بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر
بهترین بازی استراتژیک کامپیوتر

استراتژی یکی از سبک‌های اصلی بازی‌های رایانه‌ای است که از همان ابتدا با بازی‌های محبوبی به دنیای گیمرها وارد شد. در سبک بازی استراتژیک کامپیوتر شما علاوه‌بر سرگرم شدن، ذهن خود را چالش می‌کشید تا با طراحی و پیاده‌سازی یک استراتژی و برنامه درست، به هدف نهایی بازی دست پیدا کنید. برخی منابع مختلف از جمله اسلحه‌ها، قلمرو، سربازان، و … (بسته به نوع بازی) در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید با کمترین استفاده از آن‌ها، به موفقیت برسید. در ادامه این مطلب، ما به شما لیستی شامل بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر pc را معرفی می‌کنیم که توانسته‌اند جوایز مختلفی به دست آورده و یا امتیازات بالایی در سایت‌هایی مثبت متاکریتیک (Metacritic) کسب کنند.

معرفی سبک بازی استراتژیک کامپیوتر

یکی از سبک‌های محبوب بازی‌های کامپیوتری، سبک استراتژیک است. در یک بازی استراتژیک کامپیوتر شما باید با یک برنامه‌ریزی در بازی پیش بروید تا بتوانید زودتر و با مصرف منابع کمتر، دشمنان یا مراحل را پشت سر بگذارید. معمولاً در این بازی‌ها شانس نقش کم‌رنگی دارد و رسیدن به موفقیت، تنها با یک برنامه‌ریزی دقیق ممکن می‎‌شود. در سبک بازی استراتژیک pc شما یک نمای از بالا دارید تا بتوانید موقعیت را به‌خوبی درک کنید.

در یک بازی استراتژیک مهارت‌های تصمیم‌گیری مستقل بازیکن در تعیین نتیجه اهمیت بالایی دارد. تقریباً همه بازی‌های استراتژیک نیاز به تفکر درونی و آگاهی موقعیتی بسیار بالایی دارند. یک بازی استراتژیک را می‌توان در انواع ژانرهای جنگی، معمایی، بقا و … یافت. در ادامه، به شما بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را معرفی می‌کنیم که با بازی کردن آن‌ها، می‌توانید بهتر با این سبک آشنا شوید.

10 بازی استراتژیک pc از بین بهترین‌ها

صدها بازی کامپیوتری با سبک استراتژیک ساخته شده است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را داشته و در ژانرهای مختلفی طراحی شده‌اند. به راحتی می‌توان حدس زد که همه این بازی‌ها به یک اندازه محبوب نبوده و در بین گیمرها طرفدار ندارند. به همین دلیل، ما سعی می‌کنیم که به شما لیست برتر بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را معرفی کنیم. اگر قصد دانلود بازی استراتژیک برای کامپیوتر را دارید و می‌خواهید ببینید کدام بازی‌ها معروف‌تر هستند، لیست زیر را از دست ندهید.

1.بازی Supremacy 1914

می‌خواهید کنترل کشورهای جهان را در حالی که درگیر یک جنگ بزرگ تاریخی هستند، به دست بگیرید؟

اگر به دست آوردن چنین قدرتی برایتان جذاب است، بازی استراتژیک کامپیوتر Supremacy 1914 را انتخاب کنید. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، اجرای هر بازی زمان بسیار زیادی نیاز دارد. با تعداد بسیار زیادی از کشورهایی که می‌توانید برای بازی انتخاب کنید (هر کدام با گزینه‌های متنوع خود از منابع موجود)، تنوع موجود در این بازی بسیار جذاب خواهد بود. علاوه‌بر تنوع، در این بازی جزئیات زیادی وجود دارد که به‌خصوص با رفتن به شهرها و کشورهای مختلف می‌توانید به خوبی متوجه این مسئله شوید.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

2.بازی دنیای کهن یا Old World

بازی دنیای کهن یا Old World در سال 2020 منتشر شده و در مدت زمان کم، توانست جایگاه خود را در لیست با آمار بالای دانلود بازی استراتژیک کامپیوتر به دست آورد. کمپانی Mohawk Games سازنده این بازی است. این بازی، در دسته بازی‌های استراتژیک 4X قرار می‌گیرد. بازی‌های 4X دارای چهار عنصر اصلی جستجو و اکتشاف (EXplore)، توسعه دادن (EXpand)، بهره‌برداری (EXploit) و نابودی (EXterminate) هستند. برخلاف آنچه که خیلی‌ها تصور می‌کنند، بازی دنیای کهن چیزی فراتر از یک برداشت متفاوت از Civ 4 است. برای مثال، در این بازی ما به جای ترسیم تاریخ بشر، منحصراً در دوران باستان هستیم.

همچنین بازیکن اصلی در این بازی استراتژیک کامپیوتر چیزی بالاتر از یک فرمانروای جاودان است. شما به‌عنوان نقش اصلی در بازی، به شکل واقعی زندگی می‌کنید، ازدواج کرده و بچه‌دار می‌شوید و حتی در نهایت، می‌میرید. بعد از مرگ این فرمانروا، وارث پادشاهی که شما می‌توانید نقش او را بازی کنید، دوباره وارد بازی می‌شود. همچنین در داخل دربار، افرادی از جمله درباریان، همسر و فرزندان هستند که باید نگران حضور آن‌ها باشید.

 بازی دنیای کهن یا Old World

3.بازی StarCraft ll: Wings of Liberty

یکی دیگر از بازی‌هایی که در لیست دانلود بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر می‌توانیم بررسی کنیم، StarCraft ll: Wings of Liberty است. این بازی در سال 2010 منتشر شده و در ادامه بازی StarCraft سال 1998 ساخته شده است. همچنین این بازی استراتژیک در طی یک ماه توانست آمار بالای فروش سه میلیون نسخه را ثبت کند که یک موفقیت بزرگ برای شرکت سازنده، یعنی Blizzard بود. این آمار بالای دانلود و نصب بازی استراتژیک کامپیوتر StarCraft 2، عنوان سریع‌ترین فروش در بین بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر تمام ادوار را برای آن به ارمغان آورد.

نسخه اصلی، به سه پکیج مجزا شامل Heart of the Swarm، Wings of Liberty و Legacy of the Void تقسیم می‌شود که به ترتیب داستان دسته‌های Zerg، Terrans و Protoss را روایت می‌کنند. روایت عالی داستان در کنار یک گیم پلی درگیرکننده و جذاب، همه آن چیزی بود که این سری برای عرضه به گیمرها باید ارائه می‌داد. همچنین از طریق اتصال LAN، امکان بازی بصورت چند نفره هم وجود دارد. امتیاز این بازی در سایت متاکریتیک، 93 است که گواه بر بهترین بودن آن در بین انواع بازی استراتژیک pc است.

  بازی StarCraft ll: Wings of Liberty

4.بازی Company of Heroes

بازی Company of Heroes یک بازی استراتژیک کامپیوتر و روایتگر دوران جنگ جهانی دوم است. بازیکنان در این بازی می‌توانند با به دست آوردن منابع استراتژیک، یک پایگاه اختصاصی برای خود ایجاد کرده و با واحدهای جنگی، دشمن را شکست بدهند. این بازی علاوه‌بر جلب نظر منتقدان دنیای گیم‌های کامپیوتری، توانست جوایز متعددی از جمله جایزه «بهترین بازی استراتژیک سال» را به دست آورد. اگرچه نسخه اصلی بازی برای پلتفرم pc ساخته شده بود، اما حالا نسخه‌های سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS هم برای دانلود در دسترس هستند.

  بازی Company of Heroes

5.بازی WarCraft lll

یکی دیگر از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر، بازی WarCraft 3 است که در سال 2002 منتشر شد. این بازی توسط شرکت Blizzard طراحی و عرضه شده که در دنیای تخیلی وارکرافت جریان دارد. در این بازی، می‌توانید یکی از چهار گروه Human، Orcs، Undead Scourge و Night Elves را انتخاب کنید که هر یک از در جزئیاتی مانند شکل ساختمان‌ها و واحدهای مخصوص خود، با هم تفاوت دارند.

فروش چهار و نیم میلیون نسخه‌ای از این بازی استراتژیک pc یک موفقیت بزرگ برای شرکت سازنده یعنی Blizzard است. از جمله دلایل اصلی موفقیت این بازی می‌توان به عواملی مانند جلوه‌های بصری جذاب، امکان بازی چند نفره، گیرایی داستان و البته یک گیم‌پلی عالی اشاره کرد.

 بازی WarCraft lll

6.بازی Into the Breach

Into the Breach یکی از بازی‌های نسبتاً جدید و جذاب در سری بازی استراتژیک کامپیوتر است. این بازی در سال 2018 و توسط شرکت سازنده Subset Games منتشر شده است. این بازی برخلاف اکثر بازی‌های بررسی شده در این لیست، یک بازی مستقل است و این موضوع نه تنها از جذابیت آن کم نمی‌کند، بلکه باعث شده تا خیلی از افراد بخواهند آن را تجربه کنند. یک گیم پلی جذاب در کنار موسیقی متن زیبا و گیرا، باعث شده تا بخواهید مراحل دشوار آن را با علاقه بیشتری دنبال کنید.

این بازی توانسته در سایت متاکریتیک امتیاز 90 را به دست آورده و در سال 2018، جایزه بهترین بازی از نظر منتقدین را کسب کند. از دیگر جوایز این بازی استراتژیک pc می‌توان به کسب عنوان « بهترین بازی ویدئویی 2018» در مجله Popular Mechanics و جایزه «بهترین بازی استراتژیک 2018» از رویداد The Game Award اشاره کرد.

 بازی Into the Breach

7.بازی Civilization IV

بازی دیگری که در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر به شما معرفی می‌کنیم، Civilization IV است. این بازی را احتمالاً همه شما می‌شناسید یا حداقل اسم آن را شنیده‌اید. نسخه چهارم از سری بازی‌های Civilization در سال 2005 منتشر شده و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها از این سری تبدیل شده است. در این بازی، گیمر باید هدف ساخت یک قلمرو قدرتمند را دنبال کند که تنها راه گسترش آن، پیروزی بر دشمنان در کنار تبدیل شدن به یک رهبر محبوب است. از جمله افتخارات این بازی که باعث شده در لیست دانلود بازی استراتژیک کامپیوتر قرار بگیرد، کسب عناوینی مانند بهترین بازی کامپیوتری تمام تاریخ، بهترین بازی کامپیوتری سال و بهترین بازی استراتژیک سال است.

  بازی Civilization IV

8.بازی Total War: Shogun 2

یک بازی استراتژیک کامپیوتر دیگر که توانسته در متاکریتیک نمره 90 را به دست آورد، Total War: Shogun 2 است. این بازی توسط کمپانی سازنده Creative Assembly طراحی و ساخته شده و در سال 2011، توسط Sega منتشر شده است. داستان اولین سری از این بازی هم در کشور ژاپن رقم می‌خورد و بعد از آن به اروپا و خاورمیانه می‌رود و حالا دوباره داستان را در ژاپن رقم می‌زند. سبک این بازی، استراتژی نوبتی است و روایت 8 قبیله در ژاپن را بازگو می‌کند که برای کنترل روی کل کشور، با هم رقابت می‌کنند.

  بازی Total War: Shogun 2

9.بازی Age of Empires 3

یکی دیگر از بازی‌هایی که در لیست بازی استراتژیک pc می‌توانیم به شما معرفی کنیم، Age Of Empires 3 است. این بازی، سومین نسخه از مجموعه‌ای به همین اسم است. داستان متفاوت این بازی نسبت به دیگر بازی‌های این لیست، به جذابیت بیشتر آن کمک کرده است. در این بازی، شما روایت مهاجرت اروپاییان به آمریکا را می‌بینید که بین سال‌ها1492 تا 1876 اتفاق می‌افتد.

در این بازی استراتژیک کامپیوتر شما با نوآوری و خلاقیت‌های متعددی روبرو می‌شوید که به قرار گرفتن آن در لیست بهترین‌ها کمک کرده است. یکی از این نوآوری‌ها، استفاده از المان Home City است که با ترکیب سبک استراتژی همزمان و RPG ایجاد شده است. کیفیت بالای گرافیک، گیم پلی جذاب و گیرا در کنار تعادل خوب بخش چند نفره بازی، از ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت دیگر این بازی است. بازی ایج آف امپایر 3 موفق شده تا جایزه بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر سال را از طرف PC Gamer و GameSpy به دست آورد. در نسخه Age of Empires III: Definitive Edition شما با ارتقای قابل توجه گرافیک روبرو می‌شوید که دارای رزولوشن 4K است.

بازی Age of Empires 3

10.بازی Medieval II: Total War

بازی Medieval II: Total War آخرین بازی از لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر است که به شما معرفی می‌کنیم. این بازی در سال 2006 توسط کمپانی Sega منتشر شده و توانسته امتیاز 88 را در متاکریتیک به دست آورد. در ساخت بازی، از یک ترکیب جنگ‌های تاکتیکی Real Time و سبک استراتژی نوبتی استفاده شده است. داستان بازی، در سال‌های 1080 تا 1530 میلادی اتفاق می‌افتد و موقعیت آن، در اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه شکل گرفته است. یکی از موفقیت‌های چشمگیر این بازی، جلب نظر منتقدین است که از فاکتورهای مهم در موفقیت یک بازی برای کمپانی سازنده، یعنی Ensemble Studios است.

بازی Medieval II: Total War

جمع‌بندی

در این مطلب، 10 تا از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر را به شما معرفی کردیم. سبک استراتژیک یکی از سبک‌های محبوب برای بازی‌های کامپیوتری است که در بین گیمرها طرفداران زیادی دارد. در سبک بازی استراتژیک pc شما باید یک برنامه و استراتژی درست را در پیش بگیرید تا بتوانید دشمنان‌تان را شکست داده و مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. اگر به دنبال دانلود بازی استراتژیک برای کامپیوتر هستید، توصیه می‌کنیم ابتدا این لیست را بررسی کنید. برخی از این بازی‌ها را می‌توانید علاوه‌بر نسخه pc با نسخه سازگار با موبایل هم دانلود کنید.

سوالات متداول

سبک بازی استراتژی کامپیوتر چیست؟

در این سبک، گیمرها باید با یک برنامه‌ریزی در بازی پیش رفته  و به کمک این استراتژی، در زمان کمترو با مصرف منابع کمتر، دشمنان یا مراحل را پشت سر بگذارند.

بهترین بازی استراتژیک pc کدام است؟

بازی‌های مختلفی در سبک استراتژیک ساخته شده‌اند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به WarCraft، StarCraft، Old World، Civilization 4 و … اشاره کرد.

لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *