اهمیت و تأثیر الگوریتم‌های گوگل در سئو

تأثیر الگوریتم‌های گوگل در سئو

اهمیت و تأثیر الگوریتم‌های گوگل در سئو

الگوریتم‌ها در گوگل مجموعه قوانین و استراتژی‌هایی هستند که باتوجه‌به آن رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو مشخص می‌شود. این الگوریتم‌ها همیشه در حال تغییر هستند. تأثیر الگوریتم‌ها در سئو بسیار مهم و قابل اهمیت است، به‌طوری‌که با به‌روز بودن و دانستن این تغییرات تعداد بازدیدکنندگان سایت بالا رفته، ترافیک سایت بیشتر شده، در نتیجه بر روی فروش محصولات یا دیده‌شدن کار تأثیرگذار خواهد بود.

ازآنجاکه گوگل دارای سیستمی پیچیده است، رتبه‌بندی آن به کیفیت سایت، صفحه و پیروی‌کردن از الگوریتم‌ها مربوط می‌شود. با استفاده از آن داده‌های صفحه موردنظر را بررسی کرده، آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند را درک کرده و باتوجه‌به رتبه‌بندی صفحات اطلاعات داخل آن، ارتباط و کیفیت محتوا صفحات را به نمایش می‌گذارد. 

باتوجه‌به تأثیر الگوریتم‌ها در سئو و اینکه تغییرات این الگوریتم‌ها بر استراتژی بازارها تأثیرگذار خواهد بود و شرکت گوگل این تغییرات را به طور دقیق علنی نمی‌کند، می‌توان به چند نکته برای نمایش در صفحه اولیه گوگل اشاره کرد.

  • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مقاله، تگ محتوا و توضیحات زیر عکس
  • عملکرد خوب وب‌سایت بر روی تلفن همراه، تبلت و سایر دستگاه‌های دیجیتال
  • تبلیغات با تعداد معقول و طبیعی

این چند مورد را می‌توان به‌عنوان بخش کوچکی از صدها ویژگی که الگوریتم گوگل برای رتبه‌بندی سایت بررسی می‌کند، در نظر گرفت.

الگوریتم‌های گوگل چه وظیفه‌ای دارند؟

تأثیر الگوریتم‌ها در سئو از اهمیت زیادی برخوردار بوده، این الگوریتم‌های گوگل (Google Algorithms) پیچیده و در طول روز قابلیت تغییر دارند. ازآنجاکه بیش از 200 عامل بر روی رتبه‌بندی صفحه تأثیرگذار می‌باشد و نمی‌توان به طور کامل و دقیق از این تغییرات و عوامل خبردار شد. زیرا بر اثر منتشرشدن و همگانی شدن این تغییرات، علاوه بر کم‌ارزش شدن شرکت گوگل؛ برخی از صاحبان سایت به‌راحتی می‌توانند از الگوریتم‌ها سوءاستفاده کنند در این صورت نتایج صفحه خود را بالا برده و در نتیجه مرورگر به جستجوگران نتایج غیرضروری ارائه می‌دهد.

برای رتبه‌بندی محتواها در گوگل فرایند داخلی را الگوریتم‌های مشخص شده انجام می‌دهند و این از تأثیر الگوریتم‌ها در سئو اطلاع می‌دهد. عوامل مختلفی مانند ارتباط، کیفیت محتوا، کلمه کلیدی و بک‌لینک‌ها در برابر یک جستجو رتبه‌بندی را مشخص می‌کند. 

در ادامه به برخی از فرایندهای رتبه‌بندی در گوگل می‌پردازیم:

ربات‌های خزنده گوگل

همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست این ربات‌ها در وب می‌خزند و در جستجوی صفحات جدید یا بروز شده هستند. هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری داشته باشد، این جستجو برای خزنده‌ها آسان‌تر خواهد بود.

·         ایندکس کردن

درست بودن نقشه سایت، عناوین و تگ‌های استفاده شده، نشانه نظم در سئوی فنی است و نظم در سئو به گوگل در ایندکس کردن کمک می‌کند؛ بنابراین می‌توان تأثیر الگوریتم‌ها در سئو را در این بخش درک کرد. نمایه‌سازی یا ایندکس کردن تجزیه‌وتحلیل URLها توسط گوگل برای یافتن اطلاعات درون صفحه انجام می‌شود. ایندکس کردن راهی برای مشاهده محتوا، عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر فایل‌های موجود در صفحه می‌باشد. اطلاعات به‌دست‌آمده در یک پایگاه‌داده بزرگ گوگل ذخیره می‌شود.

·         رتبه بندی

در این مرحله رتبه‌بندی سایت مشخص می‌شود و الگوریتم‌های گوگل وارد عمل می‌شوند. باتوجه‌به مرتبط و مفیدبودن محتوا در برابر جستجویی خاص صفحات به ترتیب مشخص می‌شوند.

وظیفه الگوریتم‌های گوگل

تأثیر الگوریتم گوگل برای جستجو

الگوریتم اصلی گوگل برای هر جستجوی انجام شده در سایت توسط جستجوگر شخصی‌سازی‌شده و سپس برای هر جستجو نتایج متفاوت دریافت می‌شود. نتایج خرید کفش با نتایج ویدئو های گربه باتوجه‌به تأثیر الگوریتم‌ها در سئو و داده‌های شخصی‌سازی‌شده، یکسان نخواهد بود.

الگوریتم برای هر جستجو تنظیم شده و با تغییر ترتیب کلمات، نتایج نشان‌داده‌شده تغییر پیدا می‌کند. در نمایش نتایج از طریق گوگل، تصمیم‌گیری با کاربر خواهد بود که از کدام سایت استفاده نماید.

همه این اتفاقات به‌سرعت انجام خواهد شد. الگوریتم گوگل با ارائه طیف گسترده و شخصی‌سازی‌شده امکان استفاده از این مرورگر را برای کاربران خود راحت می‌کند. همچنین، در سال‌های اخیر، با استفاده از هوش مصنوعی، پیشرفت تکنولوژی موتور جستجوی گوگل و همچنین تأثیر الگوریتم‌ها در سئو، این مرورگر از وجود غلط املایی تایپ شده خبردار می‌شود، علاوه بر این، برای راحتی کاربران پیشنهاداتی برای عبارت تایپ شده به آن‌ها ارائه می‌دهد. در این فرایند از وجود الگوریتمی متفاوت و همچنین شخصی‌سازی‌شده بر اساس تاریخچه مرورگر و سایر عوامل استفاده می‌شود.

تأثیر الگوریتم گوگل برای جستجو

تأثیر الگوریتم‌ها در سئو

یکی از عواملی که الگوریتم‌ها برای تعیین رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کنند، کلمات کلیدی درون محتوا می‌باشد. بهترین روش برای رتبه‌بندی کلمه کلیدی خاص، انجام سئو خواهد بود. سئو راهی برای نشان‌دادن موضوع خاص وب‌سایت به گوگل است.

برای مطالعه بیشتر در خصوص سئو می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://nabzemarketing.com/سئو-سایت/

سال‌ها پیش، همه بر این باور بودند که هر چه از کلمه کلیدی بیشتری در محتوا و مقاله‌های خود استفاده کنند، صفحه دارای اهمیت بیشتری می‌شود و رتبه بهتری در بین صفحات مشابه به دست می‌آورد. ولی این تصور غلط بوده نه‌تنها به بالارفتن رتبه کمک نمی‌کند؛ بلکه با متوجه‌شدن ربات‌های خزنده، رتبه کسب شده برای سایت و صفحه از دست می‌رود؛ بنابراین بهتر است در ارتباط با تأثیر الگوریتم‌ها در سئو از هرگونه روش باهدف پیشی‌گرفتن از موتورهای جستجوی گوگل، اجتناب شود تا رتبه کسب شده آسیب نبیند.

تأثیر الگوریتم‌ها در سئو

کلام آخر

بازیابی رتبه صفحه، بعد از به‌روزرسانی الگوریتم‌ها کار ساده‌ای نیست. نکته مثبت این است که صاحبان این وب‌سایت‌ها می‌توانند نقاط ضعف صفحه خود را از طریق همین به‌روزرسانی‌ها متوجه شده و سایت خود را پیشرفت دهند. با وجود این به‌روزرسانی‌ها علاوه بر بهبود کیفیت تجربه جستجو در گوگل، باعث بهبود سایت نیز می‌شود. الگوریتم‌های گوگل را نمی‌توان به طور دقیق شناسایی کرد؛ بااین‌حال، به‌تبع تأثیر الگوریتم‌ها در سئو می‌توان با تغییرات الگوریتم‌ها سایت را به‌روزرسانی کرده و تغییرات را حدس زد.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به سفارش سئو سایت نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید و بهترین قیمت سئو سایت را از ما دریافت نمایید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com