متعدد از طرح اولیه، سعی کرده تا معماری کلیسا را به واقعیت نزدیکتر کند. همچنین به منظور دستیابی به نتایج بهتر در چینش و طراحی آجرها، از همکاری سایر طراحان بهرهبرداری شده. در راستای قرار دادن تابلوهای نقاشی داخل کلیسا نیز از نظرات تاریخشناسان برجسته استفاده گردیده است.
«بستیل»، یکی از سنگرهای نظامی شناخته شده پاریس که سالها پیش از وقوع وقایع بازی تخریب شده، در این پروژه به نمایش درآمده است. با توجه به محبوبیت بالای این قلعه نظامی، موقعیت روایت داستان در پاریس تعبیه شده. اگرچه این طراحی ممکن است چندان شبیه واقعیت نباشد، اما این ویژگیها بُعد واقعیتری را به شهر پاریس اضافه میکنند.
ویژگیهای خاص بازی Assassin’s Creed: Unity
یکی از ویژگیهای بارز این بازی، وجود جمعیت پویا و واقعبینانه است؛ که احساس حضور در یک شهر شلوغ و پرجنب وجوش را برای بازیکنان به ارمغان میآورد. تیم سازنده با استفاده از الگوریتمهای پیچیده توانسته است رفتارها و شخصیتهای منحصر به فردی به هر کاراکتر اختصاص دهد.
در حالی که “Unity” بر اساس سنتهای established سری Assassin’s Creed طراحی شده است، به نظر میرسد لایهای اضافی در این بازی وجود دارد که به افزایش واقعگرایی آن کمک شایانی کرده است. سیستم نورپردازی بازی نیز نقشی کلیدی در خلق فضایی واقعگرا ایفا میکند. طراحی نور به گونهای انجام شده که بازیکنان بتوانند احساس حضور مؤثری در زمان و مکان واقعی داشته باشند.
گرافیک بازی نسبت به نسخههای قبلی به طرز قابل توجهی ارتقاء یافته و چشماندازها و خیابانهای پاریس با حضور پرشمار مردم زندهتر و واقعیتر از همیشه به تصویر کشیده شدهاند. دویدن روی بامها و ورود به منازل از طریق پنجرهها، تجربهی بازی را به واقعیت نزدیکتر کرده است.
تکنولوژی و ابزارهای مورد استفاده در بازی :
ابزارها و فناوریهای استفاده شده در بازی عبارتاند از:
- موتور گرافیکی Anvil
بازی Assassin’s Creed: Unity از موتور گرافیکی پیشرفته Anvil بهرهمند است، که به توسعهدهندگان این امکان را میدهد تا شهر پاریس را با دقت فراوان و کیفیت بالای بصری، بازسازی کنند. این موتور برای مدلسازی محیطهای بزرگ و پیچیده طراحی شده است.
- تکنیکهای مدلسازی سهبعدی
تیم توسعهدهنده از تکنیکهای نوین مدلسازی سهبعدی بهره بردهاند تا ساختمانها، خیابانها و مجسمههای موجود در شهر را با دقت بالا عرضه کنند. این فناوری، آنها را قادر ساخت تا تجربهای زنده و واقعی از پاریس ارائه دهند.
سخن پایانی
روش ساخت پاریس در Assassin’s Creed نمایانگر قابلیتهای برجسته تیم توسعهدهنده در خلق یک محیط واقعی و پویا است. این بازی نه تنها از نظر بصری جذابیت بالایی دارد، بلکه به تاریخ نیز بهطور وفادارانهای پایبند است. ترکیب معماری دقیق با گیمپلی جالب سبب شده تا این نسخه یکی از برترینهای سری Assassin’s Creed محسوب شود. در این مطلب درباره پاریس در Assassin’s Creed: Unity چگونه ساخته شده است؟ برای شناخت بهتر طراحی پاریس در Assassin’s Creed، باید برای یکبار هم شده که این بازی را امتحان کنید.
سؤالات متداول :
آیا پاریس در بازی Assassin’s Creed: Unity بهطور کامل بازسازی شده است؟
پاریس در این بازی بهصورت جزئی بازسازی شده و برخی از مناطق به دلایل فنی یا گیمپلی تغییراتی را تجربه کردهاند.
چگونه کلیسای نوتردام در بازی طراحی شد؟
تیم سازنده با بهرهگیری از منابع تاریخی معتبر و نقشههای دقیق، موفق به ایجاد یک مدل سهبعدی واقعبینانه از کلیسای نوتردام شدند.
آیا تیم سازنده از منابع تاریخی استفاده کرده است؟
بله، آنها برای بازسازی دقیق شهر پاریس، از منابع متعددی همچون نقشهها و نقاشیهای تاریخی بهره بردهاند.
چالشهای فنی ساخت پاریس چه بودند؟
یکی از بزرگترین چالشها حفظ تعادل میان واقعگرایی و عملکرد مطلوب بازی بر روی سختافزارهای متفاوت بود.
چرا Assassin’s Creed: Unity به دقت تاریخی خود شهرت دارد؟
این شهرت ناشی از استفاده موشکافانه تیم سازنده از منابع تاریخی و طراحی بناها و محیطهایی مطابق با دوره انقلاب فرانسه است.