معرفی نرم افزار anydesk و نحوه استفاده از آن
معرفی نرم افزار anydesk و نحوه استفاده از آن

Anydesk چیست و چه کاربردی دارد، عنوانی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. حتما برای شما هم پیش آمده است که یک نفر برای حل مشکلات کامپیوتر خود از شما کمک بخواهد اما این امکان برای شما وجود ندارد که به‌صورت حضوری به آنجا مراجعه و مشکل را برطرف کنید.

از طرفی دیگر کار را نمی‌توانید با ارتباط تلفنی به جلو ببرید و نمی‌توانید مشکل را حل کنید و یا نیاز به اطلاعاتی خاص در کامپیوتر خود دارید، اما در حال حاضر دسترسی به کامپیوتر خود را ندارید! به نظر شما راه حل این مشکلات چیست؟ آیا برنامه‌ای وجود دارد که شما از راه دور بتوانید به کامپیوتر خود و یا کامپیوتر شخصی که به مشکل برخورده است، دسترسی داشته باشید؟

Anydesk نرم‌افزاری است که شما با استفاده از آن می‌توانید از راه دور کامپیوتر و یا تلفن همراه راه کنترل کرد. انی دسک به شما این امکان را می‌دهد در هر کجای دنیا که باشید به راحتی بتوانید، دستگاه‌های خود را کنترل کنید این نرم‌افزار کاربردهای بسیار زیادی دارد، در ادامه به‌طور کامل شما را با نرم‌افزار انی دسک آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چه کاربردی دارد.

Anydesk چیست؟

ساده‌ترین جوابی که می‌توان به سوال انی دست چیست؟ داد، این است که این نرم‌افزار یک نرم‌افزار ریموت دسکتاپ است و به شما این امکان را می‌دهد که از راه به کامپیوتر، لب تاب و .. خود وصل شوید و آن را کنترل کنید. این نرم‌افزار امکان اتصال ایمن بین دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند، از جمله مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به انتقال فایل، سند، استفاده از VPN و .. است. در ادامه بیشتر در خصوص مزایای برنامه انی دسک صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب نرم‌افزار Anydesk

اکنون که می‌دانید نرم‌افزار انی دسک چیست، بهتر است تا با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید. از جمله مهمترین مزایای نرم‌افزار انی دسک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دسترسی به کامپیوتر و سایر دستگاه‌ها از راه دور

این نرم‌افزار یک ابزار مدیریت (admin tool) است که به کاربران این امکان را می‌دهد از راه دور کارهای مختلفی مانند راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، دسترسی به بخش تنظیمات سیستم و .. را می‌دهد، این امکانات و ابزارهای مدیریتی که انی دسک در اختیار کاربران قرار می‌دهد به او کمک می‌کند تا هر گونه مشکلی که برای شما پیش آمده است را از راه دور رفع کنید.

انتقال فایل

حتما برای شما هم پیش آمده است که به یک فایل بسیار مهم از کامپیوتر خود نیاز دارید، اما در حال حاضر دسترسی به کامپیوتر شما و در نتیجه فایل مورد نظر برای شما وجود دارد. در چنین شرایطی انی دسک به کمک شما می‌آید و می‌توانید از راه دور به کامپیوتر خود وصل شوید و فایل مورد نظر را به سیستمی که جلوی دست شما قرار دارد، انتقال دهید. البته شما می‌توانید از سیستمی که در حال حاضر با آن کار می‌کنید به کامپیوتر خود از راه دور فایلی بفرستید.

مزایا و معایب anydesk

دسترسی به برخی امکانات سخت‌افزاری کامپیوتر

حتما تا اینجای مقاله که آمده‌ایم این سوال برای شما پیش آمده است که برای دسترسی به کامپیوتر حتما باید سیستم شما روشن باشد، اگر روشن نباشد تکلیف چیست؟ باید بگوییم که انی دسک به شما این امکان دسترسی به برخی از امکانات سخت‌افزاری مانند دکمه پاور، سی دی/ دی وی دی درایور، پرینتر و .. را می‌دهد. پس برای دسترسی به کامپیوتر خود لازم نیست، حتما روشن باشد شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار کامپیوتر خود را روشن و خاموش کنید.

امکان برگزاری جلسات آنلاین

در سال‌های اخیر با توجه به پاندمی کرونا، جلسات آنلاین رونق بسیار زیادی گرفت و با گذشت از دوره پیک بیماری باز هم بسیاری از شرکت‌ها و .. ترجیح می‌دهند که جلسات خود را به‌صورت آنلاین برگذاری کنند. یکی از ویژگی‌های مهم انی دسک امکان برگزاری جلسات آنلاین است.

امکان شخصی سازی

این نرم‌افزار امکانات شخصی‌سازی بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید از رابط کاربری سفارشی خود استفاده کنید. امکانات شخصی‌سازی نرم‌افزار در نسخه رایگان آن نیز بسیار قابل توجه است.  

ضبط صفحه و چت با سمت ریموت

یکی از امکانات جالب نرم‌افزار انی دسک، امکان ضبط از روی صفحه نمایش است. از این ویژگی می‌توان برای اهداف آموزشی و خدماتی استفاده کرد. شخص می‌تواند، جلسه آموزش را به‌طور کامل ضبط کند و در صورت نیاز آن را بازنگری کند. علاوه بر ضبط صفحه، چت باکس نرم‌افزار انی دسک این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید با سمت ریموت چت کنید و حتی صدا را بین دو طرف به اشتراک بگذارید.

امکان تعیین سطح دسترسی به کامپیوتر

امنیت انی دسک یکی از نقاط قوت این نرم‌افزار به شمار می‌آید. اما در برخی از مواقع شما مایل هستید که به طرف ریموت دسترسی‌های محدود بدهید. انی دسک این امکان را برای شما فراهم کرده است و شما می‌توانید، دسترسی کامل یا دسترسی گزینشی را به‌ سمت ریموت بدهید.  

امکان سوئیچ بین طرفین

در برخی از مواقع سمت ریموت ممکن است از شما بخواهد که به صفحه میزبان دسترسی داشته باشد، در چنین شرایطی لازم نیست که ارتباط را قطع کنید و دوباره وصل کنید؛ کافی است تا از امکان سوئیچ نرم‌افزار انی دسک استفاده کنید. این روش به مراتب سریع‌تر از اتصال مجدد است.

امکان بلاک یا کیک کردن کاربر

در برخی از مواقع لازم است که شما دسترسی برخی از کاربران را محدود کنید، انی دسک به شما این امکان را می‌دهد که هر کاربری که مایل بودید را مسدود و بلاک کنید.

راندمان بسیار بالا

شاید فکر کنید که این نرم‌افزار یک نرم‌افزار فانتزی است و کارایی چندانی ندارد! اگر چنین باوری دارید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید، این نرم‌افزار سرعت بسیار بالایی دارد و با کمترین زمان می‌تواند، فایل‌های شما را بین میزبان و سمت ریموت منتقل کند.

ایمنی بسیار بالا

نرم‌افزار Anydesk از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، این نرم‌افزار از فناوری رمزگذاری TLS1.2 برای امنیت خود استفاده می‌کند. از این فناوری در بانکداری آنلاین نیز استفاده می‌شود که امنیت بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. هر دو انتهای اتصال در برنامه انی دسک رمزگذاری می‌شود و این موضوع کمک می‌کند که یک غریبه به هیچ عنوان نتواند به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کند.

ایمنی بالا در anydesk

معایب برنامه anydesk

این نرم‌افزار مزایای بسیار زیادی دارد و بهترین نرم‌افزار ریموت است. هر چقدر ما جستجو کردیم، معایبی برای این نرم‌افزار پیدا نشد. همان‌طور که در بالا اشاره شد، امنیت این نرم‌افزار بسیار فوق‌العاده است و تقریبا کسی نمی‌تواند شما را هک کند. تنها موردی که وجود دارد این است که ممکن است برخی افراد سودجو به هر طریقی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کنند، پس رمز عبور خود را به هیچ عنوان در دسترس افراد ناشناس قرار ندهید.

کاربرد نرم‌افزار انی دسک

نرم‌افزار انی دسک کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای آن اشاره شده است:

  1. میلیون‌ها متخصص IT از این نرم‌افزار برای دسترسی به کامپیوتر مشتری‌ها و رفع مشکل آن‌ها استفاده می‌کنند.
  2. در پاندمی کرونا بسیاری از مفاهیم بیش از پیش روی‌ کار آمدند یکی از مفاهیم دورکاری بود. برنامه anydesk یکی از بهترین نرم‌افزارهای بازار برای دورکاری است.
  3. این نرم‌افزار به دانشجوها، معلم‌ها، اساتید دانشگاه و .. این امکان را می‌دهد که در هر جایی از دنیا بتوانند به سیستم و شبکه دانشگاه دسترسی داشته باشند.
  4. برنامه anydesk به شما امکان انتقال سریع و ایمیل فایل‌ها بین ریموت و دستگاه میزبان را می‌دهد. این ویژگی باعث شده است تا انی دسک به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارها برای فریلنسرها باشد.
  5. همه دوست دارند که در هر کجای دنیا که باشند به اطلاعات خود بر روی سیستم خود دسترسی داشته باشند. با استفاده از انی دسک این امکان برای شما به راحتی فراهم خواهد شد.
  6. زمانی‌که یک کار تیمی انجام می‌دهید، باید بتوانید با هم در ارتباط باشد. این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهای بازار برای کار گروهی است.
کاربرد نرم افزار anydesk

دانلود anydesk و نحوه نصب آن

اکنون که با برنامه anydesk آشنا شدید و از مزایای بسیار زیاد آن آشنا شدید، حتما مایل به دانلود anydesk شده‌اید. بهتر است بدانید که این نرم‌افزار برای استفاده‌های شخصی به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است و شما می‌توانید دانلود anydesk را به‌صورت کاملا رایگان انجام دهید (برای انجام کارهای تجاری شاید نیاز باشد تا نسخه پولی آن را خریداری کنید).

برای نصب برنامه anydesk ابتدا باید فایل آن را دانلود کنید و به راحتی و تنها با یک کلیک آن را بر روی سیستم خود نصب کنید. نصب این نرم‌افزار بسیار ساده است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. فرقی نمی‌کند که سیستم عامل شما لینوکس باشد یا ویندوز با چند کلیک نرم‌افزار بر روی سیستم شما نصب خواهد شد.

چطور با برنامه anydesk کار کنیم؟

بعد از دانلود انی دسک و نصب بر روی هر دستگاه به روش زیر می‌توانید بین ریموت و میزبان ارتباط برقرار کنید.

  1. هر سیستم ID نه رقمی مخصوص به خود را دارد. برای دسترسی یک کاربر به کامپیوتر باید ID خود را بداند و در قسمت Remote Desk وارد کند.
کار با anydesk
  • اکنون بر روی دکه Connect بزنید، بعد از زدن این گزینه باید درخواست اتصال صادر شده از طرف دستگاه را بپذیرد.
تأیید درخواست اتصال با anydesk
  • بعد از قبول کردن این درخواست، سیستم دیگری به شما متصل می‌شود (اگر مایل به این کار نیستید، می‌توانید درخواست را قبول نکنید).
اتصال سیستم ها در anydesk

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص برنامه anydesk، نحوه نصب و دانلود anydesk صحبت کردیم. همان‌طور که شما هم متوجه شده‌اید، این نرم‌افزار یک نرم‌افزار بسیار کاربردی است و امنیت بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. به عنوان یک نکته به یاد داشته باشید که ID انی دسک خود را در اختیار هر کسی قرار ندهید و در پذیرش درخواست‌هایی که برای اتصال به کامپیوتر شما ارسال می‌شود، دقت زیادی کنید تا خدایی نکرده برای شما مشکلی به‌وجود نیاید. اگر تجربه کار با این نرم‌افزار را دارید در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

انی دسک چیست؟

انی دسک یک نرم‌افزار ریموت دسکتاپ است که به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور به کامپیوتر، لب تاب و .. خود وصل شوید و آن را کنترل کنید. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار فایل‌های خود را انتقال دهید، پرینت بگیرید، کامپیوتر را ری‌استارت کنید و ..

آیا با اینترنت کم سرعت می‌توان از برنامه anydesk استفاده کرد؟

این نرم‌افزارهای فایل‌ها را به‌صورت فشرده بین دو سیستم رد و بدل می‌کند به همین دلیل به اینترنت پر سرعت و با پهنای باند زیاد نیاز ندارد.

آیا می‌توان از نرم‌افزار انی دسک در تلفن همراه وجود دارد؟

امکان استفاده از این نرم‌افزار بر روی تلفن‌ همراه هوشمند وجود دارد و از هر زمان که به اطلاعات خود نیاز داشته باشید، می‌توانید از تلفن‌ همراه خود به اطلاعات کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید.

آیا دانلود anydesk رایگان است؟

این نرم‌افزار در دو نسخه پولی و رایگان در دسترس شما قرار دارد، نسخه رایگان این نرم‌افزار امکانات بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند و تقریبا تمامی نیازهای شما را پاسخگو است. اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید نسخه پریمیوم این نرم‌افزار را دانلود کنید.

Anydesk چیست و چه کاربردی دارد؟

میلاد سعیدی (وبمستر)

من مدیر هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *