انواع مختلف دوربین دیجیتال و قیمت دوربین عکاسی

انواع مختلف دوربین دیجیتال و قیمت دوربین عکاسی

بسیاری از مردم عاشق عکاسی هستند و آرزوی ثبت تصاویر با یک دوربین دیجیتال حرفه ‌ای را دارند. برای ثبت لحظات خوش زندگی نیاز به یک دوربین عکاسی دارید. تنوع دوربین ‌های عکاسی در بازار به حدی زیاد است که انتخاب یک دوربین مناسب به یک چالش پیچیده و سخت برای افراد تبدیل شده است. مهمترین فاکتور در خرید هر محصولی قیمت آن است. متاسفانه در سال ‌های اخیر با توجه به نوسانات ارز قیمت دوربین عکاسی افزایش بسیار چشمگیری داشته‌ است که ممکن است، شما را از خرید منصرف کند. در زیر تلاش کرده ‌ایم تا توضیحاتی در خصوص انواع دوربین ‌های عکاسی، قیمت دوربین عکاسی، برند دوربین عکاسی و تجهیزات عکاسی برای شما همراهان ارائه دهیم.
قیمت دوربین عکاسی
(قیمت دوربین عکاسی)
  به طور کلی دوربین ‌های عکاسی به دو مدل آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند.
  • دوربین ‌های آنالوگ:
این دوربین ‌ها برای ثبت عکس بر روی فیلم ‌های عکاسی می‌باشند، در گذشته بیشتر دوربین ‌های عکاسی از این مدل بودند اما امروزه استفاده از این دوربین ‌ها در بین افراد عادی بسیار کمرنگ شده است. معمولا از دوربین ‌های آنالوگ به عنوان وسایل تزئینی و عتیقه در دکورهای مختلف استفاده می‌شود، از این رو قیمت دوربین عکاسی آنالوگ معمولا بالا می‌باشد.
  • دوربین ‌های دیجیتال:
دنیای دوربین ‌های دیجیتال بسیار گسترده است و جای دادن تمامی دوربین ‌های دیجیتال در یک محتوا امکان پذیر نمی ‌باشد. به ‌طور کلی دوربین ‌های دیجیتال به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در زیر توضیحات مختصری در خصوص هر کدام از این مدل ‌ها برای شما ارائه شده است.
  • دوربین حرفه ‌ای:
قیمت دوربین عکاسی حرفه ای معمولا نسبت به سایر دوربین ‌های دیجیتال بیشتر است. دوربین ‌های عکاسی حرفه ‌ای که به آن‌ها DSLR نیز می‌گویند، دوربین ‌های هستند که لنز آن‌ها قابلیت جدا شدن دارد و عکاس بسته به نیاز خود می‌تواند از لنزهای مختلف استفاده کند. نقطه ضعف این دوربین ‌ها در ابعاد و وزن زیادشان می‌باشد.
قیمت دوربین عکاسی 2
(قیمت دوربین عکاسی)
  • دوربین عکاسی بدون آینه:
قیمت دوربین عکاسی بدون آینه از دوربین ‌های حرفه ‌ای DSLR کمتر است، در ساختار این دوربین ‌ها برعکس دوربین ‌های DSLR از مکانیسم آینه استفاده نشده است و بالطبع این دوربین ‌ها فاقد منظره یاب اپتیکال هستند. در دوربین ‌های عکاسی بدون آینه تصویر سوژه به طور مداوم بر روی صفحه نمایشگر دوربین قابل مشاهده است (Live View). در این دوربین ‌ها از لنز اصلی برای ثبت تصاویر، فوکوس و نورسنجی استفاده می‌شود. از آنجایی که دوربین اصلی این دوربین ‌ها دارای مگاپیکسل بالا است، تعداد نقاطی که این دوربین فوکوس می‌کند بسیار بیشتر از دوربین‌های DSLR است. دوربین ‌های عکاسی بدون آینه از نظر کیفیت ثبت تصاویر تفاوت چندانی با دوربین ‌های حرفه ‌ای DSLR ندارد. اگر به دنبال یک دوربین باکیفیت و در عین حال سبک و کوچک هستید پیشنهاد ما به شما خرید دوربین عکاسی بدون آینه است.
  • دوربین‌‌ عکاسی کامپکت:
قیمت دوربین‌ عکاسی کامپکت اقتصادی ‌تر از سایر مدل ‌های دوربین ‌های دیجیتال است. اگر آماتور هستید و مایل به یادگیری عکاسی هستید، بهتر است فعالیت خود را با یک دوربین کامپکت شروع کنید. معمولا دوربین ‌های کامپکت لنز بهتری از گوشی‌های موبایل دارند و تصاویر ثبت شده با دوربین ‌های کامپکت کیفیت بالاتری از عکس‌های گرفته شده با دوربین‌ تلفن ‌های همراه دارد. با پیشرفت روز افزون کیفیت دوربین گوشی ‌های موبایل، بازار خرید دوربین ‌های کامپکت ساده با رکود مواجه شده است. از این رو تولیدکنندگان دوربین ‌های کامپکت به طراحی دوربین ‌های کامپکت پیشرفته و دوربین ‌های با قابلیت زوم بالا (سوپر زوم) روی آورده ‌اند.
  •   قیمت دوربین عکاسی:
قیمت دوربین عکاسی بسته به برند و مدل آن بسیار متفاوت است، از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید دوربین عکاسی می‌توان به canon، نیکون و سونی اشاره کرد. قیمت دوربین عکاسی این برندها به طرز چشمگیری بالاتر از سایر برندهای موجود در بازار می‌باشند. اگر قصد تهیه یک دوربین دیجیتال را دارید، ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی دیدنگار را پیشنهاد می‌کنیم. در فروشگاه اینترنتی دیدنگار امکان خرید انواع دوربین عکاسی از برندهای مطرح روز دنیا با قیمت مناسب وجود دارد.
  • رینگ لایت چیست؟
داشتن نور مناسب بخش مهمی از عکاسی است. وقتی شما نور مناسب در اختیار داشته باشید، بخش مهمی از مسیر عکاسی را طی کرده ‌اید. رینگ لایت ‌ها ابراز بسیار ساده نورپردازی می‌باشند که امروزه آن‌ها بسیار استفاده می‌شود. رینگ لایت ‌ها معمولا به شکل حلقه ‌های بزرگی ساخته می‌شوند که روی این حلقه تعداد زیادی لامپ LED کوچک وجود دارد. استفاده از رینگ لایت ‌ها برای نورپردازی فضای داخلی که در ضمینه ‌های عکاسی پرتره، عکاسی از غذا، آرایشگاه ‌ها، بلاگرها و .. فعال هستند، مناسب است.
  • قیمت رینگ لایت
معمولا قیمت رینگ لایت ‌ها کمی گران است، اما استفاده از آن‌ها کیفیت عکاسی و فیلمبرداری شما را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. شکل دایره‌ای رینگ لایت ‌ها به شما کمک می‌کند تا به راحتی دوربین خود را درون آن قرار دهید و یک عکس فوق حرفه ‌ای و زیبا از سوژه خود ثبت کنید.
قیمت دوربین عکاسی 3
(قیمت رینگ لایت)
  • دسته بندی انواع رینگ لایت بر اساس اندازه
به طور کلی رینگ لایت ‌ها در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود می‌باشند.
  • رینگ لایت کوچک:
قیمت رینگ لایت کوچک نسبت به سایر مدل ‌ها ارزان‌تر است و معمولا بر روی دوربین گوشی موبایل نصب می‌شوند.
  • رینگ لایت متوسط:
از این رینگ لایت برای نصب بر روی دوربین ‌های عکاسی استفاده می‌شود.
  • رینگ لایت بزرگ:
قیمت رینگ لایت بزرگ بیشتر از سایر مدل ‌ها است. رینگ لایت ‌های بزرگ معمولا بر روی سه پایه نصب می‌شوند و جنبه استفاده حرفه ‌ای تری نسبت به سایر مدل ‌ها دارد. برای خرید رینگ لایت ما به شما فروشگاه اینترنتی دیدنگار را پیشنهاد می‌کنیم، این فروشگاه اینترنتی با عرضه انواع رینگ لایت (اندازه، برند و نوع نور) پاسخگوی تمامی نیازهای شما می‌باشد.
  • جمع بندی:
اگر عاشق عکاسی هستید و دوربین تلفن همراه انتظارات شما را در ثبت تصاویر برآورده نمی‌کند، یک دوربین عکاسی برای خود تهیه کنید. برای خرید یک دوربین در مرحله اول باید به قیمت دوربین عکاسی نگاه کنید، چرا که بودجه شما تعیین کننده دوربین عکاسی شماست.
فروشگاه اینترنتی دیدنگار فعالیت خود را در سال  1389 با ارائه خدمات دوربین عکاسی و فیلمبرداری آغاز کرد. بعد از تاسیس بخش ‌های زیادی مانند لنز دوربین حرفه ‌ای، رینگ لایت، کیف، تجهیزات نوری، شکل دهنده ‌های نور، دوربین ورزشی و .. به این مجموعه اضافه شده است. اگر قصد خرید دوربین عکاسی، تجهیزات و لوازم عکاسی را دارید بهترین انتخاب برای شما خرید از فروشگاه اینترنتی دیدنگار است. ممنون که تا انتهای این محتوا با ما همراه بودید.