آموزش استفاده از مودم adsl برای استفاده خانگی

تبلیغات

امروزه یکی از بهترین روش‌های اتصال به اینترنت در خانه، استفاده از مودم adsl است. این نوع مودم‌ها سرعت اینترنت بالایی را برای شما فراهم می‌کنند و می‌توانید به شکل بدیهی از آن‌ها استفاده کنید. راه‌های مختلفی برای دسترسی به اینترنت وجود دارد و مودم adsl می‌تواند به دو شیوه سیمی و وای فای چنین امکانی را برای شما فراهم کند. البته با کمک داده تلفن همراه هم می‌توانید از اتصال اینترنتی استفاده کنید که دردسر داشته و احتمالا هزینه‌های بالاتری هم نسبت به یک مودم adsl روی دست شما خواهد گذاشت. وقتی که صحبت از دسترسی پهنای باند به میان کشیده می‌شود، فناوری xDSL ببه‌عنوان یکی از پرکاربرد ترین فناوری‌ها وارد عرصه خواهد شد. روتر مودم DSL از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند و عملکردهای آن، نحوه کار و مزایای استفاده از آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. یک سری مقایسه‌ها و پیشنهادات هم داریم که در انتها در اختیار شما می‌گذاریم. انواع مودم adsl را می‌توانید از سایت مقداد آی تی تهیه کنید. برای خرید انواع اسمارت واچ هم همین شرایط برقرار شده است و می‌توانید به‌عنوان کادو آن را به دوستان خود هدیه دهید. برای وارد شدن به نسل نهم بازی‌های ویدیویی هم می‌توانید ابتدا قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را از سایت مقداد آی تی چک کرده و یک گزینه ایده‌آل برای خرید را انتخاب کنید.

روتر مودم adsl چیست؟

روتر مودم یک دستگاه ترکیبی است که هم به‌عنوان مودم و هم به‌عنوان روتر عمل می‌کند. برای اتصال به ISP و ارائه اینترنت به دستگاه‌های دیگر، معمولا به یک مودم adsl و یک روتر نیاز خواهید داشت. روتر مودم adsl هر دو یک جعبه تعبیه شده‌اند. DSL در واقع مقدار اولیه برای خط مشترک دیجیتالی است که یک فناوری خاص برای انتقال داده با سرعت بالا محسوب می‌شود. شما می‌توانید در خطوط تلفنی معمولی از این امکان استفاده کنید. به‌طور خلاصه، یک مودم adsl خط DSL را به یک اتصال اترنت تبدیل می‌کند و سپس شبکه بی‌سیم به اشتراک گذاشته می‌شود.

چه کسی به مودم adsl نیاز دارد

روترهای مودم adsl برای کاربران زیادی در خانه و حتی محل کار مناسب هستند. افرادی که به‌دنبال دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند، می‌توانید از عملکرد مودم adsl استفاده کرده و دسترسی پایدار به اینترنت را داشته باشند. نیازهای اتصال خانگی شما با این کار کاملا فراهم خواهد شد. اتصال اینترنت امری است که هم در خانه و هم در بیرون از منزل مورد نیاز شما است. در بیرون از منزل به ناچار باید از اینترنت داده گوشی استفاده کنید. اما در منزل، برای کاهش هزینه‌ها و گشت و گذار آسان‌تر در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، می‌توانید از مودم adsl استفاده کنید.

تبلیغات

خدمات تلفن خانگی با طرح اینترنت

شما با استفاده از دو پورت FXS و همچنین فناوری VoIP، می‌توانید به سادگی با اتصال دستگاه به تنظیمات تلفن موجود خود، تماس‌های تلفنی را از طریق اینترنت برقرار یا دریافت کنید. این مجموعه خدمات ارزشمند را می‌توانید برای اتصال چندین دستگاه نیز مورد استفاده قرار دهید. مودم adsl امروزی حداقل دارای ۴ پورت هستند و می‌توانید با کمک کابل LAN چنین اتصالی را برقرار کنید. فارغ از آن، هر چه قدر کاربر می‌توانند از شبکه وای فای مودم adsl هم استفاده کرده و به آن وصل شوند. البته همه مودم‌ها دارای چنین امکانی نیستند و باید هنگام خرید از مقداد از آی تی به این موارد توجه داشته باشید.

مودم adsl چگونه کار می‌کند؟

مودم DSL ویژگی‌های مربوط به یک مودم DSL و یک روتر را ترکیب می‌کند و می‌تواند چندین نوع اتصال را فعال کند. در ابتدا عملیات اتصال DSL‌ انجام می‌شود. به‌طور معمول، یک روتر مودم DSL از خط تلفن به‌عنوان وسیله‌ای برای اتصال مستقیم به ISP شما استفاده می‌کند و اینترنت را از طریق سیمی یا بی‌سیم در اختیار دستگاه‌های دیگر خواهد گذاشت. همچنین این امکان هم برای شما فراهم خواهد شد که از خدمات تلفن در حالت آنلاین هم استفاده کنید. شما تنها باید یک DSL Splitter تهیه کرده و سیم مودم را به یک سوکت و سیم تلفن را هم به سوکت دیگر آن وصل کنید تا به‌طور همزمان بتوانید از اینترنت و تماس تلفنی بهره مند شوید. در مرحله دوم دسترسی کابلی یا فیبری عملیاتی می‌شود. پورت WAN روترهای مودم DSL نیز اتصال از مودم کابلی یا مودم فیبر را خواهد پذیرفت. روتر مودم در این سناریو صرفا به‌عنوان یک روتر بی‌سیم کار می‌کند. بنابراین، به مودم دیگری هم برای اتصال به ISP شما نیاز خواهد داشت و سپس اتصال اینترنتی به دستگاه‌های دیگر ارائه می‌شود. اتصال دانگل 3G/4G مرحله بعدی است که عملیاتی می‌شود. برخی از روترهای مودم DSL با پورت USB از دانگل‌های 3G/4G پشتیبانی می‌کنند. یک دانگل 3G/4G دسترسی به اینترنت را در هر کجا که هستید فراهم می‌کند. در واقع یک اتصال اصلی کامل در حین حرکت به همین واسطه تشکیل می‌شود. به جای آن می‌توانیم یک اتصال پشتیبان هم داشته باشیم. هنگامی که چیزی در اتصال شما از ISP تداخل نداشته باشد، این امر ممکن خواهد شد. بدین ترتیب، اتصال اینترنتی از طریق مودم adsl فراهم می‌شود و بدون مشکل خاصی و با هماهنگی شرکت ارائه دهنده خود و تنظیم مودم می‌توانید از اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

مزایای استفاده از مودم adsl

استفاده از مودم adsl می‌تواند مزایای زیادی به‌همراه داشته باشد که در ادامه قصد داریم به آن اشاره کنیم. اتصال با کمک مودم adsl به‌صورت همه کاره انجام می‌شود. روترهای مودم DSL از اتصالات DSL، فیبر/کابل و دانگل 3G/4G مجهز به پورت USB پشتیبانی می‌کنند. همان‌طور که در بالا گفتیم، ابتدا نیازهای شما در سناریوهای مختلف شبکه برآورده شده و سپس چنین اتصال‌هایی برقرار خواهد شد. سازگاری با اکثر ارائه دهندگان خدمات هم امکان دیگری است که با خرید مودم adsl می‌توانید به آن دست پیدا کنید. روترهای مودم که از هر برندی خریداری می‌کنید، قابلیت این را دارند که با اکثر ارائه دهندگان خدمات کار کنند.

تبلیغات

تماس‌های تلفنی خود را نیز می‌توانید با کیفیت بالا برقرار کنید. روترهای مودم DSL با پشتیبانی از VoIP، به کاربران این امکان را می‌دهند که امکان برقرار و دریافت تماس‌های تلفنی را از طریق اینترنت داشته باشند. آن‌ها همچنین از مخابرات بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کنند که اتصال همزمان چندین تلفن را بدون نیاز به خط امکان پذیر می‌کند. با استفاده از یک سری اپلیکیشن‌هایی که سازندگان مودم در اختیار شما می‌گذارند، می‌توانید به راحتی گوشی هوشمند خود را به ابزاری برای مدیریت این مودم‌ها تبدیل کنید. شما از عملکردهای متعدد مودم adsl می‌توانید برای رفع نیازهای مختلف استفاده کنید.

خرید کالاهای الکترونیکی متنوع از مقداد آی تی

امکان خرید انواع اسمارت واچ توسط مقداد آی تی فراهم شده است و ارزان‌ترین تا گران‌ترین محصولات را با پیکربندی‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید. پلی استیشن هم گزینه دیگری است که برای گیمرها تدارک دیده شده است و همراه با بهترین قیمت پلی استیشن 5 می‌توانید آن را تهیه کنید. امکان خرید ابزارهای جانبی این محصول مانند دسته‌های اضافه و پایه‌هایی برای شارژ دسته هم فراهم شده است که در صورت علاقه‌ می‌توانید به سراغش بروید. فراموش نکنید که قیمت پلی استیشن 5 با توجه به نوسانات دلار بالا و پایین می‌شود و بهتر است که هرچه زودتر این محصول را برای ورود به صنعت گیمینگ در نسل نهم خریداری کنید.