بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4
بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4

سری مجموعه فیلم‌های اونجرز در دنیا بسیار معروف شده است، به همین خاطر عده‌ای از دوست‌داران سینما هنوز هم به دنبال بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4 هستند تا درباره اهداف فیلم انتقام جویان، اطلاع جدید و مفیدی به‌ دست بیاورند.

در واقع بعد از پخش آخرین سری فیلم Avengers در سال 2019، نظریه‌های زیادی از از سوی فیلم‌بازان به تحقق پبوست. به‌عنوان مثال، ابرقهرمانان توانستند برای جلوگیری از نابودی دنیا، با استفاده از سفر در زمان، نیمی از جمعیت کشته شده توسط تانوس را زنده کنند. در تحلیل فیلم Avengers 4 تمامی چالش‌های داستانی و پایان‌بندی فوق‌العاده آن آمده است تا طرفداران سینما، باری دیگر مجذوب این مجموعه 4 قسمتی شوند.

نظریه‌های Avengers 4

نظریه‌های زیادی بعد از اونجرز (جنگ بی‌نهایت) منتشر شد و سر و صدا به پا کرد. فیلم‌بازان زیادی بعد از پایان غم‌انگیز و تلخ این سری از مجموعه فیلم انتقام جویان، به تکاپو افتادند که درباره قسمت بعدی اونجرز حدس و گمان بزنند؛ به همین خاطر بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4 برای دوست‌داران دنیای مارول، به یکی از اتفاق‌های  مهم سینمایی تبدیل شده است.

نظریه‌های زیادی برای یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های تاریخ منتشر شد و بعد از مدتی کوتاه، سرانجام در سال 2019 به حقیقت پیوست. در فیلم اونجرز 4(پایان بازی) ابرقهرمانانی همچون آیرون من(رهبر اصلی اونجرز)، هالک، کاپیتان مارول و بلک ویدو توانستند با استفاده از سفر در زمان، جهان را از دست تانوس نجات دهند. به همین خاطر اونجرز جز پرفروش ترین فیلمهای تاریخ سینمای آمریکا قرار گرفته است. در ادامه برای آشنایی با نظریه‌های Avengers 4، به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

نظریه سفر در زمان

یکی از نظریه‌های محبوب فیلم‌بازان، قبل از اینکه نسخه 4 مجموعه سینمایی Avengers منتشر شود، نظریه سفر در زمان بود که اتفاقا به تحقق پیوست. عده زیادی از طرفداران این فیلم سینمایی مارول که مخاطب را به دنیایی پر از هیجان و پارادوکش می‌کشاند، باور داشتند که طبق تصویرهای منتشر شده در تریلر Avengers 4، انتقام‌ جویان یا همان ابرقهرمانان به گذشته سفر می‌کنند تا با تغییر برخی اتفاق‌ها بتوانند دنیا را از نابودی نجات دهند.

البته این نظریه با کمی تغییر، عملی شد و در اونجرز 4 اتفاق افتاد. ابرقهرمانانی همچون تونی استارک (آیرون من) نمی‌توانستند به‌طور کامل گذشته را تغییر دهند؛ بلکه فقط می‌توانستند افراد یا اشیائی را از یک نقطه زمانی به نقطه زمانی دیگر منتقل کنند. در ضمن طبق حدس و گمان طرفداران مارول، ساخت ماشین زمان، توسط تونی استارک اتفاق افتاد! هدف از خلق ماشین زمان، جمع‌آوری سنگ بی‌نهایت بود تا تانوس نتواند برای کشتن نیمی از جمعیت جهان نقشه‌های شوم گذشته را بکشد.

نظریه‌های Avengers 4 سفر در زمان

نظریه فداکاری بزرگ

در بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4، نمی‌توان از نظریه فداکاری بزرگ ابرقهرمانان برای نجات جهان عبور کرد! این نظریه محبوب هم که حدس آن خیلی دشوار نبود، به وقوع پیوست و در اونجرز 4 (پایان بازی) اتفاق افتاد. طبق این نظریه، شخصیت‌های اصلی داستان برای اینکه بتوانند جلوی نابودی دنیا را بگیرند و همه چیز را به نقطه اول بازگردانند، باید از جان خود بگذرند.

دو تا از مهم‌ترین فداکاری‌هایی که در سری مجموعه فیلم اونجرز 4 وجود دارد، مربوط به فداکاری تونی استارک و بلک ویدو است. طبق این نظریه، آیرون من یا همان تونی استارک برای اینکه بتواند از بقیه محافظت کند و تانوس را به کام مرگ بکشد، باید با دستکش‌ بی‌نهایت به مبارزه با دشمن خونی خود می‌رفت. همچنین یکی دیگر از فداکاری‌های بزرگ در پایان بازی فیلم سینمایی انتقام جویان، پریدن ناگهانی بلک ویدو برای به دست آوردن سنگ روح، از صخره‌ای مرتفع است.

نظریه ظهور ابرقهرمانان جدید

با پایان بازی انتقام جویان در اونجرز 4، قهرمانان جدیدی در دنیای مارول ظهور کردند که نسل جدیدی از انتقام جویان بود. این نظریه پرطرفدار در سال 2019 به وقوع پیوست و ابرقهرمانان قدیمی برای آخرین بار در اونجرز 4 ایفای نقش کردند. در واقع با خداحافظی دو تن از نقش‌های اصلی که یکی آیرون من و دیگری استیو راجرز بود، قهرمانان نسل جدید مارول باید ظهور می‌کردند و وارد داستان جدیدی از این سری مجموعه می‌شدند.

به این ترتیب می‌توان گفت که نظریه‌های Avengers 4 پیش از اکران پایان بازی، قوت گرفتند و چندتا از آن‌ها نیز تایید شدند. یکی از این نظریه‌های محبوب درباره انتقام جویان، مربوط به ابرقهرمانان نوظهور بود که از شخصیت‌هایی همچون فاکون، کاپیتان مارول، شوری و رامبو رونمایی کردند.

نظریه‌های Avengers 4 قهرمانان نوظهور

نظریه بازگشت نیمی از جمعیت مرده

بعد از پایان باز و غم‌انگیز اونجرز (جنگ بی‌نهایت)، بسیاری از طرفداران این فیلم سینمایی در بهت و شوک فرو رفتند. تئوری‌های Avengers: Endgame بعد از جنگ بی‌نهایت شروع شدند و حتی برخی از آن‌ها طرفداران زیادی پیدا کردند. یکی از این نظریه‌ها، درباره سرنوشت بازگشت نیمی از جمعیت مرده‌ها بوده است که در اونجرز 4 محقق شد و ابرقهرمانان تکلیف افرادی که کشته شده بودند را برای مخاطبان مشخص کردند.

قبل از سال 2019، بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4 برای دوست‌داران این سری مجموعه سینمایی، به شدت مهم بود، به‌طوری که برخی از افراد در جلسه‎‌های تحلیل فیلم مارول شرکت می‌کردند تا درباره میزان درصد درستی هر نظریه در اونجرز 4 به بحث و مکاشفه بپردازند. ابرقهرمانان در پایان بازی، توانستند با بازگشت به گذشته و انجام فداکاری‌های بزرگ، سرنوشت را تغییر دهند و نیمی از جمعیت مرده را دوباره به دنیا بازگردانند. البته سنگ روح، نقش مهمی در بازگشت مردم جهان داشته است که نباید آن را نادیده گرفت!

تئوری‌های Avengers: Endgame که محقق نشدند!

برخی از تئوری‌های Avengers: Endgame به تحقق پیوستند و درباره هریک از آن‌ها به صورت مفصل توضیحاتی ارائه دادیم؛ اما بعضی دیگر از تئوری‌هایی که درصد زیادی از فیلم‌بازان روی آن شرط‌بندی کرده بودند که درست از آب درمی‌آید، متاسفانه به تحقق نپیوست و اونجرز 4 داستانی خلاف تصور عموم را ارائه داد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تئوری‌ها(پایان بازی) به صورت مفصل خواهیم پرداخت:

  • هویت شخصیت مرد مورچه‌ای

یکی از شخصیت‌هایی که در اونجرز حضور داشت، مرد مورچه‌ای بود. برخی از طرفداران مجموعه فیلم‌های Avengers اعتقاد داشتند که مرد مورچه‌ای در اونجرز 4 شخصیت اصلی می‌شود و همه را غافلگیر می‌کند. در حالی که این نظریه پرطرفدار درباره شخصیت مرد مورچه‌ای، اشتباه از آب درآمد.

  • روش شکست دادن تانوس

طرفداران مجموعه سینمایی اونجرز که دنیای مارول را خلق کرده است، به روش‌های زیادی برای شکست دادن تانوس اشاره کردند که همه آن‌ها اشتباه بود و این تئوری چندگانه را عملی نکرد. دراونجرز 4، شکست تانوس به‌طرز عجیبی غیرقابل پیشبینی و مهیج بود و همه را شوکه کرد!

  • بازگشت همه کاراکترهای مرده

با بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4 بیشتر درباره حال و هوای قبل از انتشار آخرین سری این فیلم سینمایی پرطرفدار آشنا شدید. یکی از تئوری‌هایی که مثل دو نظریه قبل به تحقق نپیوسته، تئوری بازگشت همه کاراکترهای مرده است. با وجود اینکه بیشتر مردم دوباره زنده شدند؛ اما نکته‌ای وجود دارد که طرفداران فکر اینجای داستان را نمی‌کردند! بعد از اینکه تونی استارک موفق به پیدا کردن دستکش بی‌نهایت و سنگ روح شد، فقط افرادی توانستند دوباره زنده شوند که یا با دیگران ارتباط احساسی داشتند یا کسی آن‌ها را به خاطر می‌آورد.

تئوری‌های Avengers: Endgame که محقق نشدند

تحلیل فیلم Avengers

یکی از فیلم‌های فوق‌العاده در تاریخ سینمای هالیوود، اونجرز 4 (Avengers: Endgame) است. استقبال زیاد مخاطبان، حمایت منتقدین و تشویق دوستداران فیلم‌های مارول، عامل اصلی موفقیت سری مجموعه اونجرز شد؛ به‌طوری که بعد از قسمت “پایان بازی” سازندگان این فیلم اعلام کردند که با اتمام فاز سوم مارول، نسل جدیدی از ابرقهرمان‌ها قرار است به انتقام جویان بپیوندند و داستان‌های جذاب و مهیج دیگری را روایت کنند.

در تحلیل فیلم Avengers توسط منتقدین، به نکات ظریفی مثل توجه به زنان و توانمندی‌های آن‌ها اشاره شده است، زیرا برخی از شخصیت‌های مهم اونجرز 4 را کاراکترهای زنی همچون کاپیتان مارول، گامورا و بلک ویدو تشکیل می‌دادند. در ضمن بسیاری از تحلیل‌گران فیلم معتقدند که عناصر اصلی فیلم که بر پایه دوستی، فداکاری و البته امید برای یک شروع دوباره است، پیام‌های مهمی را به مخاطبان نسل جوان می‌رساند.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم Avengers 4 پرداختیم و درباره نظریه‌های مهم و محبوبی که به حقیقت پیوستند، توضیحاتی ارائه دادیم. مهم‌ترین نظریه‌هایی که در اونجرز 4 به آن پرداخته شده بود، شامل ظهور ابرقهرمانان جدید، سفر به گذشته و فداکاری‌های بزرگ شخصیت‌های اصلی است. در ادامه نیز به تحلیل فیلم Avengers از نگاه منتقدین اشاره‌ای کوتاه داشتیم و درباره تئوری‌های شکست‌خورده مفصل صحبت کردیم.

سوالات متداول

  • نظریه سفر در زمان اونجرز 4 کاملا درست است؟

خیر، برخی افراد اعتقاد داشتند که تونی استارک می‌تواند تمامی وقایع گذشته را تغییر دهند. در حالی که این قسمت از نظریه درست نبود.

  • آیا تمامی شخصیت‌های مرده Avengers 4 زنده می‌شوند؟

خیر، فقط افرادی که ارتباط احساسی و عاطفی دارند در اونجرز 4 زنده می‌شوند.

  • نظریه‌های Avengers 4 تا چه حد محقق شده‌اند؟

تقریبا بیشتر از 50 درصد تئوری‌های Avengers: Endgame به واقعیت پیوستند که باعث خوشحالی مخاطبان شد.

بررسی تئوری‌ها و نظریه‌های مهم فیلم  Avengers 4

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *