روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز
روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز

روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز به یکی از مسائل نگران‌کننده برای کاربران ایرانی تبدیل ‌شده ‌است. در سال‌های اخیر، شاهد راه‌اندازی فروشگاه اپیک گیمز بوده‌ایم. اپیک گیمز با ارائه بازی‌های انحصاری و همچنین داشتن انحصار زمانی برای فروشگاه خود، به سرعت توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. از سوی دیگر، یکی از خصوصیات بارز فروشگاه اپیک گیمز، رایگان بودن بازی‌های متنوع به صورت هفتگی است.

البته این رویه در گذشته به صورت هفتگی صورت نمی‌پذیرفت، اما این فروشگاه در راستای افزایش رقابت و جلب کاربر بیشتر، فرآیند رایگان‌سازی بازی‌های خود را به صورت هفتگی انجام داد. از این‌رو، با توجه به رشد فروشگاه اپیک گیمز و وجود تحریم‌های ایران، تعداد زیادی از کاربران ایرانی وجود دارند که علاقه‌مند به خریداری از فروشگاه اپیک گیمز هستند. دو روش خرید از فروشگاه اپیک گیمز موجود است که در ادامه، آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

چگونه از اپیک گیمز خرید کنیم؟

فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به منظور رقابت جدی با استیم معرفی گردید. اپیک به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از طریق مرورگر وب یا به صورت یک برنامه مستقل از طریق دسکتاپ، مشابه به استیم، به فروشگاه اپیک گیمز دسترسی یابند.

یکی از اقدامات این فروشگاه که موجب محبوبیت آن گردیده است، ارائه بازی‌های متنوع و ارائه رایگان دوره‌ای برخی از بازی‌ها است. به این ترتیب که هر دو هفته یک‌بار، برخی از بازی‌ها را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان و بازیکنان فروشگاه خود می‌گذارد.

چنانچه این نخستین بار است که با فروشگاه اپیک گیمز آشنا شده‌اید و تمایل دارید از روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز آشنا شوید و از این سرویس استفاده نمایید، کافی است در این وب‌سایت ثبت‌نام انجام دهید تا قادر به دانلود بازی‌های مورد علاقه خود باشید. در ادامه، روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز را بیان خواهیم کرد.

خرید بازی از اپیک گیمز با سی دی کی

یکی از روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز استفاده از سی‌دی‌کی‌ها است. در ابتدا، یافتن سی‌دی‌کی‌های بازی‌های اپیک گیمز کار دشواری بود و دسترسی بازیکنان به همه بازی‌ها امکان پذیر نبود. ولی امروزه، سی‌دی‌کی مربوط به بازی‌های مشهور و پرطرفدار فروشگاه اپیک گیمز به راحتی در دسترس همه افراد است و بازیکنان با مراجعه به فروشگاه‌های عرضه‌کننده سی‌دی‌کی مانند سایت دانلود ، قادر به خرید سی‌دی‌کی مورد نظر خود هستند. شما باید پس از خریدن سی‌دی‌کی آن را فعال نمایید.

خرید بازی از اپیک گیمز با سی دی کی

برای فعال‌سازی سی‌دی‌کی‌های اپیک گیمز می‌توانید از طریق نرم‌افزار اپیک گیمز یا وب‌سایت فروشگاه اپیک گیمز به آسانی این عمل را انجام دهید. برای فعال‌سازی مراحل زیر را طی نمایید:

  1. ابتدا برای فعال پس از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، از قسمت بالا سمت راست به حساب کاربری خود رفته و گزینه Redeem Code را انتخاب نمایید.

فعال‌سازی سی‌دی‌کی‌های اپیک گیمز

2. در صفحه‌ای که باز می‌شود، کد خریداری‌ شده‌ را در فضای خالی وارد کرده و گزینه Redeem را انتخاب نمایید.

  • فراموش نکنید که باید از نرم‌افزار تغییر‌دهنده آی‌پی برای فعال‌سازی کد استفاده نمایید.

خرید از سایت اصلی اپیک گیمز با حساب کاربری روسیه

یکی دیگر از روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز، استفاده از کارت‌های ویزا و اعتباری بین‌المللی است، از طریق این روش امکان خرید بازی‌های مورد علاقه‌تان را از طریق فروشندگانی که حساب‌های ارزی دارند؛ فراهم می‌شود. برای خرید گیفت کارت اپیک گیمز  با حساب کاربری روسیه مراحل زیر را طی نمایید:

خرید از سایت اصلی اپیک گیمز با حساب کاربری روسیه

 

اگر تاکنون از روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز استفاده نکردید و خریدی نداشتید باید ابتدا از طریق گوشه بالا سمت راست وارد  Account  حساب کاربری خود شوید.

ابتدا نیاز است که کشور حساب کاربری خود را به روسیه تغییر دهید. ذکر این نکته ضروری است که تغییر کشور حساب کاربری تنها زمانی امکان‌ پذیر است که تا به حال خریدی روی حساب کاربری خود انجام نداده‌اید. چنانچه در گذشته خریدی از هر کشوری انجام داده باشید، کشور حساب کاربری شما به همان کشور تغییر خواهد کرد.

 سپس به شاخه General مراجعه کرده و کشور حساب کاربری خود را به روسیه تغییر دهید. این کار را می‌توانید با استفاده از هر آی‌پی به جز آی‌پی ایران انجام دهید، اما استفاده از آی‌پی روسیه پیشنهاد می‌شود. سپس تغییرات را ذخیره نمایید.

روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز

پس از تغییر حساب کاربری خود، می‌توانید از طریق فروشندگانی که با وبمانی کالا خریداری می‌کنند، بازی مورد نظر خود را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنید. به عنوان مثال، بازی Godfall در فروشگاه روسیه به قیمت ۱۹۹ روبل عرضه می‌شود که تقریبا معادل ۲۶.۵ دلار است. در این میان، نکته‌ای بسیار مهم وجود دارد که مرتبط با بازی‌هایی است که زبان انگلیسی را در کشور روسیه، به صورت کامل پشتیبانی نمی‌کنند. به عنوان مثال، بازی‌هایی از شرکت یوبی سافت مانند Assassin’s Creed Valhalla این چنین هستند و شما می‌توانید از بخش پایین صفحه هر بازی در فروشگاه اپیک گیمز، زبان‌های پشتیبانی‌ شده‌ توسط محصول مورد نظر را مشاهده کنید.

مزایای خرید بازی اپیک گیمز

خرید بازی‌ها از پلتفرم اپیک گیمز (Epic Games) مزایای منحصر به فرد خود را دارد، برخی این مزایای شامل موارد زیر می‌باشند.

  1. تخفیفات بیشتر: اپیک گیمز، مانند استیم، تخفیفات بزرگی به بازیکنان خود ارائه می‌دهد. با این حال، اخیرا اپیک گیمز به دلیل جذب کاربران جدید، به تخفیفات بیشتری نسبت به استیم اقدام نموده است.
  2. بازی‌های انحصاری: Epic Games به عنوان یک شرکت سازنده بازی، بازی‌های انحصاری خود را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، بازی‌هایی مانند Fortnite و Unreal Tournament در این پلتفرم قابل دسترسی است.
  3. امنیت بیشتر: اپیک گیمز، همانند دیگر پلتفرم‌های بازی، از سیستم حفاظتی و رمزنگاری قوی برای حفظ امنیت کاربران خود استفاده می‌نماید. این اقدام از کلاه‌برداری و هکرهایی که به دنبال سرقت حساب‌های کاربری هستند، جلوگیری می‌کند.
  4. مالکیت بازی‌ها: شرکت اپیک گیمز به بازیکنان خود اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را به صورت مستقل تهیه و مالکیت کامل آن‌ها را به دست آورند. این امکان به بازیکنان فرصت می‌دهد که بازی‌های خود را بر روی دستگاه‌های مختلف اجرا کرده و بدون نیاز به اتصال به اینترنت بازی کنند.
  5. سیستم پرداخت ساده: شرکت اپیک گیمز با ارائه یک سیستم پرداخت ساده و کارآمد، فرآیند خرید بازی‌ها را برای کاربران آسان‌تر کرده است. با استفاده از این سیستم، کاربران می‌توانند به سرعت بازی مورد نظر خود را تهیه کنند.
  6. ارائه ابزارهای توسعه: شرکت اپیک گیمز ابزارهایی مثل Unreal Engine را برای توسعه‌دهندگان بازی فراهم می‌کند تا بتوانند بازی‌های با کیفیت و رقابتی ایجاد کرده و آن‌ها را بر روی پلتفرم اپیک گیمز به فروش برسانند. به عنوان مثال می‌توانید برای بهتر شدن در بازی فورتنایت و  ارتقای سطح خود از ترفند های این بازی استفاده نمایید و سپس بازی را در سطح بالا به فروش برسانید.
  7. ارائه مسابقات و جوایز: شرکت اپیک گیمز با برگزاری مسابقات و اهدای جوایز مختلف، سعی می‌کند تا به کاربرانش ارزش افزوده دهد.

مزایای خرید بازی اپیک گیمز

سخن پایانی

اگر شما از دوست‌داران جدی بازی‌های جذاب و معاصر هستید و یک گیمر حرفه‌ای می‌باشید و یا حتی اخیرا تصمیم به ورود به دنیای هیجان‌انگیز بازی‌ها گرفته‌اید، قطعا با نام اپیک گیمز آشنا هستید. اپیک گیمز که در گذشته به عنوان یک استودیوی تولید بازی فعالیت می‌کرد، اکنون به یک فروشگاه بازی با ارائه خدمات متنوع به گیمرها مبدل‌ شده‌ است. این فروشگاه یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای خرید بازی‌های رایانه‌ای است  که در این مقاله به بررسی روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز پرداختیم. شما به دو طریق می‌توانید از این فروشگاه خرید کنید و از بازی خود لذت ببرید.

یکی از این روش ها خرید بازی از طریق سی دی کی و دیگری خرید روسیه است. در صورت تمایل به انجام خرید بازی به‌طور مستقیم از پلتفرم اپیک گیمز، لازم است که با استفاده از حساب‌های بین‌المللی خود انجام شود. به جهت تحریم‌های اعمال‌ شده‌ بر کشورمان، انجام پرداخت‌های آنلاین به صورت مستقیم با چالش‌های نسبتا فراوانی مواجه است و در این شرایط، استفاده از یک حساب بین‌المللی ضروری خواهد بود.

استفاده از این روش برای خرید بازی‌های اپیک گیمز در ایران، از جمله محبوب‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود. همچنین اپیک گیمز دارای مزایای بسیاری مانند تخفیفات دوره ای، ارائه مسابقات و جوایز، فروش بازی به کمک ارائه ابزارهای توسعه و … است که محبوبیت این فروشگاه را چند برابر کرده است.

 

سوالات متداول

آیا بازی‌های اپیک گیمز به صورت رایگان ارائه می‌شوند؟

بعضی از بازی‌های اپیک گیمز به صورت رایگان عرضه شده‌اند و کاربران می‌توانند این بازی‌ها را بدون پرداخت هزینه تجربه کنند. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های Epic Games که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است، فورتونایت نام دارد.

آیا برای بازی‌ها از فروشگاه اپیک گیمز نیاز به برنامه تغییر آی‌پی هستیم؟

خیر، برنامه تغییر آی‌پی فقط برای دانلود و خرید بازی‌ها لازم است و پس از آن بدون نیاز به استفاده از برنامه تغییر آی‌پی، می‌توانید به تجربه بازی‌های خود بپردازید.

آیا بازی‌های اپیک گیمز را می توان بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ اجرا نمود؟

بازی‌های اپیک گیمز برای موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ و کنسول‌های مختلف قابل اجرا است. شما می‌توانید بازی های مختلف را هم روی PC، هم اندروید و هم کنسول‌های مختلف اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

روش های خرید بازی از فروشگاه اپیک گیمز

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *