چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟
چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟

چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟ برای پرو شدن در فری فایر مکس، باید به تعدادی از نکات و استراتژی‌های مهم مانند تمرین مداوم، استفاده از تجهیزات مناسب، همکاری با تیم، استفاده از تنظیمات مناسب و… توجه کنید.

بازی Free Fire از قدیمی‌ترین بازی‌های بتل رویال در موبایل است؛ که با وجود گذشت سال‌ها از انتشار، همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های چند نفره اندروید و آیفون شناخته می‌شود. این بازی ابتدا با نسخه معمولی و محدودتر از استانداردهای دیگر آثار بتل رویال عرضه شد و سپس با نسخه Free Fire Max تلاش کرد تا در بخش‌های مختلف گسترش یابد.

اگر تازه فری فایر را شروع کرده‌اید و با بازی‌های بتل رویال در موبایل آشنایی ندارید، این مقاله می‌تواند به بهبود عملکرد در فری فایر و آشنایی شما با ترفندهای بازی فری فایر برای حرفه‌ای شدن گیم‌پلی کمک کند.

آشنایی و شناخت کامل نقشه

اولین گام برای پاسخ به سوال “ چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟” شناخت کامل نقشه بازی است. در صورتی که شما از علاقه‌مندان به بازی‌های بتل رویال هستید، احتمالا می‌دانید که بخش‌هایی از نقشه‌ دارای منابع بهتری هستند. همچنین مناطقی وجود دارند که تعداد زیادی از بازیکنان در ابتدای بازی در آن‌ها فرود می‌آیند و اگر بدون اطلاع وارد این بخش‌ها شوید، احتمالا با دیدن تعداد زیاد دشمنان، غافلگیر خواهید شد. بنابراین شناخت صحیح از بخش‌های مختلف نقشه می‌تواند به گیمر کمک بزرگی برای گرفتن تصمیمات مناسب در مورد فرود و انتخاب بهترین مقصد باشد و در نتیجه گامی در جهت پرو شدن در فری فایر خواهد بود.

روبه‌رو شدن با چالش‌ها

یکی از توصیه‌هایی که معمولا به بازیکنان جدید می‌شود، اجتناب از خطر است. ممکن است این امر منجر به روبرو شدن مداوم با شکست‌ها در ابتدای کار شود، اما در نهایت، این موضوع بهبود عملکرد و افزایش اعتماد به نفس در بازی را به دنبال دارد؛ که البته تاثیر زیادی بر بهبود تجربه کلی از گیم‌پلی خواهد داشت.

بنابراین توصیه می‌شود که در ابتدای تجربه خود از بازی موبایل Free Fire Max بیشتر به دنبال چالش‌ها و مواجهه با دشمنان باشید و پس از آشنایی کامل با گیم‌پلی، رسیدن به سطح مناسب و پرو شدن در فری فایر؛ اگر تمایل داشتید، شروع به افزایش رنک کنید و آن را در اولویت‌های خود قرار دهید. از همین رو باید گفت که فرود در مکان‌های شلوغ نقشه، می‌تواند چالش بسیار مناسبی برای شما محسوب شود.

روبه‌رو شدن با چالش‌ها

تنظیمات گرافیک

بازی Free Fire Max همانند سایر بازی‌های معروف در این سبک از جمله پابجی موبایل و کالاف دیوتی موبایل از تنظیمات تاثیر‌گذاری در بخش گرافیک بهره می‌برد. لطفا در صورت استفاده از یک دستگاه موبایل با عملکرد نسبتاً قدرتمند، در تنظیمات گرافیکی از سطوح کمتری استفاده نمایید تا از دچار شدن به مشکلات، دوری کنید و تاخیر در عملکرد را تجربه نکنید.

بازی فری فایر مکس از لحاظ بهینه بودن، نسبت به خیلی از بازی‌های هم‌رده خود عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد و شرایط مناسبی را در رابطه با این موضوع ایجاد می‌کند.

آشنایی با سلاح‌ها

در هر بازی، ویژگی‌ها و قدرت‌ هر سلاح ممکن است متفاوت باشد. اگر تجربه بازی‌های PUBG: Mobile یا Call of Duty: Mobile را داشته‌اید، احتمالا تفاوت‌های زیادی را در سیستم بازی Free Fire Max نسبت به آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

انتخاب صحیح و شناخت صحیح از سلاح‌ها می‌تواند در بهتر شدن عملکرد ما در مبارزه با دشمنان و پرو شدن در فری فایر بسیار مفید باشد.

  1. سلاح‌های اصلی (Primary Weapons)
  • تفنگ‌های تهاجمی (Assault Rifles)
    • AK  : دارای دمیج بالا و دقت نسبی.
    • M4A1 : تعادل خوبی بین دمیج، سرعت شلیک و دقت دارد.
    • Scar : دارای سرعت شلیک بالا و دقت خوب.
  • تفنگ‌های تک تیرانداز (Sniper Rifles)
    • AWM :  قدرت ضربه بسیار بالا و مناسب برای تک تیراندازی از فاصله دور.
    • Kar98k : قدرت ضربه بالا و دقت زیاد، اما سرعت بارگذاری کمتری نسبت به AWM دارد.
  • تفنگ‌های نیمه‌خودکار (Semi-Automatic Rifles)
    • SKS : دقت بالا و قابلیت شلیک چندین تیر به صورت نیمه‌خودکار.
    • SVD:  دارای برد بالا و مناسب برای هدف‌گیری‌های دوربرد.
  1. سلاح‌های ثانویه (Secondary Weapons)
  • شات‌گان‌ها (Shotguns)
    • M1887 : دارای دمیج بسیار بالا و سرعت شلیک بالا، اما برد کوتاه.
    • M1014 : دمیج بالا و مناسب برای نبردهای نزدیک.
  • سلاح‌های دستی (Handguns)
    • Desert Eagle:  قدرت ضربه بالا و دقت خوب.
    • USP : سرعت شلیک بالا و دقت نسبی.
  1. سلاح‌های ویژه (Special Weapons)
  • تپانچه‌ها (SMGs)
    • MP40 : سرعت شلیک بسیار بالا و مناسب برای نبردهای نزدیک.
    • UMP : دمیج نسبی و سرعت شلیک بالا.
  • سلاح‌های پرتابی (Throwables)
    • نارنجک‌ها (Grenades) : برای ایجاد آسیب گسترده و تخریب.
    • نارنجک‌های دودزا (Smoke Grenades) : برای ایجاد پرده دود و کاهش دید دشمن.
  1. سلاح‌های سرد (Melee Weapons)
  • چاقو (Knife) : برای نبردهای نزدیک و بی‌صدا.
  • باتوم (Bat) :  دمیج بالا در نبردهای نزدیک.
  1. سلاح‌های تخصصی (Specialty Weapons)
  • کمان‌های دست‌ساز (Crossbows)
    • دارای دمیج بالا و مناسب برای نبردهای بی‌صدا.
  • بازوکا‌ها  (Bazookas)
    • برای تخریب وسایل نقلیه و ایجاد آسیب گسترده به دشمنان.

این لیست تنها بخشی از سلاح‌های موجود در بازی فری فایر مکس است و هر کدام از این سلاح‌ها بسته به نوع بازی و استراتژی شما می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و به شما در راستای حرفه‌ای شدن در فری فایر کمک کند.

 

تنظیمات کنترل و HUD

بازی‌های شوتر موبایل معمولا در حالت پیش‌فرض، کنترلی متناسب با دو انگشت ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید تا تسلط خود را بر کنترل بازی افزایش دهید، توصیه می‌شود تنظیمات HUD را در حالت سه، چهار یا حتی شش انگشت تنظیم کنید؛ این کار در ابتدا ممکن است چندان موثر به نظر نرسد، اما پس از تمرین بسیار و گذشت زمان، پیشرفت چشم‌گیر در عملکرد خود را هنگام مبارزه با دشمنان متوجه خواهید شد.

پیشنهاد‌های این بخش را می‌توانید در تمام بازی‌های شوتر موبایل استفاده کنید و تسلط خود را در زمینه کنترل افزایش دهید.

حساسیت به لمس با Sensitivity

با اینکه نسخه فعلی Free Fire Max برخلاف بازی‌های هم سطح خود، تنظیمات پر جزئیاتی در زمینه Sensitivity ارائه نکرده است، اما باز هم این بخش جزو مهم‌ترین تنظیمات موثر در روند بازی شمرده می‌شود.

در واقع گزینه‌های مربوط به Sensitivity به بازیکن اجازه می‌دهند تا میزان حساسیت تمام اسکوپ‌ها و حالت معمول یا به اصطلاح General را تغییر دهد. از همین‌رو اگر به دنبال بهبود عملکرد خود در زمینه گیم‌پلی بازی فری فایر مکس هستید، حتما نگاهی به تنظیمات مربوط به Sensitivity داشته باشید.

ترفندهای تکنیکی بازی فری فایر

ترفندهایی که در اینجا برای بازی فری فایر ارائه شده‌اند، بیشتر به ترفندهای اختصاصی این بازی اشاره دارند. با توضیح کامل هرکدام، سعی شده است که اجرای آن‌ را برای شما آسان‌تر سازیم. در ادامه، تمامی نکاتی که چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؛ آورده شده ‌است که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می‌توانید خود را یک بازیکن حرفه‌ای در این بازی معرفی کنید. بهترین ترفندهای حرفه‌ای شدن در فری فایر به شرح زیر است:

نحوه حرکت کردن در بازی

احتمالا به نظر می‌رسد که روش حرکت در بازی یک ترفند حساب نمی‌شود! اما در بازی فری فایر، این موضوع جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از اصلی‌ترین ترفندهای بازی فری فایر برای حرفه‌ای شدن همین مورد است. در دیگر بازی‌های سبک بتل رویال، حرکت به صورت زیگزاگ یا جست و گریز می‌تواند جان شما را نجات دهد. در بازی فری فایر، از راه رفتن روی یک خط حتی در مواقع عادی هم باید پرهیز کرد. به دلیل طبیعت درگیرانه این بازی، تعداد درگیری‌ها بسیار بالاست و هر لحظه احتمال مورد هدف قرار گرفتن وجود دارد. بنابراین، حرکت مستقیم حتی در شرایط عادی نیز ممکن است مشکل‌ساز باشد.

  • توجه: احتمال کشته شدن (مخصوصا هدف‌ها) در بازی فری فایر بیشتر از سایر بازی‌هاست. از ابتدا سعی کنید از حرکات پرشی یا زیگزاگ هنگام دویدن استفاده کنید.

بمب گذاری در انتهای زیپ لاین ها

استفاده از ترفند بازی فری فایر در مورد زیپ لاین‌ها می‌تواند در افزایش تعداد کیل شما کمک کند. این ترفند، از ترفندهای فری فایر بسیار موثر و حرفه‌ای است. در صورتی که در ابتدای زیپ لاین قرار دارید، سوار آن شوید تا به انتهای آن برسید.

برای حرفه‌ای شدن در فری فایر، در انتهای زیپ لاین، بمب را دقیقا در میان دو ستون زیپ لاین قرار دهید و این کار شما را به یک کیل نزدیک خواهد کرد. در لحظات پایانی بازی، که منطقه امن کوچک‌ شده ‌است؛ ترفند شما بازیکنان را سورپرایز خواهد کرد. در هنگام بازی خود نیز از این ترفند استفاده کنید تا به تله نیفتید.

ترفندهای تکنیکی بازی فری فایر

پرو شدن در فری فایر با استفاده از دیوار گلو (GLOO WALL)

دیوار gloo یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازی است که شما به‌عنوان ترفندهای بازی فری فایر برای حرفه‌ای شدن؛ می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این امکان، می‌توانید یک سپر دفاعی برای خود ایجاد کنید. ساخت دیوار در هنگام درگیری یکی از وظایف بازی است و هر بازیکن حرفه‌ای برای  پرو شدن در فری فایر از این دیوارها استفاده می‌کند.

مهم‌ترین نکته بازی فری فایر استفاده حرفه‌ای از این دیوار در هنگام نیاز به خشاب‌گذاری، استفاده از کیت سلامتی، فرار از تیررس و جلوگیری از ورود بازیکنان به یک محل است.

  • توجه: تمامی دیوارهای ساخته ‌شده ‌توسط شما یا دشمن، تنها با یک نارنجک از بین خواهند رفت پس دشمن خود را سورپرایز کنید و هوشیار باشید.

استفاده از برج‌های اسنایپر

در بازی فری فایر تعداد زیادی برج وجود دارد که مکان مناسبی برای کمین و تیر اندازی است. استفاده صحیح از این برج‌ها یکی از مهم‌ترین ترفندهای بازی برای حرفه‌ای شدن در فری فایر است. بازیکنان تک تیر انداز در بازی فری فایر خیلی از این برج‌ها استفاده می‌کنند.

ممکن است برخی از بازیکنان دیگر، پیش از این که شما به بالای برج برسید؛ در آنجا کمین کرده باشند. در چنین حالتی به شما توصیه می‌شود که از نارنجک‌ها استفاده کنید زیرا، با این روش، اولا آن‌ها را از بازی خارج می‌کنید و ثانیا اگر تله‌ای کار گذاشته شده باشد نارنجک، آن‌ها را نیز از بین خواهد برد.

تاور اسنایپر بازی فری فایر دارای چندین سوراخ بر روی دیواره‌هایش است که شما می‌توانید از این سوراخ‌ها جهت شلیک استفاده کنید تا دشمنان دید کمتری به شما داشته باشند و شناسایی شما سخت‌تر می‌شود. می‌توانید با استفاده از بمب پله، برج را تله‌گذاری کنید تا از پشت سر خود اطمینان خاطر داشته باشید.

استفاده از برج‌های اسنایپر در فری فایر

مدیریت فضای کوله پشتی

یکی از اصول و ترفندهای بازی فری فایر برای حرفه‌ای شدن، مدیریت کوله پشتی خود در طول بازی است. شما در طول بازی به تجهیزات و اسلحه‌های مختلفی برمی‌خورید که باید آن‌ها را در کوله پشتی خود نگه دارید. همچنین باید حدود نیمی از فضای کوله پشتی خود را خالی نگه دارید تا برای اسلحه‌های جدید فضای کافی داشته باشید.

بنابراین توصیه می‌شود که تجهیزات و اسلحه‌های قدیمی خود را در مکان‌های امن حذف کنید. این اصل بازی Free Fire زمانی اهمیت پیدا می‌کند که باید سریعا تجهیزات را بردارید و فرار کنید. در صورت عدم مدیریت صحیح کوله پشتی، ممکن است تمرکز خود را از دست دهید و با چالش‌هایی روبرو شوید.

قدرت کاراکتر های فری فایر

این ترفند یکی از منحصربه‌فردترین ترفندهای بازی فری فایر است که تنها در این بازی وجود دارد. با توجه به سبک بازی خود، شخصیتی را انتخاب کنید که قدرت بازی شما را افزایش دهد. دو شخصیت ابتدایی امتیاز ویژه‌ای به شما نمی‌دهند، اما سایر شخصیت‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. در ادامه ویژگی‌های شخصیت‌های مختلف بازی آورده ‌شده ‌است تا بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

  • اندرو

استفاده از جلیقه ضد گلوله توسط اندرو باعث افزایش دوام او در مقابل ضربه‌های گلوله‌ای می‌شود.

  • فورد

فورد با استفاده از این جلیقه، می‌تواند آسیب در مناطق خارج از منطقه امن را به میزان ۴ درصدی کاهش دهد.

  • کلی و ماکسیم

کلی و ماکسیم با افزایش ۲ درصدی سرعت در دویدن و استفاده از جعبه کمک‌های اولیه و خوردن غذا، از امکانات خوبی که این جلیقه فراهم می‌کند، بهره‌مند می‌شوند.

  • نیکیتا

سرعت تعویض خشاب سلاح‌های خودکار نیکیتا افزایش یافته است و درصد این افزایش ۴ درصد است.

  • اولیویا

اولیویا هم با افزایش ۶ درصدی انرژی، نشان می‌دهد که این جلیقه می‌تواند در بهبود عملکرد تیمی کمک کند.

  • میشا

میشا دارای افزایش ۲ درصدی سرعت رانندگی است.

قدرت کاراکتر های فری فایر

نکات انتهایی حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر مکس

در انتهای این پست چندین نکته دیگر از نکات مهم بازی فری فایر را برای شما فهرست کرده‌ایم؛ که در مقایسه با ترفندهای بالا اولویت کمتری دارند، اما استفاده از آن‌ها قطعا در جهت حرفه‌ای شدن در فری فایر به شما کمک خواهد کرد:

  1. در حین بازی از کنار قارچ‌ها عبور نکنید؛ اگر سر راه خود به قارچ‌ها برخوردید، سریع آن‌ها را جمع‌آوری کنید؛ زیرا این قارچ‌ها شانس شما را برای برنده شدن و زنده ماندن در بازی چند برابر می‌کنند.
  2. اسلحه‌های بازی را متناسب با شرایطی که در آن قرار دارید، انتخاب کنید. اگر بازیکنی را در مکانی تنگ مانند راه‌پله یا اتاقی تنگ گرفتار کرده‌اید، حتما از نارنجک‌ها استفاده کنید و از این موقعیت بهینه بهره ببرید.
  3. از کمک‌های اولیه بازی غافل نشوید تا همیشه میزان سلامتی شما در مقدار حداکثر باشد. علاوه‌بر این، کیت‌ها به هم‌تیمی‌های شما نیز کمک بزرگی خواهند کرد.
  4. در هر بازی، هیچ چیز مانند تمرین و کسب تجربه در حرفه‌ای شدن شما موثر نخواهد بود. بنابراین، با تمرین تجربه کسب کنید و از این تجربه برای نفر اول شدن در بازی استفاده کنید.

کلام آخر

چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟  برای حرفه‌ای شدن در بازی فری فایر، باید وقت بگذارید و بازی کنید تا مهارت‌های خود را بهبود دهید. تنظیمات گرافیکی و کنترلی بازی را به نحوی تنظیم کنید که با سبک بازی شما هماهنگ باشد. نقشه‌های بازی را به خوبی بشناسید و نقاط استراتژیک را یاد بگیرید.

سلاح‌ها و تجهیزات مناسب برای سبک بازی خود را انتخاب کنید. برای پرو شدن در فری فایر بازی‌های حرفه‌ای‌ها را مشاهده کنید و از تجربیات آن‌ها درس بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از ترفندهای بازی فری فایر برای حرفه‌ای شدن به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شوید و بهترین نتایج را کسب کنید.

 

سوالات متداول

  • شخصیت میشا چه ویژگی‌ای دارد؟

میشا دارای افزایش ۲ درصدی سرعت رانندگی است.

  • چگونه می‌توان بهترین ترکیب کاراکترها را برای بازی فری فایر انتخاب کرد؟

برای انتخاب بهترین ترکیب کاراکترها، لازم است با کاراکترهای مختلف آشنا‌ شوید‌ و قابلیت‌های هر یک را بررسی نمایید. همچنین، باید با استراتژی‌های مختلف آشنایی داشته باشید و ترکیب کاراکترهای خود را بر اساس استراتژی‌های مورد نظر انتخاب کنید.

  • چگونه می‌توانم بیش‌ترین امتیاز را در بازی فری فایر کسب کنم؟

برای کسب بیش‌ترین امتیاز در بازی فری فایر، لازم است استراتژی‌های مناسب را به کار ببرید، به تیم خود یاری رسانید و با تیم خود بازی را برنده شوید. همچنین، باید به مهارت‌های خود در بازی فری فایر توجه نمایید و آن‌ها را بهبود بخشید.

 

چطور در بازی فری فایر مکس به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟

علیرضا تقی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *