اسید استئاریک چیست

اسید استئاریک ماده ای است اسیدی و چرب که در دسته اسید آمینه ها قرار می گیرد. این ماده دارای 18 شاخه کربن می باشد. رنگ این اسید سفید است. از اسید استئاریک برای ساخت محصولاتی مانند لوازم آرایشی، مکمل های خوراکی، پلاستیک، شمع و … استفاده می شود. این اسید بی رنگ، سمی نمی باشد و برای سفت کردن انواع صابون از آن بهره برده می شود. ساختار شیمیایی اسید استئاریک شامل کربوکسیل و متیل است و در آب حل نمی شود. نقطه ذوب شدن این اسید 70 درجه سانتی گراد است و در کلروفرم، الکل و اتر حل می شود. یکی از انواع محصولات شرکت پارس خورشید اسید استئاریک می باشد که برای استعلام قیمت و خرید آن می توانید با ما در ارتباط باشید. شرکت پارس خورشید در زمینه محصولات صنعتی فعالیت می کند  و شما می توانید برای اطلاع یافتن از تنوع محصولات ما و تهیه کالای مورد نظر خود به ما مراجعه نمایید.

ساختار و انواع اسید استئاریک

اسید استئاریک از روغن گرفته می شود و دارای تری آسیل گلیسرول است. در ساختار شیمیایی این اسید، مولکول های گلیسرول به شاخه و زنجیره های هیدروکربنی وصل می باشند که می توانند از راه های گوناگونی از فرمول گلیسرول حذف شوند. تری آسیل گلیسرول حاوی 3 مولکول اسید روغنی و 1 مولکول گلیسرول است. چربی گرفته شده از گوشت گاو، مهمترین چربی استفاده شده در تولید استئاریک اسید می باشد.

اسید استئاریک مانع از اکسید شدن می شود و مولکول های جدید ایجاد می کند. این اسید یکی از روان کننده ها در فشردن پودر های سرامیکی می باشد و به صورت قالبی برای لاتکس فوم مورد استفاده قرار می گیرد. استئاریک اسید ماده ای بی رنگ، جامد و مومی شکل می باشد. انواع استئاریک اسید عبارت اند از: 1. استئاریک اسید رابر گرید 2. استئاریک اسید کاسمتیک یا آرایشی و بهداشتی.

یکی از برند های اسید استئاریک تولید شده در ایران

شیوه تولید استئاریک اسید

اسید استئاریک به وسیله آبکافت تولید می شود. تولید این اسید با حل کردن چربی در محلول قلیایی صورت می گیرد. انواع نا خالصی موجود در اسید استئاریک می توانند رنگ، نقطه ذوب، بو، وزن مولکولی، حلالیت و دیگر خاصیت های شیمیایی و فیزیکی کالا را تغییر بدهند.

اسید استئاریک از روغن در آب داغ با فشار زیاد به وجود می آید که نوع کاربردی و فروشی آن، استخراج شده از ترکیب استئاریک اسید، پالمیتیک اسید و اولئیک اسید می باشد. این اسید از چربی موجود در حیوانات و گیاهان به دست می آید. برای جدا سازی استئاریک اسید، روغنی که دربردارنده آمینه اسید است را حرارت داده و بعد از آن زیر فشار قرار می دهند. موادی که تحت فشار در آب گرم جدا شده است را در دستگاه تقطیر می گذارند. دستگاه، بخار های به دست امده را از طریق سیم پیچ احتراق باز می کند. افت دما باعث می شود که اسید استئاریک به مایع تبدیل شود و سپس می توان آن را به یک ماده جامد بدل کرد.

کاربرد استئاریک اسید

اسید استئاریک کاربرد های فراوانی دارد که در ادامه به مواردی از آن اشاره می کنیم. برخی از این کاربرد ها عبارت اند از: 1. برای تولید صابون از این اسید استفاده می شود. 2. به عنوان نرم کننده و ضد آب از آن استفاده می شود. 3. برای تولید غذا و دارو مورد استفاده قرار می گیرد. 4. در تولید شمع و لوازم آرایشی از آن بهره برده می شود و…

جک هیدرولیک، اجزاء و انواع

جک هیدرولیک دستگاهی است که جهت جا به جایی، بلند کردن و وارد کردن نیرو به یک قطعه مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر جک هیدرولیک، سیلندر هیدرولیک است. این دستگاه شامل پیستون می باشد که درون بخشی استوانه ای تحت فشار زیاد کار می کند.

جک هیدرولیک وسیله ای است که قدرت هیدرولیکی را به ظرفیت مکانیکی بدل می کند. اجزای این دستگاه عبارت اند از: 1. رینگ بلبرینگ 2. اورینگ 3. پیستون 4. بیرینگ 5. گرد گیر 6. آب بند 7. در پوش و… انواع جک های هیدرولیکی بر مبنای عملکرد به 3 دسته تقسیم بندی می شوند. کاربردی ترین جک های هیدرولیکی عبارت اند از: 1. جک خطی یک طرفه 2. جک خطی دو طرفه.

یکی از انواع جک های هیدرولیکی به لحاظ شکل ساختاری

معرفی الکترو موتور ایرانی

الکترو موتور انرژی برقی را به انرژی مکانیکی برل می کند و باعث حرکت می شود. در انواع وسایل برقی مانند کولر از الکترو موتور استفاده می شود. الکترو موتور ایرانی  یکی از انواع موتور های الکتریکی می باشد که در دنیا جایگاه ویژه ای دارد. الکترو موتور ایرانی از مواد اولیه با کیفیت ساخته می شود و قیمت مناسبی دارد. تنوع الکترو موتور ایرانی زیاد است و با میزان قدرت های متفاوت عرضه می شوند. برای سیم پیچ های این موتور های الکتریکی از فلز مس استفاده می شود. فلز مس رسانایی قوی برای انتقال برق می باشد. انواع مدل های الکترو موتور ایرانی عبارت اند از: 1. جمکو 2. موتوژن 3. الکتروژن 4. دیزل ساز. شرکت پارس خورشید در زمینه فروش انواع الکترو موتور های ایرانی فعالیت می کند.

یکی از انواع الکترو موتور های تولید شده در داخل ایران

پارس خورشید و برخی از محصولات آن

شما می توانید برای تهیه و خرید انواع محصولات من جمله اسید استئاریک، جک هیدرولیک و انواع الکترو موتور های ایرانی به سایت شرکت پارس خودرو به آدرس www.parskhorshid.com مراجعه کرده و از محصولات ما بازدید نموده و از قیمت محصولات با خبر شوید.  شما می توانید برای تهیه انواع محصول مورد نظر خود و کسب اطلاعات از مشخصات و قیمت محصولات با تلفن فروش این شرکت که در سایت مذکور درج شده است، تماس حاصل فرمایید. همچنین در صورت نبود محصول مورد نظرتان و یا جهت طرح سوال برای خرید محصول مناسب و انتخاب آن، می توانید از طریق شماره تماس 02191034000 با ما در ارتباط باشید. تولید بهترین محصولات با مواد اولیۀ مرغوب و مطابق با آخرین و بهترین استاندارد های روز دنیا، سبب شده که شرکت پارس خورشید یکی از پر فروش ترین شرکت ها در زمینۀ محصولات صنعتی باشد.