بازار هدف نینتندو سوییچ
بازار هدف نینتندو سوییچ

شاید سوال بسیاری از کاربرانی که علاقه زیادی به گیم دارند، این باشد که مخاطب بازار هدف نینتندو سوییچ کیست؟ از سال 2017 نینتندو سوییچ به‌سرعت در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کرده است و به‌طور کلی مخاطبان هدف او، گیمرهای کژوال، خانواده‌ها، گیمرهای نوستالژیک و کسانی به‌شمار می‌آیند که در رده میان‌سالی هستند و می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز داشته باشند.

به همین خاطر فروش نینتندو سوییچ به سرعت بیشتر از قبل شده است وحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند هم رده ایکس باکس 1 و پلی استیشن 4 باشد. به این ترتیب کاربرانی که به دنبال بازی‌های ساده، لذت‌بخش و البته کلاسیک هستند، نینتندو سوییچ می‌تواند به عنوان کنسول دوم در خانه‌ها نقش پررنگی برعهده داشته باشد.

تفاوت بازار هدف نینتندو سوییچ با WII U

طراحی نینتندو سوییچ، شبیه به طراحی گیم‌پد WII U است؛ با این حال تفاوت‌های زیادی بین این دو بازی کنسول وجود دارد که باید آن را به‌طور دقیق بررسی کرد. بازار هدف نینتندو سوییچ بیشتر برای جوانان و میان‌سالان ژاپنی است که تلویزیون ندارند و اغلب با موبایل، تبلت و نمایشگرهای کوچک سر و کار دارند؛ به این ترتیب می‌توان گفت که بزرگترین هدف نینتندو در ساخت سوییچ، شکستن تابوهای گذشته است.

بین گیم‌پد WII U و نینتندو سوییچ از لحاظ کاربرد و بازار هدف، تفاوت‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توان به آسانی از آن عبور کرد. اولین تفاوت این دو کنسول خانگی که استقبال فوق‌العاده‌ای از آن شده است، شامل طراحی جذاب و قابلیت حمل و نقل بودن آن می‌شود. طراحی سوییچ، ماژولار است و از ویژگی‌های مهم و بارز آن می‌توان به قابلیت حمل آسان به‌عنوان یک کنسول دستی اشاره کرد.

دقیقا برخلاف گیم‌پد WII U که بیشتر به یک کنسول خانگی و قدیمی شباهت دارد و عملکرد آن نسبت به کنسول‌های دیگر مانند پلی استیشن 4، ضعیف‌تر است. در حالی که سوییچ از لحاظ گرافیک کارتونی و سخت‌افزاری، پردازندگی بهتری دارد که در نتیجه برای گیمرهای حرفه‌ای انتخابی مطمئن‌تر به‌شمار می‌آید.

تفاوت بازار هدف نینتندو سوییچ با WII U

مخاطبان نینتندو سوییچ

شناخت بازار هدف نینتندو سوییچ برای کسانی که می‌خواهند از این بازی سر دربیاورند و مطمئن شوند این کنسول خانگی ارزش خریدن دارد؛ به شدت کمک‌کننده است. پیش از این درباره تفاوت بازار هدف نینتندو سوییچ و WII U توضیحاتی دادیم تا متوجه شوید که بازی سوییچ برای چه برآورده کردن چه خواسته‌ای از WII U الهام گرفته شده است.

پاسخ به این سوال، تنها در یک جواب کوتاه خلاصه می‌شود، عدم دسترسی بسیاری از جوانان و میان‌سالان ژاپنی به تلویزیون. البته مخاطبان نینتندو سوییچ و بازار هدف آن به همین یک مورد ختم نشده است. این کنسول خانگی و دستی توانسته است گیمرهای کژوال تا حرفه‌ای را به سوی خود جذب کند؛ به همین خاطر در ادامه این مطلب برای شرح بهتر این موضوع، به دسته اصلی مخاطبان نینتندو سوییچ اشاره خواهیم کرد:

  • مخاطبان نوجوان نینتندو سوییچ

یکی از مخاطب‌های نینتندو سوییچ، نوجوانان هستند. از قابلیت‌های مهم این کنسول خانگی و دستی، می‌توان به قابلیت چند نفره بازی کردن به صورت هم‌زمان اشاره کرد. در ضمن بازی‌های جذاب و نوجوانانه‌پسندی مثل ماریو کارت در آن وجود دارد که در مجموع باعث شده است، افراد زیادی در سن کم جذب سوییچ شوند.

  • مخاطبان کژوال نینتندو سوییچ

یکی از بازارهای هدف نینتندو سوییچ، مخاطبان کژوال است که به دنبال بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده هستند. این دسته از افراد به گیم‌های پیچیده و داستانی علاقه زیادی ندارند و فقط می‌خواهند بخشی از اوقات فراغت خود را پر کنند. بهترین بازی‌ های نینتندو سوییچ پازلی یا ماشین‌های مسابقه‌ای، از جمله این بازی‌ها به‌شمار می‌آیند.

  • مخاطبان حرفه‌ای نینتندو سوییچ

فروش نینتندو سوییچ، مدیون مخاطبان حرفه‌ای و گیمرها است. بازی‌های چالش‌برانگیز، موضوعات ماجراجویانه و نقش‌های قهرمانانه و شرور از جمله مواردی است که این کنسول دستی و خانگی را پرطرفدار می‌کند. به این ترتیب بیشتر بازار هدف نینتندو سوییچ مربوط به گیمرهای حرفه‌ای است که وقت زیادی را صرف بازی‌های این چنینی می‌کنند.

  • مخاطبان بازی پرتابل نینتندو سوییچ

برخی از افراد، به دنبال گیم در هر مکان و هر زمان هستند. به این ترتیب کنسول‌های سنتی و خانگی نمی‌تواند جوابگوی این نیاز آن‌ها باشد. در حالی که در نینتندو سوییچ، یکی از ویژگی‌های بارز و کاربردی آن، قابلیت حمل و نقل آسان است؛ بنابراین مخاطبان بازی پرتابل می‌توانند بخشی از بازار هدف نینتندو سوییچ باشند.

مخاطبان نینتندو سوییچ

استراتژی نینتندو سوییچ

تمامی ویدیوگیم‌ها، با پایه‌ریزی استراتژی حرفه‌ای و قدرتمند می‌توانند به جایگاهی که لایقش هستند، دست پیدا کنند. در غیر این صورت، به‌راحتی ممکن است از رقبای خود جا بمانند؛ چراکه عملکرد ضعیف یک ویدیوگیم با استراتژی شکست‌خورده می‌تواند باعث سقوط آن در بین مخاطب‌هایش شود.

در حالی که استراتژی نینتندو سوییچ، فوق‌العاده است و با رعایت کوچک‌ترین نکته‌ها توانست فروش خوبی در بازار هدف خود داشته باشد. از آنجایی که استراتژی سوییچ، هوشمندانه و قدرتمند است، نمی‌توان تنها بر پایه یک ویژگی تا این حد پیش رفته باشد؛ از این رو در ادامه به محورهای مهم استراتژی نینتندو سوییچ خواهیم پرداخت:

کتابخانه بازی‌های متنوع

در سوییچ چند کاربرد مهم و اساسی وجود دارد که در استراتژی آن این موضوع پیاده‌سازی شده است. کتابخانه بازی‌های متنوع از گیم‌های مستقل، گیم‌های انحصاری و قابلیت بازی چند نفره به صورت آنلاین و هم‌زمان وجود دارد. در واقع بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ، باعث خلق شخصیت‌های محبوب و اختصاصی می‌شود که در نهایت می‌تواند در فروش این کنسول خانگی و دستی، تاثیر زیادی بگذارد.

بازاریایی اصولی و هوشمندانه

همانطور که گفتیم، مخاطبان نینتندو سوییچ بسیار گسترده هستند و فقط به یک گروه خاص تعلق ندارند. نوجوانان، کژوال‌ و حرفه‌‌ای‌ها به‌راحتی می‌توانند از بازی‌های ساده و چالش‌برانگیز لذت ‌ببرند. طبق استراتژی نینتندو سوییچ، تمرکز سازنده‌ها بیشتر بر روی بازی‌ها است، به این ترتیب هنوز از لحاظ سخت‌افزاری نتوانسته‌اند به پای رقبای خود برسند. با این حال بازی‌های انحصاری بی‌نظیر و مهیجی برای گیمرها دارند.

طراحی قابلیت حمل آسان

در حال حاضر با طراحی کنترل‌های JOY-CON، امکان بازی‌های جذاب و خلاقانه‌تری برای مخاطبان وجود دارد که این استراتژی باعث پیشرفت سوییچ نسبت به گیم‌پد WII U شده است. از سوی دیگر، یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این کنسول که اهمیت زیادی در موفقیت آن دارد، تغییر حالت آن از خانگی به دستی است که حمل و نقل آن را آسان و بدون دردسر می‌کند.

استراتژی نینتندو سوییچ

قیمت مناسب نسبت به رقبا

از جمله استراتژی‌های مهم سوییچ، قیمت مناسب آن نسبت به رقبا است. به این ترتیب مخاطبان جامعه گیمرها و مخاطبان نوجوانان و کژوال‌ها می‌توانند با استفاده از بسته‌های پیشنهادی شرکت سازنده محصول، نینتندو سوییچ را خریداری کنند تا از بازی‌های سرگرم‌کننده و مهیج و چالش‌برانگیز آن لذت‌ ببرند؛ به این ترتیب، موفقیت اصلی این کنسول فوق‌العاده در گرو مشخص کردن بازار هدف نینتندو سوییچ و پیاده‌سازی یک استراتژی قوی است.

فروش نینتندو سوییچ

از سال 2017 که نینتندو سوییچ روانه بازار شد تا به امروز توانسته است به فروش قابل توجهی برسد و خیلی زود به یکی از رقبای خطرناک پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تبدیل شود. تمامی موفقیت‌های شرکت سازنده سوییچ، به خاطر دقت زیاد آن در شناخت بازار هدف و پیاده‌سازی بهترین استراتژی است.

به‌عنوان مثال، از جمله دلایلی که می‌تواند در برگزاری رویدادها و همایش‌های حضوری تاثیر داشته باشد، تعامل بیشتر جامعه گیمرها با سازندگان کنسول بازی نینتندو سوییچ است. با همین یک استراتژی به نظر کوچک و کم اهمیت، کنسول بازی نینتندو به راحتی توانست جایگاه خود را تثبیت کند و حتی از برخی رقبا پیشی بگیرد.

آینده بازار هدف نینتندو سوییچ

ممکن است سوالاتی درباره آینده بازار هدف نینتندو سوییچ، با آمدن نسل جدیدی از کنسول‌ها برای برخی افراد پیش بیاید. از آنجایی کنسول‌های خانگی و دستی روز به روز در حال پیشرفت هستند، نینتندو سوییچ هم باید برای اینکه مخاطبان خود را حفظ کند، تغییراتی در بازی‌ها، گرافیک و پلتفرم‌های مخصوص گیم نیز به وجود آورد.

در ضمن علاوه‌بر انجام تمامی این موارد، باید تا جای ممکن قیمت خود را نسبت به رقبا کمتر نگه دارد تا این ویژگی مثبت او باعث بقای این کنسول بازی شود. همچنین فرصت‌های زیادی برای توسعه بازار هدف نینتندو سوییچ وجود دارد. این فرصت‌ها شامل گیم‌های پیشنهادی از سوی کاربران، بازی‌های ابری و ارائه ایده‌های جدیدتر است.

آینده بازار هدف نینتندو سوییچ

کلام آخر

بررسی تاریخچه و بازار هدف نینتندو سوییچ و همچنین تفاوت‌های کنسول بازی با WII U برای کاربرانی که قصد خرید دارند!اولین مخاطبان نینتندو سوییچ، جوانان ژاپنی بودند که به دلیل نبود تلویزیون یا صرفه‌جویی از هزینه برق، نیاز به ویدیوگیم‌هایی داشتند که به‌راحتی بتوانند بدون نمایشگر تلویزیون با آن بازی کنند. نینتندو سوییچ یکی از کنسول‌های دستی و خانگی است که مخاطبان گسترده زیادی را بعد از سال 2017 به سوی خود جذب کرد.

سوالات متداول

  • آیا می‌توان بازی‌های نینتندو و WII U را روی یک سوییج به اجرا درآورد؟

خیر، سخت افزار و نرم افزارهای نینتندو سوییچ و WII U با یکدیگر متفاوت هستند.

  • مهم‌ترین بازار هدف نینتندو سوییچ چیست؟

اولین و مهم‌ترین بازار هدف نینتندو سوییچ مربوط به جوانان ژاپنی است که بعد از آن این کنسول بازی توانست مخاطبان دیگری نیز پیدا کند.

  • فروش نینتندو سوییچ مدیون کدام استراتژی است؟

تمامی استراتژی‌هایی که تا به امروز بر روی نینتندو سوییچ پیاده‌سازی شده، روی فروش این کنسول بازی تاثیر گذاشته است.

بازار هدف نینتندو سوییچ

Mobina Bahadori

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *