دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End
دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End

یکی از دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End مبارزات هیجان‌انگیز آن است که توانسته بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم کند. در این بازی، شما نقش شخصیت اصلی بازی نیتن دریک را بر عهده دارید و برای نابودی دشمنان وارد یک سفر ماجراجویانه می‌شوید.

این بازی در مراسم PlayStation Experience نمایش داده شد و همین نمایش ۱۵ دقیقه‌ای، تمام منتقدین را شگفت زده کرد. نمایش نسخه چهارم بازی Uncharted 4: A Thief’s End به اندازه نسخه دوم هیجان‌انگیز بود و تولید کننده این اثر توانست هواداران خود را راضی نگه دارد. این اثر با داستان اکشن و گرافیک بی‌نظیر جز بهترین بازی‌های ماجراجویانه به شمار می‌آید که طی آن می‌توانید وارد فضایی شوید که مبارزات جانانه‌ای با دشمنان خود داشته باشید.

دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End چیست؟

شاید برای شما این سؤال به وجود آمده باشد که دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End چیست؟ حدود ۴ سال از انتشار این اثر بسیار با کیفیت می‌گذرد و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن برای کامپیوتر به شمار می‌آید.

این بازی مهیج، از نظر کیفیت و محبوبیت در میان همه بازی‌ها بی‌رقیب مانده است. مراحل تولید این بازی ساده نبوده و “ناتی داگ” به عنوان استودیو سازنده دوران سختی را پشت سر گذاشته تا توانسته این اثر را به بازار عرضه کند. اما دلایل متعددی باعث محبوبیت این اثر در بین منتقدین و طرفداران آن شده که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End چیست؟

مبارزات هیجان‌انگیز و و بی‌نظیر

نسخه سری چهارم بازی Uncharted 4: A Thief’s End تکامل روایت یک داستان ماجراجویانه است. در این بازی عناصر سندباکس The Last of Us با صحنه‌های اکشن هالیوودی ترکیب می‌شوند و محصول نهایی بازی با گرافیک خیره کننده و المان‌های بصری جذاب در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

در این گیم‌پلی ۱۵ دقیقه‌ای دریک، قهرمان داستان، در میان ستون‌ها و لبه کوه‌ها در حال پرش است و با این کار سعی می‌کند هر از گاهی یکی از دشمنان را نقش زمین کند. دشمنان نیز قابلیت‌های مختلفی دارند و با پرش از سکوهای مختلف سعی دارند دریک را نابود کنند.

مبارزات این بازی توسط هوش مصنوعی طراحی شده و دشمنان دریک را به گونه‌ای نشان می‌دهد که دائماً در حال دنبال کردن و دستگیری او هستند. نمایش عالی و عاری از هرگونه خطا، تعادل بسیار خوبی بین مکانیزم‌های مختلف بازی ایجاد کرده است. تعادل میان پرش‌های سکو به سکو با المان‌های مخفی کاری و اکشن در هر صحنه خودنمایی می‌کنند. با نصب نسخه کامپیوتری این بازی از سایت دانلود فارسی می‌توانید ساعت‌ها در فضای هیجان‌انگیز مبارزات سرگرم باشید.

محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End

المان‌های مخفی کاری

از دیگر دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End، ارائه المان‌های مخفی کاری بیشتر در هر صحنه است. سخه‌های پیشین این اثر دارای بخش‌های کوچکی از المان‌های مخفی کاری بودند و همیشه به عنوان یک مورد اضافه در روند گیم پلی قرار داشتند.

بخشی که سعی دارد بگوید دریک یک آدم کش بی‌احساس نیست و می‌تواند بدون کشت و کشتار نیز مسیر خود را ادامه دهد. در واقع این المان‌ها راه حل بهتری برای عبور از دشمنان هستند. در این نمایش دریک سعی دارد با حرکات مخفیانه در بین دشمنان نفوذ پیدا کند و در فرصت مناسب آن‌ها را نابود کند.

رابط کاربری بازی از The Last of Us الهام گرفته و نشان می‌دهد از کدام ناحیه شناسایی شده‌اید. پس از شروع بخش مخفی کاری بازی، وارد مبارزات اکشن و درگیری دریک با دشمنان می‌شوید.

زمانی که در دید دشمنان نیستید و بازی در حال مخفی‌کاری است، دشمنان به دنبال شما هستند و به محیط‌های مختلف سرک می‌کشند. از طریق گفتگوهایی که در میان خود دارند، یکدیگر را لحظه به لحظه از وضعیت دریک آگاه می‌کنند. تنظیم و جایگذاری مناسب موسیقی بازی و شدت گرفتن آن در بخش‌های هیجان‌انگیز نیز توانسته گیمرها را محو فضای داستان کند.

با استفاده از همین موضوع، دریک از دو سرباز عبور می‌کند و با از بین بردن یکی از آن‌ها مکالمه به وجود آمده را قطع می‌کند و سرباز دوم را فریب می‌دهد.

امکان استفاده از وسایل جدید

از دیگر دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End این است که در نسخه جدید، پرش و جابجایی بر روی کوه و دیوار به صورت پیچیده‌تری ارائه می‌شود و دارای سیستم متفاوت مبارزاتی است.

این بخش مانند نسخه‌های قبلی به نظر می‌رسد و به این سنت وفادار مونده است. البته به دور از نگاه کلی به مکانیک پلتفرمینگ آن در بخش‌های مختلف، در این نسخه، از عناصر جدیدی استفاده می‌شود. به طور مثال دریک در قسمت ابتدایی بازی قلابی را به دست می‌آورد و با کمک آن می‌تواند از دیوارها بالا برود.

علاوه‌بر این او یک طناب مانند ایندیانا جونز دارد و می‌تواند با استفاده از آن‌ها از بخشی به بخش دیگر پرش کند. این مکانیزم در بازی نه تنها برای از بین بردن دشمنان در اختیار شما قرار دارد، بلکه امکان کشف مکان‌های جدید را برای مخاطبان ممکن می‌سازد.

بازی Uncharted 4: A Thief's End

توجه به جزئیات

در بازی ویدیویی Uncharted 4: A Thief’s End توجه به جزئیات در بالاترین سطح قرار دارد. از خیس شدن دریک پس از وارد شدن به آب گرفته تا اشیایی که در صحنه‌های مختلف وجود دارد. در حالی که بازی از نظر بصری مانند نسخه‌های قبلی در سطح واقعی‌گرایی قرار ندارد، و مثل  The Order 1886 است، اما از میزان دید در وسعت بسیار بالایی برخوردار است، به شکلی که تاکنون در کمتر بازی چنین وسعت دیدی ارائه شده است.

با بررسی این المان‌ها می‌توانید بفهمید که دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End چیست و چه عاملی باعث شده بسیاری از گیمرها و منتقدان در اولین نمایش، جذب آن شوند.

کلام آخر

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End ارائه داستان ماجراجویانه و مبارزات کم‌نظیر در هر کدام از مراحل است. آن چیزی که نسخه جدید بازی Uncharted 4: A Thief’s End را از نسخه‌های پیشین آن متفاوت می‌سازد، برخورداری از عناصر و المان‌های مخفی کاری در هر بخش از داستان است.

شاید این المان‌ها در نسخه‌های قبل کمتر دیده می‌شد. اما  تولید کننده این اثر توانسته با ارائه المان‌های بصری بی‌نظیر جزئیات داستان و صحنه را به بهترین شکل به تصویر بکشد. با تمام تغییرات مثبتی که در هر یک از بخش‌های بازی اعمال شده، در حال حاضر این اثر یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن و کامپیوتر به شمار می‌آید که توانسته نظر بسیاری از طرفداران بازی‌های اکشن را به خود جلب کند.

سؤالات متداول

  • دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End چیست؟

بازی Uncharted 4: A Thief’s End یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن است که با ارائه مبارزات کم نظیر، توجه به جزئیات، ارائه عناصر جدید و همچنین داشتن عناصر مخفی‌کاری به عنوان یکی از بهترین آثار ویدیویی شمار می‌آید.

  • آیا در نسخه قبل بازی Uncharted 4: A Thief’s End عناصر مخفی‌کاری وجود داشت؟

بله در نسخه قبل نیز عناصر مخفی‌کاری وجود داشت. اما فقط به عنوان یک عنصر اضافه بودند. اما در این نسخه این المان‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده‌اند.

  • جزئیات صحنه در بازی Uncharted 4: A Thief’s End چگونه ارائه شده است؟

در این بازی جزئیات صحنه در بالاترین حد خود قرار دارد و وسعت دیدی که در هر بخش ارائه شده، توانسته نظر طرفداران بازی‌های اکشن ویدئویی را به خود جلب کند.

دلایل محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief’s End

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *