آپدیت جدید پایتون در اکسل
آپدیت جدید پایتون در اکسل

با دسترسی تازه‌ای که مایکروسافت در نوار ابزار اکسل ایجاد کرده، کاربران می‌توانند آنالیز پیشرفته اطلاعات موردنظر خود را با پایتون در محیط اکسل انجام بدهند؛ آن هم بدون اینکه نیازی به تغییری در تنظیمات نرم‌افزار یا نصب امکانات خاصی داشته باشند. در حال حاضر امکان به‌کارگیری پایتون در اکسل برای کسانی که از نسخه‌ بتای مایکروسافت 365 استفاده می‌کنند، فعال شده است و احتمالا به‌زودی شاهد ظهور آن در تمامی دیگر نسخه‌ها هم خواهیم بود؛ اما از این آپدیت جدید، پرکاربرد و جالب چه می‌دانیم؟ در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پایتون همیشه یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای برنامه‌نویسان بوده و هست و از طرف دیگر، از توانمندی‌های اکسل به‌عنوان یک ابزار ضروری در کارهای روزمره هم نمی‌توان به‌سادگی گذشت. حالا مایکروسافت با یک جادوی تازه خبرساز شده و ترکیبی متفاوت از این دو عنصر مهم را در جهان تکنولوژی عرضه کرده است.

با استفاده از این امکان جدید، می‌توانید به‌طور مستقیم در هر سلول اکسل این زبان برنامه‌نویسی را به کار بگیرید. محاسبات مربوط به پایتون هم در کلاود مایکروسافت انجام می‌شوند و نتیجه به‌صورت یک ورک‌شیت با نشانه‌ها و نمایه‌های بصری به شما نشان داده می‌شوند. این را هم اضافه کنیم که اگر به آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون نیاز دارید، می‌توانید به مطلب دیگر ما در این زمینه مراجعه نمایید.

موهبت پایتون برای تحلیلگرها در اکسل

هر روز، میلیون‌ها نفر از نرم‌افزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنند. اکسل برای تخمین فرمول‌ها، ایجاد چارت‌ها و آنالیز اطلاعات کاربرد دارد؛ اما به تازگی می‌توان علاوه‌براین، به‌صورت مستقیم از کدهای پایتون در اکسل استفاده کرد. به این معنا که از حالا با این امکان، کاربران اکسل می‌توانند به فرآیند تجزیه و تحلیل اطلاعات، پاکسازی دیتاها و یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) دسترسی داشته باشند. 

آپدیت جدید اکسل برای برنامه نویس ها

کاربران می‌توانند از راهکار end to end برای ترکیب یکپارچه اکسل و پایتون در فضای اکسل استفاده کنند. از آنالیزهای پایتون که در اکسل ممکن شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصویرسازی‌های پیشرفته با پایتون در اکسل

با استفاده از پتانسیل‌های شناخته‌شده پایتون مانند کتابخانه‌های Matplotlib و Seaborn، می‌توان انواع چارت‌ها و گراف‌ها را به‌صورت بصری به شکل‌های دلخواه نشان داد؛ مواردی مثل نمودار تراکم، نقشه‌های حرارتی و غیره. امکان جدید پایتون در اکسل کمک می‌کند تا بتوانید از این موارد پرکاربرد به‌راحتی استفاده کنید.

ماشین لرنینگ، تحلیل اطلاعات، تخمین و پیش‌بینی

به‌کارگیری قابلیت‌های برخی کتابخانه‌های پایتون مثل scikit-learn و statsmodels کمک می‌کنند تا بتوان از ماشین لرنینگ‌های محبوب استفاده کرد، دیتاها را تخمین زد و تکنیک‌هایی را مثل مدل سازی سری زمانی و تحلیل رگرسیون و غیره استفاده کرد.

پاکسازی دیتا

یکی دیگر از مواردی که استفاده از این ویژگی جدید می‌تواند در آن موثر باشد، پاکسازی دیتاست. به این معنا که بهینه‌سازی اطلاعات گمشده، استانداردسازی فرمت‌ها، پاک کردن فایل‌های تکراری و به‌کارگیری تکینیک‌های معمول برای تغییرات مبتنی بر الگو از این طریق به آسانی امکان‌پذیر است.

ارائه بهترین آنالیز پایتون از طریق Anaconda 

رونمایی از پایتون در اکسل

آناکوندا یکی از مراکز توزیع آزاد جهت برنامه ‌نویسی پایتون به‌حساب می‌آید که در سراسر جهان ده‌ها میلیون برنامه‌نویس از آن استفاده می‌کنند. با به‌کارگیری از کتابخانه Azure که یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌ها پایتون (مانند پاندا، Matplotlib و scikit-learn) است، می‌توان دسترسی آسانی به انواع آنالیز پایتون در اکسل پیدا کرد.

امنیت بالای کار با پایتون در اکسل

کدهای پایتون در نر‌م‌افزار اکسل، توسط کلاود مایکروسافت کار می‌کنند و این کار امنیت زیادی را برای اطلاعات شما به همراه دارد. این سیستم امنیتی با دانستن این که شما چه کسی هستید و ورک بوک خود را از کدام منبع باز می‌کنید، مطمئن می‌شود که دیتاها امن باقی مانده باشند. شما می‌توانید تنها اطلاعاتی را با تابع  xl() پایتون در ورک‌بوکتان منتشر کنید و خروجی  کدهای پایتون هم تنها می‌توانند در تابع  =PY() اکسل باشند.

شما می‌توانید برای دانلود انواع نرم‌افزار و بازی‌ها به سایت ما مراجعه نمایید. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، با انتشار نسخه‌ بتای اکسل، مخاطبان امکان دسترسی به ویژگی‌ جذاب و جدید کار با پایتون را به‌صورت یک بخش مشخص در نوار ابزار اکسل خواهند داشت. ارتباط جدید و آسان‌تر اکسل و پایتون می‌تواند برای برنامه‌نویسان امکانات زیادی فراهم کند. این قابلیت چه جذابیتی برای شما دارد؟

پایتون در اکسل جادوی جدید مایکروسافت!

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *