نصب بازی پابجی
نصب بازی پابجی

بازی پابجی یا PUBG در واقع با نام پابجی موبایل شناخته می‌شود؛ اما آیا این بازی محبوب موبایلی، بر روی کامپیوتر هم قابل اجرا است؟ باید بگوییم که بله، نصب بازی پابجی روی pc کاملاً امکان‌پذیر است و روند سختی هم ندارد. اگر شما هم مشتاق هستید تا نحوه دانلود پابجی روی pc یا کامپیوتر را بدانید، این مقاله از دانلود فارسی را از دست ندهید.

معرفی بازی پابجی

اولین بار، پابجی در سال ۲۰۱۸ و در نسخه‌های اندروید و ios  برای موبایل طراحی شد. این بازی اکشن در سبک بتل رویال، خیلی زود به محبوبیت زیادی دست یافت؛ به طوری که امروزه کمتر کسی در دنیای گیمینگ پیدا می‌شود که با پابجی آشنا نباشد.

در این بازی، بعد از یک سقوط آزاد، وارد منطقه‌ای می‌شوید که با جمع‌آوری سلاح‌های لازم، اقدام به مبارزه با دشمنانتان می‌‌کنید. برای شناخت بهتر فضای پابجی و تجربه این بازی جذاب، می‌توانید با دانلود پابجی موبایل شروع کنید.

اگر شما هم جزو علاقمندان به پابجی هستید، حتماً به فکر نصب پابجی برای سیستم کامپیوتری بوده‌اید. واقعیت این است که هنوز نسخه‌ای از پابجی برای pc وجود ندارد و تنها همان نسخه موبایلی تولید شده است. بسترهای مختلفی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی (مخصوص سیستم عامل‌های Android و iOS) بر روی کامپیوتر وجود دارد که به ما کمک خواهند کرد.

دانلود بازی پابجی روی کامپیوتر

همانطور که گفتیم، نسخه کامپیوتری اپلیکیشن بازی پابجی وجود ندارد. نحوه دانلود پابجی روی pc در واقع به مراحل دانلود برنامه‌های واسطه بین موبایل و کامپیوتر (به این برنامه‌ها در اصطلاح لانچر می‌گویند) مربوط می‌شود. در این مطلب درباره یکی از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های شبیه‌ساز سیستم‌عامل موبایلی بر روی کامپیوتر توضیح می‌دهیم. مراحل اجرای بازی پابجی روی کامپیوتر هم با دانلود و نصب برنامه‌های شبیه‌ساز شروع می‌شود.

حداقل مشخصات لازم برای کامپیوتر

قبل از این که به سراغ نحوه دانلود بازی برای کامپیوتر و روند نصب آن برویم، بابت کافی بودن ویژگی‌های کامپیوترتان برای اجرای پابجی اطمینان پیدا کنید. ویژگی‌ها برای نصب پابجی روی pc با لانچر گیم لوپ شامل موارد زیر است:

  • حافظه خالی حداقل ۱ گیگابایت
  • حافظه رم حداقل ۳ گیگابایت
  • ویندوز ۷ به بالا
  • پردازنده گرافیکی حداقل ۶۴ بیت
  • دایرکت ایکس version 9.0c به بالا

مراحل نصب بازی پابجی روی pc

مراحل مربوط به نحوه دانلود پابجی روی pc با بقیه روش‌های اجرای بازی‌های کامپیوتری متفاوت است. تفاوت اینجا است که یک مرحله نصب شبیه‌ساز فضای موبایلی هم به مراحل نصب پابجی برای سیستم اضافه می‌شود که ممکن است کمی سخت به نظر برسد. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به سادگی و بدون نگرانی، انواع بازی‌های موبایلی مورد‌علاقه خود از جمله پابجی را روی کامپیوتر هم اجرا کنید.

نصب پابجی

مرحله اول: انتخاب و نصب لانچر مناسب

در اولین مرحله، باید یک لانچر خوب و مناسب بازی پابجی را دانلود و نصب کنید. پس برخلاف معمول که همیشه فایل نصبی بازی را در ابتدا دانلود می‌کنیم، در اینجا فعلاً به سراغ دانلود بازی نمی‌رویم. لانچر پیشنهادی ما، لانچر گیم لوپ (Game Loop) است. گیم لوپ را از وب‌سایت دانلودها و از طریق لینک download.ir/gameloop دانلود کنید. می‌توانید این لانچر را از سایت اصلی به نشانی gameloop.fun هم دانلود و نصب کنید.

مرحله دوم: پیدا کردن بازی پابجی و نصب آن در لانچر انتخابی

بعد از آماده شدن لانچر، باید بازی مدنظر را در آن پیدا کنید. پس عبارت PUBG Mobile را در گیم لوپ جستجو کنید تا بازی پابجی را برای شما پیدا کند. سپس بازی را انتخاب کرده و مراحل دانلود و نصب روی کامپیوتر را ادامه دهید. لازم به ذکر است که هر لانچر دیگری را که نصب کنید، این مراحل تفاوتی نخواهد داشت و همچنان می‌توانید پابجی را روی کامپیوتر اجرا کنید.

مراحل نصب پابجی

مرحله سوم: اجرا بازی پانجی موبایل در کامپیوتر

بازی نصب شده تحت پوشش لانور را روی کامپیوتر اجرا کرده، روی play کلیک کنید و از بازی هیجان‌انگیز پابجی لذت ببرید. اغلب لانچرها از کنسول‌های کامپیوتری پشتیبانی می‌کنند و جای نگرانی وجود ندارد. البته مقیاس و سرعت کنترل بازی توسط کنترلرهای کامپیوتری از جمله کنسول، با فضای موبایلی تفاوت زیادی دارد.

ویژگی‌های بازی پابجی با کامپیوتر

به دلیل این که یک بازی منحصراً موبایلی را روی کامپیوتر اجرا می‌کنید، شرایط خاصی پیش می‌آید. البته تقریباً همه جذابیت‌ها و ویژگی‌های بازی پابجی، با اجرا روی pc همچنان حفظ می‌شود و جای نگرانی نیست. مزایای فضای کامپیوتری شامل موارد زیر است:

  • جزئیات و امکانات کاملاً مشابه فضای اصلی بازی بر روی موبایل
  • اجرای بازی حتی روی سیستم‌های ضعیف کامپیوتری
  • حجم دانلودی معقول لانچر و بازی پابجی برای کامپیوتر
  • امکان ساخت لابی مختلط و بازی با کاربران موبایلی
  • امکان استفاده همزمان از یک حساب هم با موبایل و هم با کامپیوتر

و در کنار همه مزایا، معایب انجام بازی پابجی با کامپیوتر شامل موارد زیر است:

  • صف انتظار شلوغ برای شروع بازی در لابی مختلط با کاربران موبایل؛ شاید مجبور شوید فقط با کاربران کامپیوتری (در فضای شبیه‌ساز) بازی کنید.
  • تفاوت سرعت بازی و نحوه کنترل با موبایل (ممکن است کمی دیر به آن عادت کنید)
  • امکان ایجاد مشکل برای بازی و اکانت پابجی در صورت استفاده از لانچرهای نامعتبر
  • احتمال افت کیفیت گرافیکی
  • مسدودیت گیم لوپ برای برخی از کاربران ایرانی و نیاز به تغییر ip
    پابجی موبایل برای کامپیوتر

سوالات متداول

  1. چطور روی کامپیوتر پابجی نصب کنیم؟ 

با نصب یک لانچر یا شبیه‌ساز می‌توانید بازی PUBG را روی کامپیوتر هم دانلود و نصب کنید. گیم لوپ یک لانچر بسیار خوب و قوی برای این بازی محسوب می‌شود.

  1. برای جبران کیفیت گرافیکی بازی روی کامپیوتر چه کار کنیم؟ 

یک راه‌حل خوب این است که در بخش تنظیمات گرافیکی کامپیوترتان، همه بخش‌ها را روی حالت off یا close قرار دهید.

جمع‌بندی

بازی پابجی موبایل همان‌طور که از نامش پیداست، هنوز نسخه رسمی برای کامپیوتر ندارد. چگونگی نحوه دانلود پابجی روی pc دغدغه بسیاری از علاقمندان به این بازی است. یک راه ساده و خوب برای اجرای پابجی روی کامپیوتر، استفاده از لانچرها (شبیه‌ساز فضای موبایل برای کامپیوتر) است که لانچر گیم لوپ و نحوه استفاده از آن را به شما معرفی کردیم. امیدوارم این مطلب به شما کمک کند تا این بازی جذاب را از طریق کامپیوترتان تجربه کنید.

 

نحوه دانلود پابجی روی pc

navid lavasani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *