رفع ارور openal32.dll
رفع ارور openal32.dll

خطاهای Openal32.dll ناشی از موقعیت‌هایی است که منجر به حذف یا خراب شدن فایل openal32 DLL می‌شود. در برخی موارد، خطاهای openal32.dll می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل رجیستری، مشکل ویروس یا بدافزار یا حتی یک نقص سخت افزاری باشد.

پیام خطای openal32.dll می‌تواند برای هر برنامه یا سیستمی اعمال شود که ممکن است از فایل در هر یک از سیستم عامل‌های مایکروسافت، از جمله ویندوز 11 تا ویندوز 2000 استفاده کند. OpenAL32.dll اغلب توسط بازی‌ها استفاده می‌شود، این عنوان معمولاً در پوشه نصب بازی یا برنامه با استفاده از آن یافت می‌شود. مثال: C:\Program Files (x86)\”نام بازی”\openal32.dll.

از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از سایت دانلود فارسی با یک راهنمای جامع با 13 روش سریع و آسان مانند همیشه شما را برای لذت بی‌وقفه یک گیم پلی راهنمایی کنیم. پس همراه ما باشید تا به بررسی چالش‌ها و راه‌حل‌های جذب‌کننده برای رفع ارور openal32.dll در سیستم‌های ویندوز بپردازیم. از راهنمایی‌های کاربردی تا نکات مهم، اطلاعات موردنیاز برای حل این مشکلات را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

شناخت رفع خطاهای Openal32.dll Not Found یا Missing

راه‌های مختلفی وجود دارد که خطاهای openal32.dll می‌توانند در مانیتور سیستم نمایش داده شوند. در اینجا برخی از پیام‌های ارور رایجی که کاربران تاکنون با آن مواجه شده‌اند را آورده‌ایم؛ از جمله:

  • dll یافت نشد.
  • این برنامه شروع نشد زیرا dll یافت نشد. «نصب مجدد برنامه ممکن است این مشکل را برطرف کند.»
  • نمی‌توان [PATH]\openal32.dll را پیدا کرد.
  • نمی‌توان برنامه را راه‌اندازی کرد زیرا فاقد dll در رایانه شما است.
  • فایل dll وجود ندارد.
  • برنامه نمی‌تواند راه اندازی شود زیرا dll در رایانه شما وجود ندارد.
  • نمی‌توان [APPLICATION] را شروع کرد. یک بخش مورد نیاز وجود ندارد: dll. لطفاً [APPLICATION] را دوباره نصب کنید.

قبل از امتحان راه‌حل‌های توصیه شده، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را به عنوان یک راهنمای کلی برای همه‌ی مشکلات و ارورهایی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید را در نظر داشته باشید:

  • راه‌اندازی مجدد رایانه: راه‌اندازی مجدد راه‌حل معتبری است زیرا فرآیندهای مشکل‌ساز را که ممکن است باعث ایجاد خطا می‌شوند مجبور به خاموش شدن شوند.
  • نصب دوباره برنامه‌ای که باعث ایجاد خطا می‌شود: برنامه‌ها را حذف نصب کنید، سپس یک نسخه جدید، از وب‌سایت رسمی دانلود کنید و دوباره نصب کنید سایت دانلود فارسی مرجع بروزترین سایت دانلود بازی و نرم‌افزار‌ است، که برای دانلود مجدد می‌توانید به آن مراجعه کنید.

 

هنگام تلاش برای اجرای یک بازی ویدیویی، یا هنگام شروع یا خاموش شدن ویندوز، ممکن است پیام‌های خطای Openal32.dll هنگام استفاده یا نصب برخی برنامه‌ها ظاهر شوند. شناخت زمینه خطا یک بخش مهم از اطلاعات است که در حل مشکل کمک بزرگی به شما می‌کند.

آموزش و دستورالعمل‌های رفع ارور Openal32.dll

این مراحل به ترتیب روش‌های آسان به پیچیده اولویت‌بندی شده است، پس آموزش و دستورالعمل‌های رفع ارور openal32.dll را به ترتیبی که ارائه شده‌اند دنبال کنید تا ابتدا به روش‌های ساده‌تر بپردازید.

روش یک: بازیابی openal32.dll از سطل بازیافت. ساده‌ترین دلیل ممکن برای یک فایل DLL “از دست رفته” این است که شما به اشتباه آن را حذف کرده‌اید.

اگر شک دارید یا نمی‌دانید که، قبلاً سطل بازیافت را خالی کرده‌اید، ممکن است بتوانید با یک برنامه بازیابی فایل رایگان مانند (MiniTool Power Data Recovery) آن را بازیابی کنید. فقط قبل از اینکه آن را حذف کنید، مطمئن شوید که به خوبی کار می‌کند (یعنی خراب یا مخرب نبوده است).

توجـــه: اگر به دلیل خطا نمی‌توانید به طور معمول به ویندوز دسترسی پیدا کنید، ویندوز را در حالت ایمن یا همان Safe Mode راه‌اندازی کنید تا هر یک از این مراحل را کامل کنید.

روش دو: برنامه‌ای که از فایل openal32.dll استفاده می‌کند را مجددا نصب کنید. اگر خطا هنگام استفاده از یک برنامه خاص رخ می‌دهد، نصب مجدد برنامه باید جایگزین فایل شود.

توجـــه: تمام تلاش خود را بکنید تا این مرحله را به پایان برسانید. نصب مجدد برنامه‌ای که فایل openal32.dll را ارائه می‌دهد، در صورت امکان، راه حلی برای این خطای DLL است.

روش سه: اگر خطای DLL را در بازی Steam مشاهده کردید، oalinst.exe را باز کنید تا فایل DLL گم شده را نصب کنید. برای پیدا کردن این فایل، ابتدا به پوشه‌ای بروید که بازی‌های Steam شما در آن ذخیره می‌شوند، باید مانند مسیر زیر باشد:

…\Steam\SteamApps\common\…\

  1. در پوشه مشترک، فایل بازی را که خطای openal32.dll در آن نشان داده می‌شود را باز کنید.
  2. سپس به پوشه‌ای به نام _CommonRedist رفته و OpenAL را باز کنید.
  3. بعد از این مراحل باید فایلی با عنوان اعداد مانند 2.0.7.0 وجود داشته باشد؛ در آنجا oalinst.exe را خواهید یافت.
  4. آن فایل EXE را برای نصب DLL گم شده باز کنید.

توجـــه: اگر نتوانستید آن فایل را در پوشه بالا پیدا کنید، سعی کنید یکباره کل سیستم را جستجو کنید.

روش چهار: برای دانلود فایل رسمی openal32.dll OpenAL را نصب کنید. فایل در پوشه \System32\ و \SysWOW64\ تحت %systemroot% (که معمولاً C:\Windows\) است کپی می‌شود.

عکس

روش پنج:  روش پنجم رفع ارور openal32.dll اینگونه است که یک اسکن ویروس/بدافزار بر روی کل سیستم اجرا کنید. برخی از خطاهای openal32.dll ممکن است مربوط به ویروس یا سایر بدافزارهای رایانه شما باشد که به فایل DLL آسیب رسانده است. حتی ممکن است خطایی که مشاهده می‌کنید مربوط به یک برنامه خراب یا ویروسی باشد که به عنوان فایل ظاهر می‌شود.

روش شش: از System Restore برای لغو تغییرات اخیر سیستم استفاده کنید. اگر مشکوک هستید که خطای openal32.dll به دلیل تغییر در یک فایل یا پیکربندی مهم ایجاد شده است، System Restore می‌تواند مشکل را حل کند.

روش هفتم حل مشکل openal32.dll: درایورهای دستگاه‌های سخت افزاری را که ممکن است مربوط به openal32.dll باشند به روز کنید. برای مثال، اگر هنگام اجرای یک بازی ویدیویی با خطای “فایل openal32.dll از دست رفته است” دریافت می‌کنید، سعی کنید درایورهای کارت گرافیک یا کارت صدای خود را آپدیت کنید.

روش هشت: اگر خطاهای openal32.dll پس از به‌روزرسانی درایور یک دستگاه سخت‌افزاری خاص شروع شد، یک درایور را به نسخه‌ای که قبلاً نصب شده است برگردانید.

روش نه: حافظه (Memory) سیسمتان را تست کنید و پس‌از‌آن هارد دیسک را تست کنید. در این رفع ارور اکثر عیب‌یابی سخت‌افزار را به آخرین مرحله واگذار کرده‌ایم. حافظه و هارد دیسک رایانه شما به راحتی قابل آزمایش هستند و محتمل‌ترین اجزایی هستند که ممکن است باعث خطای openal32.dll شوند.

اگر سخت افزار در هر یک از تست‌های شما با شکست مواجه شد، در اسرع وقت حافظه (Memory) یا هارد دیسک را تعویض کنید.

روش دهم رفع ارور openal32.dll: اگر توصیه‌های عیب‌یابی فایل openal32.dll ذکر شده ناموفق بود، نصب ویندوزتان را تعمیر کنید. انجام تعمیر یا نصب تعمیر راه‌اندازی باید همه فایل‌های DLL ویندوز را به نسخه‌های کاری خود بازیابی کند.

روش یازده: از یک پاک کننده رجیستری رایگان مانند نرم افزار Advanced Registry Clear برای تعمیر مشکلات مرتبط در رجیستری استفاده کنید. یک برنامه پاک کننده رجیستری رایگان بتواند با حذف ورودی‌های رجیستری نامعتبر openal32.dll که ممکن است باعث خطای DLL شده باشد، کمک بزرگی است.

توجـــه: ما به ندرت استفاده از پاک کننده‌های رجیستری را توصیه می‌کنیم. آنها به عنوان یک گزینه در اینجا به عنوان یکی از آخرین تلاش‌ها قبل از پله‌ی بعدی گنجانده شده‌اند.

روش دوازده: اگر هیچ یک از مراحل بالا خطای openal32.dll را اصلاح نکرد، این مرحله باید اقدام بعدی شما باشد. نصب تمیز ویندوز را انجام دهید. با این کار همه چیز از هارد دیسک پاک می‌شود و یک نسخه جدید از ویندوز نصب می‌شود.

توجـــه: تمام اطلاعات روی هارد دیسک شما در حین نصب تمیز پاک می‌شود. مطمئن شوید که بهترین تلاش ممکن را برای رفع خطا با استفاده از مرحله عیب‌یابی قبل از این مرحله انجام داده‌اید.

روش سیزدهم آموزش رفع خطای openal32.dll: در صورت وجود هرگونه خطای openal32.dll، مشکل سخت افزاری را عیب‌یابی کنید. پس از نصب تمیز ویندوز، مشکل DLL شما فقط می‌تواند مربوط به سخت افزار باشد.

سخن پایانی و حل مشکل openal32.dll در یک نگاه

DLL ها با سیستم عامل و نرم افزار نصب شده تعامل دارند و به تکمیل فرآیندهای حیاتی ویندوز کمک می‌کنند. از این رو هنگامی که فایل‌هایی مانند openal32.dll گم شوند، برای همه افرادی که اهل گیم پلی ها هستند به یک سردرد واقعی تبدیل می‌شود و لذت یک بازی بی‌وقفه از آنها دور می‌شود.

ما مشکل را بررسی کرده‌ایم و در این راهنما بهترین راه‌حل‌ها و علل خطا را آورده‌ایم. این سیزده روش عبارتند از:
1. بازیابی openal32.dll از سطل بازیافت

2. نصب مجدد فایل openal32.dll

3. باز کردن پوشه oalinst.exe برای نصب فایل DLL گم شده (برای بازی Steam)

4. نصب و دانلود فایل رسمی openal32.dll OpenAL

5. اسکن ویروس/بدافزار بر روی کل سیستم

6. System Restore برای لغو تغییرات اخیر سیستم

7. به روز کردن درایورهای دستگاه‌های سخت افزاری

8. برگرداندن درایور به نسخه‌ای که قبلاً نصب شده است

9. تست حافظه (Memory) سیسم

10. تعمیر نصب ویندوز

11. استفاده از یک پاک کننده رجیستری رایگان

12. نصب تمیز ویندوز

13. عیب‌یابی مشکل سخت افزاری

اگر با انجام این مراحل هنوز هم مشکل شما برای رفع این خطا حل نشده باشد، و یا اینکه نتوانسته‌اید این مراحل را اجرا کنید، ممکن است نیاز به مشاوره تخصصی یا پشتیبانی فنی داشته باشید. پس اجازه دهید نظر و یا مشکل شما را در بخش کامنت‌های این بلاگ پست با عنوان «13 روش سریع برای رفع ارور openal32.dll» ببینیم تا متخصصان سایت دانلود فارسی شما را در سریع‌ترین وقت ممکن راهنمایی کنند.

13 روش سریع برای رفع ارور openal32.dll

راحله احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *